10 Kasım LPG KABLO

Arka Camların Sürücü Kontrol Düğmelerinden Açılamaması Sorunu ve Çözümü

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 1 Mayıs 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Yine ince uçlu düz tornavida ile ucuna bez geçirerek boya ve plastik aksama zarar vermeden ,döşeme ile metal kapı aksamını birbirinden tırnaklarından kurtarmak sureti ile ayırabilirsiniz.
    [​IMG]

    Kapı iç döşemesini ayırırken dikkat edilmesi gereken bir püf noktası da cam iç yatay fitilinin bulunduğu kısmın kapı metal kısmına üstten geçmeli tırnak ile birleştirilmiş olmasıdır.Yani yan tırnaklardan kurtulan iç döşemeyi yukarı kaldırarak çıkarmanız gerekecek.Kendinize doğru direk çekerseniz bahsettiğim tırnaklar kırılabilir.Yukarı kaldırdıktan sonra kendimize doğru çekeceğiz.Ancak yukarı doğru rahat çıkabilmesi için de kapı camının arka tarafına denk gelen yerdeki üçgen plastik kısmı da tornavida ile kanırtarak çıkarmak gerekiyor.Tabi bu işlem içinde bezli tornavida ,yada benzeri bir alet kullanın ki boyaya zarar vermeyin;)

    [​IMG]

    Kapı döşemesini kapıdan kurtardıktan sonra cam açma/kapama düğmesinin soketini sökmek gerekiyor.

    Ve cam motoru ve asansörüne ulaşmak istiyorsanız su sızdırmazlığı için döşeme ile kapı arasında bulunan kalın naylon kaplamayı yırtmadan dikkatlice kapıdan ayırmak gerekiyor.

    [​IMG]
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Koruma naylonunu söktükten sonra ortaya bu görüntü çıkıyor.

    [​IMG]

    Cam indirme kaldırma süvici söküldüğünde soket kısmı bu şekilde..
    [​IMG]

    Soket ve pinleri;
    [​IMG]
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kapının ortasında gördüğünüz ise cam kaldırma motoru.Altındaki kablo ve ucundaki erkek soket ise süvice ait.Süviç soket bağlantısını sökmek için,siyah renkli connektöre ait ve konnektörün geniş kenarında bulunan yaylı tırnağa bastırmanız ve tırnağı kurtarmanız gerekiyor.

    [​IMG]

    Ben daha sonra cam motorunun bağlı olduğu o sacı da söktüm.

    Cam motoru;
    [​IMG]

    Soldaki ise kontrol süvicinin iç kısmı:)
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu konu yarım kalmıştı.En kısa sürede tamamlayacağım;)
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sökmeye devam etmek için motorun alt kısmında bulunan siyah soketi motorun altındaki beyaz kısımdan sökmek gerekiyor.Soketin alt tarafında tırnak mevcut.O tırnağa bastırarak soket kolaylıkla çıkartılabiliyor.

    [​IMG]

    Ayrıca motoru üzerinde taşıyan metal kısmın da çıkarılması için sarı renk vidaları çıkarmak gerekiyor.

    [​IMG]

    Metal kısmın dış hatlarında bulunan sarı civatalardan bahsediyorum;)

    Bu resim civatalar çıkarıldıktan sonra çekildi;

    [​IMG]
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Resimde görülen civataları metal levhadan söktüm ve sprey ile yağladım.2 tanesinde pas değil ama tuza benzer bir kalıntı oluşmuştu.

    [​IMG]

    Cama ait kriko metal levhaya direk bağlı olduğundan ve motora ait hareket dişlilerinin ayarlarını bozmamak adına metal plaka ve krikoyu beraber söktüm.Ancak bu işlemin tamamlanabilmesi için kriko üzerinde bulunan 2 adet cam tutucusununda vidalarının sökülerek ;kriko-cam bağlantısının ayırılması gerekiyor.Camın altındaki siyah kısımlar;

    [​IMG]

    Kapı kilitleme enerji kablo braketleri ve kapı açma mekanik kol ve tellerinin de dikkatlice braketlerinden ve metal plakadan ayrılması gerekiyor.Kapı açma kolunu plakadan ayırmadan önce onu tutan başka bir vidayı daha sökmek gerekiyor(Kapı kolunun iç tarafındaki yıldız uçlu vida).

    [​IMG]
     
  7. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Abi emeğine sağlık on numara olmuş her seferinde olduğu gibi bu seferde :) Bilgilerinden bende dahil baya bir insan faydalanıyor abi MaşaLLaH ;)
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Cam motoru ve asansörü taşıyan sacın iç taraftan görünüşü.Görüldüğü gibi motorun dişlilerinden hareket asansöre çeyrek daire şeklinde olan dişliye aktarılıyor.

    [​IMG]

    Resmin sol tarafındaki 'T' şeklindeki boşluklara kestamit malzemeden tırnaklar oturuyor.Sac plakayı sökerken o tırnakların mutlaka dikkatlice tırnakları kırılmadan sökülmesi gerekiyor.Daha sonra takarken sıkıntı yaşamamak için bu şart.

    Bahsettiğim kestamit tırnaklar beyaz renk olup resimda camın sağ tarafında görülebilmektedir;
    [​IMG]

    Cam resimde asansörün üst kısmında bulunan düz profil/raya bağlanıyor.
    (Plakanın üst tarafındaki düz profil)

    [​IMG]
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Burada da kapının iç tarafını görebiliriz.

    [​IMG]

    Sökerken ve geri yerine monte ederken kapı kolu kumanda tellerini deforme etmemekte fayda var.Aksi halde elle kapıyı açma/kilidi kapatma ve açma problemleri yaşanabilir.

    Açmışken camın kapı içerisinde kalan kısmını da sildim.Resimde kapının iç tarafında bulunan cama ait fitili görebilirsiniz.

    [​IMG]
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Cam asansörünün şeklini ve nasıl çalıştığını hep merak ederdim.Benim gibi merak eden arkadaşlar varsa onlar için bir video ekliyorum.Videoda cam asansörü,yerine monte edildiğinde üst tarafa videonun sol üst kısmı gelecek şekilde koltuğun üzerine koyulmuştur.Gördüğümüz kısım kapı iç boşluğuna altta kalan kısım ise kabin tarafına denk gelmektedir.

    [video=youtube;E8Wk6epCK9A]http://www.youtube.com/watch?v=E8Wk6epCK9A&feature=youtu.be[/video]
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 3 Temmuz 2014
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kapının arka tarafına denk gelen cam fitili.

    [​IMG]

    Camı yukarı kaldırdıktan sonra fitilin görünümü;

    [​IMG]

    Fitillerin tamamının iç yüzeyini temizledim ve lastik koruyucu sıktım.Artık takılma yapmasını önlemeye kararlıydım çünkü;ister mekenik,ister elektriki olsun;)
    [​IMG]

    Beyaz parça bahsettiğim kestamit T tırnaklı malzeme;
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Burada da kapı iç kaplamasının sökmeden göremediğimiz iç kısmını görebilirsiniz.
    [​IMG]
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Arızanın olası nedenlerine ve ya olabilecek arıza nedenlerini ortadan kaldırdıktan sonra arızanın devam ettiğini;yani arka kapı cam indirme/kaldırma düğmesi ile kapıya çok rahat kumanda edebiliyorken sürücü tarfındaki arka cam indirme/kaldırma düğmelerinde sıkıntı yaşamaya devam ediyordum.Aslında arka kapıyı sökmeden önce bu düğme gurubunu söktüğümde yağsız antisatatik kontak spreyi ile temizlemiş ve düğmeler de eğer korozyon varsa kaybolması için yukarı aşağı çok fazla sayıda hareket ettirdim.Sol arka cama rahat rahat kumanda etmeye başlamıştım.Ancak sağ arka kapı kumanda butonu ortada bir yerde anlık kumanda ederek hareketi kesiyordu.

    Yani problem kablo ya da soket bağlantılarında değilse ki bu düşük bir ihtimaldi; kumanda butonunda idi.Dolayısı ile butonun iç tarafına da nüfuz etmem gerekiyordu maalesef:blink:

    Ama ondan önce bir kaç konuda bahsi geçen kumanda düğmeleri yeşil led aydınlatmalarının parklar kapalı ve açıkken görüntülerini eklemek istiyorum.

    Bu parklar kapalı iken;
    [​IMG]

    Burada parklar ve ledler yanıyor;
    [​IMG]

    Sağ arka tarafta görülen farklı süviç sürücü tarafı camına ait.Auto olarak camın inmesi için bu süvice ve bu süvice ait auto yazılı plastik düğme -2 kademeli-ye ihtiyaç duyulmaktadır.

    [​IMG]
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    İşte bu farklı yapıdaki süviç farklı kontak yapısı ve kumanda eden düğmenin 2 kademeli yapısı sayesinde aşağıya tam olarak bastırdığınızda camı aşağı sonuna kadar indiriyor.Tabi bunda süviçten sonraki devre elemenlarının da payı büyük;
    [​IMG]
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Arıza düzelmeyince kontrol modülünü olduğu gibi evime çıkardım ve diğer elemanlarını da daha önce tarif ettiğim şekilde söktüm.

    [​IMG]

    Problemli süvicin kontak uçlarını dışarıdan ve kontak uçları ile soket pinlerinden;süvicin konumunu değiştirerek kontrol ettim ve devrede pek sıkıntı görülmüyordu.

    Pinleri her ihtimale karşı kontak spreyi de sıkarak temizledim.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Resimde görülen beyaz düğmeye yakın olan siyah -bizim sorunlu süvicimiz-süvicin kapağını ön ve arkasında bulunan toplam 4 adet küçük tırnaktan dikkatlice çıkarttım.

    Çıkartırken en küçük düz uçlu elektronikçi tornavidamı kullandım.

    Ama ne kadar dikkatli olsam da tırnaklardan birine ait boşluğu-siyah kapak üzerinde-kırdım ve daha sonra EVO BOND-502 kuvvetli yapıştırıcısı ile yapıştırdım:(

    [​IMG]

    Kapak söküldüğünde kontakların çok iyi durumda olduklarını gördüm;
    [​IMG]

    Cam kumanda modülü süviç kontaklarının şeklini merak edenler için yukarıdaki resim referans olabilir.

    Açık renkle gördükleriniz kontaklara ait yaylar.Bu yayların işlevlerini kaybetmediklerini ve yay tazyiğinin iyi olduğunu fark ettim.
    Ancak her iki kontağa ait bakır uzantılar/kollardan yukarı kaldırma tarafındakilerin yayın hareketini tam olarak kontağa iletemediğini fark ettim.
    [​IMG]
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Süvice ait kapağın içinde çok küçük 2 adet dikdörtgen delik mevcut.Süviç yukarı kaldırma ya da aşağı indirme yönünde hareket ettiği zaman bu deliklerin içine oturan mini 2 adet dikdörtgen prizma plastik sayesinde bir önceki resimde görülen ve kontaklara bu plastik dikdörtgen prizmalarla aşağı yukarı hareket bu bakır kollara iletiliyor.Bu sayede uygun kontak-sağ ya da sol-alttaki kontak ile temas ediyor ve cam motoruna enerji gönderiyor.

    [​IMG]

    Kahverengi parçalar bahsekonu plastiklerdir;

    [​IMG]

    Bu aşamadan sonra arıza çözülür çözülmez bu kapak süviç ve modül ters çevrilerek takılabilir.Çünkü plastiklere delik bol geliyor.Ters takılırsa düşmezler;)
    [​IMG]

    Bu da plastiklerin yerine takılmış hali;
    [​IMG]
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Arızayı nasıl çözdüm;yukarıda da bahsettiğim gibi resimde de kırmızı elipslerle işaretlenmiş olan kontak tutucu ve hareket ettirici kolları yayın gücünü kontağa daha iyi iletebilmesi için ortasından üst tarafına doğru esnettim.

    Daha önce formu bir miktar aşağı doru bel vermişti.Bununla birlikte her iki kontağı da temizledim.Yay tazyiğini ayarladıktan sonra soket pinlerinde zaman zaman alamadığım sinyali çok kuvvetli aldım.

    [​IMG]

    Anlattığımın tam tersi olacak şekilde herşeyi geri topluyoruz ve modülü yerine oturtuyoruz.

    Düğmeyi yerine taktıktan sonra cama aşağı indirdikten sonra yukarı yönlü kumanda ettiğimde onarımın işe yaradığını görmek gerçekten çok büyük mutluluk verdi benim için.:)

    Anlatımım bu kadar.Eğer kafasına herhangi bir şekilde detay takılan arkadaşım varsa yardımcı olmaya çalışırım;)
     
    gogo46 bunu beğendi.
  19. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Bir başyapıt daha :thumbup:
    Eine emeğine yüreğine sağlık Hakan bey :thumbup1:
    Saygıyla eğiliyorum önünüzde :thumbup: :thumbup: :thumbup:
     
  20. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Hiçbirşey demiyorum tebrikler yakında bunlar piston bu krank bu triger zinciri derseniz şaşırmam tebrikler syg
     

Bu Sayfayı Paylaş