10 Kasım LPG KABLO

2008 cerato bobin değişimi, yakıt sorunu , tekleme sorunu

'Cerato' forumunda akbulutyusuf tarafından 11 Mart 2015 tarihinde açılan konu

  1. akbulutyusuf

    akbulutyusuf Acemi Sürücü

    Katılım:
    16 Ocak 2015
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    yusuf akbulut
    Araç Modeli:
    cerato 2008
    selamlar..2008 cerato lpgli otomatik aracımı 3 ay önce aldım..bakımları yaptırdım sıkıntı yok.bütün filtreleri değitirdi ustam.tam usta arabayı test turu atarken bobin arıza yaptı biri iptal oldu değiştirdi..100 tl..2 ay onra yani geçende araba ikici vitese geçerken (sanırım) gaz almıyor gibi triplere girmeye başladı.ama b saniyelik oluyordu hemen geçiyordu..sonra biraz daha arttı derken ustaya götürd..tam dükkana yaklaştım araba traktör gibi çalışmaya başladı..usta açtı kaputu bobini değiştirdi..135 tl...sorun dizeldi derken şimdi yine araba sanki aynısını ypmaya başladı.. yani şöyle oluyor :
    yolda seyrederken frenle yavaşladğımda sonra tekrar hızlanmak için gaza bastığımda araba kendini ileri geri yapıyor gibi..bu çok bariz olmuyor ama çok inceden oluyor..bi sıkıntı var gibi..birde yakıtı arttı..geçen 50 tl lik gaz attım (gaz fiyatı 2.46) 115 km sonra bitti..
    öncesinde 50 tl ye (gaz 2.20 iken) 150 km gidiyordu..zaten çoktu yani şimdi iyice arttı..
    sizce sorun nerde olabilir var mı bir bilgisi olan arkadaşlar..
    eğer yine bobinse bu neden olur..yada başka bir şey ne olabilir.
    birde bu olay sanki uzun süre kullanınca oluyor..yada ben öyle anladım bilmiyorum


    lütfen bir bilgi verin..
     
  2. jeolog

    jeolog Usta Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesaj:
    709
    Alınan Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Akın BATMAN
    Araç Modeli:
    2007 Rio Crdi Hb Advance
    Ateşleme bobini, buji ve buji kablolarınız orjinal mi? Daha önce f kasa astra aracımda başıma gelmişti böyle bir sorun. Orjinal bobin takılarak çözülmüştü sorun.
     
  3. akbulutyusuf

    akbulutyusuf Acemi Sürücü

    Katılım:
    16 Ocak 2015
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    yusuf akbulut
    Araç Modeli:
    cerato 2008
    Hocam saol cevabın için.bugün ustama götürdüm..baktı tek tek..bujilerin dördünü de değiştirdi..tabi bobin biri de arıza yaptı geçen takılan bobin yine değişti..bıjilerden kaynaklanmıştır dedi umarım birdaha yapmaz..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Geçmiş olsun boyna bobin değiştiriyosa ustan bence bobinden evvel değiştir ustayı sıkıntı ustada mevzu arıza yapan bobini değiştirmek değil bu bobin neden arızalanıyo ne tetikliyo bunu asıl sorulması gereken soru bu
     
    heh bunu beğendi.
  5. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ahmet dogru soyluyor birde aldigin bobin yan sanayinin yan sanayisi ise aylik bobin degisir bunu megane1 aracimdan biliyorum
     
    heh bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Orijinali ne kadar acaba bu bobinin?
     
  7. jeolog

    jeolog Usta Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesaj:
    709
    Alınan Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Akın BATMAN
    Araç Modeli:
    2007 Rio Crdi Hb Advance
    Ateşleme bobininde ve kablolarında orjinal kullanmak bence çok önemli. Tecrübeyle sabittir :)
     
  8. jeolog

    jeolog Usta Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesaj:
    709
    Alınan Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Akın BATMAN
    Araç Modeli:
    2007 Rio Crdi Hb Advance
    Bu arada geçmiş olsun. Umarım bir daha tekrarlamaz aynı arızayı.
     
  9. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    ah be kardeşim keşke sonucu ile de bilgi verseydin de biz de faydalanabilseydik.
    Aynısı sorun ben de de var galiba arkadaşlar,
    Otomatik 2011 lpg li aracımda düşük devirde (1000-2000) gaza basınca tekleme yapıyor. İleri geri silkeleniyor.
    Cumartesi günü ustama götüreceğim. Hayırlısı inşallah.
     
  10. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Aynı sorunu ben fe yaşadım. 4 tane farklı usta bobini komple değiştirtti. Kabloları komple değiştirtti. 250 Lira ya NGK LPG bujisi taktırdım. Sorun yine düzelmedi. Kafayı yedim. Sorunu sizce kim çözdü? Kendim çözdüm. Sözde hepsi de usta. Buji kabloları bobine girdiği yerden çat çat çat şeklinde bobinin kendisine ateş atıyormuş. Kabloların dış plastiğini iyice aşağı çektirip, cırt klips ile sıkıştırdım. Bir daha da sorun yaşamadım. Olan bana oldu, hepsini boşuna orjinali ile değiştirdim. Tek sebebi bu imiş.
    2000-2500 devire kadar sirkeliyor ve 2500 ü geçince düzeliyor. Sorun tamamen buydu. Hiç bir şey kalmadı.
     
  11. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Sorununuzu iyi çözmüşsünüz. Biz de ustamıza danıştık kontrollerini yaptı bujilerin değişim zamanı sordu 5 bin km önce değiştirdiğimi söyledim. Kompresyon test sorusu olumsuz bir durum görülmedi. Bobin değişim yapılabilir fakat masraflı olur dedi. İlk önce lpg gaz ayarının rampa yolda pc ye bağlanarak yapılması lazım dedi. Stefanelli lpg de de kimse ilgilenmeyor. Bu yüzden sorunu net tespit edemiyoruz.
    Benim düşüncem ateşleme sistemi kaynaklı bir hata olduğu yönünde.
    Fakat sizin önerdiğiniz yöntemi deneyeceğim. Biraz daha detaylı aktarabilir misiniz birbirine temas etmemesi de gerekiyor mu?
    Teşekkürler
     
  12. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Bobine geçirilen lastiğimsi dış kılıfları var ya kabloların, o dış lastiğimsi kılıfları kabloyu iyice geçirdikten sonra bobin girişinin dibine kadar elinizle gerdirin ve cırt klips ile iyice sıkın. O kadar beter bir şey ki o kıvılcım atması bobinin kendisine... Beni masraflardan masraflara soktu. Kimsenin de bir şeyden anladığı yokmuş. Sadece araç çalışırken oraya yakından dikkatli baktığınız da araç her teklediğinde rolanti de ve giderken ordan çıt çıt kıvılcım çıkıyor. Koskoca ateşleme sistemini sırf bu yüzden sağlam olan şeyleri komple değiştirttiler. Siz düşünün ne kadar masraflı olduğunu. Bu arada çözüm bulamayan tüm ustalar LPG hava gaz ayarında sorun var der arabanın her zaman tekleme gitmeme sorunu olduğunda. Adama benzinde de öyle diyorum LPG den o diyor. Hepsi aynısını söylüyor ama tamamen alakasız. Dün aracıma cam shaft yatak sarıyor bu uğultu ondan dediler, hava hortumunun birisi boşluk yapmış, bunu da kendim buldum. Hepsi aynısını dedi. Motor üst kapağını sökecektim sinirden.
     
  13. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Düşük bir ihtimal ama en son havaakış metreniz de sorun olabilir. Çok zor ama bu sorunun olması. Soketini sökersiniz havaakış metrenin eğer dediğimi yaptığınız da sorun düzelmezse. Soketi söktüğünüz de tur atın araçla, gezin. Biraz fazla yakar o soketi söktüğünüz andan itibaren. Tekleme yapmaz ise havaakış metrenizde sorun vardır.
     
  14. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Teşekkür ederim kardeşim ilginden dolayı bu dediklerini deneyeceğim. Sonuçları bildiririm inşallah.
     
  15. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Arkadaşlar problemimi çözemedim. Aynı haliyle devam ediyor. 2 aydır aynı şekilde kullanıyorum. Ne ilerleme var ne gerileme.
    Aklıma gelen bişey daha oldu. Geçen sene bobin arızamız olmuştu. 1 adet bobin değiştirildi. Problem giderilmişti. Şimdi bobinin tane fiyatının servislerde 180 lira civarı olduğu öğrendim. Ben ise 70 liraya almıştım. Bu bobin yan sanayi bobini galiba. Bu tekrar arızaya geçmiş olabilir mi?
     
  16. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    aracının bobini zırt pırt arıza yapmaz.
    ayrıca araçta 1 aet bobin vardır.

    buji, ve buji kablolarını kontrol et
    muhtemelen! bujilerden biri devamlı yağlama yapıyor!
    muhtemelen.

    tam sorunu tespit ettir.
     
  17. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  18. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Benim aracımda bu bobinden 4 adet mevcut. Arıza konusunda ise yan sanayi ürün olması kaynaklı bir durum olabilir mi acaba diye düşündüm.
     
  19. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Yansanayi olması ihtimaller dahilindedir.
     
  20. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    aynı sorunu benzin ile kullanımda yapmıyorsa ateşleme arızası olduğu ortada.
     

Bu Sayfayı Paylaş