10 Kasım LPG KABLO

Ceratomun Aks Dış Körüğü Yırtıldı :(

'Cerato' forumunda heh tarafından 2 Ağustos 2014 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba arkadaşlar.Bayramda yaklaşık 1100 km kadar yol yaparak memlekete gidip geldik ailecek.Yolculuk giderken de,dönerken de iyiydi.Ancak malumunuz ben yaklaşık 3,5 ay kadar yurtdışındayken ceratom evin önünde yattı.Gelir gelmez hatta 9 Temmuz da kampanyadan da faydalanıp baskı balata değişimi yaptırdım Sakarya KIA serviste.

    Açtığım bir konuda bunu da paylaşmıştım.O zaman akslar sökülüp körükleri hem ustalar,hem de kendim tarafından kontrol edilmişti ve yırtık yoktu.Ancak tam olarak ne zaman oldu bilmiyorum ama memlekete giderken davlumbaz içerisinde gres kaçağı izi yoktu.Sanırım Perşembe günü dönüş yolunda oldu.

    Aslında bayram öncesi arabamın hızı 110 km/sa ti geçince titreme başlıyordu direksiyonda.Yani balans istiyordu tekerler.Ancak rot ayarında sıkıntı yok gibi görünüyordu.Aslında baskı balata değiştiğinde aksları komple sökmüşler ve diskleri amortisörden ayırmışlardı.Yani rot ayarı yaptırmak gerekiyordu.Ama bu benim aklıma sonradan araba ince ince sağa çekmeye başlayınca geldi.O da memlekete giderken araba tam dolu iken.Yolda giderken biraz süratli gittim ancak geri dönerken 100-105 km gibi hemen hemen sabit bir hızla gittim.

    Ben de eve döner dönmez arabaya rot ve balans ayarı yaptırmak istedim ve Lastikçiye gittim.Sağ ön teker sökülünce de lastikçinin ikazı ile gres saçıntılarını fark ettim.

    Sağ aks dış körüğü yırtılmış ve etrafa gres saçmış.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gres daha kirlenmemiş Allahtan.Geç kalsam toz vb şeyler yüzünden 250 300 TL verip aks kafası değiştirmek zorunda kalabilirdim.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aksın körüğünü değiştirmek için aksı komple şanzımandan ayırdılar.Bu yüzden şanzıman yağının bir kısmı aktı.

    Sanayide olmak avantajdı yağ almak için.Daha önce baskı balata değişiminde aracıma Castrol 75/85 şanzuman yağı koyulmuştu.Aynısından alıp üstüne ekletmek istedim.Ancak akşam dükkanların kapanma zamanı geldiğinden castrolün bayiine gittim ve aynı yağdan almak istedim.Ancak 80/90 var ve 75/85 yoktu.Bende aynı marka koyamayacaksam komple değiştirip kafamda soru işareti bırakmam dedim ve orada bulabildiğim en iyi yağı aldım.3 lt lik elf 75/80 şanzuman yağı.Aslında onarımı yapan ustada da yağ vardı.Ancak ben lubex yağı bilirim ve performansını hiç beğenmem.Bu yüzden o yağı kabul etmedim.

    Arabaya elf şanzuman yağı koyuldu.
    Aks körüğü yerli ve fiyatı 20 TL.Aks körüğü orjinaline göre biraz yumuşak gibi geldi bana.Kesinlikle orijinale göre daha kısa ömrü olacak ama tez canımın gereği o işin hemen yapılması lazımdı ve ben o arabaya öyle binemezdim.Orijinal körük alıp mümkünse servise taktırmak isterdim açıkçası.Ama malzeme ellerinde bile olmayabilirdi.Bakalım artık bu yırtılırsa ben arabayı satmadan o zaman kesinlikle mümkünse serviste orjinal körük taktırırım.
    Körük belki Sandıkçılarda aksı şanzumana takmaya çalışırken ya da sonradan yırtılmış olabilir.:Ya da o balans problemi yüzünden oluşan titreşimle zaten zayıflamış materyal havlu attı.Ya da bir şeyler takılıp yırttı.Sebep bilinmez ama arada sırada aks körüklerimizi kontrol etmekte fayda var.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aks körüğü takılırken;

    [​IMG]


    [​IMG]

    Maliyet;

    Aks körüğü 20 TL,
    ELF 75/80 Şanzuman yağı x3 lt=60 TL
    İşçilik : 30 TL.

    Yağ olayı çıkmasaydı-ki eğer kabul etseydim yağa para vermeyecektim ustanın koyacağı lubex yağ için-ben 50 TL ye bu işi halledecektim.
    Ama olsun yağ konusunda açıkçası kafam rahat.
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Gecmis olsun baya sansiniz varmis aracin balansinin bozulmasi sizi kurtarmis tekrardan gecmis olsun
     
    heh bunu beğendi.
  3. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    çok geçmiş olsun hakan abi.Balans olarka belli etmiş kendini körükteki yağsızlık
     
    heh bunu beğendi.
  4. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    geçmiş olsun abi.
     
    heh bunu beğendi.
  5. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Çok geçmiş olsun Hakan bey. Aks kafasınız bozmadan yakalamanız iyi olmuş.
    Ben iki gündür parça uydurmaya çalıştım. Ne elentra ne de accent blue aks kafası uymadı bizimkine.
    En sonunda bir şekil uydurduk çok şükür.
    Dediğiniz gibi artık düzenli kontrol ederim o körükleri ;)
     
    heh bunu beğendi.
  6. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Geçmiş olsun abi
     
    heh bunu beğendi.
  7. alper23

    alper23 Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Eylül 2012
    Mesaj:
    45
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    KOCAELİ
    Gerçek Ad-Soyad:
    YUSUF ALPER YEŞİLTAN
    Araç Modeli:
    2006
    geçmiş olsun:(
     
    heh bunu beğendi.
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Mahir Bey teşekkür ederim.Evet balans erken fark etmemi sağladı.Yoksa sağ aks komple 700 Tl civarı.Kafayı alsak ta 250 civarı galiba.

    Ben yukarıda da yazdığım gibi arada sırada arabayı şöyle bir incelerim.Aks körükleride baktığım yerlerdendir.Ancak açıkçası baskı balata değişiminden sonra arabanın sağını solunu hiç incelememiştim.
     
  9. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ben 2-3 ayda bir kanala girer ne var ne yok bakariz arkadasla tavsiye ederim boyle bir uygulamayi
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sağol kardeşim.Lastikler araba ben yurtdışındayken olduğu yerde 3 ,5 ay yattığında balans sıkıntısı olacağı belliydi.Ancak geldiğimden beri 100 km nin üstüne pek çıkmadım.120 km/sa gibi titreşim ben buradayım diyordu.O yüzden daha erken fark etmedim.Ancak yine de rot ve balans ayarına baktırmak niyetinde idim.Ama bir türlü kısmet olmadı.

    Gidişi yolunda titreşim esnasında aklıma akslar geldi.Aslında önce baskı balata ve şanzuman geldi.Motor seçeneğini boş vitesle rampa inerken eledim.Şanzuman ve baskı balata da elendi.Aslında olay tam bir lastik balans olayıydı ama yine de diğer seçeneklere de bakmak lazımdı.Titreşim devam ediyordu.Titreşim direksiyonda olduğundan en büyük olasılık lastik balansı idi.

    Nitekim jant üzerindeki ağırlıklardan kopanlar varmış.Bu kez temizlediler ve spreyle hazır hale getirerek yapıştırdılar.

    Aks ihtimali dönüşlerde titreşim artsaydı o zaman artacaktı.Ama artmıyordu.Hatta azalma eğilimi gösteriyordu.

    Bayram sabahı arabayı kendim yıkadım.Davlumbazdaki akstan sıçrayan gres o zaman yoktu.Dönerken olmuş o.
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Araba yatmayacak Mahir Bey.Ben onu bilir onu söylerim.Araba bir yattı bir sürü şey yapmak durumunda kaldık.Neyse önemli değil.Bakarsan bağ,bakmazsan dağ olur.Dün aksı monte ederken şimdi günahlarını almak istemem ama sağ teker abs sensör kablosunu taşıyan 10 cm uzunluğunda bir lama var ve o lama amortisör üzerine bir cıvata ile bağlanıyor.Çocuk sökmeye çalışırken lamayı yamultmuş ve açayım derken sıkıp cıvatanın kafasını koparmış.Lama ortada idi Usta fark etti bunu ve strap/kelepçe ile bağladı.Kırılan cıvata içeride.Bir ara ters kılavuz ile dışarı almam lazım.Yani inanın bilmek te iyi bir şey değil.Az çok mekanik ve makine bilgimiz vardır.Bu yapılan işlerde bir yanlış görünce dayanamıyorum.Son noktaya kadar müdahale etmiyorum ama içim içimi yiyor.İyi bir usta buralarda varsa da ben bilmiyorum.O yüzden fazla para da versem en iyi servis hangisi ise ona gitmeye devam edeceğim.

    Bu arada ben de 6 ayda bir kanala girerim.Ayda bir de görebildiğim yerine kadar arabanın altına yatarım.Lifte haspelkader kalktıysa fırsatı kaçırmam.
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim kardeşim.

    Geçmiş olsun Ufuk Bey.İnşallah bundan sonra en ufak bir sıkıntı çıkarmadan kullanmaya devam edersiniz.

    Çok teşekkür ederim kardeşim.

    Teşekkürler.
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  13. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Benim arabayi genellikle 1.5 ayda bir lifte kaldiriyoruz.napcan imkan olunca can sikintisi iste.bir iki bardak cay icerken altina bakiyoz hata vs varmi.on karter korumayi surtmustum bi ara japonla yapistirdik .bi kerede eksoz fleksine tas surtmustu hic bisisi yok su an sukur:D
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kesinlikle sık sık kontrol etmek lazım.Ben mesela bu en son bakımlardan sonra bir bakmak istiyorum.Lift olmasa da bir kanal bulmam lazım.
     
  15. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Simdi canim sikildi boyle ise sokulmuyorsa cagir ustani baktir ben acayip hastayim boyle islere hos servistekilerde aynisini yapiyor farkli bir uygulama yok
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sormayın Mahir Bey.İnsan bir yarası kabuk bağlarsa huylar kaşır dururya ben de ikide bir de o strapların olduğu yere bakıp duruyorum.Koptu mu diye.Aslında sürtecek bir yer yok ama olsun.İlk fırsatta bunu düzeltmem lazım.Ya da ilk bakımda.
     
  17. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ben bazen hava iyi olunca aracin on tekerleklerini komur cuvalinin uzerine cikariyorum yatiyorum altina gecen arka tekerlekleri cikardim bir yattim arka tampon icine ceviz buyuklugunde tas girmis tampondaku tozluklarin civatalari dusmus hepsini ayarladim
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güzel fikir elinize sağlık.Biraz daha zaman geçsin ben de bu yeni aks körüğünü ve yeni değiştirdiğim şanzıman yağının kaçak yapıp yapmadığını kontrol etmek için arabanın altına girmeliyim:)

    Bugün motor bölmesini kontrol etmeye devam ettim.Motora giden kalın ana kablo demetini çevreleyen ve tam hava filtresinin altına gelen kısımda dikdörtgen prizma yapıda kablo koruma/yolu var.Ona ait 2 adet gövde klipsi şanzuman üzerindeki lamalara rayları vasıtası ile takılmamıştı.Onu fark ettim ve onu da yerine bağladım.Bir de motorin filtresine ve depoya giden 2 adet motorin beslemesi ve geri dönüş hortumlarını sabitlemeye yarayan yukarıda bahsettiğim kablo bağı /koruması üzerine sabitleyen geçmeli kelepçe bağlı değildi.Onları bağladım.Gündüz gözüne iyice baktım.Artık geriye biryer kalmadı sanırım bağlayacak.Bu bağlantılar serviste bağlanmadan araba toplanmış.

    Servisten sonra bir kontrolde bizler yapmalıyız korkarım.
     
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Aynen yapmak lazim
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kesinlikle
     

Bu Sayfayı Paylaş