Merhaba, 2015 1.4 CRDİ Kia Rio aracım var. Geçen hafta sonu aracı stop ederken stop etmedi ve çalışmaya devam etti, bir türlü stop edemedim. Sonunda kaputtan dumanlar çıkmaya başladı ve marş motoru tamamen yandı. Bir gün önce arabanın yağını ve filtrelerini değiştirmiştim. Onunla alakalı olabilir mi diye düşündüm ama değilmiş. Marş motoru takılı kalmış. Sanayide işçilik dahil 900 TL'ye yeni marş motoru taktırdım. Şu an sorun yok görünüyor ama ödüm kopuyor tekrar olacak diye. Bu neden olur? Başına daha önce böyle bir şey gelen var mı?
İlk defa duydum böyle bir durumu. Bir daha başınıza gelirse akü kutup başını sökmek marş motorunu kurtarabilir. Yada sigortası neyse onu. Zararı olurmu bilemem ama aklıma geldi.
Marş motoru takılı kalmış, o yüzden yanmış. Kontağı kapatınca elektriği kesti ama marş motoru çalışmaya devam ettiği için yandı. Şimdi yaptırdım, koku gitsin diye motoru yıkattım, koku vs. sıktırdım. Marş motorunun üzerinde biraz tortuları kaldığı için onu bir bezle sileyim dedim. Hem dün hem de bugün bezle silmeye çalıştım. Her silmeden sonra marşa basınca araç çalışıyor ama önce 1-2 saniye tıkı tıkı tıkı tıkı tık diye bir ses geliyor, sonraki marş basmamda bu ses olmuyor. Bu normal midir?
Araçta çin malı led ampul falan varmıydı.Geçen birinde daha oldu kontak kapatınca araç çalışmaya devam ediyormuş.Belki onunla bağlantılı olarak takılı kalmış olabilir sadece bi komplo.
Motor soğukken motoru ilk çalıştırdığımda 1-2 saniye pervane sesi gibi bir ses geliyor ama sonra bu kesiliyor. Dikkatli dinlerseniz duyabilirsiniz. Bu neden olabilir? Önceden yoktu.
Benim2015 model Kia Rio aracımda 3. Kez (2 gün önce)oldu.yeni arabanın nerede görülmüş marş motorunun yandığı hem de 3.kez
Geçmiş olsun. Start devresi ve start rolesinin kontrol edilmesi lazım. Kontakta da sıkıntı olabilir. Eğer elektriki bir sıkıntı yoksa volanın kontrol edilmesini tavsiye ederim. Normalde starttan sonra marş motorunun ayırması lazım. Sanırım bu sebeplerden birinden ötürü ayırmıyor marş motoru.