10 Kasım LPG KABLO

2012 Rio Fancy motor titreşim ve gürültüsü !

'Rio' forumunda ReNe tarafından 17 Eylül 2015 tarihinde açılan konu

  1. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Merhabalar ,
    2012 Model 1.4 crdi fancy Riomuzun 63.000 km de baskı balata değişimi ile ön fren disk ve balataları ayrıca arka fren balataları değişti . Baskı balata orjinal parça kullanıldı , fren diski ve balataları kore malı ürünlerle değiştiril ve bir problem ortaya çıktı . Sorunumuz söyleki 3.4.5.6. viteslerde 1800-2100 devirde tam gaz yaptığımızda motor bağırmaya başlıyor ve kabin içerisinde titreşim oluşuyor . Sadece bu devirde oluyor ama devir arttığında titreşim ve ses kesiliyor , bu 1800 devirin altındada her şey normal . Aktarma da normal yani aracın debriyajı yumuşak ve kalkışlarda titreme falan yapmıyor . 2 defa gittik motor kısmında eksik bir somun vida mı sıkıştırılmadı yada motor yuvasında bir şey mi titreşim yapıyor diye baktırdık sorun yok , motor kulakçıklarına bir daha bakıldı , hava filtre yuvası akü dahil her şey stabil . bu 2 servis arasında araç istanbul Bursa İstanbul , istanbul erdek istanbul yaptı , seste azalma yada artma olmadı , performansta düşüklük yok şanzıman normal çalışıyordu .
    Özel servisle işimizi çözemeyecez gibi duruyor , hoş daha önce aynı serviste kendi ceratomun baskı balatasını değiştirmiştim sorunsuz tamiratlar yaptılar ;) Nazar mı değdi ne oldu anlamadık her türlü fikire açığız ;)
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Biraderim geçmiş olsun.Volanda işlem yapıldı mı?
     
  3. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Murat bey geçmiş olsun
     
  4. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Çok teşekkürler geçecek gibi hissetmiyoruz :D Volan orjinal halen baskı balata ve çatal değişti ..
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Volanı taşladılar mı ya da torna da paso aldılar mı biraderim
     
  6. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Pazartesi bu soruyu soracağım biraderim .
     
  7. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Bir video çektim konu ile alakalı en kısa sürede paylaşacağım , umarım sesi iyi almıştır telefon ;)
     
  8. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf


    Sesi biraz açarak dinlemenizi tavsiye ediyorum malum cep telefonunun standart mikrofonu ile çekim yaptım . 2000 devir hemen altı ve hemen üstünde zangırtı başlıyor :(
     
  9. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Abi kadranda titriyo ya çok acayip geçmiş olsun


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Aynen biraderim göstergeyi gördün değil mi ? :( o 300 devirde ne oluyorsa oluyor . İnşallah bir çözüm buluruz yoksa satmaya kadar gidecek gibi görünüyor ..
     
    KAPSHY bunu beğendi.
  11. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Aynen abi tam turbo aralığı o devirlerde yalnız dump veya aktivatör falan olmasın


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    abi geçmiş olsun acaba sadece belli bir viteste mi oluyor yoksa bütün viteslerde devir 1800--2000 arasında titreşim oluyor _??
     
  13. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Valla bu detaylarıda soracağım pazartesi - orda Murat abi biz sizden bu aracı alalım diye espri yapınca anladık ki daha çok gidip geleceğiz :D
     
  14. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Çok teşekkürler , 1. ve 2.vites çok güçlü olduğundan ve o 300 devir çok hızlı geçildiğinden anlaşılmıyor ama 3.4.5.6. viteslerde zangırdama ve garip bir motor sesi (kükreme gibi) gelmeye devam ediyor ..
     
  15. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    anladım . keşke bilgim olsa sadece farklı bi bakış açısı yapmaya çalıştım ! umarım düzelir abi
     
  16. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    İnşallah bakalım gelişmelerden haberdar edeceğim ;)
     
  17. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Beyler peki baskı balata orjinal diye aldık hoş ben görmedim kutusunu falan , o üründe hatalı imalat olamaz mı ?
     
  18. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Biraderim tekrar geçmiş olsun.Sürat müşiri Tolga nın yazdığı gibi saykıl yapıyor.Saykılı yapması için hız sensörü sıkıntısı olması lazım.Sürat sensörü malum olduğu üzere şanzıman üzerindedir.Onun montajı ya da bağlantısı ile parçalarının mekanik bir sıkıntısı buna sebep oluyor olabilir.
    Araca kitapçıkta yazan kodlardan farklı şanzıman yağı koyulmamalı.Şanzıman yağ seviyesi de titreşim için önemli.
    Volandan fazla paso alınırsa ve ya fazla taşlama yapılırsa kritik krankşaft devri geçilirken titreşim yapar.
    Baskı balata orijinalde olsa hatalı üretilmiş ya da hatalı monte edilmiş olabilir.
    Aks şanzıman ve ya aks porya/tekerlek bağlantısı düzgün yapılmamış olabilir.Ancak biraderim şunu söyleyebilirim ki bu bana göre balans kaynaklı bir titreşim ve ses.
    Ama sensör işine de baktırın.Kırılmış ya da eforme olmuş sensör parçası da bu olaya sebep olabilir.
     
    KAPSHY ve ReNe bunu beğendi.
  20. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Çok teşekkür ediyorum biraderim söylediklerini aynen aktaracağım ;)
     

Bu Sayfayı Paylaş