10 Kasım LPG KABLO

Bursadan merhaba-Sorento sorunları

'Tanışma' forumunda omertunc16 tarafından 27 Ocak 2016 tarihinde açılan konu

  1. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    merhaba arkadaşlar ismim ömer 30 yaşındayım bursada yasıyorum 2006 model sorentom var gayrimenkul sektöründeyim yardımcı olabileceğim bir konu olursa çekinmeden sorabilirsiniz.

    Benim de size sormak istediğim bir kaç konu var:
    aracım 2006 model 165000de alacak karşılığı aldım benden önce ki sahibi pek ilgilenmemiş arabayla bir kaç problemim var.
    1.araba geç çalışıyor sabah akşam farketmiyor.bazen yarım marşla çalışıyor bazen 2 3 defa basıyorum marsa
    2.arabayı 4x4 e alıyorum her hangi bir fark olmuyor geçen gün karda denedim önler çekere girmiyor fakat 4low a aldıgımda araba arkadan itiyor 4l de olduğunu anlıyorsun ama önler girmiyor yine
    3.akü kısmının olduğu yerin altından sürekli yağ damlıyor sürekli çalıştığım tamircim var oraya gittim motoru 3 kez yıkattık aküyü akü tablasını söktü aküyü dışarıdan takıp arabayı çalıştırdık ama kaçağı bir türlü bulamadık
    bu konuda yardımınıza ihtiyacım var eğer bilen veya daha önce başına gelen arkadaşlar varsa tecrübelerini yazarsa çok sevinirim
    he bide tam full depoyla 80lt 550 km gidiyorum 90 ı geçmeden acaba normal mi yada bu geç çalışma sorununu da düşünürsek pompa enjektör kısmında bi dengesizlik olabilir mi
     
  2. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba hoş geldiniz.
    1- numaralı sorun için forumda ; " Kıa sorento soğukta geç çalışma problemi " olarak aratırsanız güncel olarak çok faydalı bilgiler bulabilirsiniz. Ayrıca teknik sorunlar ve çözümleri veya sorento alt başlıklarda tüm sorunlarınızla ilgili faydalı bilgiler var.
    2- Öncelikle 4x4 hıgh veya 4x4 low da gösterge panelinde yeşil ışıklı ikaz yanmalıdır.
    hıgh konuma araç 80 km 'yi geçmediği hızlarda istediğiniz zaman geçiş yapabilirsiniz.
    low konuma ise aracı durdurup vitesi boşa alıp sonrasında low konuma geçmelisiniz. low dan çıkmak için yine aracı durdurup vitesi boşa alıp low vitesten çıkıyorsunuz.
    kullanım bu şekilde.. Gelelim soruna .. sanırım kar üzerinde denemişsiniz hıgh veya low viteste gaza bastığınızda araç sadece arka lastiklerden patinaja kalıyorsa sistem çalışmıyor demektir. sorentoda 4x4 vitese geçtiğinizde sistem vakum hortumları sayesinde çalışıyor. lifte kaldırıp baktırın hortumlar sağlammı, yerindemi çıkmış vs.
    bunlar sağlamsa yine ön diferansiyelin hemen üstünde low vitese geçmeyi sağlayan küçük bir elektrik motoru var. Çok kullanılmadığında oksit,vs nedenlerle sıkışıp çalışmıyor bu motora baktırın ltf.
    3- akü tablasının altında yağ damlayacak bişey olmaması gerekir. akünün hemen arkasında fren hidrolik boruları yine akünün hemen arkasında sol tarafta mazot filtresine giriş çıkış yakıt boruları var.
    muhtemelen mazot vs damlıyodur . motoru yıkatmışsınız tespit etmek kolay olur . Lifte kaldırıp 30 dakika bekleyin yere mutlaka bişey damlar fenerle vs. kontrol edin mutlaka bulursunuz.
    4- yakıtınız bana göre çok fazla ; şehir içi agresif kullanmadan 40-43 kuruş yakıyorum , otoban 32 kuruş 90-100 km sabit hızla.
     
    ReNe ve ATES78 bunu beğendi.
  3. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Merhaba cevabınız için çok teşekkür ederim sorunlarim çözüldü sayilir yağ damlamasi araca yeni motor yapilmis sagolsun yapan arkadaşlar motorun yaninda bir civata takmamislar moturu sıkıştırinca yag atiyormus onu hallettim geç çalışma sorununa gelince once mazot filtre sini hava filtresini değiştirdim olmadi wurth katki attim olmadi en son bursada tamirci bir arkadaşım vasıtasıyla pompaci ya gittim 2 enjektör um tamamen bozuktu diger ikiside yarim yamalak çalışıyormuş 4 enjektörde tamir takimiyla yenilendi araba yarim marsta çalışıyor duman atmada kesildi ve sanirim yakitta düşüyor daha tam anlayamadımfiyat olarakta 750 tl aldu hatir gönül oda şuan tek sorunum 4×4 onuda pazartesi beyinci bi arkadasim var arabaya tepeden tırnağa elektronik kısımlarını gözden geçirecek dediğiniz noktaları özellikle belirticem kendisine bu arada ilginiz için çok teşekkür ederim eğer ayni sorunları yasayan bursa içinden arkadaşlar olursa seve seve yardımcı olurum

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE ve ReNe bunu beğendi.
  4. ATES78

    ATES78 Sürücü

    Katılım:
    17 Mayıs 2015
    Mesaj:
    126
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    karabük
    Gerçek Ad-Soyad:
    ATEŞ
    Araç Modeli:
    2006
    Askin bey verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim bu 4x4 hi modunun calisma mekanigi nasildi tekerler ne mantikla donuyor yani bi kitlenme yok sonucta arka ile arkalar itiyo patiye kapilincami onler devreye giriyo acaba
     
  5. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba rica ederim.
    Sistemin çalışma mantığını aşağıda lınkını eklediğim dosyadan incelebilirsiniz.
    Bizim sorentolarda kullanılan sistem EST slaytlarda sayfa 57 kadar bizim sistem.. sonrası yani TOD sürekli dörtçeker sistemi anlatıyor bu bizim araçla ilgili değil.

    http://sorento.kia-club.ru/Repair_manual/download/DOWN/BL 4WD.pdf

    Araçlarımız normal kullanım için arkadan itişlidir. MAX 80 km hıza kadar hızlarda 4H konumuna girip çıkabiliriz ön kilitler ... ön diferansiyel içinde bulunan hava mekanizmasına duyarlı sistem tarafından kilitleniyor. ufak bir elektrik motoru hava üretiyor kısaca.. bu hava basıncıda 8-9 psı civarındaymış haricen hava tutup denemek isteyen olursa aklında bulunsun. basınca dikkat hava tabancası ile yüksek basınçla denemeyin.
    Arazi şanzımanına komut yine elektrik motoru ile oluyor.
    Sorunuza gelirsek ; 4H veya 4L vitese geçtiğimizde sistem lastiklerin dönmesi ile aktif olmuyor..
    yukarıda bahsettiğim gibi direk dört çekere geçmiş oluyorsunuz . (bazı farklı model arazi araçlarında sorduğunuz gibi ama... lastik dönmeden önler kilitlemiyor.)
    4L vites kullanımından bahsetmiştik bu vitesteki maksimum hızda 30-40 km olmalı .
    4L ve 4H kuru alfaltta bol virajlı yollarda yani çok direksiyon kırarak kullanılmamalı .
    Sistemin mantığına göre güç 4 lastiğe %25 eşit oranda aktarılıyor. tur sayıları aynı bu nedenle 4h veya 4l kuru zeminde direksiyon kırdığınızda aracın kasıldığını göreceksiniz. bu aracımız için zararlı bir durum. ve sürüş içinde tehlikeli bir durum. Sadece gerektiğinde kullanılmalı bol çamur-kar- buz vs vs . arazi şartları.
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Güle güle kullanın aracınızı.
     
  7. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Teşekkür ederim cevaplarınız için çok sağolun

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. Demir17

    Demir17 Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Şubat 2016
    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bülent
    Araç Modeli:
    Sorento 2005
    Ömer bey merhaba bende Bursa'dan sorento kullanıcısının servis olarak nereyi önerirsiniz
     
  9. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Çavdar oto Ramazan abi kendide off road cu bizim daha önce xforce a motor yapmıştı aşina yani araca tavsiye ederim kısacası

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Otosansitte bu arada

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  11. ATES78

    ATES78 Sürücü

    Katılım:
    17 Mayıs 2015
    Mesaj:
    126
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    karabük
    Gerçek Ad-Soyad:
    ATEŞ
    Araç Modeli:
    2006
    AŞKIN BEY ellerinize sağlık negüzel anlatmışsınız bide sema gödermişsiniz cok tesekkür ederim
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  12. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Aşkın bey merhaba bugun aracın aküsünü akü tablasını komple söktüm 4x4 ün vakum motorunu buldum söktüm temizledim çalıştırdım ama şöyle bir problemim var bu motor boşta duruyor yani motora girmesi gereken vakum hortumları yerinde yok yani kısacası benim bu hortumların nereprogye bağlandığını öğrenmem lazım microcat kia katalog programi var bende şase nosunu yazıp baktığımda ön difransiyele giren iki hortum olması gerekiyor tam olarak nereye bağlandıklarını öğrensem yeterli bu arada bugun bir sorento daha aldım bi ticaret karşılığında ondan bakayım dedim ama xforce yeni gelen motor yok olduğu yerde bu konuda bana yardımcı olabilirseniz minnettar kalırım
     
  13. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba Ömer Bey,
    yukarıda eklediğim lınkte 12 sayfada şema olarak belirtilmiş.çok anlaşılır değil gerçi.
    benim aracı iki hafta önce lifte kaldırdık daha çok transfer kutusunu ordaki elektrik motorunu vs bunları inceledim. oksit vs varmı diye ..
    ama ön diferansiyele giren vakum hortumlarına bakmak aklıma gelmedi. Fakat mutlaka hortum olması gerekli eğer yoksa çıkarılmıştır. veya söküldüğünde usta takmamıştır. hortumlar çok pahalı değil hatırladığım kadarı ile yine forumda bi arkadaş yazmıştı 50-70 tl arası bişeymiş. Yetkili servise sormakta fayda var. Çok acelesi yoksa bu cumartesi benim aracı krıkoyla kaldırıp bakarım isterseniz.
     
  14. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Çok teşekkür ederim ilginiz için ben microcatten parça numaralarini aldim iki hortumun sanırım motoru toplayan tamirci söküp atmış hortumları detaylari yazarım yine buradan belki başka arkadaşların işine yarar

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. omertunc16

    omertunc16 Sürücü

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    106
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer tunç
    Araç Modeli:
    2006 sorento
    Merhaba sorunum çözülmek üzere iki adet yumuşak hava hortumu gidiyor on difransiyele bu arada yeni sorento xforce aldım aslinda aralarinda fark yok gibi dursada inanin çok farkli varmış geçenlerde youtube da xforce incelemesinde incelemeyi yapan kişi kalkislarda gaza yuklenince koltuga yapisiyorsunuz diyordu gülmüştüm 30 bg o kadar farkeder mi diye ama inanin öyleymiş sabah sahile çıktım hafifte yağmur yağıyordu araçla kumsala çıktım ve inanın dans etti kumda desem abarti olmaz iki tekeri suyun içine soktum 700 800 metre yürüdüm kesin batar diye düşünüyordum ama asfalttaymis gibi yürüdü hayran kaldim aracin bi kaç resmini çektim Aşkın beyin konusunda paylaşacağım

    SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  16. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Sorun inşallah çözülür .
    Bu hortum internette filan satılıyor e-bay'da.fakat gelmesi çok zaman alır.
    Basınca dayanıklı bir hortum.
    Aslında aşağıda lınkını eklediğim konuda anlatılmış foto eklenmiş fakat resimler ölmüş :( 2010 yılında yazılan paylaşım.

    https://translate.google.com.tr/tra...ive-problem-cracked-pressure.html&prev=search
     

Bu Sayfayı Paylaş