Dizel ceratoda tam güçle hızlanırken 2000 -4000 devir aralığında sanırım hafif tutukluk hissediyorum.Sanki ayağımı dip gazdan azıcık çekmişim ve yine dip gaz yapmışım gibi hızlanmaya devam ediyor sonrasında.Tüm bakımlarım yeni ,turboda problem sıfır.Aracım 134000 km de.Sebebi ne olabilir acaba?Teşekkür ederim...
Emme manifoldunun üstünde turboya bağlı bi sensör var emme manifoldu kurumdan egr den dolayı tıkandıysa o sensör turboya tarif ettiğiniz tutukluk yapar aynısı başıma geldi çünkü temizledikten sonra düzelir merak etmeyin
Teşekkür ederim Ozan Bey.Normalde araç yazılımlı ve egr nin iptal edildiğini yada %5 açık bırakıldığını biliyorum.Yalnız ilk işim o sensörü temizletmek,tekrar Teşekkürler.
Geçmiş olsun.Onunla birlikte hava filtre kutusu üst parçasının çıkışında bulunan sensörü de yağsız kontak spreyi ile temizletin.Egr ve emme manifoldu tıkalı değilse sorun map ve ya maf sensöründedir yüksek ihtimal ile.
Teşekkür ederim Hakan Bey aynen söylediğiniz gibi her iki sensörü de temizlemeyi düşünüyorum.Bu arada forum derya deniz aslında her türlü problem ve çözüm daha önceleri bir şekilde bir yerlerde geçmiş ve arayınca bulabiliyorsun.Diğer markaların forumlarına bakıyorum da o kadar ciddi problemleri olan araç markaları var ki...İyi ki bu bedele ceratoyu seçmişim diyorum.
Merhabalar; Bugün kontak spreyi ile map sensörü ve hava filtresinin üstündeki sensörleri iyice temizledim.Akşamda birkaç saat aradan sonra hızlı bir test sürüşüne çıktım.Araç bu hafif tutukluğu kesinlikle 2.viteste tam güçte yapmıyor .En çok hissettiğim vites 4.vites. 60km ile giderken(4.viteste)yokuş aşağı yolda bile tam gaz yüklendiğim anda 2000 ile 4000 devirleri arası yine tutukluk ve hafif ayağını gazdan çekmiş ve yine basmışcasına bir turbo lag diyeceğim ama o değil başka bir tutukluk oluyor.Aslında Hakan Bey'in tavsiyesi egr ve emme manifoldu var aklımda ama...?Yöneticimiz Serdar Bey'den aldığım tavsiye ile hiç elletme egr ve emme manifoldunu demişti.Araç yazılımlı ve egr yi %5 açık bıraktık diye söylemişti.Acaba bu olay turbonun vesgate valfinin takılı kalmasından kaynaklanıyor olabilir mi?ve nasıl anlayabilirim mekanik olarak?Şimdiden teşekkür ederim.
Ozan Bey; Sizin yazıyı bir kez daha okurken gözden kaçırdığım bir nokta oldu sanırım...Emme manifoldunun üstündeki turboya bağlı sensör yazmışsınız ben bu sensörün yerini tam bilmiyorum ve sanırım onu temizlemedim.Aracım 2009 model rica etsem adı varsa bu sensörü tam tarif edebilir misiniz?
Emme Monifoldunun hemen üstünde tek sensör var map sensörü 2 cıvata tutuyor soketli belirgin bi parça resminide yükledim size
Egr TEMIZLET, ve emmeyi Kontrol ettir. İhtimaller Intercooler sensoru ( MAP) sök ve kontak spreyi ile temizle. HEr ne kadar selenoid doğru çalıştığını varsaysak ta TURBO yeni değişmiş, Slenoid de dengeli tepkiyi turboya veremezse anlık takılma yaşanabilir diye düşünüyorum.
Ozan Bey; Gönderdiğiniz sensör benim temizlemiş olduğum map sensörü ,bizde(2009 Model)de intercooler in üzerinde bulunduğu için karıştı sanırım.İlginiz için teşekkür ederim...
Ogün Bey; Egr ,emme manifoldu ve turbo seleneodine bayramdan sonra baktırayım İnşAllah.Yalnız bu turbo seleneodinin problemi olup olmadığını mekanik olarak anlayabilme veye test etme imkanı var mıdır?Çünkü en çok ondan şüpheleniyorum.
ASlında yok gibi.. ama , Soketi çekip turbo sesi ve tepkisi, Takıp turbo sesi ve tepkisi BELKİ bir ayıraç olabilir.
Valla kusuruma bakmayın benim 1.5 ceratomda emmenin üstünde olduğu için 1.6 larda da aynı yerdedir diye tahmin ettim umarım sorunu sorunu çözersiniz
Tamamdır Ogün Bey;bilgiler benim için çok iyi oldu İnşAllah bayram sonrası çözeceğim konuyu.Tekrar teşekkür eder bu vesileye şimdiden CANIMIZ TÜRKİYEMİZE ve Tüm (kiaclubtr) üyelerine ve kazasız belasız sağlıklı ve huzurlu bir bayram dilerim.
Merhaba.Turbo aktuatörü ile aktuatör vakum kontrol selenoidi,selenoid ile motor arasındaki kaucuk vakum hortumlarını da kontrol edin.Sıcak ve zamana bağlı olarak catlak,delik ve vakum ile daralma oluşabiliyor.Bundan başka aktuatör tam olarak ecu komutlarına yanit vermiyorsa arıza lambası yanar.Ariza lambası yanmıyorsa tam olarak tepkisi aslı da problem olduğu anda ölçülebilir ki bunu araç üzerinde yol varken gormek imkansız.Turbo üzerindeki vakum hortumunu motor rolantide çalışırken çıkarıp aktuatör kumanda kolu hareket ediyor mu etmiyor mu kontrol edebilir siniz.
Merhaba Hakan Bey;şuan zaten üzerinde durduğumuz çözüm Turbo aktuatörü ile aktuatör vakum kontrol selenoidi ve bağlantıları olarak hafızama yazdım.Arıza lambası vs.de yok.İnşAllah bayram sonrası çözüme bakacağım.Yardımlarınız için teşekkürler .Bu arada aracınızı da satmışsınız hem sevindim hem de üzüldüm açıkçası ...İnşAllah gönlünüze göre uzun yıllar kazasız belasız dertsiz binebileceğiniz bir araç alırsınız...