Hogeldiniz, ye Olmak in Tklaynz ye Ol Butonuna Tklayn Ve Club'e Katln.

Lovato Otogaz Sistemleri  

Sayfa 1/2 12 SonSon
12 sonutan 1 ile 10 aras
  1. #1
    ser.duman - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    14-ubat-2011
    Yer
    ZMR
    Ad Soyad
    sercan duman
    Ya
    32
    Ara Modeli
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Mesajlar
    6.119
    Ettii Teekkr
    700
    460 mesaja 590 teekkr ald

    Standart Turbo Dizel Nedir? Nasl alr?

    Bir motorun gc, yanma hcrelerinde belli zaman aralnda tkenilen yakt ile doru orantldr. Daha yksek ve dzenli yanma iin daha ok oksijene ihtiya duyulur. Gnmzde motor hacimleri sabit tutularak ayn motordan daha fazla verim alabilmenin yolu, yanma hcrelerine turbo vastasyla daha fazla hava aktarabilmekle mmkn olmaktadr. Turbonun temel alma prensip, trbin pervanelerinin atk ekzost gazlar ile hzla harekete geip, hava filitresinden bol ve sktrlm havay emerek, yanma hcrelerine aktarmasdr.Turbolu motorlarda artk ekzost gaz enerjisi, motorun performansn artrd iin gerek manada yakt tketiminde tasarruf yaplmaktadr. Ayrca turbolu motorlarda yakt gerei gibi tketildiinden, evre koullar bakmndan da vazgeilmez tercih nedenidir. Bir dier avantaj ise lkemizin corafyas gibi, bir hayli trman gerektiren yol koullarnda, turbolu motorda g kayb en az seviyede olumaktadr.

    Soru: Turbolu motorlarda motor yann nemini aklar msnz?

    Turbonun motordan bamsz bir nite olduu halde, motorun ayrlmaz bir paras olduu gerei hibir zaman unutulmamaldr. Motor yann, ya filitresinin ve hava filitresinin dzenli bir ekilde deitirilmesi, turbolu motorlarn performansnn arzasz devam iin en nemli kouldur.
    Turbolu motorlarda mutlaka ara reticisinin tavsiye ettii yksek kalitede motor yalar kullanlmaldr. Zira dk kalitede motor yalar zellikle turbonun ii gvdesinde yksek syla karbonlap, turboya byk zarar verir. En nemli zarar, zamanla kmeleen karbon paracklarnn turbo ya kanallarn tkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gvdede nemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arzasz almas iin en az be misli daha nemlidir. Zira gnmzde turbo devir says 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yksek devirde turbonun ok ksa sre iin yasz kalmas, bozulmas iin yeterli sebeptir.
    Motorun turbo ile olan tm ya balantlarnn (ya giri k borular ve karter havalandrmas) ok titizlikle gzden geirilip, arzalarnn giderilmesi arttr.

    Soru: Kaak mazot kullanmnn turboya zararn anlatr msnz?

    Kaak mazot kullanlan aralarda zamanla motor yann nitelii bozulmakta olup ilk nce turboya zarar vermektedir. Zira unutulmamas gereken nokta turboda toleranslar motora gre ok daha hassas ve kktr. Motora ilk grnte zarar olmayacak yadaki bozulma turboya rahatlkla hasar verebilmektedir.

    Soru: Gnmzde kullanlan turbo dizel arabalarda dizel kalitesi ile tavsiyeleriniz nelerdir?

    Gnmzde kullanlan turbo dizel aralar ncelikle comman rail teknolojisine sahip olduklar iin bu aralarda kullanlan yakt kalitesi ok ama ok nemlidir. Dikkat edilecek olursa gnmz Trkiye’sinde Avrupa Birlii uyum yasalar uyarnca akaryakt retiminde ve satnda baz yenilikler yaplmtr. Bu yaplan deiikliklere e zamanl olarak otomobil ithalatlar CD, HD, ve TD tipi aralar ithal etmeye ve iki yl garanti erevesinde satmaya balamlardr. Daha nceleri Avrupa’da uzun zamandr kullanlan bu aralar ithal edip satmaya yakt kalitesinden dolay cesaret edemiyorlard. Yinede itiraf etmek gerekirse Trkiye’de satlan dizeller Avrupa’dakilerden ok daha dk kalitededir. Bu kalite fark zaman iinde tarifsiz turbo ve pompa arzalarnn sebep olabilmekte, ara sahibi ile satc kar karya getirmektedir. TD, CD ve HD ara sahiplerinin mutlaka bildikleri yerlerden dizel yakt almalarn ve kesinlikle katk maddesi kullanmamalarn tavsiye ederim.

    Soru: Turbolu aralarda deiken zamanl turbo (VTG) teknolojisini anlatr msnz?

    Deiken zamanl turbolarda yksek basnl eksoz gazlar, ynlendirici kanatlar (flap) sayesinde motorun devir gcne balantl olarak turbin pervanelerine ynlendirilmektedir. Dier bir deyile flaplar sayesinde turbin iindeki basn azaltlp oaltlmaktadr. rnein dk motor devirlerinde flaplar kapanmakta ve yksek basnta eksoz gazlar turbin pervanesinin merkezine ynlendirilmektedir. Bylelikle alak devirlerde turbo basnc artmakta ve yksek tork elde edilmektedir. Motor devri arttka flaplar almakta ve bu sefer eksoz gazlarnn turbin pervanesinin merkezinde darya doru flemesini salamaktadr. Bylelikle turbonun basnc deiken zamanl flaplar sayesinde artyor ve turbodan istenilen performans fazlasyla alnarak yannda yksek yakt ekonomisi salanmaktadr.
    Deiken zamanl turbolarda (VTG) teknoloji ok yksek olup zamanlama ayar u an iin vakum kontroll alglayclar sayesinde yaplmaktadr. Ancak ileride zaman ayarlayclarn tamamen elektronik kontroll olmas iin allmaktadr. Gnmzde ilk olarak binek arabalarnda kullanlan VTG teknolojisi yeni yeni ar dizellerde baarl olarak kullanlmakta ve ok iyi neticeler vermektedir.

    Soru: Turbolar uzun mrl olmas iin nelere dikkat edilmelidir?

    ncelikle kt kalitede hava filitreleri zamanla anmakta ve buradan kopan tel veya kat paralar turbonun iine ekilerek turbonun emi pervanesini krmaktadr. Ayrca hava filitrelerini temizlemek iin basnl hava tutmak ok sakncaldr.
    Motordan kopup gelen krk segman veya piston paracklar mercimek kadar kk olsalar bile dakikada 150 bin devirde dnen ekzost pervanesine arptklar zaman byk hasarlar meydana getirirler. Matkap ile delinmesi mmkn olmayan pervane kanatlar bu yksek devirde dnerken her hangi bir sert cisimle temas ettiinde hemen krlmaktadr. Bu nedenle motorun srekli olarak bakml olmasna dikkat edilmelidir.

    Soru: Turbolu aralar kullanrken uyulacak kurallar nelerdir?

    Turbolu aralar sabahlar ilk altrlta kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrca uzun yolculuklar sonrasnda ara stop edilmeden nce mutlaka bir dakika sreyle rlentide almasna dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu aralarda turbonun iindeki ya zamanla kurumlamakta ve turbonun yalama kanallarn tkamaktadr. Dolaysyla turbonun mr ksalmakta veya turbonun ya vermesine sebep olunmaktadr.







  2. ser.duman yemize teekkr edenler:

  3. #2
    maminci - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    21-Ekim-2010
    Yer
    stanbul
    Ad Soyad
    Mehmet A.
    Ara Modeli
    Corolla dizel-otm
    Mesajlar
    1.496
    Ettii Teekkr
    0
    1 mesaja 1 teekkr ald

    Standart

    'Turbolu aralar sabahlar ilk altrlta kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrca uzun yolculuklar sonrasnda ara stop edilmeden nce mutlaka bir dakika sreyle rlentide almasna dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu aralarda turbonun iindeki ya zamanla kurumlamakta ve turbonun yalama kanallarn tkamaktadr. Dolaysyla turbonun mr ksalmakta veya turbonun ya vermesine sebep olunmaktadr. '

    Ben de daha nce dizel getz kullanm birisi olarak yaznz beenerek okudum, uzun yolculuktan kast genellikle 1 saaten fazla yol gidildiyse arac stop etmeden nce 30 sn rlantide altrmak gerekli diye biliyorum, fakat dizel kullanclar buna ounlukla dikkat etmiyo ya da nemsemiyolar..

    Yakt kalitesi konusu ok tartmal, aynen fiyat gibi kalitesi de srekli gndemde, en basit rnei farkl istasyonlardan aldnz yaktla farkl km yapmanz, demek ki her yerde ayn kalitede yakt satlmyo.

    Bir de karbon temizlii var, baz markalar 40 bin de bir mutlaka yaptrn diyo, bazlar asla bulamayn diyo







  4. #3
    Chip Tuning Uzman Megachips - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    10-Mart-2011
    Yer
    stanbul
    Ad Soyad
    Mehmet Gazihan
    Ya
    32
    Ara Modeli
    Seat
    Mesajlar
    35
    Ettii Teekkr
    0
    0 mesaja 0 teekkr ald

    Standart

    zellikle Kore Otomobillerinde byk byk stickerlarla bu konu hakknda uyarlar yer almaktadr.. baz modellerde bu uyar Trkeye evrilmi bazlarnda ise ingilizce yazmaktadr..







  5. #4
    ERSN - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    05-Eyll-2010
    Yer
    Ordu-nye
    Ad Soyad
    Ersin
    Ya
    25
    Ara Modeli
    Mercedes-Benz W123 - Starex 2.5 CRD 170 HP
    Mesajlar
    2.767
    Ettii Teekkr
    21
    75 mesaja 132 teekkr ald

    Standart

    Evet Kapda Yazyor ngilizce Hatta Yarmayn Bile Yazyor

    Birde u Carbon Cleaner Olayna Bende Takldm u Ara 44000 De Yaptrmalmym ? stanbulda Uygun Gzel Yapan Bir Yer Nerede Var ?






    Mercedes-Benz

  6. #5
    Chip Tuning Uzman Megachips - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    10-Mart-2011
    Yer
    stanbul
    Ad Soyad
    Mehmet Gazihan
    Ya
    32
    Ara Modeli
    Seat
    Mesajlar
    35
    Ettii Teekkr
    0
    0 mesaja 0 teekkr ald

    Standart

    Ben Carbon Clean Hizmeti veriyorum garajmda.. Bence zaman gelmi..







  7. #6
    ERSN - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    05-Eyll-2010
    Yer
    Ordu-nye
    Ad Soyad
    Ersin
    Ya
    25
    Ara Modeli
    Mercedes-Benz W123 - Starex 2.5 CRD 170 HP
    Mesajlar
    2.767
    Ettii Teekkr
    21
    75 mesaja 132 teekkr ald

    Standart

    Sizi Msne Ekliyorum Mehmet Bey..






    Mercedes-Benz

  8. #7
    ser.duman - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    14-ubat-2011
    Yer
    ZMR
    Ad Soyad
    sercan duman
    Ya
    32
    Ara Modeli
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Mesajlar
    6.119
    Ettii Teekkr
    700
    460 mesaja 590 teekkr ald

    Standart

    uzun yolculuklardan yada yuksek devirli kullanmlardan sonra muhakkak turbonun sogumas cn arac braz rlantde calsr vazyette beklemenz gerekyo.. bende aracm lk aldgmda fark etmedm ama sonra sol kap cnde yazy okuyunca her zaman dkat eder oldum.turbo dzel araclar cn kalp gb brsey resmen turbonuz yandgnda veya arzalandgnz da maks. 90 km surat yapablrsnz!!!







  9. #8
    kanki - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    08-Eyll-2010
    Yer
    SAKARYA-ST.
    Ad Soyad
    Muhammet KISA
    Ya
    34
    Ara Modeli
    ----
    Mesajlar
    1.515
    Ettii Teekkr
    0
    3 mesaja 4 teekkr ald

    Standart

    Alnt Megachips Nickli yeden Alnt Mesaj gster
    Ben Carbon Clean Hizmeti veriyorum garajmda.. Bence zaman gelmi..
    Mehmet bey Carbon Clean hizmeti ne kadara malolur? Benim arata 53000 oldu






    Siz ikiyi bir ettiinizde! O bir dediinizi iki etmez.!

  10. #9
    ubykh - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    28-Ocak-2013
    Yer
    Kahramanmara
    Ad Soyad
    Hseyin
    Ya
    51
    Ara Modeli
    2009 Cerato 1.6 CRD Advance
    Mesajlar
    502
    Ettii Teekkr
    63
    89 mesaja 132 teekkr ald

    Standart

    Arkadalar konuyu hortlataym dedim :
    DZEL ARALARDA DKKAT EDLMES GEREKENLER
    Dizel motorlu aralar pek ok kii iin korkutucudur. Aabilecei masraf dnen pek ok kii dizel ara almaktan vaz geebilmektedirler. Buradaki sayfamzda dizel ,benzin ve LPG karlatrmasna deinmitik. imdi ise zellikle dizel motorlara deinmek gerei duyduk.

    Dizel motorlar birka pf noktasna dikkat ettiinizde olduka uzun mrl motorlardr. Son yllarda artan dizel teknolojisi dizel motorlar korkulur olmaktan byk oranda kurtarmtr. Dizel motorlar her halukarda LPG li bir motordan daha uzun mrldr. Aada belirttiimiz hususlara dikkat edildiindede benzinli motorlardan daha uzun mrl olabilmektedirler.

    Bakm masraflar ise benzinli motorlarla hemen hemen ayndr. Dizel motorlarda buji olmad iin buji ve buji kablosu masrafnz olmaz. Ancak yakt filtreniz nispeten daha pahaldr. Bu nedenle artk bakm masraf fark kalmamtr diyebiliriz.
    imdi sras ile dikkat etmeniz gereken hususlara deinelim :

    1. TURBO : Dizel motorlarda en ok dikkat etmeniz gereken paralardan biri turbodur. Turbo soldaki resimde grnen paradr. Buradaki linkte turbo alma mekanizmas gsterilmektedir. zetlersek turbo egzosttan kan gazn basnc ile alan bir trbin ve bu trbinden hareket alan bir fan kullanlarak motora giren havann sktrlarak yanmann verimini artrmakta kullanlan paradr. Egzost gaz karken trbini dndrr. Trbin bir mil ile fana baldr. Trbin egzost gaz ile dndke fanda evirir. Fan emme manifolduna baldr. Fann dnmesi ile motora basnc yksek sktrlm hava verilmi olur ve motor verimi %20 ye kadar artar.

    Turbonun devreye girmesi gibi tabirler kullanlr. Bunlar yanl tabirlerdir. Turbo hibir zaman devreden kmaz. Egzost gaz kt srece hep devrededir ancak 2000-2500 devir aralnda kendini kullancnn bariz anlayabilecei ekilde gsterir o kadar. Yoksa srekli devrededir.

    Turbo, ara harekete balarken verimi drmemek iin egzost -trbin ksmnda bir miktar basnl egzost gaz tutar. Bu sayede krmz ikta durmu bir ara yeil yanmasyla harekete geerken turbosunu tam tekmil almakta bulur. Bu byk konfor ayn zamanda turbo mrn azaltan bir unsura dnebilmektedir. yleki ; motoru stop ettiinizde artk motorunuzla birlikte ya pompanzda durmutur. Yani artk yalama yaplmamaktadr. Ancak turbunuzun trbininde skm gazlar trbini dndrmektedir. Hemde yasz. te turbo arzalarnn nedeni budur. Skan bu gazn basnc sizin gaza ne kadar bastnza baldr. Eer aracnz park ederken gaz pedalnza ok bast iseniz turbonuzda yksek basn olumutur. Asla bu halde stop etmeyin.

    Peki ne yapacaz? Turbonuzun trbininin ierisindeki basnl gaz atmas ve trbin hznn dmesi iin motoru stop etmeden hi gaza dokunmadan en az 50 sn bekleyip yle stop edin. Bylece hem trbin hz decek hemde turbo basncn drecektir. Bu altn kurala uyarsanz turbonuz ok ama ok uzun mrl olabilir.

    PF NOKTASI : Turbo dizel bir ara alacaksanz intercoolerl bir ara aln. ntercooler turbo mrn ciddi ekilde uzatr. ntercooler bir boru sistemi ile motora giren havay soutur. Souk hava daha ok oksijen ierdii iin daha verimli yanma salar. Motora havann nispeten souk girmesi egzozdanda nispeten souk gaz kmas demektir. Bu sayede turbo daha souk alr ve turbo anmalar azalr.
    2. YAKIT SEM : Dizel bir motorda en nemli husus yakt seimidir. Yakt sandard dtke yakt kalnlar ,andrc zellii artar ve turboda ,enjektrlerde tkanmalara ,yakt pompasnda kaaklara neden olur. Bu nedenle gvenilir eurodizel yakt kullann. ehirler aras yollardan yakt almamaya aln. Kaak mazot alma ihtimali herzaman ehirler arasnda daha oktur. Olabildiince ehir iinden yakt aln. Kaak yakt tankerleri ehir ilerine girmeye pek cesaret edememektedir.

    2- 3 Depoda bir enjektr ac ,turbo temizleyici katklar kullann. Bu katklar yakt sarfiyatnz nispeten artrabilir bilginiz olsun. Mazot filitrenizi vaktinde deitirin.

    3. ARACINIZI DEVRNDE KULLANIN : Motorunuzun ideal devrini bulun ve o devirde kullann. Devir dtke dizel bir arata yakt pompasna binen yk artmakta ,devir ar ykseldiindede turbo anmalar ykselmektedir. Tm motor tipleri iin ideal devir uzun mr demektir. deal deviri nasl anlarm dediinizi duyar gibiyim. Kolay ; aracnzn gaz pedalna en hzl tepki verdii devir ideal devirdir. yle aalm ; gaz pedalnda ayanz yle bir noktadaki ayanz hafif ektiinizde motor devri dyor ama hafif bastnzdada hemen devirleniyor. te bu nokta ideal noktadr. Bu noktay biraz geince vites ykseltin ,normal kullanmdada bu devri korumaya aln. Motorunuz bu devirde ideal alma eklindedir. 1500 cc Megane 2 80 Beygir kendi aracm iin ideal deviri 2200 devir olarak hesapladm.

    Dizel motoru kesinlikle ok yksek devirlerde kullanmayn. Zaten deviri ar artrdnzda motor veriminin dtn greceksiniz. Keza ok dk devirlerde motora yk vermeyin.

    4. ARACINIZIN BAKIMLARINI VAKTNDEN NCE YAPIN : Kullandmz aralarn ou avrupa standartlarna gre retilmektedir. Oysa lkemiz toz oran Avrupann ok zerinde olduu iin hava ve polen filtreleri Avrupa standartlarna gre hesaplanandan daha abuk dolmaktadr. Keza yakt olarak avrupa standartlarnn ok altnda kalmamz iin hem ya mrn dmekte hem yakt filtresi dolma mrn ksaltmaktadr. Bu nedenle aracnz bakm zaman gelmeden bakmn yaptrn. Yada elinizde bir yedek hava filtresi bulunsun. 5.000-7.000 kmde bir deitirin. zellikle turbo mr iin yksek kaliteli ya kullann.

    5. NNT BOR POWER : Kesinlikle bu metal katk maddesini tavsiye ederiz. Kesinlikle ya katks deildir. ok sayda sahtesi vardr. 3 Ya deiiminde bir defa kullanmanz neririz. Motor verimini ,yaktn ve mrn ciddi ekilde etkilemektedir. Bu konuyu ileride daha ayrntl aacamzdan imdilik sadece ismini duyuruyoruz.

    6. DER BLNMES GEREKENLER :

    Dizel motoru kesinlikle vurdurarak altrmaya almayn.
    Kontak uyar klar snmeden motoru altrmayn.
    Dizel motor ge snr. Isnana kadar motora ar yk vermemekte fayda vardr.
    Yukarda bahsettiimiz hususlara dikkat ettiiniz takdirde dizel bir motor sizi ok yksek kilometreler gtrecektir. Korkulacak hibir yan yoktur. Bu hususlara dikkat edilen bir motor iin 150-200.000 km hite fazla deildir.

    www.evdeteknik.com dan alntdr







  11. 3 kii ubykh yemize teekkr etti:

  12. #10
    ubykh - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    28-Ocak-2013
    Yer
    Kahramanmara
    Ad Soyad
    Hseyin
    Ya
    51
    Ara Modeli
    2009 Cerato 1.6 CRD Advance
    Mesajlar
    502
    Ettii Teekkr
    63
    89 mesaja 132 teekkr ald

    Standart

    Dizel Ara Kullanrken Dikkat Edilmesi Gerekenler
    Dizel otomobillerin, benzinli otomobillere oranla sat fiyatlar daha yksektir. Ancak dizeller daha ekonomik olduklar iin daha fazla rabet grrler lakin dizel otomobillerin kullanm ve bakm benzinli otomobillere gre daha da zordur. yleki bilgi eksiklii nedeniyle dizel motorlarda yaplan kk yanllar byk zararlar meydana getirebilmektedir. Bu nedenle dizel motorlarn bakm ve kullanm hakknda bilgi sahibi olmak ok nemlidir.

    Eer otomobilinizi uzun sre ve salkl bir ekilde kullanmak istiyorsanz baz konularda dikkatli olmalsnz.
    ncelikle unu belirtmek gerekir ki dizel aralar uzun yollarda ekonomiktir yani ylda 20-30 bin kilometreyi gemeyen bir tketiciyseniz ekonomi salam olmazsnz. Otomobilini ksa mesafelerde kullanan srcler iin benzinli otomobiller daha uygundur.

    Dizel kullanrken dikkat edilmesi gerekenler ;

    Motoru altrmadan nce konta yarm evirerek uyar klarnn snmesini bekleyin. nk ilk altrmada motor souk olaca iin arac zorlayabilirsiniz.
    Kalitesiz yakt kullanmayn. Tek seferlik kullanlan kalitesiz yakt bile motorda ciddi sorunlara neden olabilir.
    “Arac vurdurmayn” Dizel motorlarda yaplan en byk hatalardan biri de budur. Yeni nesil dizellerde motor alr durumda deilse ya basnc olumaz bu nedenle vurdurma esnasnda dizel pompasna ar yk biner ve ciddi zarara yol aabilir. Zaten aracnzn klavuzunda da “aracnz iterek altrmayn” yazar.
    Aracnz dzenli olarak servise gtrn. Periyodik bakm dizel otomobillerde daha fazla nem arz eder. nk bildiiniz gibi dizel yakt, benzinli yakta oranla daha ok partikl tar. Bu partikller mazot filtresinde birikir ve aracn performans kaybetmesine neden olur.

    Eer kullandnz ara turbo dizel ise bu konuda da bilmeniz gereken birka nemli nokta var ;

    ncelikle bilinmelidir ki turbo dizel motora sahip olan aralar gaz verilerek stlmamaldr. Motoru stmak iin en az 30 saniye rlantide altrmak yeterlidir. Dier nemli nokta ise motor soukken yksek devirde kullanlmamaldr. nk motor soukken yksek devire kmas ayn zamanda yksek basn olumasna neden olur bu durum turbo trbinlerine zarar verebilir. Yani motor soukken 2500 devri amamakta fayda var.

    Turbo aralar altrmak kadar stop etmekte byk nem arz eder. Tpk ilk altrmada motorun gaz verilmeden stlmas gerektii gibi stop edilirkende en az 30 saniye gaz verilmeden altrlmas gerekir. Bunun nedeni motor alrken turbo trbinlerini birbirine balayan milin yalanmasdr. Konta kapattnzda motor durur buna bal olarak yalama da durur. Ancak turbo yasz olarak bir sre daha dnmeye devam eder. Bu durum turboda byk zararlar aabilir. O yzden motoru stop etmeden nce rlantide bir sre altrarak turbo trbinlerinin normal devrine inmesi beklenmelidir.

    Eer turbo dizel aracnz salkl olduu kadar ekonomik olarak da kullanmak istiyorsanz “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz gerekir. Yani dizel aralar iin maximum tork gc reten devir araln gememelisiniz. Zaten turbo dizel aralarda maximum g genellikle 1750 ile 3750 devirleri arasnda retilir. Bundan fazlas gereksiz ve zararldr. Ara hareket halindeyken de maximum g araln geip gemediinizi aracn ekiinden de anlayabilirsiniz.

    kinci nemli nokta ise kalk ; kalklarda aracnz kesinlikle rlanti (1000) devrine drmeyin. Bu durumda mazot pompas zarar grebilir. Ayn ekilde rlanti de gidiyorsanz gaz pedalna bir anda abanmayn, turbo yksek basn altnda kalaca iin zarar grebilir.







  13. 2 kii ubykh yemize teekkr etti:

 

 
Sayfa 1/2 12 SonSon

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Ykleme Yetkiniz Yok
  • Mesajnz Deitirme Yetkiniz Yok
  •