10 Kasım LPG KABLO

Baskı-Balata ve Bilyesi Değişimi(Baskı Balata Değişim Paylaşımlarını Buradan Yapalım)

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda heh tarafından 12 Temmuz 2014 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Baskı balata ve bilyesi şu anda 2004-2006 1,5 dizel cerato ve riolara uyumlu komple set halinde satılıyor.Normalde şase numarasından girildiğinde bizim araçların baskı+ balata+bilyesi sadece malzeme olarak 520 TL civarı bir fiyat çıkıyor.İşçilik ise 250-350 TL+ sanzuman yağı ve volan üstündeki balata kavrama diski tornalandığında 30+30 TL de -ki Sakaryadaki uygun fiyattır bu normalde 100-120 TL alıyorlar bu 2 şey için-990 TL civarı bir rakam tutuyor.Ancak ben bu sete işçilik+baskı,balata ve baskı bilyesi+şanzuman yağı+torna işçiliğine toplam 610 TL verdim.Ekstra olarak şanzuman yağı ve torna işçiliği çıktığı için fazladan 60 Tl çıkmış oldum.Torna işçiliğine gerek var mı?Kesinlikle var.Yeni baskı ve balata temiz yüzeyde olduğunda daha iyi çalışacak ve daha uzun ömürlü olacaktır.
     
    Mahir ve ceratodream bunu beğendi.
  2. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Helal olsun bu servis bu rakamlarla istanbul ve ankardan bile musteri alir
     
    heh bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sandıkçı KIA Servisi Hakkındaki Görüşlerim;

    Gelelim Sandıkçı KIA Sakarya Servisi hakkındaki görüşlerime;

    -Daha kapıdan yaya olarak girdiğim andan itibaren benimle servis danışmanı Erol Bey ilgilenmeye başladı.Güleryüzlüydü.
    -Problemi anlattığımda ilgili ustalar dikkatle beni dinlediler ve onlarda güleryüzlüydüler.
    -Bu güelryüz ve ilginin sadece bana olmadığını ve her gelen kia sahibine aynı şekilde davrandıklarını gözlemledim.
    -Servis alanı gerçekten büyüktü.İçerisi tıklım tıklım doluydu.Boşta usta yoktu.Herkes çalışıyordu ve ben saat 16 gibi oradan ayrılana kadarda böyle oldu.
    -Ancak o saate kadar aynı arabaların bakım gördüğünü düşünmeyin.Hızlı bir sirkülasyon vardı.
    -5 saat kadar orada kaldığım için çevrede yapılan tüm işleri göz ucu ile takip ettim.Kesinlikle sallanan kimse yoktu.Yani herkesin eli çabuktu.
    -Sadece volan tornaya gittiğinde arabamın çevresinde usta yoktu.Başka işlere baktılar ve boş durmadılar.Bu da servisin kurumsal nitelikte olduğunu hissettirdi bana.
    -Servis alanı bence temizdi.Herhangi bir yedek parça kullanılmış sarf malzemesi ortada kalmıyor derhal kaldırılıyordu.
    -Bekleme salonu serindi.Büyük sayılırdı ve temizdi.Lcd ya da led tam olarak incelemedim ama büyük bir tv vardı.Tv kanalları netti.Ve uydu alıcıdan yayın alınıyordu.Yeteri kadar gazete ve dergi vardı.
    -Konuştuğum ustaların tecrübeli ve konusuna hakim olduklarını söyleyebilirim.Hatta birkaç detay soru sordum ve tatmin edici cevaplar aldım.
    -Araç teste çıkmadan önce GDS scan cihazına bağladılar ve aracımda kontrol edilebilecek ne varsa hepsini kontrol ettiler.Herhangi bir probleme rastlanmadı ve mutlu oldum:9Mutlu oldum çünkü daha önce bu cihaza aracım hiç bağlanmamıştı.Talep ettiğimde benden servis 100 TL ekstra para istemişti.
    -Aynen kitapta yazdığı gibi iş bitince aracımla test sürüşüne çıktık.Aracı Ali İhsan Usta kullandı.Kendisi 9 yıldır orada çalışıyormuş ve gerçekten çok ilgili ve bilgiliydi.Test sürüşüne çıkan tek araç benim ki değildi.Orada bakım gören takip edebildiğim 3-4 araç daha test sürüşüne gitti ve geldi.
    -Test sürüşü sonrası aracımı tekrar lifte kaldırdılar ve son kontrolleri yaptılar.Herhangi bir yağ vb kaçak olup olmadığını kontrol ettiler.Bu kontrolü alt kapağı sökerek yaptılar.Yani kontrol üstünkörü yapılmadı.
    -Söktükleri Lastikleri tork anahtarı ile bijon sıkılığını kontrol ederek sıktılar.
    -Bakım gören her araç şayet vaktiniz varsa fırçasız köpük makinesi ile köpüklenerek yıkanıyor.Ancak yıkama deyince aklınıza sadece benzinliklerdekine benzer tarzda köpüğü sık ve durula şekli gelmesin.Paspasları çıkardılar ve yıkadılar.Arabanın içini endüstriyel süpürge ile süpürdüler.Ön konsol/dashboard ve kapı kaplamalarını pamuklu bir bezle sildiler.ve aracın dışını araba yıkamacılara yakın sayılabilecek bir itina ile yıkadılar.Arabanın içi ve dışı tertemiz oldu.5-6 arabanın yıkanmasını izledim.Hepsine aynı özeni gösterdiler.
    -Aracımı tertemiz teslim aldım.Ödeme yapmadan önce servis danışmanı Erol Bey yine yanımdaydı.Bana yol gösterdi ve işlemleri hızlandırdı.Bunu daha önce ben beklerken de yaptığını gördüm.
    -Ödeme sonrası Erol Bey bana kartını verdi ve bakım ve ya araçla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşarsam verdiğim kartta yazan numaradan onu arayabileceğimi ve her zaman yardımcı olmaya çalışacağını söyledi.
    -İşi yapan ustalarla -ki 4 usta dönüşümlü olarak aracımda iş yaptı.Aynı anda sürekli 2 usta çalıştı-yaptığım kısa sohbette Servise bakım için tüm çevre illerden müşteri geldiğini ve hemen hemen her gün aynı yoğunluğun yaşandığını öğrendim.
    -Aracımın debriyaj pedalı pamuk gibi olmuştu:D
    -Çekişi kesinlikle hissedilir derece de arttı.
    -Bakım esnasında sökülen neredeyse tüm parçalar kontrol edildi.Kontrol edilen parçalar hakkında bilgi verildi.
    -Bazı parçalar içi ve dış olarak temizlendi.
    -Her bakım gören araca berner marka balata temizleme spreyi de getiriliyordu.Ancak tamamının kullanıldığına şahit oldum.Temizleyicinin fiyatı çoğu başka yerde ki gibi fahiş değildi.6,70 TL.
    -Hava akış sensörü ve bazı diğer sensörler baska bir sprey temizleyici ile temizlendi.Bu da benim hoşuma giden bir uygulama idi.
    -Hepsinden daha öte bir uygulama ise 2 gün sonra Sandıkçı KIA müşteri takip ya da halkla ilişkiler di tam adını hatırlayamadığım bir birim tarafından memnuniyetimle ilgili kısa bir kaç soru sorulması idi.Sorular bakımdan sonra bir problemle karşılaşıp karşılaşmadığımdan tutun da aracın yıkanmasından ve temizliğinden memnun kalıp kalmadığıma varan sorular içeriyordu.Ben bu tarz bir soruyu yaklaşık 6 yıldır aracımla ilgili duymadım.

    Sonuç:Ben serviste yapılan bu tarz uygulamalara hasret kalmışım.Bu yüzden 5 yıldız veriyorum.Kesinlikle bunu hak ettiler.Diyebilirim ki Sandıkçı KIA kurumsal bir servis olmuş ve kesinlikle Çelik Motorun standartlarının üzerinde bir hizmet seviyesi ve kaliteye ulaşmış.Bunu rahatlıkla söyleyebilirim.En son çıkarken bu hizmet kalitesine devam etmelerini ve böyle devam ederlerse müşteri sayılarının sürekli artacağı düşüncemi kendilerine ilettim.

    Bu bakımda benim aracımda çalışan Ali İhsan Ustaya,Ahmet Ustaya,Yakup Ustaya ismini hatırlayamadığım şanzuman yağını ekleyen ustaya,aracımı yıkayan ustaya ve servis danışmanı Erol Bey e ilgileri ve işçilikleri ile güler yüzleri için teşekkür ederim.Herkese Sandıkçı KIA yı tavsiye edebilirim.Sadece 1 kere ile bu kanıya varmak belki yanlış diye düşünülebilir ancak çevreyi de gözlemledim ve bu davranışların neredeyse tamamı bana standart gibi geldi.

    Sandıkçı KIA Telefon;02642755064
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Temmuz 2014
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geliyorlarmış zaten kardeşim.Sohbet ettik o ara anlattılar.
     
  5. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    İste duzcedeki servisin neden kapandigini anlattiniz bir manada guler yuz dusuk fiyat kaliteli iscilik adam atlayip geliyor
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet açıklıyor Mahir Bey haklısınız.
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Peki olumsuz hiç bir şey yaşamadım ya da rastlamadım mı?
    Evet aslında olumsuz olarak 2 şey söyleyebilirim;
    -Aracı ilk olarak benim beyanımı esas alarak baskı balata problemi var mı diye servis içerisine götürdükten sonra aracımın 86000 km de olduğunu ve egr+emme manifoldu temizliği yaptırmamın bu km lerde iyi olacağını söylediler.Bu uyarı kesinlikle doğru,benimde hak verdiğim onlar için artı puan oluşturacak bir tavsiyeydi.
    Ancak temizlik fiyatı verdiklerinde fiyatın çok yüksek olması beni şaşırttı.Temizlik için 550 TL fiyat biçtiler.Dışarıda bu işin gasketler hariç 100 TL ye yapıldığını,servisin de 250 TL istemesi durumunun makul olacağını söyledim.Ancak temizliğin bahsekonu devre elemanlarının tamamen sökülmesi ile yapıldığını ve işçiliğinin biraz zaman aldığını söylediler.Ben yaptırmadım tabi ki.

    -Diğer bir şey de arabamın plakalıklarını kendi servislerinin adının yazdığı ile değiştirmek için izin istediler ve bunun için izin istediler.Bu da doğru bir hareketti.Sormadan değiştireni de gördüm çünkü.
    İzin verdim ancak maalesef plaka sacı üzerrinden akıllı vida atarak sabitlemişler.Bunu da sormalıydılar.Çünkü şahsen ben plaka üzerinde görünür bir vida olmasını istemiyorum.Diğer tarafından ise bardağa dolu tarafından bakarsak ta ;ön plakanın düşme ihtimali kalmadı.Ön plakasını düşüren çok sayıda araç görüyorum.Yani plaka tutucusu ile tampona monteli.Bu yüzden bu madde memnuniyetsizlik olarak sayılmayabilir aslında.Kişiye özel diyebiliriz.
     
  8. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Her guzelin kusurlari oluyor demekki banada v kayisi ve gergisini degistirelim demisti ben kabul etmemistim
     
  9. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Benim arka bagaj kapagi akilli vidalarla bir suru delik acmislardi canim cok darlandi
    sanki dugunde kursun sikmislar plakanin altina :(

    Simdi bazi arkadaslarim neden krom plakalik taktigimi anlamistir.
    Bide dyson silikonla plakayi yapistirdimki servis plakaligini takmasin.
    Bu plakalik konusunda en iyi marka audi plakaliklari ayni
    Kurumsal ve sade
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Temmuz 2014
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Katılıyorum abi.
     
  11. aldurur

    aldurur Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ağustos 2013
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    gaziantep
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali bey
    Araç Modeli:
    2006
    hakan bey bende 2006 dizel advance aracımı baskı balata degişimi için kayseri incar kia yetkili servisine bıraktım .fakat 23.07.2014 te şase numaramı alarak parça siparişi verildi parçaların 05.08.2014 gelecegini söylediler çok uzun bi süre degilmi bu?sakarya sandıkçılar kayseriye uzak olmasa oraya giderdim inananın.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 1 Ağustos 2014
  12. Köksal

    Köksal Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Kartal
    Gerçek Ad-Soyad:
    Köksal
    Araç Modeli:
    Focus Collection TDCI
    kia parçacısından 250 tl(pazarlıkla)valeo baskı balata set aldım, ustama da 150 tl ye taktırdım. 1 aydır rahatladı debriyajım.
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ali Bey gerçekten çok uzun zaman vermişler malzeme temini için.Aslında en fazla 2 gün bekletiyorlar.Belki ellerinde kalmamıştır.Neyse ki fazla bir zaman kalmadı.Geçmiş olsun.1,6 ceratoların baskı balatası 1,5 lerden farklıdır.O yüzden şase numarasının alınması doğru olmuş.
     
    aldurur bunu beğendi.
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu faturayı ekleyeceğimi yazmıştım ama unutmuşum.Kusura bakmayın şimdi ekliyorum.Bu arada bir de onarım sonrası kontrol formu verdiler.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    kiario63 ve u_d_cicek bunu beğendi.
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu arada yaklaşık 1100 km yol yaptım bu baskı balata ile.Durum gayet güzel.Pedal yumuşak,vites geçişleri rahat ve çekiş özellikle uzun yolun 200 km geçtikten sonra en üst seviyede.Çekişin arttığını en iyi uzun yolda anladım.Yani memnuniyetim devam ediyor.

    Ancak bugün motor bölümünü açtım ve yukarıdan aşağıya doğru şöyle bir baktım.Aslında amacım şanzuman yağı değişti karter kapağı içine ya da park ettiğim yere yağ akmış mı? görebilmekti.

    Ona bakarken başka bir şeyler fark ettim;arka tarafta sürücü tarafı duvarda yerine daha doğrusu yuvasına takılmamış 2 adet vakum hortumu gördüm.Daha aşağılara baktıkça şanzuman içerisinde bulunan sensörlerden birine ait kablonun tam soket girişi civarında koruma plastiğinin sıyrılmış olduğunu gördüm.Dişi sokete ait dişi pinlerden birinin bir kısmı görünecek kadar yırtılmıştı izolasyonu.Ve soket bedeni hareket etmemesi için sabitlenmesi gereken yerde değildi.Sanırım baskı balata değişiminde ya yerine tam takılamadı,ya da sonradan çıktı ve titreşimle izolasyonu soyuldu.Tabi ben iyimser düşünüyorum.

    Sanırım gerçek şu;Ramazan ayında o sıcakta onlar yerine takılamadı ya da takılması unutuldu.Ama izolasyon kesinlikle zorlanarak çıkarıldığı için soyulmuş diyebilirim.Bir sensör ve hortum için kimsenin emeğini boşa çıkaracak değilim ama eğer servise gidiyorsak her bir şey tam olarak yapılmalı.Bir sensör deyip geçmemek lazım.İşini yapmayan bir sensör başka bir sürü problemlere yol açabilir.

    Bunu da Sandıkçı KIA ile ilgili çokta önemli olmayan - bir husus olarak paylaşmak istiyorum.
     
    kiario63 ve u_d_cicek bunu beğendi.
  16. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bende oyle bir sikinti olmadi buyuk olasilikla ramazan ayina denk gelmesi bence
    1 resimde yapilan cek tamamen formalite bence
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Motor soğutma suyu,lastik basınçları ve emniyet kemerlerinin 3 kademe kontrolü yapıldığına dikkat etmedim/görmedim.Ama diğerlerinin yapıldığını ben arabanın başında olduğumdan gördüm.

    Sensör olayı da şanzuman aşağı indirildiğinde çıkarılırken oldu sanırım.Ama önemli değil;neredeyse fabrikasyon kadar sızdırmaz izole ettim diyebilirim.

    Buradan benim kendime çıkardığım sonuç şudur;

    Aracınızı nereye götürürseniz götürün mutlaka işlem sonrasında bir de siz kontrol edin.Garip gelen bir şey varsa hemen düzelttirin ya da kendiniz düzeltin.
     
  18. aldurur

    aldurur Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ağustos 2013
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    gaziantep
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali bey
    Araç Modeli:
    2006
    hakan bey gerçekten çok uygun fiyata yaptırmışsın güle güle kullanırsın inşallah. Benim ceratoyu da sökmeye başlamışlar pazartesi alırsın dediler.benim faturada işçilik 200 tl ve şanzuman yagı yok 750tl tablet alabilmek için filtre ekledik.oldu 800 tl dört taksitte ödeyeceğiz bakalım.
     
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Rio nun baski balatasini isteyin hakan beyin faturasinda siparis kodu var daha uyguna gelir
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim.Hayırlı uğurlu olsun sizin baskı balata da.Bence sizin fiyatta uygun.Normalde benim şase numarasından parçaya bakıldığında sadece parça fiyatı 500TL yi geçiyordu.İşçilikte 250-300 TL kadar tutar dediler.Yani diğer malzemelerle birlikte aslında 900 TL ye yaklaşacaktı fiyat.Hatta 1000 Tl lik iş bu diyordu Kocaeli deki servis.

    Aksları şanzımanı indirmek için söktüklerinde aks milinin şanzımana girdiği yerden bir miktar yağ kaybı olacak.O yağı tamamlayıp komple değiştirmeyeceklerse belki ücret almazlar.Ama sökülmüşken bence değiştirin.Zaten bir miktar kayıp olacak çünkü.

    Güle güle kullanın.Değiştikten sonra çok rahat edeceksiniz emin olun.
     

Bu Sayfayı Paylaş