10 Kasım LPG KABLO

Arka Camların Sürücü Kontrol Düğmelerinden Açılamaması Sorunu ve Çözümü

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 1 Mayıs 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Bu resimde ise cam kontrol süğme gurubunun alt tarafını görüyorsunuz.Resimde görülen gri renkli tırnak esnetilerek ,diğer tarafında ve başı ile son tarafında bulunan metal tırnaklardan kurtarılarak düğme modülü çıkarılabilir.Resimde bulunan vidanın kesinlikle sökülmesine gerek yok.

    [​IMG]

    Bu resimde plastik tırnaklar çok daha net şekilde görülebiliyor;

    [​IMG]

    Büyük gri tırnaklar burada daha iyi seçilebiliyor;

    [​IMG]
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Yine cam açma düğme gurubuna ait bahsettiğim metal tırnakların da tornavida ucu ile esnetilerek düğme gurubunun çıkarılması gerekiyor.;

    [​IMG]

    [​IMG]


    Düğme gurubunun üstten görünüşü;
    [​IMG]
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kontrol düğme gurubu soketine baktığınızda http://www.aliexpress.com/item/Upgr...or-Turkey-market-Free-shipping/478058981.html linkindeki cam kapama modülüne ait soketin eski kasa ceratolara uyumlu olduğu görülüyor.

    [​IMG]


    Kapı döşemesi tam olarak burada anlattığım yolun tam tersi yolla tekrar toplanabilir.Eğer markalamalarınızı ve notlarınız doğru alabildiyseniz ya da aklınızda tutabildiyseniz toplama esnasında hata yapmaz ve parça arttırmazsınız.Kolçak kısmında bahsettiğim küçük siyah mandalı unutmayın.Kolçağın arabanın arka tarafına doğru olan en son tırnağın üzerine takılmadan kolçağı yerine oturtursanız kolçakta boşluk olacaktır.

    Kapı sökme ile birlikte böylece hoparlör,elektrik bağlantı soketleri,iç aydınlatma duyu,ayna,hoparlör ve iç döşeme nasıl sökülür görmüş olduk.Şu anda belki ihtiyacınız olmayabilir.Ancak açıkçası bende arka cam kumandaları olmasaydı bu döşemeleri sökmezdim.Yani benim sökmem gerekti.Sizinde bir gün gerekebilir.

    Geç oldu.Daha sonra devam ederiz.
     
  4. cLippeRship

    cLippeRship Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2012
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Öztaşkın
    Araç Modeli:
    Hyundai Accent 1.5 GLS
    Yine muhteşem bi anlatım, elinden bi uçan bir de kaçan kurtulur herhalde Hakan abi :) Emeğine sağlık..
     
  5. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    :thumbup1:
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Eyvallah Uğur kardeşim.:thumbup1:

    Sağolun Mahir Bey;)
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Cam kumanda modülünü söktükten sonra soketine yağsız kontak spreyi sıktım.Ve de kablo ile pinlerine.Ancak durum değişmedi.İçini açmak için ve kontaklarının iletim kontrolü maksadı ile eve çıkardım.Ancak ölçümlerde bir sıkıntı görünmüyordu.
    Modülün alt kapağını açmak için sağ tarafta ve sol tarafta toplam 6 adet tırnağı esneterek çıkarmamız gerekiyor.
    [​IMG]

    Modül kontrol kartı.Alttan görünüş;

    [​IMG]

    Düğmeler yıllardır içine kadar açılıp temizlenemediği için gerçekten temizliğe muhtaçtı:D
    [​IMG]
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Asıl kontakları barındıran ve bir önceki resimde paylaştığım yeşil elektronik kartı çıkarabilmek için cam kontrolü kilitleme düğmesini çıkarmak gerekiyor.Düğme yukarı doğru çektiğinizde kanalından kurtularak çıkarılabiliyor.
    [​IMG]

    Islak mendille hijyenik hale getirdim.

    [​IMG]

    Şu anda elektronik kart çıkartılmaya hazır;)
    [​IMG]
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    İşte bu kontrol modülünün içi;
    [​IMG]

    Bu arada park lambalarını yaktığımız zaman yeşil renk ışık veren ledleri de bu arada görebiliyoruz.Normal ledlere göre biraz daha minyatür boyuttalar;

    [​IMG]

    Düğmelerin içerisinde beyaz renk dikdörtgen sert plastik çubuklar ve süviçlerin ortasındaki dikdörtgen kanala girerek düğme hareketi ile süvici ileri ve ya geriye hareket ettirebiliyor.

    [​IMG]
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kumanda kartını direk olarak soketine bağladım ve o şekilde camlara kumanda etmeye çalıştım.Sol arka camda sanki bir kıpırdanma vardı.Ama sağ arka hala problemli idi;

    [​IMG]

    Bu arada iç döşemeyi cam modülünü söküp gerekli yerleri temizledikten sonra yerine taktım.

    Sağ arkadan başlayarak her iki kapı içi döşemeyi sökmeye ve bakım yapmaya karar verdim.Sorun hem elektriki,hem mekanikti.

    Evde ölçtüğümde her iki arka cama ait süviç kontaklarında da problem görememiştim.
    Arka kapı düğmelerine bu düğmelerden gelen enerji hattında ya da oradaki düğmeye girdiği yerdeki kablo bağlantılarında sıkıntı olabilirdi.

    Bu yüzden sağ arka kapı daha problemli olduğundan sağ arka kapıyı sökmeye karar verdim;
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Daha sonra devam edeceğim.İyi geceler.
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sağ arka kapının nasıl söküldüğünü ve arka cam kaldırma ve indirme krikosu ile ilgili çektiğim videoyu da konunun devamına ekleyeceğim;

    Sağ arka kapı;

    [​IMG]

    İşte ameliyat bu hastaya yapılacak:D

    Öncelikle ilgili yıldız arkalı vidaları sökebilmek için yıldız uçlu tornavidaya,vida yuvalarındaki dekoratif tapaları çıkarabilmek içinse en ince uçlu düz saatçi/elektronikçi tornavidasına ihtiyaç var.

    [​IMG][/QUOTE]
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg


    Vidalardan bir tanesi ortadaki küçük kare kapağın içinde gizli.O kapağı ince uçlu tornavida ile nazikçe tornavida sokma oyuğu vasıtası ile açıyoruz.Eğer dikkat etmezseniz;aracıma park halinde çarptıklarında yetkili servis tarafından kapı değiştirilirken söktükleri iç döşemenin bu gariban kapağı gibi her yanı deforme olur.Ayrıca yaptığınız işin kalitesizliği ve özensizliği ortaya çıkar.Kapak çok narin tırnaklı ve benim kapağıma daha önce uygulanan şiddet gibi kaba kuvvete hiç gerek yok.Kolayca açılıyor.

    [​IMG]

    Kapak menteşeli.Ön kapılarınki tamamen çıkmasına rağmen,bu kapaklar menteşesinden açılarak;vidaya müdahale etmeyi kolaylaştırıyor.Tamamen çıkarmaya zorlamayın;kırılır;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kapak bundan biraz daha fazla açılabiliyor.

    [​IMG]

    Kapağın sakladığı yıldız ucu sökmeniz gerekiyor.

    Sökülmesi gereken bir vida da bu dekoratif tapanın altında;

    [​IMG]

    Bir diğeri de burada;
    [​IMG]
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Önce en ince uçlu saatçi tornavidasının düz ucu ile ,dikkatli ve nazik olarak bu tapayı sökmeliyiz.Aksi halde bu da diğeri gibi deforme olur.Allahtan bu tapaları kendi malları gibi çıkarmışlar.Ama kapıyı söktükçe kızgınlığım kat be kat arttı.Yapılan işçiliği sanayideki çıraklar bile yapmaz.

    [​IMG]

    Bu vidayı söküyoruz;

    [​IMG]

    Doğru uçlu tornavidayı kullanmak önemli.Aksi taktirde vidanın yıldız da deforme olabilir.Ayrıca bu vidaların tamamı ince sac ve sert plastik karşılıklara doğru monte edildiğinden,vidaları tatlı sıkılıkta bırakıp,devam etmeyerek o yuvalara diş kaptırmamış ve de olası kasiste oluşan seslerden de korunmuş olursunuz;

    [​IMG]

    Çıkan ilk vida ve tapası;
    [​IMG]
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Daha sonra bu dekoratif tapayı ve yıldız vidayı söküyoruz;

    [​IMG]

    Sökülen bej tapa;
    [​IMG]

    İşte bu vidayı söküyoruz;
    [​IMG]
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Bahsettiğim plastik karşılık;

    [​IMG]

    Bej tapanın olduğu yerdeki plastik karşılık;

    [​IMG]
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Daha sökülmesi gereken 2 vida daha var.Bu vidalar ise kolçağın altında.Kolçağın üstü yumuşak kaplama olmasına rağmen içinde sert plastik aksam var.Bu yüzden çıkarılırken bu kısma da narin davranmakta fayda var.
    [​IMG]

    Şu ana kadar 3 adet yıldız vida,2 adet dekoratif vida ve menteşeli bir adet kare gizleme kapağı söktük.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Burada da menteşeli kapağın içindeki plastik karşılık var;
    [​IMG]
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kare kapağın altındaki vidayı çıkardıktan sonra kapı açma kolunu açacak şekilde kendimize doğru çekerek açma kolu çanağını çıkarabilirsiniz;
    [​IMG]

    Tekrar belirtmek isterimki, kolcağı çıkarırken çok narin ve dikkatli davranmanız gerekiyor.Malzemenin içi sert plastik.Orantısız güç kullanımında tırnakların ya da kolçak bedeninin kırılması işten bile değil.

    Kolçağı çıkarmak için olabildiğince ince uçlu tornavida kullanma niyetinde iseniz;tornavidanın ucuna bez geçirmenizi tavsiye ederim.Böylece plastik aksama ve ya kolçağa zarar vermezsiniz.Ancak tornavidayı direk araya sokmaya çalışmayın.Önce ;

    [​IMG]

    Kolçağın arka tarafını elinizle hafifçe kaldırın.Biraz güç uygulayınca açılmaya başladığınızı göreceksiniz.Daha sonra bezli tornavida kullanın;)

    [​IMG]

    Sökülecek vidalar ve kolçak yuvası.(Resmi çekerken bu bölümü temizledim.Normalde yıllardır kir tutmuş)
    [​IMG]
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Daha sonra kolçak yuvasındaki 2 vidayı söktüm.Bu vidalar diğerlerinden daha uzundu.Söktükten sonra herşeyi yerli yerine takmak için markalama ve hangi vidanın nereye takılacağını bilmek önemlidir.Aksi halde yine vida yuvaları deforme olabilir.Ben montaj esnasında şaşırmamanız için neyi nereden söktüğünüzü yazarak vidaları guruplandırmanızı ve ayrı poşetler içine koymanızı ya da resmini çekmenizi tavsiye ederim.

    [​IMG]

    Vidaları söktüm;
    [​IMG]

    Resimdeki oyuklar kolçak tırnaklarının geçtiği yuvalardır.
     

Bu Sayfayı Paylaş