Hoşgeldiniz, Üye Olmak İçin Tıklayınız Üye Ol Butonuna Tıklayın Ve Club'e Katılın.

Lovato Otogaz Sistemleri  

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
31 sonuçtan 1 ile 10 arası
  1. #1
    umutd07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-Eylül-2011
    Yer
    ANTALYA
    Ad Soyad
    Umut DÜRÜŞ
    Yaş
    21
    Araç Modeli
    Cerato 1.6 EX
    Mesajlar
    680
    Ettiği Teşekkür
    24
    7 mesaja 10 teşekkür aldı

    Post 2008 KİA Cerato TEST (Otohaber)



    Test: Kia Cerato 1.6 EX DSL

    Kia, kompakt sınıf temsilcisi Cerato’nun hem görünümünü hem de turbo dizel motor seçeneğini yeniledi. Ön ve arka bölümlerinde değişiklikler gerçekleştirilen ve 115 HP gücünde 1.6 litrelik bir turbo dizele kavuşan otomobil, ödenen paranın karşılığını vermekte zorlanmıyor.

    Kia, her yeni modelinde kalite çıtasını yükseltmeyi başaran bir üretici. Picanto modeliyle mini sınıfta, Sorento modeliyleyse SUV sınıfında lider konumda yer alan Kia'nın en son yeniliği makyajlı Cerato olarak yollara çıktı. Kompakt sınıf temsilcisinin görünümünü tazeleyen Kia, aynı zamanda otomobilin turbo dizel motor seçeneğini de yeniledi. Göreve başlayan yeni motor 115 HP'lik gücü sayesinde Cerato'yu kompakt sınıfın en güçlü 1.6 litrelik dizeli haline getiriyor. Kia Cerato'nun karoseri üzerinde yapılan makyaj özellikle ön ve arka bölümlerde etkili olmuş. Agresif tasarımlı ön panjuruyla makyajdan önce oldukça sportif görünen ön bölümü artık şık ve zarif olarak tanımlamak daha doğru. Tampon ve sis farı tasarımı da yenilenen otomobilin farlarında da ancak dikkatli gözlerin fark edebileceği küçük dokunuşlara rastlanıyor. Cerato'nun artık daha sade bir görünüm sunan arka bölümü de makyajdan nasibini almış. Bagaj kapağındaki eğimli yapı, yerini düz hatlara bırakmış ve stop grubu yenilenerek arka tamponda sis farlarına yer verilmiş. Karoserin çeşitli noktalarında krom çıtaların kullanılmış olması da Cerato'ya daha kaliteli bir görünüm kazandırmış. Yeterli genişlikte bir iç mekan sunan otomobilin en önemli olumsuzluğunun kompakt sınıf için biraz küçük olan 345 litrelik bagaj hacmi olduğunu söyleyebiliriz.




    Cerato'da makyajla birlikte sunulmaya başlanan yeni motor 115 HP'lik gücü ve 255 Nm'lik maksimum torkuyla beklentileri karşılamayı başarıyor. Gerçek gücünü 2000 d/d üzerinde ortaya koyan CRDi motor, bazı Avrupalı rakiplerdeki dizel ünitelerden daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor. Motorun yanı sıra 5 ileri manuel şanzımanın oranlarında da bazı değişiklikler bulunuyor. İlk iki vites dişlileri 102 HP'lik versiyondakiyle aynı olan şanzımanın 3, 4 ve 5'inci vites oranlarıysa biraz uzatılmış. Maksimum hızın artmasını sağlayan bu işlemin ara hızlanma sürelerine olumsuz yönde etki ettiği bir gerçek. Şayet, 2005 yılında test ettiğimiz 102 HP'lik versiyon, 4'üncü ve 5'inci viteslerde yapılan ara hızlanma ölçümlerinde makyajlı Cerato'dan daha iyi değerlere imza atmıştı. Makyajlı ve makyajsız Cerato'nun 0-100 km/ s hızlanma süreleriyse oldukça yakın. (2007)




    Baz Donanım: ABS+EBD, sürücü havayastığı, immobilizer, merkezi kilit, klima, far yükseklik ayarı, elektrikli ön camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, dijital saat, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ön kol dayama, ön ve arka sis farları, aydınlatmalı torpido gözü, bagaj içi aydınlatma, çocuk koltuğu bağlantı noktaları, otomatik anten.



    Artılar:Yeni dizel motor, rahat ve konforlu kullanım özellikleri, Avrupalı rakiplerine göre uygun satış fiyatı.

    Eksiler:Kompakt sınıf için küçük bagaj, zayıf fren performansı.

    Otohaber Yorumu: Makyajla birlikte daha şık bir görünüme bürünen Kia Cerato'nun 115 HP gücündeki 1.6 litrelik turbo dizel motoru beklentileri karşılamakta zorlanmıyor. Dengeli ve konforlu sürüş özellikleriyle beğenimizi kazanan otomobilin tipik Koreli tasarımıyla şekillenen iç mekanındaki kalite hissi de ödenen rakama göre oldukça iyi.









  2. #2
    drangelman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06-Eylül-2010
    Yer
    Bursa
    Ad Soyad
    Bekir U. Yavuzcan
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    Toyota Avensis 2014
    Mesajlar
    252
    Ettiği Teşekkür
    22
    22 mesaja 41 teşekkür aldı

    Standart

    bu test yanlış hatırlamıyorsam ya 2011 sonunda yada 2012 başına yapılmıştı.araç piyasaya çıktıktan 4 yıl sonra yapılan testide ilk defa görmüştüm o zaman ve çok gülmüştüm

    eksi yön olarak yazılan fren performansına ise ben kesinlikle katılmıyorum çünkü bu aracın frenleri gayet yeterli seviyede.bence esas söylenmesi gereken şey ani frenajlarda oluşan öne doğru yığılma olması.buda frenden değil amartisör sisteminin
    yumuşaklığından kaynaklanıyor.

    diğer bir eksi ise evet bagaj hacminin sedan bir araca göre ufak olması.buda muhtemelen arka diz mesafesini büyütmek için yapılmış bir düşünce...







  3. #3
    umutd07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-Eylül-2011
    Yer
    ANTALYA
    Ad Soyad
    Umut DÜRÜŞ
    Yaş
    21
    Araç Modeli
    Cerato 1.6 EX
    Mesajlar
    680
    Ettiği Teşekkür
    24
    7 mesaja 10 teşekkür aldı

    Standart

    Bekir bey bence adamlar doğru tahminde bulunuşlar. Frenleri bende başarılı bulmuyorum. Köklesekte yine durmamak için inat ediyor.







  4. #4
    drangelman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06-Eylül-2010
    Yer
    Bursa
    Ad Soyad
    Bekir U. Yavuzcan
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    Toyota Avensis 2014
    Mesajlar
    252
    Ettiği Teşekkür
    22
    22 mesaja 41 teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı umutd07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bekir bey bence adamlar doğru tahminde bulunuşlar. Frenleri bende başarılı bulmuyorum. Köklesekte yine durmamak için inat ediyor.
    benim bugüne kadar 6-7 kez çok ani durmam gereken durum oluşmuştu.

    hatta bugüne kadarki tek kazamda yine fren yüzünden olmuştu.

    ama burda aracın frenlerinin zayıflığından değil,tam tersine beni hiç bir zaman

    utandırmamasından kaynaklanmıştı.

    önümdeki fabrika servisi aniden frenaj yapınca benimde hızım 75 km filandı.aniden

    benimde asılmam gerekmişti frenlere ve çok kısa bir mesafede durmuştum.

    zincirleme bir kaza arasında kalmıştım.yaklaşık 9 araç birbirine girmişti o anda.

    önündeki araca çarpmayan tek bendim.ama benim arkamdaki

    hıyarın yakın takibi yüzünden arka tampona vurmuştu.

    benim ceratonunda tamponu kırılmıştı sağ

    köşesinden.

    buna benzer dediğim gibi çok durum yaşadım kendi aracımla.

    ama bir kere bile beni utandırmadı diyebilirm.

    ancak şu olay farklı bakınız karıştırmayın.ani frenlerde araç amartisör sistemi yüzünden

    öne doğru yığılma içine giriyor.buda insana sanki uzun mesafede duracakmış hissi

    veriyor biraz.

    bir dönemde 2007 model ve sonraki 2007-2009 arası ceratoların frenlerinde abs

    kaçağı problemi vardı.yurt dışı forumlarda bu çok tartışıldı.

    ancak çelik motor araçları geri çağırmak yerine sadece şikayetçi olan araçların

    sorunlarını abs beyinlerini değiştirerek çözdü.sizdede benzer bir problem olabilir.







  5. #5
    cer.fire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07-Haziran-2011
    Yer
    ankara
    Ad Soyad
    ömer oktar
    Yaş
    46
    Araç Modeli
    2005 cerato crdi comfort
    Mesajlar
    822
    Ettiği Teşekkür
    9
    15 mesaja 15 teşekkür aldı

    Standart

    nostaljik bir test okumuş gibi oldum, eskiden kia, ceratolara ne güzel dizel motor koyuyormuş.
    hey gidi günler







  6. #6
    ReNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12-Mayıs-2011
    Yer
    İSTANBUL
    Ad Soyad
    MURAT ÇAŞKURLU
    Yaş
    33
    Araç Modeli
    2013 KIA RIO 1.4 Sporty Hatchback
    Mesajlar
    5.281
    Ettiği Teşekkür
    112
    211 mesaja 335 teşekkür aldı

    Standart

    Şahsen bende frenleri yeterli bulsamda benim ceratomdan çok daha iyi fren performansı gösteren araçlara bindim ...






    WE LOVE KIA
    THE KOREAN TIGER

  7. #7
    turkeril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-Mayıs-2012
    Yer
    Karabük
    Ad Soyad
    llker TÜRKER
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    Cerato 1.6 CRDI EX Comfort
    Mesajlar
    503
    Ettiği Teşekkür
    28
    22 mesaja 28 teşekkür aldı

    Standart

    abs bazen erken devreye giriyor, fren pedalı sert,

    ama basınca duruyor sıkıntı olmuyor. 4 teker disk olması da bi artı tabi.







  8. #8
    kanki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08-Eylül-2010
    Yer
    SAKARYA-İST.
    Ad Soyad
    Muhammet KISA
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    ----
    Mesajlar
    1.515
    Ettiği Teşekkür
    0
    3 mesaja 4 teşekkür aldı

    Standart

    Bu haberi daha önce paylaşmıştım.Ceratonun bir tek frenlerine güvenemezdim. ABS çok erken devreye giriyor bazen ani frenlemelerde akla karayı seçiyordum. Ayrıca diğer bir problem olarak gördüğüm ise debriyajının sert olmasıydı baskı balata değiştiğinde yumuşadığını belirtmişti arkadaşlar lakin araç daha 50000 de idi değiştirme gereksiniminde bulunmamıştım.






    Siz ikiyi bir ettiğinizde! O bir dediğinizi iki etmez.!

  9. #9
    turkeril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09-Mayıs-2012
    Yer
    Karabük
    Ad Soyad
    llker TÜRKER
    Yaş
    34
    Araç Modeli
    Cerato 1.6 CRDI EX Comfort
    Mesajlar
    503
    Ettiği Teşekkür
    28
    22 mesaja 28 teşekkür aldı

    Standart

    Ben 146 bin km'de aldım arabayı ama yepyeniydi

    Debriyajı da yeni değişmiş besbelli. Bu araçta lastikleri yeni bulundurmak lazım bence, hem sürate uygun araba, hem de frende çok erken blokaja girmeme açısından...







  10. #10
    umutd07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-Eylül-2011
    Yer
    ANTALYA
    Ad Soyad
    Umut DÜRÜŞ
    Yaş
    21
    Araç Modeli
    Cerato 1.6 EX
    Mesajlar
    680
    Ettiği Teşekkür
    24
    7 mesaja 10 teşekkür aldı

    Standart

    İlker beyin dediği gibi sanırım bu araçlar da lastik seçimi biraz değişik. İlk lastiği olan kumho da frenleme mesafesi oldukca iyiydi. Ama continental taktık performans lastiği sanki frenleme mesafesi uzadı gibi.(Ani Frenlerde).Yumuşak lastikği pek sevmedi bizim araba kanımca







 

 
Sayfa 1/4 123 ... SonSon

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •