Herkeze merhaba arkadaşlar; aracımı alalı 3 hafta oldu 2010 Cerato 1.6 20000km de benzinli lpg yok hiç takılmadı. fakat tuhaf bir durum var araç uzun süre çalışmadan durduğunda 4-5 saat ilk marşta rolenti 1500devir civarlarında kalıyor sonra 1dk kadar beklediğim de ,1000 devre düşüyor ama biraz gezip stop ettikten sonra tekrar marşa bastığımda sorun yok bir daha yapmıyor. devir 1000 nin altında çalışıyor. Acaba bunu neden yapar hafta sonu yetlili servise götürüp derdimi anlatmadan size sormak istedim
Ewet önemli bi sorunun yok otomatik jikle devreye giriyor..her enjeksiyonlu arabada durum budur.aynı şeyler benim arabam içinde geçerli..
edindiğim kaynaklarda şöyle bir ibare vardı. "Enjeksiyonlu motorlarda hava-yakıt karışımı bilgisayar tarafından otomatik olarak ayarlandığından jikle düzeneği bulunmaz".Sanırım başka bir durum var,çünki önceki aracımda enjeksiyonluydu ve böyle bir olayla karşılaşmadım. Cevabın için teşekkür ederim ethem
Motor soğuk iken devrin yüksek olması normaldir. Ancak bu esnada 1100-1300 devir olması gerekir. 1500 lerdeki devir yüksek. Motorun ısınması ile devirin 800-900 lere düşmesi lazım. Rölanti ayarında bir düzensizlik var. Nedeni ne olabilir bilemiyorum. Aracın Serviste bilgisayara bağlanması en doğrusu. Aklıma Hava filtresi temizliği ve Hava akışmetre sensörünün kirlenmesi veya arızası düşünülebilir. Bu sensörün temizliği konusunda forumda paylaşım var. Geçmiş olsun ve Kolay gelsin.
Ali Bey; aslında dediğiniz gibi 1100-1300 civarlarında kalıyor sanırım devir ,ama bunu yapması normal olmaması lazımmış gibi geliyor, çünkü oralarda 1dk kadar kalıyor ve 1000 devire geldiğinde de aşağıya inmiyor 4-5 dk beklesem belki inecek ama ben o kadar beklemedim bu başıma önceki aracımda hiç gelmedi. Servise bu hafta sonu göstereyim bakalım ne diyecekler umarım büyük bir sorun değildir.cevabınız için teşekkür ederim
Arkadaşlar geçen hafta aracımı yıllık bakıma yetkili servise götürdüm , malum sorunumuda kendilerine ilettiğimde aracın burda kalması gerektiğini ve ertesi sabah ilk çalıştırmada bizim görmemiz gerektiğini söylediler fakat tabiki ben aracımı bırakmayacağımdan dolayı bir şey yapmadılar bir fikirde beyan etmediler neden dolayı yaptığını bende aşarıda linklerini verdiğim videoları çektim hem sizlerin fikirleri almak için hemde servise bir dahaki gidişimde bu videoları göstermek için ilk video da araç uzun süre çalışmadığında 1-2 gün veya 5-6 saat kaldığında devir yüksek çalışıyor fakat ikinci video da ilk çalıştırmadan sonra araçla biraz yol katettikten aracı stop ettikten 1,5 saat sonra tekrar marşa bastığımda hiçbir sorun yok gayet normal bir şekilde çalışıyor ,sizin değerli düşüncelerinizi almak isterim şimdiden herkeze teşekkür ederim 1-http://www.youtube.com/watch?v=F0XQwfxUbTg&feature=youtu.be 2-http://www.youtube.com/watch?v=SzM7ASRreTg&feature=youtu.be
Arda bey videoların ikisini de seyrettim. bende de 2008 1.6 cerato var ve aynı durum benim aracımda da mevcut. ben hiç kafaya takmadım çünkü motor sıcaklığı belli bir seviyeye geldiğinde hemen devir normal seviyeye geliyor. ilk çalıştırmada yüksek devirle çalışması sanırım motor sıcaklığıyla alakalı diye tahmin ediyorum. ki ben bu durumu akşamdan sabaha ilk çalıştırmada hemen hemen her gün yaşıyorum. ama dediğin gibi herhangi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. ama devir yüksek seviyede uzun süre devam ederse o zaman bence sorun vardır. saygılarımla...
Benim rio da böyle. Bugüne kadar bindiğim tüm araçlar böyleydi. Arab sogukken bin devrin üstünde çalışır. Biraz ısınınca da iner. Riocan
Aracin soguk ilj calismasi normal. 1500 den 1-5dk sonra 800 900 d/dk ya gelmeli. Kisin sure uzayabilir. Bu sure 1 saat olmaz. Eger 1 saat gibi uzun sure sonra devir dusuyorsa isi sensorlerini servisin kontrol etmesi gerek.
bende de aynı 2011 OV cerato. Bence bu bir sorun değil aracın çalışma prensibi böyle. Hatta kullanma klavuzunda motoru isitma diye geçiyordu sanırım. Uzun süre ısıtmanıza gerek yok diyordu