10 Kasım LPG KABLO

cerato cam otm. ve rölanti

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda u_d_cicek tarafından 15 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    arkadaşlar dün akşam bir şey farkettim.
    daha önce cam otomatiklerini kullanırken arabanın içindeki ışıklarda voltaj düşmesi gibi bir sorun belirmişti. elektrikçiye gösterdiğimde herhangi bir sorun bulamadı ve normal olduğunu söyledi.
    ancak bu sefer cam açma kapama tuşuna bastığımda motor devrinde azalma hissetmeye başladım.
    bunun kaynağı ne olabilir acaba.
    yardımlarınız için teşekkürler...
     
  2. sercan_1363

    sercan_1363 Sürücü

    Katılım:
    16 Mart 2011
    Mesaj:
    144
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Bursa
    Akunun kaç senelık oldugunu bılıyormusun .Genelde boyle sorunlar akuden kaynaklanmaktadır. Bence akunu akımını bır olctur . Eyer ondada bır sorn yoksa büyük ıhtımal bıyerden şase yapıyordur .
     
  3. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Akünün ölçümü yapıldı mı?
     
  4. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    açıkçası bilmiyorum. hafta sonu sanayide bir baktıracağım aküye.
    olmadı dediğiniz gibi bende şase yapmasından şüpheleniyorum.
     
  5. sercan_1363

    sercan_1363 Sürücü

    Katılım:
    16 Mart 2011
    Mesaj:
    144
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Bursa
    Mutlaka o yuzdendır bıran once baktırmanı tavsıye ederım . Yada soledıgım gıbı akünden kaynaklanıyordur .
     
  6. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Aynı sorun bizde de var. farları açınca veya aynı anda iki camı indirince araba devirden düşüyor sarsıntı oluyor. Akü orijinal. bitti mi acaba?
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arkadaşlar merhaba.Daha önce bu konu ile ilgili paylaşımda bulunulmuştu.Aradım ama bulamadım.Bu durum anormal değil.
    Siz cam açma düğmelerine bastığınızda araç devrinde düşme olabilir.Ancak bunun sebebi akünüz değildir.Aracınızın motoru çalışırken aracınızda bulunan tüm sistemler enerji beslemesini alternatörden alır.Bu yüzdendir ki motor çalışmazken araçta herhangi bir yerde voltaj ölçümü yaptığınızda voltaj 12-12,5 aralığında,motor çalışırken ise 13,4-13,6 V aralığında çıkar.
    Motor rolantide çalışırken klimayı da devreye alırsanız devrin yine düştüğüne şahit olursunuz.
    Ancak bir süre sonra devir olması gereken devre ya da çok yakın bir devre ECU tarafından tekrar getirilecektir.Devreye alınan ve elektrikle beslenen her eçhize motora ekstra yük demektir.Normalde yük yokken rolenti devrinde çalışan bir motora alternatör yolu ile aynı kayışla krank miline klima gibi bağlı olduğundan alternatöre her eklenen yük için güç ihtiyacı yine motordan karşılanacağından motor devrinde düşme gerçekleşir.4 lü flaşörlerinizi yaktığınızda dikkat edin;motor devrinde ani değişiklikler olmaktadır.Flaşör yanıp söndükçe alternatör yük almakta,yük atmaktadır ve ecu da yeni duruma göre sürekli ayarlama yapmaktadır.

    Benzer durum farlarınızı ilk yaktığınızda da gerçekleşebilir.
    Sizin cam düğmesine dokunduğunuzda devir düşmesi eskiye göre daha fazla ise bunun sebebi cam motorunun eskiden olduğundan fazla akım çekmesindendir.Şu anda kış ve yağışlı olduğundan cam fitilleri camı daha çok tutuyor.Bir de çamurdan/çamurlu sudan kirlendiğini hesaba katarsak camı daha fazla sıkar ve bu da cam motoruna ekstra yük getirir.
    Camlarınız da film varsa bu da camın fitilleri arasında daha fazla sıkışmaya sebep olur.Yatay ve dikey cam fitillerinizi temizlerseniz camlar daha fazla rahatlayacaktır.Ancak bu bir arıza değil.Merak etmeyin.;)
     
    Rahterr bunu beğendi.
  8. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Hakan bey yine bizleri aydinlattiniz. Cok tesekurler. not olarak eklemek ister cam fitillerinin bakimi icin atas siling adli urunu kullanabilirler.
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :thumbup:
     
  10. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Gerçekten içimizi rahatlatınız Hakan bey teşekkürler. :thumbup1:
    Klimanın yapması normal diye düşünüyordum ama cam otomatiğinin yapabilmesi şaşırttı beni gerçekten. :confused:
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah Ufuk Bey.
     
  12. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    :thumbup:
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :blush:
     
  14. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Merhabalar. Rölanti sorunu için bugün LPG Servisi'ne gittim. Benzinde de yapıyor mu diye denediler ve yine hafif bir titreme yaptı.
    Karbiratör kulakçıkları kürüm yapmış olabilir dediler. Bir kaç gün benzinde kullan kendi kendiniz temizler olmazsa temizletir ya da bujilere bakarız dediler.
    Bende bugün 40-45 km kadar benzinde kullandım umarım düzelir.
    Aslında çok titreme olmuyor arkadaş kullandı o hissetmedi. Sanırım ben çok takıntılıyım :D saat gibi olsun istiyorum :D
     
  15. cerato_dde

    cerato_dde Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Aralık 2012
    Mesaj:
    373
    Alınan Beğeniler:
    38
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    fatih serilmez
    Araç Modeli:
    kia
    aynı sorun bendede var sorunu buldum kesinlikle cam fitilinden kaynaklandıgı buldum çünkü calısan camlarım ne zaman arabayı yıkasam sag ön camınki cok az kıpırdıyo ama sonra takılıyo elle indiriyorum acılıyo aradan 1-2 gün geçtiginde eski haline dnüyo sanırsam cam fitilleri ıslanıyo ve camı tutuyo e malul 2005 model arabanında cam moturunun bakımı lazım kömürü yaglanması filan onlarında etkisi var haliyle yanı sorun cam fitillerinden birazıda cam motorundan kaynaklanıyo saygılar
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun Ufuk Bey.Ben de sizin gibiyim.Normal dışı herhangi bir ses titreşim de beni rahatsız eder.İnşallah kendi kendine benzinle temizlenir.;)

    :thumbup1:
     
  17. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Mantıklı. Havalar düzeldi ve sorun yok şu anda camda çok şükür. Fitiller o zaman :)

    Sağolun Hakan bey inşallah bakalım bu hafta belli olur. Kulakçıkları temizlemek nasıl olur bilmem ama umarım gerek kalmaz...
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    İnşallah gerek kalmaz;)
     
  19. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Insallah :thumbup1:
     
  20. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    evet arkadaşlar yine ben ;)
    arabanın rölanti sorununu çözemedim. gerçi babam ustaya sorup çözümü bulmuş ama ben size danışmak istedim.
    araba örneğin ışıklarda beklerken vitesi boşa (N ye) aldığımda yani rölantide ince bir titreme yapıyor. bujiler değiştirildi.boğaz kelebeği temizlendi.
    babamın demesi sübapların değişmesi gerekiyormuş. o da 800 tl civarı imiş. lpg de kullanmaktan kaynaklı zamanla oluşan bir sorun. biraz bekle dedi o kadar sorun olmaz dedi.
    ama ben çok takıntılı olduğum için o titremeye takmış bulunmaktayım. başka arkadaşlarım kullandığında hissetmediklerini söylüyorlar ama ben sanırım pimpirikliyim biraz ;)
    bir de benim araba malum 150.000 lere yaklaştı. acaba bizim arabada baskı balata gibi birşey var mı? değişmesi gerekir mi? bu sene şanzıman yağını da değiştirtmeyi düşünüyorum bakım zamanı.
    sabrınız ve anlayışınız için teşekkürler. ;)
    saygılar...
     

Bu Sayfayı Paylaş