10 Kasım LPG KABLO

2013-Rio Fancy Dizel Motor Check Lambası Yanıyor

'Kia'dan Şikayetler / Talepler / Teşekkürler' forumunda soylubey tarafından 20 Ekim 2017 tarihinde açılan konu

  1. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Arkadaşlar merhaba,

    2013 model Rio 1.4 Dizel Fancy aracımda bir süredir sıkıntı yaşıyorum. Aracı 0 km de aldım ilk sahibiyim, 4 yıldır sorunsuz kullanıyordum. Aslında araçta sıkıntı yok ama motor arıza lambası sürekli yanıyor.

    Şöyle anlatayım. Bunca yıldır tüm bakımları yetkili serviste, genellikle de Ankara'daki Başayar serviste yaptırırdım. İlk kez 60.000 km bakımını yetkili servis haricinde bakım yaptırdım. Maliyetleri biraz aşağı çekelim diye. Fakat maliyeti düşürdüm dediğimiz noktada maliyet artıyormuş bunu öğrendim. 66.500 km ye geldiğimizde aracın check lambası yandı. Koşa koşa Başayar servise gittim. Bilgisayarlı kontrolde araç P0101 arızası verdi. Yani "hava akış problemi". Servis hava filtresini değiştirdi, arada dandik yağ kullanıldığını da söylediler. Onu da değiştirdik. Yani 60.000 bakım balatalar hariç olmak üzere yenilendi. 10 gün sonra check lambası yine yandı. Bu kez aracı güvendiğimiz bi ustaya emanet ettik. Hava akış parçasının arızalı olduğunu söyledi o da. O parça da değişti. 1 hafta sonra yine ışık yandı. Aynı usta bu kez hava akışa dair tüm sistemin kontrolünü yaptı. Soket gevşemiş falan dedi. 2 gün sonra ışık yine yandı. Şu an araç 69.000 km de.

    Şimdi aracı muhtemelen Opal Servise götürücem ama şu ana kadar 1.300 TL harcadım bakalım bu dert daha ne kadar para harcatacak. Benzer durumu yaşayan varsa yardımcı olabilir misiniz?
     
  2. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Geçmiş olsun inşallah işin ehli bir usta nokta atışı yapar. Bir de şu takıldı aklıma dandik yağ koyuldigunu nasıl anlamışlar... ? Tadına mı bakmışlar. Siz aracı iyi bir ustaya götürün.
     
    bayteriner ve tt_boy bunu beğendi.
  3. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Tadına baktılar sanırım:) Yağın kullanım süresine oranla fazlaca deformeye uğradığını söylediler hocam.
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Geçmiş olsun.Usta maf sensörünü orjinali ile mi değiştirdi?
     
  5. bexter

    bexter Sürücü

    Katılım:
    25 Şubat 2011
    Mesaj:
    64
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    izmir
    Başayardan sonra neden tekrar arıza verdiğinde dışarıya götürdünüz ki ?
     
  6. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Evet Maf sensörü orijinali ile değişti. Başayar sorunu çözemediği için güvenimi sarstı hocam.
     
  7. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Konuyla alakalı Ankara’da önerebileceğiniz bir usta veya servis var mı acaba?
     
  8. bexter

    bexter Sürücü

    Katılım:
    25 Şubat 2011
    Mesaj:
    64
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    izmir
    Garantisi devam ediyorsa bence tekrar yetkili servis başayar veya opala gösterin.
     
  9. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerin hepsi garanti kapsamındadır, aracın garantisinden bahsetmiyorum yapılan işçiliğin ve varsa kullanılan parçaların işlem tarihi itibarı ile başlayan kendine özgü garantisidir söylemek istediğim. Bence arıza kaydı silindikten ve hava filtresi değiştirildikten sonra tekrar ışık yandığında direkt olarak yetkili servise gidip yaptıkları işlemin bir işe yaramadığını aracın yine arıza lambası yaktığını söylemeliydiniz :( Şimdi gitseniz parçanın başkası tarafından değiştiğini anladıklarında bu hakkınızı da yitirmiş olacaksınız.

    Neyse, orijinal MAF sensörü değiştikten sonra yine aynı arıza geliyor ise sorun bu sensöre giden kablo hattında ya da soketlerde olabilir, MAF'a bağlı bağlı çalışan başka bir sistemden kaynaklanıp ECU bu arızayı da kaydediyor olabilir ... Araç her arıza yaptığında (hele ki bu aynı arıza ise) güvenimi sarstı diyerek başka yere giderseniz hem zaman hem para kaybedersiniz :( Çünkü bir öncekinin yaptığı işi yeni gittiğiniz yer bilmez, işin kötüsü sıralı bir kontrol süreci varsa sürekli en başa dönmek zorunda kalırsınız.

    Bence de tekrar ilinizdeki yetkili servise başvurun. Önce Başayar, yok asla onlara gitmem diyorsanız da varsa başka bir yetkili servis ya da yakın komşu illerden ulaşımı kolay bir yetkili servis tercih edilmeli.

    Kabaca çevireyim ;

    - Kirli hava filtresi
    - Yağ kapağı ya da ölçüm çubuğu tam kapanmamış / ya da yerinde yok
    - Emme hattında hava kaçağı
    - Kirli, yıpranmış ya da arızalı MAF sensörü
    - Hatalı MAF sensörü ya da Gaz Pozisyon Sensörü (Gaz kelebeği sensörü de diyorlar buna)
    - ECU ile MAF ya da TPS sensörleri arasında bağlantı arızası, ya da yüksek dirençli (kısa devre yapmış) kablolama

    Kia teknik klavuzu yapılacak işlemleri de adım adım anlatıyor ancak onları buraya yazıp bilgi kirliliği yapmayalım, ilk üç madde kontrol edildikten ve sorunun onlarda olmadığı kesin olarak tespit edildikten sonra 4 - 5 ve 6. maddeler için yedek ve sağlam sensörler, ölçü aletleri, temizlik kimyasalları falan gerekiyor arızanın tam tespiti için ki bunları da en garantili şekilde yetkili serviste yaparlar (direnç ölçümü, hat geri dönüş kontrolü vb. yapılacak çünkü)

    Şimdiden geçmiş olsun, umarım kısa sürede sorunu çözersiniz @soylubey .
     
    bayteriner ve soylubey bunu beğendi.
  10. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013


    Çok teşekkür ediyorum Fatih Bey,
    "- ECU ile MAF ya da TPS sensörleri arasında bağlantı arızası, ya da yüksek dirençli (kısa devre yapmış) kablolama" konusunda bir problem olabilir. Perşembe günü yanan arıza ışığı bugün yanmıyor çünkü. Yarın ne olacağını da bilmiyorum :) Işık tekrar yanarsa da herkesten aldığım görüşe göre Başayar'a gideceğim artık.
     
  11. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Sensör bozuk değilse yani kafasına göre okumalar yapmıyor ise, TPS sensöründeki bir sıkıntı da bu arızaya neden olabilir ... Neticede yapılanları biliyorlar, ya da en baştan yapacaklar kontrolleri ve bulacaklar arızayı :)

    Şimdiden geçmiş olsun, umarım daha fazla sıkıntı yaşamadan sorunu çözersiniz.
     
    soylubey bunu beğendi.
  12. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Tekrar merhaba,
    Aracı dün Başayar Servise bıraktım bugün teslim aldım. Aracın hava akışı ile ilgili hiçbir problemin olmadığını söylediler. Motor beyninin arızalı olabileceğini, değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Fakat motor beyninin arızalı olup olmadığı konusunda da net bişey söyleyemiyorlar. Beynin fiyatı 6.000 TL. Yani beyin değişse de araç yine arızayı verebilir. Arabadan ve markadan soğudum yemin ederim.
     
  13. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Bu arızanın tespiti için tüm aşamaları uyguladılar ancak net tespit yapılamadı ise sorun gerçekten beyinde olabilir :( Şimdi isterseniz başka bir yetkili servise gidip tüm kontrollerin sıfırdan yapılmasını sağlayabilirsiniz , böylece Başayar'a olan itimatsızlığınızı giderebilirsiniz.

    Daha sonra konuyu Kia Çelik Motor ya da Kia Global'e aktarabilirsiniz çünkü "beyin değişirse yine arıza çıkabilir, 6000 tl boşa gider" kısmı saçma ... Yetkili servis herhangi bir soruna net teşhis getirmek ve bunu garantili olarak çözmek için var :(

    Tekrar geçmiş olsun.
     
    soylubey bunu beğendi.
  14. deza.

    deza. Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2017
    Mesaj:
    20
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cuma B.
    Araç Modeli:
    Getz 1.5 CRDI
    Merhaba

    Arıza ışığı arada sönüyorsa soketteki kablolar zarar görmüş veya yerinden çıkmıştır. Maf sensörü değişiminin çözüm olmamasının nedeni de budur. Temin edebiliyorsanız yeni soket alın sadece.

    Bazı ustalar hava filtresi değişirken maf sensörü soketine kötü davranıyor. Kablo tarafından asılıp çekiyorlar haliyle soketin yapısı zarar görüyor. 6000 lira masraf etmeden 50-60 lira masraf edip sokete yoğunlaşın derim.



    LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    soylubey bunu beğendi.
  15. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Tekrar merhaba,

    Başayarda yapılan son kontrollerden sonra 1100 km kadar daha yol yaptım. Arıza lambası yanmadı. Ben de sorunun soket bağlantı kablosu vs. gibi hususlardan kaynaklandığını düşünüyorum artık. Sorup soruşturduğum bazı ustalar Eskişehir Yolu üzerindeki Opal servisin Ankara'daki en mahir Kia ustalarından oluştuğunu, bu sorunu rahatlıkla çözebileceklerini söylediler. Arıza lambası yine yanarsa orda baktıracağız artık. Yardımlarınız ve değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
     
  16. soylubey

    soylubey Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Temmuz 2011
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    S. Soylu
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 Fancy CRDI 2013
    Selamlar,
    Konuyu tekrar hortlatmak gibi olacak ama nihayet çözüme kavuştuk.
    Arıza lambasıyla aramızda garip bi bağ oluştu bu aralık, birbirimizi umursamadık. Çoğunlukla sönüktü ara ara yanıyordu. 15.000 bakım periyoduna geldiğimizde lamba yine yandı. Çekiş problemi de yaşamaya başladım ama bunun arıza lambası ile ilgisi yok. Opal servise gittim, Maf sensörü ve hava akış metrenin arızalı olduğunu söylediler. Komple bakımını yaptırdık, çekiş problemi de baskı balatadan kaynaklanıyormuş o da toptan değişti. Maf sensörü ve hava akış yaklaşık 1.600 TL tuttu :( Baskı balata ve kapsamlı bakımla birlikte 4.800 TL bıraktık servise. Aracımız ilk günkü güveni veriyor, şu an hiçbir problem yok. Opal servis ustalarına ve burdan yardımcı olmaya çalışan herkese tekrar teşekkürler.
     

Bu Sayfayı Paylaş