lovato.com AFR Team

2005 Cerato 1.6 Otomatik Şanzıman Arızası (P0734)

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda furvarol tarafından 17 Mayıs 2019 tarihinde açılan konu

  1. furvarol

    furvarol Yeni Üye

    Katılım:
    29 Haziran 2016
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Furkan Varol
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 Hb Premium
    Herkese merhaba,
    2005 model 1.6 Cerato HB Otomatik araca sahibiz. Araç 140000 kilometrede.
    1-2 sene önce Manisadan İzmire dönerken 110-120 km hızda şanzımanı vurdu ve arıza vitesine geçti. Işıklarda durunca vites küçültmedi ve 3. viteste kaldı. Stop edip çalıştırınca bir süre düzeldi. 4.vitese geçti ancak 2-3 dakika sonra tekrar arızaya geçti. Bu şekilde yolu tamamladım.
    Sonrasında vites kolunun üzerinde bulunan "O/D off" tuşunu keşfettim. Bu tuşa basınca araç 4.vitese geçmiyor. 4.vitese geçmediği için de arızaya girmiyor. Şehir içinde kullanırken bu şekilde bir sorun teşkil etmiyordu. Sonuçta 1-2-3. vitesler var. Ne zaman "O/D off" modunu devre dışı bıraksam her şey normal şekilde araba 4. viitesi alıyor bir süre devam ediyor. Sonra tekrar arızaya geçiyor.
    Elimize fırsat geçince İzmirdeki ustaları gezmeye başladık. İlk başta bilgisayara bağlayınca herhangi bir arıza kodu çıkmıyordu. Ve ustalar hemen şanzımanı indirmeye kararlıydı. Biz de yanaşmadık. Geçtiğimiz ay başka yerde bilgisayara bağlayınca "P0734" arızasını aldık. Bununla ilgili araştırma yaptığımda sensör arızası olma ihtimali var ancak ustalar hala şanzımanı indirmekte kararlı.
    İnternetten öğrendiğim kadarıyla Hyundai/Kia otomatik vites araçlarda 4.vites ile ilgili arızalar sıkça görülüyor. Böyle bir problemi forumda daha önce yaşayan varsa nasıl çözdüğü konusunda yardımcı olursa çok sevinirim.
    Ayrıca İzmir ve yakın çevre illerde güvenilir şanzıman ustası tavsiyesi varsa bu süreçte çok yardımcı olur.
    İyi akşamlar dilerim.
     
  2. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    15 Ekim 2017
    Mesaj:
    152
    Alınan Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Nacizane fikrim bu tip arızalarda ben kesinlikle yetkili servis tarafındayım şahsen benimde 2006 model crdi aracımın bu tip kesin tanı koyulamayan arızalarda özellikle elektrik işlerinde yetkili servise gidiyorum emin olun daha az maliyetli olur bu arada bu tip arızalar var ise en çok yetkili servislerin başına gelmiştir deneme yanılma hem zaman hem para kaybettirir burada yazmıştım 4 motor takozu olan aracımda 6 motor takozu değiştiren biri olarak söylüyorum buda maliyeti resmen 2 ye katladı sonuçta kendimi yetkili serviste bulmuştum
     
  3. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Ralli Pilotu

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.295
    Alınan Beğeniler:
    684
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    YouTube da çok net videolar var.



     

Bu Sayfayı Paylaş