lovato.com AFR Team

Cam Çizikleri Nasıl Giderilir/Onarılır?(Seryum Oksit Uygulaması)

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda heh tarafından 10 Nisan 2016 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu


    Arkadaşlar merhaba.
    Çoğunuzun bildiği üzere 2006 model 1,5 dizel Cerato sahibiyim.
    Aracımın ilk sahibiyim.Aldığım günden bugüne kadar ön camı hiç değiştirmedim.Çok şükür değiştirmeyi gerektirecek bir durumda yaşamadım.

    O yüzden özellikle ön camda çok sayıda kılcal çizik vardı.Kılcal çizikler güneşli havalarda gözüme takılıyordu.Ancak ondan daha da kötüsü 8-9 tane kontrol edildiğinde tırnak takılan,derin çizik vardı.

    Özellikle benim tam göz hizamda bulunan 4 adet derin çiziğe sürekli gözüm takılıyordu.Çizikleri muhtemelen ben yaptım.Buz kazımaya çalışırken.Muhtemelen ben yaptım çünkü çizikler sileceklerin silme yönünde ya da yayı içerisinde değil.

    Siz siz olun, kalitesiz buz kazıyacağı ile camlarınızı kazımayın.Sıcak su,kolonya vb. çözücüler işe yarayabilir.

    Öncelikle bu işi yapmak için ;
    -50 gr Seryum Oksit'e (Sadece ön cam için fazlasıyla yeterlidir.)
    -Fıs fıs (Keçe ve uygulama esnasında cama su uygulamak için)
    -Cam çizik giderici keçe,
    -75-125 mm lik arkası dişi somunlu polisaj tablası
    -Ilık su
    -Devri ayarlanabilir polisaj makinesi
    -Seryum Oksiti karıştırmak için küçük bir kap
    -Ve bu resimde bulunmayan bir adet falçata bıçağı,
    -İzopropil alkol/Bulaşık deterjanı ve ya oto şampuanı (Camı iyice temizlemek için)
    -Mikrofiber kurulama bezi
    -Örtü,gazete kağıdı ve maskeleme bandı

    20160409_133058 (900x1600) (788x1400).jpg


    20160409_132702 (900x1600) (788x1400).jpg


    Seryum Oksit oto camına nasıl uygulanır?

    Seryum Oksitin cama uygulanması,aracın boyasına yaptığımız polisaj uygulası ile büyük benzerlikler gösteriyor.

    İkisi arasındaki temel fark, malzemelerin sertlik farkı. Boyalı yüzey cama oranla çok yumuşak. Cam çok sert bir malzeme olduğu için boyaya oranla daha yüksek devir,baskı(Kol kuvveti) ve süre gerektiriyor.

    Camın kontrolü ve durum tespiti;

    20160409_124258 (1600x900) (1400x788).jpg


    Camın durumunu tam olarak anlayabilmek için camın temiz olması gerekiyor;

    20160409_124428 (1600x900) (1400x788).jpg

    Seryum uygulamasına geçmeden önce, uygulama yapacağımız camın çok iyi yıkanması gerekiyor.Gerekiyorsa kil uygulayabilirsiniz.Ben kil uygulamadım.3 tur yıkadım ve falçata bıçağı ile katı pislikleri kazıdım.Camı yıkarken 12vdc yıkama makinemi kullandım.

    20160409_130232 (900x1600) (788x1400).jpg 20160409_130224 (1600x900) (1400x788).jpg

    20160409_130221 (1600x900) (1400x788).jpg

    Cam üzerinde ne kadar boya, reçine, pislik vb. varsa temizlenmesi gerekmektedir. Bu sayede camınızın durumunu daha net bir şekilde görebilirsiniz.
    Maket bıçağı ile inatçı katı pislikleri camdan temizledim;

    20160409_130656 (1600x900) (1400x788).jpg

    20160409_130235 (1600x900) (1400x788).jpg


    20160409_130317 (1600x900) (1400x788).jpg
    Daha sonra camın durumunu kontrol ettim;

    Kontrol sonucunda farklı durumlar karşımıza çıkacak;

    1. Cam pürüzsüz, parlıyor ve herhangi bir çizik, aşınma, matlık vb. görmüyorsanız;
    Uygulama ihtiyacınız yok.

    2. Zamanla oluşan kılcal dairesel çizikler/hologramlar var, çok derin değilller, silecek sürtünmesinden dolayı hafif izler oluşmuş, camda matlık var;
    Seryum oksit ile bunların hiçbiri kalmaz.

    3. Herhangi bir cisim sürtünmesinden oluşmuş derin çizikler var, çok derinler, tırnak takılıyor, uzaktan bakılsa bile göze batıyor;
    Bu durumda polisaj makinesi ile uzun zaman kuvvet uygulayarak seryum oksit kullanılması gerekecek. Ama çiziğin durumuna göre büyük kısmı kaybolacak, en azından göze batmayacak hale gelecek, yerini bilmeyen birisi bulamayacak.(Bende tırnak takılan ve bu durumda olan uzun sayılabilecek 8-9 çizik vardı.)

    4. Taş vb. vuruklarından kaynaklanan çukurlar, oyuklar ;
    Çok hafif çukurlar gidecek ama, biraz derinse, maalesef yerinde kalacaklar, sadece biraz küçülecekler uygulama sonrası.Bunun için başka ürünler var ve onları kullanmak gerekiyor;

    http://www.aliexpress.com/item/DIY-..._6&btsid=1d1f3b2e-4425-414d-9df7-24e17f36324c
     
    Son düzenleme: 1 Aralık 2017
    murat40, mavidis, tunademir45 ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aracın yıkama sonrası kontrollerini yaptığımda kılcal ve derin çizikleri tespit ettim.İsterseniz bu derin çizikleri camın içerisinden tebeşir ya da mumlu beyaz kalem ile markalayabilirsiniz.Ben genel uygulama yaptığım için markalamadım.

    Uzaktan bakıldığında problemler tam olarak belli olmuyordu;

    20160409_131800 (1600x900) (1400x788).jpg

    Ancak yaklaşınca kılcal ve derin çizikler belli oluyordu;

    20160409_132004 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_132014 (1600x900) (1400x788).jpg
    Resimde görülen derin çiziklere tırnak takılıyordu;


    20160409_132031 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_132102 (1600x900) (1400x788).jpg
    Resmin alt orta tarafında taş isabeti sonucu oluşan oyuk görülebiliyor.Buna seryumla yapacak fazla bir şey yoktu;

    20160409_132131 (1600x900) (1400x788).jpg

    İçeriden bakıldığında aslında çok net çizikler belli oluyordu.Ancak profesyonel bir makine olsa onun da fotoğrafını çekebilirdim;


    20160409_132357 (1600x900) (1400x788).jpg


    3. tur yıkadıktan sonra camın durum tespiti;

    20160409_132419 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_132441 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_132518 (1600x900) (1400x788).jpg
     
    mavidis, Mahir, tunademir45 ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Camın çevresinin ve boyalı kısımların maskeleme bandı,örtü ve gazete ile maskelenmesi çok önemlidir.Seryum uygulama esnasında her tarafa sıçrıyor.Ancak kuruyunca toz haline geldiğinden çok kolay çıkarılabiliyor ve ya arabayı yıkarken hemen çıkıyor.Ancak maskeleme boyalı kısımlar için çok önemli.Keçe polisaj keçeleri ve ya süngerleri gibi değil.Yanlışlıkla makinenin kontrolünü kaybederseniz ve boyalı kısma geçerseniz boyayı kazırsınız.Keçe çok öğütücü bir yapıda.Seryum oksit ile birleşince inanılmaz aşınıırıcı oluyor.O yüzden maskeleme şart.Ben yapmadım.Ancak yapsam iyi olurdu.

    Seryumun hazırlanması;

    Seryum toz halinde bir malzeme. Seryumu camınızda kullanılabilir hale getirmek için sulandırmanız gerekiyor. Bunun için küçük bir şişeye yaklaşık 25 gr.(Ben 2x25 gr lık 2 parça uygulama yaptım.Ön camı 2 ye böldüm.) kadar toz seryum dökün ve azar azar su ekleyip karıştırın/çalkalayın.Ben siyah kap içerisinde çubuk ile karıştırdım.Şişe içerisine yaparsanız çalkalayabilirsiniz de.

    Seryum Oksit hemen karışmıyor.Dipte kalan topakların iyice karıştığından emin olun, gerekirse bir çubuğu kullanın.

    Kıvamının ne çok kuru, ne de çok sıvı olması gerekiyor.
    M105-M205 tarzı cilaların kıvamı gibi olmalı,
    Koyu domates çorbası kıvamı gibi.

    Ben keçe ve seryum oksiti aliexpress ten aldım. Yurt içinde de seryum oksiti bulmanız mümkün.Ancak büyük miktarlarda satılıyor ve aliexpressten daha pahalı.

    20160409_133214 (900x1600) (788x1400).jpg

    Uygulama İçin Öneriler ve Uygulama Yöntemi;

    Öncelikle hava sıcaklığı düşük olan bir gün seçin. 15-20 C arası sıcaklık uygun. Sıcak havada seryum çabuk kuruduğundan uygulama zorlaşıyor.Seryum kurudukça ılık su ile camı ve keçeyi ıslatmanız gerekiyor.

    Uygulamaya başlarken ve seryum kurudukça;
    Pedinizi uygulamadan önce biraz su püskürterek ıslatın.
    20160409_134129 (900x1600) (788x1400).jpg
    Derin Çiziklerde Çalışma;

    Öncelikle problemli noktalar ve derin çiziklerden başlamanız faydalı olacaktır. Bu bölgelerde tamamen çiziğe odaklanıp lokal olarak çalışın.

    Çizikleri gidermek için keçenin tabanını değil, keskin kenarını kullanın.
    (Makinenize göre)600-1000 devirler civarında ürünü yayıp (Sıvılaştırılmış seryum her tarafa sıçrıyor. ) sonra devri yükseltin, 2000-2500 devirlerde çalışın. Mümkün olduğunca yüksek devir ve uygun baskı uygulayın.

    20160409_134125 (1600x900) (1400x788).jpg

    Fakat sık sık çiziğin durumunu ve camın ısısını kontrol edin. Cama dokunduğunuzda eliniz yanıyorsa o noktada ara verin. Ilık su püskürterek hafif soğutma yapabilirsiniz. (Soğuk değil, ılık su!)
    Cama yaptığınız baskı da orantılı olmalıdır.Çünkü ısı ile baskı birleşince camın esnediği gözle görülebiliyor.

    Seryum uygulama sırasında kuruyacak, kuru çalışmayın, su püskürterek devam edin, seryumun kıvamını korumaya çalışın.

    Çizik üzerindeki uygulama süreniz, çizigin durumuna göre değişecektir. Ama bir noktada 5-10 dk. harcamanız gerekiyor . Tek uygulamada çizik gitmedi ise, ikinci, üçüncü uygulama ile devam edin.

    Uygulama yaparken önce yatay düzlemde,sonra da düşey düzlemde ya da tam tersi çalışın.

    Yalnız şu unutulmamalıdır, derin çizikler tamamen yok olmayacak, bunun için fazla ısrar etmeyin. Çiziğin içindeki matlığı gidermek ve çizik kenarlarını yumuşatmak yeterli olacak.

    Camınızdaki tüm çizikler için aynı şekilde çalışıp onları makul seviyelere indirin ve işlemi tamamlayın.

    Parlatma:

    Parlatma yaparken keçenin kenarını değil, polisajda olduğu gibi tabanını kullanın.

    Parça parça çalışmak daha iyidir.Ben camı 2 parçaya bölerek çalıştım.

    Keçenize yeteri kadar seryum dökün ve düşük devirde yayın.Sonra devri yükseltin, önce yatay, sonra dikey hareketlerle çalışın. Çalışırken mümkün olduğunca yüksek devir ve baskı şiddeti en iyi sonucu verecektir. Her parça üzerinde 4-5 dk. parlatma için yeterli olacaktır.

    Tüm parçaları bitirdikten sonra, camınızı yıkayın, camsil (varsa ipa) ile güzelce silin ve kurutun, sonucu kontrol edin.

    Eğer camınızın durumu çok kötü ise, tek uygulama yeterli gelmeyebilir. Aynı işlemleri uygulayarak ikinci, üçüncü kez uygulama yapın. Her uygulamadan sonra camın daha fazla parladığını, kılcal çizikler, silecek izleri ve matlığın kaybolduğunu göreceksiniz.

    Yeterli parlaklığa ulaştığınızda uygulamayı sonlandırabilirsiniz.

    Benim yaptığım uygulama sonrası ;

    20160409_134511 (1600x1600) (1400x1400).jpg 20160409_135331 (1600x1600) (1400x1400).jpg 20160409_135334 (1600x1600) (1400x1400).jpg

    İlk uygulama sonrası birkaç çizik kalmış görünüyordu.Sonra 2. kez uygulama yaptım ve izler neredeyse tamamen kayboldu.Aşağıda 1. uygulama sonrası fotoğraflar var;

    20160409_135350 (1600x1600) (1400x1400).jpg 20160409_135354 (1600x1600) (1400x1400).jpg 20160409_135359 (1600x1600) (1400x1400).jpg

    Seryum makinenin her tarafına bulaşmıştı.Makineyi temizlemek meşakkatli oldu.

    20160409_142538 (1600x1600) (1400x1400).jpg
     
    ozgurvar, mavidis, By Cilo ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Son olarak önemli hatırlatmalar;

    Camınızın ısısını sürekli kontrol altında tutun.
    Kontrollü baskı uygulayın, camı kırmayın, özellikle yan camlarınız ön cam kadar sağlam değildir ve yataklarında boşluklar vardır.
    Keçenize dikkat edin, çok etkili ve serttir.
    Derin çizikleri tamamen yok edeceğim diye uğraşmayın, bu teknik olarak mümkün. Fakat camı fazla inceltmeniz gerekeceği için hiçbir faydası yoktur.

    Cam yıkandıktan sonra sonuç tatmin ediciydi.Derin çiziklerden sadece 1 i belli belirsiz olarak görülebiliyordu.

    20160409_142554 (1600x1600) (1400x1400).jpg 20160409_163214 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_163216 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_164003 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_164011 (1600x900) (1400x788).jpg
    Tabi bir de geriye taş vurukları kaynaklı küçük çukurlar kaldı;

    20160409_164014 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_164047 (1600x900) (1400x788).jpg
    Taş vuruklarının içindeki seryum temizlenince onlarda belli olmuyor;

    20160409_164626 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_164658 (1600x900) (1400x788).jpg 20160409_164706 (1600x900) (1400x788).jpg
     
    mavidis, By Cilo, u_d_cicek ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. tunademir45

    tunademir45 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Şubat 2013
    Mesaj:
    297
    Alınan Beğeniler:
    85
    Şehir:
    BURSA
    Gerçek Ad-Soyad:
    TUNA DEMİR
    Araç Modeli:
    2006
    hakan bey ellerinize sağlık. çok güzel olmuş güle güle kullanın. yine yapmışsınız yapacağınızı :) öğretici ve yol gösterici bilgi paylaşımınız için teşekkürler.
     
    heh bunu beğendi.
  6. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.868
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Aracım Yok :)
    Elinize sağlık Hakan Bey, bu taş vurmalarından dolayı oluşan çukurluklar benim arabanın camında da var, hele bir tanesi tam gözümün önünde sürekli gözüme takılıyor, cam tamiri işleminde bunları giderebilirlermi acaba
     
    heh bunu beğendi.
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.538
    Alınan Beğeniler:
    3.726
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Hakan bey elinize sağlık
     
    heh bunu beğendi.
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Tuna Bey çok teşekkür ediyorum.
    Sağolun.
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok teşekkür ederim Hüseyin Bey.Çukurlar derin olmasa da seryum çok faydalı olmuyor.Çukurlar için başka bir ürün var.İlk mesajda linkini verdiğim ürün.Onunla taş çarpması kaynaklı çukurlar %90 oranında kapatılabiliyormuş.Ben hiç denemedim.Ancak bu kitten 1 tane aldim.

    Çukurlarda seryum işlemi yapılınca çukurların keskinliği azalıyor sadece.
     
    ubykh bunu beğendi.
  10. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.868
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Aracım Yok :)
    Değerli bilgiler ve paylaşımlar için teşekkür ederim Hakan Bey, bu ürünü Türkiye de bulabilirmiyiz?
     
    heh bunu beğendi.
  11. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Elinize sağlık çok güzel uygulamışsınız... :)
     
    heh bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim Hüseyin Bey.Keçeyi yurt içinde hiç aramadım açıkçası.Ama kesinlikle bulunur diye tahmin ediyorum.
    Seryum Oksit internette bazı alışveriş sitelerinde satılıyor Ancak büyük miktarlarda ve biraz daha pahalı fiyata satılıyor.

    Büyük cam imalatçılarında vardır ve oradan daha uygun fiyata istenen miktarda alınır diye tahmin ediyorum.
     
    ubykh bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok teşekkür ederim Mahir Bey.
     
    Mahir bunu beğendi.
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok teşekkür ediyorum.
     
    By Cilo bunu beğendi.
  15. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.923
    Alınan Beğeniler:
    1.159
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai i30 Select 1.6cc-122 HP / Benzin&Lpg
    Döktürmüşsün :)
    Tebrikler
     
    heh bunu beğendi.
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    4 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.778
    Alınan Beğeniler:
    9.335
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkürler.
     
  17. mavidis

    mavidis Sürücü

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesaj:
    140
    Alınan Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre AYDOĞDU
    Araç Modeli:
    1.6 CRDİ Cerato
    bu yazıyı sandalyemden kalkıpta ayakta yazıyorum :)
    Ve yine güzel bi çalışma :)
     
    heh bunu beğendi.
  18. Ali34CaN

    Ali34CaN Ralli Pilotu

    Katılım:
    24 Haziran 2015
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    327
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Can
    Araç Modeli:
    Old Sportage 2015
    el becerinizden dolayı tebrik ederim, güle güle kullanın
     
    heh bunu beğendi.
  19. karagoz

    karagoz Ralli Pilotu

    Katılım:
    15 Nisan 2014
    Mesaj:
    1.175
    Alınan Beğeniler:
    439
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yasin KARAGÖZ
    Araç Modeli:
    2012 Sportage 1.6 GDİ
    Mükemmel :)
     
    heh bunu beğendi.
  20. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    483
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    elinize saglık

    tam göz hizama denk gelen çizikler bendede var.inatçı kuş pisligini temizlerken oldu.çok sinir bozucu
     
    heh bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş