Hoşgeldiniz, Üye Olmak İçin Tıklayınız Üye Ol Butonuna Tıklayın Ve Club'e Katılın.

Lovato Otogaz Sistemleri  

Ulusumuzun Başı Sağolsun...
Sayfa 1/6 123 ... SonSon
54 sonuçtan 1 ile 10 arası
  1. #1
    poyrazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07-Kasım-2011
    Yer
    Afyon
    Ad Soyad
    Musa poyraz
    Yaş
    25
    Araç Modeli
    Renault
    Mesajlar
    2
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Question Cerato Nasıl Bir Araç ?

    İlk önce hepinize merhaba.. Foruma daha yeni üye oldum ve bilgilerinize gerçekten şu sıra son derece ihtiyacım var.

    2001 model Renault Clio kullanıcısıydım daha 1 haftaya kadar ve aracımı sattım şuan için yeni arayışlara yöneldim listenin başındada 2007-2008 model bir Cerato var hatta tek seçenek olarak. Ama okadar çok soru işaretleri doğduki bir türlü karar veremiyorum.


    1- Ben bugüne kadar hep benzinli araç kullandm. Dizel motorlar için hemen ölüyo, 5 para etmez, 100bin kmden sonra at cerato'yu vs. vs. gbi laflar duydum. Bu ne derece doğrudur ?

    2- Ceratoların piyasası nasıldır ? Mesela 23'e bir araç aldm ihtiyacm var 20'ye bırakabilirmym bu aracı ?

    3- 1.6 crdi ex'mi , 1.6 crdi lx'mi ? Bu araçların hangisini tercih edersnz ?

    4- Alırken dikkat etmem gereken en önemli şey nedir ?

    5- Bakımları ağırmı ? Yedek parça konusunda sıkıntı yaşarmıyız ?

    6- Her forumda ayrı bir telden ses çıkıyo. Kısacası alınırmı bu araç ? Hem ailem hemde benim yaşım gereği hız tutkumu frenleyebilir mi ?

    Şimdiden teşekkürler cevap veren arkadaşlara







  2. #2
    ReNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12-Mayıs-2011
    Yer
    İSTANBUL
    Ad Soyad
    MURAT ÇAŞKURLU
    Yaş
    32
    Araç Modeli
    2013 KIA RIO 1.4 Sporty Hatchback
    Mesajlar
    5.106
    Ettiği Teşekkür
    57
    95 mesaja 135 teşekkür aldı

    Standart

    Musa Bey hoşgeldiniz ,
    2005 model Cerato sahibi olarak sorularınıza kendime cevaplar vereyim tabii arkadaşlarımızda yorumlarda bulunacaklardır çünkü Cerato Kia için çok önemli bir modeldir .

    1) Dizel motorlar özellikle yeni modeller yapısı itibariyle benzinli motorlara göre daha dayanıklı parçalardan imaledilir çünkü aynı hacimde benzinli motorlara göre çok fazla tork üretiyorlar ve şıkıştırma oranları çok daha fazla böylece turbo yu saymazsak dizel motorlar ilk rektefiyeye kadar 400.000 den fazla km yapabilirler ama bakımları munazaman yapılırsa ve mantıklı kullanıcıların elinde tabii hoş piyasada 400.000 km yol yapmış ceratolar bile var benim aracım 119.000 km de ve ilk günkü gibi sarsıntısız , güçlü , kesintisiz çalışmasına devam ediyor hatta marş süresi bile aynı 1.5 - 2 saniyede çalışıyor . Bu konularda direkt cerato yada kia sahipleriyle bilgi alışverişinde bulunmak daha mantıklı malum ortalıkta bilgi ve deneyimi olmayan bir çok insan mevcut .

    2) Ceratoların piyasası günden güne iyileşiyor çünkü c segmenti sedanlar içerisinde fiyatına göre iyi donanım ve uzun ömürlü bir yapı sunuyor , ne kadar bakımlı araç bulursanız sizde dikkatli kullanırsanız mükün olduğunca az değer kaybına uğrararacınız zaten 2. el aldığınızdan ciddi değer kayıpları yaşamayacaksınız .

    3) ex olan modeller lx modellerden daha fazla donanıma sahptir , konfora önem veriyorsanız ex i tercih edin muhakkak satarken avantaj sağlar sonuçta .

    4) 2005-2006 modellerde fabrikasyon debriyaj üst merkezi problemi olup garantiden araçlarımız tamir edildi ama 2007-2008 ve daha yeni modellerde bu roblem olmamış sanıyorum . Benim aracım neredeyse hiç yağ yakmıyor ama tabii klasik olarak bulduğunuz aracın kayıtlarına bakın turbo arızası daha önce yapmışmı , yağ ve kurum ne durumda.

    5) Yedek parçada hiç sıkıntı yaşamadım açıkçası sorunda yaşamadım pek o yüzden de sıkıntı duymadım , piyasada orjinal olduğu kadar yan sanayi ürünlerde var böylece bakım masrafınızı daha düşük seviyede tutabilirsiniz. Bakımı bence hiç ağır değil kısa örnek vermek gerekirse özel servise 5 litre castrol yağ + yağ filtresi + hava filtresi + mazot filtresi+polen filtresi gibi klasik bir bakımı işçilik dahil 140-160 tl arası yaptırabiliyorum .

    6) Bu maddede söyleyeceklerim senin yaşında birini kötü etkileyebilir chiptuning ile çok ciddi keyifli makine haline geliyor ceratolar ki benim aracım 102 hp den 125 hp lere çıktı tabii ben 195-60-15 lastiklerimi 215-45-17 lerle değiştirdim böylece araba daha rijit ve ara hızlanmalar çok daha keyifli hale geldi sende alacağın aracında 2000 tl ye yakın para bu işlemlere ayırırsan birde 115 hp lik cerato tercih edeceğinden çok memnun kalacağını düşünüyorum . Bu yaşlarını biraz daha kontrollü geçirmeni dilerim zaten ileride heves azalıyor






    WE LOVE KIA
    THE KOREAN TIGER

  3. #3
    kanki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08-Eylül-2010
    Yer
    SAKARYA-İST.
    Ad Soyad
    Muhammet KISA
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    ----
    Mesajlar
    1.593
    Ettiği Teşekkür
    0
    3 mesaja 4 teşekkür aldı

    Standart

    Merhaba Musa bey öncelikle aramıza hoş geldiniz. Cerato nasıl bir araç demişsiniz Murat bey çok güzel anlatmış sağolsun. Ben 1 yıl 2008 cerato ex dsl comfort kullandım. Debriyaj konusunda herhangi bir sorun yaşamadım lakin debriyaj biraz serttir. Tabi orjinal balatasıydı araç 59000 de idi değiştirildikten sonra pamuk gibi olduğunu çoğu arkadaştan duydum. Yakıt performans konusunda çok iddialı bir araçtır. Bi okadarda konfora sahip olup yolda dizel araç hissi hiç bir zaman vermez. Araç diğer dizel araçlar gibi düşük devirde veya yüksek devirlerde motor sesini almaz. Ceratodan inip focusa bindiğiniz zaman aradaki farkı anında hissedersiniz. Dizel araçlarda turbo önemli bir konudur. Yoldan geldiğinizde aracı 1 dakika kadar rolantide çalıştırıp sonra stop ederseniz veya ilk çalıştırmada en az 1 dk rolantide bekleyip sonra hareket ederseniz herhangi bir sorun yaşamzsınız. Bu dizel turbo motor olan her araç için geçerlidir. Kulaktan duyma bilgilere dayanarak araç almayın. Ben kullanıcı olarak ve sınıfındaki çoğu aracı kullanmış olarak size ceratoyu şiddetle tavsiye ediyorum.






    Siz ikiyi bir ettiğinizde! O bir dediğinizi iki etmez.!

  4. #4
    poyrazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07-Kasım-2011
    Yer
    Afyon
    Ad Soyad
    Musa poyraz
    Yaş
    25
    Araç Modeli
    Renault
    Mesajlar
    2
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    Cevaplarınız için çok teşekkürler, Kerata diye yatıp Kerata diye kalkar oldum 23bine 2007,2008 mdel bir cerato alabilirim galiba ? Turbo arızası varsa daha önceden ve değişmşse bana sorun yaşatırmı ? Şyle bir fiyatlara baktım bir turbo 1.325 TL civarı.. Turboların ömrü ne kadar ?







  5. #5
    kanki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08-Eylül-2010
    Yer
    SAKARYA-İST.
    Ad Soyad
    Muhammet KISA
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    ----
    Mesajlar
    1.593
    Ettiği Teşekkür
    0
    3 mesaja 4 teşekkür aldı

    Standart

    Turbosu arızalı araç zate n kendini belli eder ıslık sesi gibi bir ses ,çekişte düşüklük ve aşırı duman atar. Kullanıma göre ömrü değişir 25000 km dede değiştiren vardır 100000 km dede






    Konu kanki tarafından (07-Kasım-2011 Saat 21:52 ) değiştirilmiştir.
    Siz ikiyi bir ettiğinizde! O bir dediğinizi iki etmez.!

  6. #6
    ReNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12-Mayıs-2011
    Yer
    İSTANBUL
    Ad Soyad
    MURAT ÇAŞKURLU
    Yaş
    32
    Araç Modeli
    2013 KIA RIO 1.4 Sporty Hatchback
    Mesajlar
    5.106
    Ettiği Teşekkür
    57
    95 mesaja 135 teşekkür aldı

    Standart

    Motorun ömrü boyunca 2 defa değişebileceği söyleniyor turbonun , yani kullanıcıyla direkt alakası olan bir parça yukarıda dendiği gibi aracı çalıştırıp turbonun yağlanması için 1 dakika rölantiden bekleyip yola öyle çıkmaya veya gün içinde gezdiniz aracı park edp 1 dakika daha rolantide bekletip turbo pallerinin yavaşlamasına dikkat ederseniz , e birde motoru 4000-4500 devirlerde boş yere zorlamadıktan sonra turbo uzun ömürlü olur . Fabrikasyon bir hata olması durumu ayrı o zaman ne kadar dikkat ederseniz edin kötü süpriz olabilir şahsen bizim araç 119.000 de daha çok şükür turboda sorun yok






    WE LOVE KIA
    THE KOREAN TIGER

  7. #7
    ilkeRio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30-Ocak-2011
    Yer
    AFYON
    Ad Soyad
    İLKER G.
    Araç Modeli
    RİO 2006
    Mesajlar
    119
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    musa bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz..pek bi yorum yapmama gerek kalmamış ama afyon da cerato konusunda yardım olabilirim...







  8. #8
    cer.fire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07-Haziran-2011
    Yer
    ankara
    Ad Soyad
    ömer oktar
    Yaş
    46
    Araç Modeli
    2005 cerato crdi comfort
    Mesajlar
    819
    Ettiği Teşekkür
    9
    12 mesaja 12 teşekkür aldı

    Standart

    Musa Bey öncelikle hoşgeldiniz arkadaşlar ceratoyu zaten anlatmışlar ama bende 2005 cerato dizel kullanıcısı olarak benzer şeyler söyleyeceğim.

    öncelikle cerato dizel c sınıfı sedan dizellerde en öne çıkan modellerden ekonomi, performans da bal tadı veren bir araç , birde ceratonun bakımlarını aksatmazsanız size uzun yıllar hizmet eder. ikinci el alacağınız için arabayı iyice bir kontrol ettirin. sollamalarda inanılmaz atik , arabayı çok zorlamamama rağmen arasıra gaza yüklenince diğer arabalara göre farkını gösteriyor. cerato güven veren bir araç.
    ama yinede herzaman trafik kurallarına uyalım

    araba 120.000 km ye dayadığı için yavaş yavaş yeni araba arayışına girmeye başladım ama cerato dizelin imalatı devam etse yine bu arabadan almayı düşünebilirim.

    kia kaliteli sağlam arabalar üretiyor, kia daki tek problem sıfr alınca satarken uğranacak değer kaybı olabilir. siz zaten ikinci el alacağınız için böyle bir kayıpta sözkonusu olmayacaktır. karar sizin.






    Konu cer.fire tarafından (08-Kasım-2011 Saat 20:59 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    heh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04-Mayıs-2011
    Yer
    kocaeli
    Ad Soyad
    hakan yolaşan
    Yaş
    37
    Araç Modeli
    cerato comfort 2006 crdi 123HP-250NM
    Mesajlar
    15.923
    Ettiği Teşekkür
    550
    772 mesaja 897 teşekkür aldı

    Standart

    Musa Bey aramıza hoşgeldiniz.Umarım bakımlı bir cerato alır,ceratonun nasıl bir araba olduğunu siz kendiniz görürüsünüz.

    Kia ya karşı halen ülkemizde geçmişten -jetpa-dan kalma önyargı var.Adamlar ne kadar iyi ürün ortaya çıkarsalar da bir türlü bu önyargıyı yıkamıyorlar.Tabi bu durumda Çelik Motorun hiçmi kabahati yok?Bence var.Bu kadar güzel ve dayanıklı araçlar üreteceksin/distrübütörlüğünün yapacaksın ,ama reklamını yapmayacaksın!!!!!!!

    Çelik Motorun tek problemi markanın reklamını yapmaması.

    Peki insanlar Kia yı nasıl tercih ediyor?

    -Kia kullanıcılarının çoğunluğu aracını değiştirdiğinde tekrar Kia alıyor.İnanın Kia nın en büyük reklam ajansı yine kendi kullanıcılarıdır ve bir kez kullanmaya başladınız mı aracınızı değiştirseniz dahi yine kia nın verdiği haz,sürüşteki emniyet hissi ve Kia markasının kalitesinden habersiz çevrenizde dolaşan diğer denk marka otomobil sürücülerinden farklı olduğunu bilmeniz vb. duyguları arar olursunuz!!!
    Cerato nasıl bir araçtır?Türkiye de Kia bu aracı nasıl görüyor?
    -'Cerato Kia nın Amiral gemisidir...'(Kia servis müdürü Gazanfer Bey in sözüdür.)

    Ben 2006 model dizel cerato sahibiyim.Aracımın ilk sahibiyim.Bugüne kadar bana hiç sıkıntı çıkarmadı.Yukarıda yazılanların tamamına katılıyorum ve Muhammet Beyin yukarıda bahsettiği gibi 1 dk kuralına uyarsanız ve aracınızı çok sert kullanmazsınız yani ani devir değişiklikleri-araç gaz pedalına bastıkça kendini ileri atar,inanılmaz seridir,tork çok yüksektir,bırak beni gitmem lazım der,vs.vs.

    Ankara dan İstanbul a doğru gelirken Cankurtaran Tepesi(rakım 1580 m) ni o yolu kullanmış olanlar bilir.Bu bayram tatili dönüşü aracımda 4 kişi ve bagaj dolu iken tepeye tırmanmaya 90 km/sa ile başladım.Kısa süre sonra süratim 175 ti.O tepeye çıkmak için kaç km yol gitmek gerekiyor onu bilmiyorum ama Cankurtaran tabelasını görene dek aracın ne sürati düştü ne de hararet problemi oldu.-Bu şekilde süratli araç kullanan bir insan değilim normalde.Ancak bu özellikle yılda 1 ve ya 2 kez buna cesaret edebirlisem araçta biriken karbonları dekarbonize etmek için bu işlemi tekrarlıyorum.Yine de yaptığım çok riskli ve tavsiye etmiyorum.Araçta bulunan herkesin rızasını almama rağmen bunu bir daha yapmamaya kendi kendime söz verdim.-

    Yani ceratoya tork,motor sağlamlığı(doğru kullanıldığında),kaporta dayanıklılığı (araç 1340 kg boş ağırlığında),yol tutuşu,konfor,.,.,.,.., bakımından gözü kapalı kefil olabilirim.

    Bir sonraki aracım muhtemelen yine Kia olacak.Ve eğer getirirlerse Dizel motorlu Cerato.-Hatta bunun için Çelik Motora bir e-posta attım.Sitem ettim.

    Yedek parça ile ilgili hiçbir problem yaşamazsınız.Aracı sıfır dan yapmak için Koreden parça getirmek gerekse de bu işlem toplam 10 gün sürüyor.Yedek parça ve servis ana bakımları diğer firmalara göre %50-40 daha ucuz(Bu durumu defalarca kendi gözümle gördüm).

    Dizeli 3 sene arka arkaya en sessiz dizel seçildi.Motorun üstünde,motorun altında ve komple motor kompartmanında-sürücü ve yolcu kabini duvarında ses izolasyon malzemeleri var.(2 gün önce dinlenme tesisinde arkama bu kasadan bir önceki kasa passat park etti.Babam yanımdaydı ve 'Oğlum o arabanın motorunda arıza mı var?Neden traktör gibi ses çıkarıyor?'diye sordu.Araçta arıza yoktu.Benim gibi duvar kenarına park etmişti.Ben oradan ayrılırken babama benim arabamda aynı sesi çıkarıyor mu?diye sorduğumda cevap Hayır dı.....,Zaman zaman aracıma iş yerimden bazı arkadaşlarımı alıyorum ve iş çıkışı beraber çıkıyoruz.Aracı onlar da yolcu kabini içinde iken çalıştırdığımda[camlar kapalı] '1 dk turbonun yağlanmasını beklememiz gerekiyor.Kusura bakmayın 'dediğimde sorulan soru,'Araç dizel mi?Gerçekten içeri neredeyse hiç ses gelmiyor.'diyorlar.Bu olayı bir kaç kez yaşadım ve eminim bunu yaşayan bir çok arakadaşım vardır. )

    Alacağınız Cerato yu bildiğiniz iyi bir oto tamircisine ama daha önce yetkili servise kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.Orada araçta bir sorun olmadığına dair cevap alır almaz aracın keyfini çıkarmaya başlayın.Pişman olmazsınız.

    Cerato iyidir.Katılın aramıza.






    Konu heh tarafından (09-Kasım-2011 Saat 18:11 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    heh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04-Mayıs-2011
    Yer
    kocaeli
    Ad Soyad
    hakan yolaşan
    Yaş
    37
    Araç Modeli
    cerato comfort 2006 crdi 123HP-250NM
    Mesajlar
    15.923
    Ettiği Teşekkür
    550
    772 mesaja 897 teşekkür aldı

    Standart

    Ayrıca yukarıda yazdıklarıma ek olarak şu bilgiyi de eklemek isterim ki;

    Motorda kullanılan yağın markasını dahi sık sık değiştirmek sakıncalıdır.Bu şekilde sürekli motor yağı markasını değiştirmek flaş işlemi yapılmadığı taktirde motor ömrünü inanılmaz kısaltır.







 

 
Sayfa 1/6 123 ... SonSon

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •