10 Kasım LPG KABLO

2005 Picanto Yardım

'Picanto' forumunda infazure tarafından 2 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. infazure

    infazure Yeni Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2016
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat
    Araç Modeli:
    Picanto 2005
    Öncelikler herkese merhabalar,

    Foruma yeni üye oldum, ilk kez Kia marka bir araca biniyorum. Aracı yeni aldım yeni yeni tanımaya başlıyorum. Bir kaç sorum olacak tecrübeli arkadaşlardan yardımları bekliyorum.

    Arkadaşlar benim aracımda,

    1-Lastiklerin sesi içeriye çok fazla geliyor gibi sanki arabanın çamurluğuna bir şey sürtüyormuş gibi ses çıkarıyor bu sizce normal mi? sizin araçlarınızda da lastik sesi içeriye bu kadar net geliyor mu?

    2- Araca Radyatörden Antifriz koydurdum yedek olarak da 1 Lt Motor suyu deposundan ağzına kadar Antifriz doldurdum fakat sabaha kadar depo tarafındaki yarıya inmiş. Sonra su ekledim yine ağzına kadar fakat yine yarıya inmiş. Belli bir seviyeden sonrasını dışarı atacak bir sistemi mi var anlamadım?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler
     
  2. ikaraoglu

    ikaraoglu Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Haziran 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    115
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail KARAOĞLU
    Araç Modeli:
    Kia Picanto 1.1 EX
    merhabalar. picantonuz hayırlı olsun.

    evet lastik sesi içeriye biraz geliyor. özellikle eski asfalt üzerinde iken ciddi bir şekilde duyuyorsunuz. eğer dönüşlerde çamurluğa sürtme sesi geliyorsa aracı çalıştırıp bir tanıdığınızdan yardım isteyin. direksiyonu tam sağ ve tam sol olacak şekilde yavaşça çevirsin. o esnada lastik dış kısmının çamurluğa değip değmediğine bakın. zira yanlış seçilmiş bir lastik çapı çamurluk altındaki paçalıklara sürtmesine neden olabiliyor. Ben 165 /65 R14 lastik almıştım. dönüşlerde çamurluğa sürtme sesi geliyordu. aracı lifte kaldırıp paçalıkları söküp temizledikten sonra tekrar taktığımda sürtme sesi gitmişti.

    picanto yedek radyatör deposunun genleşme (aşırı ısınma) sonucunda oluşan buharı ve fazla suyu dışarı atabilmesi için arka kısmında su çıkış hortumu bulunur. Yedek depoyu max. seviyesininin üzerinde doldurduğunuzda buhar atımı zorlaşacağı için o bölmeden suyu dışarı atabilir.

    Ancak benim aracım geçtiğimiz hafta 1 gecede 1 litre su ekstiltir duruma geldi. şans eseri işyerimin otoparkında kuru zeminde alt kısımdan gelen suyu farkettim ve gelen suyun lpg beyin ısıtma hortumundan geldiğini tespit ettim. tamirciye götürüp tüm hortumların kelepçelerini sıktırdım. 1 haftadır 1mm bile eksiltme olmadı. daha öncesinde 2-3 haftada bir kez olmak şartı ile 250 ml su ekliyordum.

    ilk olarka picantonun su eksiltmesine neden olabilecek kısımları kontrol edin. aracın suyunu tamamlayın. Mutlaka aracı fan açma moduna kadar ısıtıp motoru stop edin ve komple soğuyana kadar kadar kuru bir yerde bırakın.
    sırasıyla

    1. yedek radyatör su deposu (su kaçağı var mı?) fener yardımı ile etrafına bakın. kaçak varsa görürsünüz
    2. motor soğuk havalarda ilk çalıştırmada boğularak mı çalışıyor (motor bloğuna su kaçıyordur. conta değişmeli)
    3. radyatör kapağının üzerinden ve hemen altından su geliyor mu? (kapak üzerindeki etikete dikkat edin. etiket zedelendiyse buharlaşma ve sızıntı yapar. kapağın contajı bozuksa aşırı ısınma anında su kaçırır. fan açmadan hemen önce kapak altından su geldiğini görürsünüz.
    4. lpg li bir araç ise mutlaka lpg sıcak su girişlerinin bağlantılarını kontrol ettirin. su kaçırma araç soğuduğunda kendini belli eder. alt kısımdan görebilirsiniz.
    5. araçta klima var ise klima radyatörünün soğutma suyu ile ilgili tüm bağlantılarını kontrol ettirin (benim vidalar gevşediği için su kaçırıyordu. kendim sıkıp düzelttim. hemen ön tarafta görünüyor)
    6. motora giren soğutma su borularını kontrol edin. araç soğukken suyu görürsünüz. sıcakken motorun sıcaklığı ile buharlaşır ve göremezsiniz.
     
    gogo46 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş