10 Kasım LPG KABLO

DIZEL ve BENZIN Motor YAĞLARI Doyurucu Bilgi

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda ogun tarafından 13 Kasım 2015 tarihinde açılan konu

  1. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  2. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg



    MOBIL 1
     
  4. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    iyiymiş.

    motul 5w30 olmasına ragmen iyi dayandı.bu tarz testler iyi oluyor.

    liqui moly top tec 5w40-castrol edge 5w40-motul x-clean 5w40-mobil 5w50 testi iyi olurdu :)
     
    ogun bunu beğendi.
  5. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Sadece Gazprom ve Addinol "ideal" diğerleri yalan diyor bu arkadaş :)

    Bu tarz testlerin bence hiçbir anlamı yok, izlerken keyifli oluyor ancak işin aslı teknik yönden bakarsanız sadece boşa zaman kaybı. Neden mi ?

    1. Hiçbirinde şartlar kontrol edilmiyor.
    2. Hiçbirinde çalışacakları motor ile uyumlu test edilmiyorlar.
    3. Hiçbirinde kimyasal analiz ve karşılaştırma yok (öncesi sonrası , diğerleri ile veri karşılaştırması gibi).

    Misal ikinci testte arkadaş şırıngaya bir miktar yağ çekip bunu tüpe alıyor, ne kadar yağ çektiğinin bir kaydı yok tamamen keyfi. Sonra bu hareketsiz yağı direkt olarak 1000 derecenin üstünde bir ısıya maruz bırakıyor, sonuçta yağ tabii ki kapkara. Peki araç motorunda ne kadar yağ ne kadar sürede kaç derece ısıya maruz kalıyor, bunun bir verisi var mı arkadaşın elinde ? Yok.

    Ticari uçak motoru bile 1000 derecenin üstüne çıkmıyorken, maksimum 150 derecede çalışan binek araç motoruna ait bir yağı çok kısa bir sürede 1000 derece üstü ile ısıtmak bize neyi gösterir ? Hiç.

    [ Sıklıkla kullandığımız ve gördüğümüz Boeing 737 serisi uçaklarda kullanılan CFM56 tipi jet motorlarda ilk çalıştırmada EGT (Egzost Gazı Sıcaklığı) max 725, kalkışta ise 950 derecedir. Bu kadar yüksek sıcaklıklarda çalışan bir motorun yağının ısısı için ise maximum 150-160 derece ısı belirlenmiştir üretici tarafından. ]

    Yağları karşılaştırmak istiyorsak ve gerçekten kayda değer bir test yapamayacak isek bence yapılacak iş tüm üreticilerin yağlarına ait teknik verileri yan yana getirip bir tablo yapmak ve bunu okumaktır.

    Tüm Kia dostlarına keyifli, emniyetli sürüşler.
     
    umutd07 ve gogo46 bunu beğendi.
  6. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi


    bunuda izledikten sonra motul x-clean 5w40 daha çok aklıma yatıyor.

    fatih bey haklısınız tabiki.dogruyu söylemek gerekirse bu ısı muhabbeti bende takıntı oldu.ve castrol edge 5w40 benim testimi geçemedi :)
     
  7. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Anlıyorum Gökhan bey o takıntıyı :) Bende sıcak bir memlekette yaşadığım için özellikle uzun süren yaz döneminde sıcak ortamda çalışma değerleri iyi olan bir yağ kullanmak istiyorum ... Bunu yapabilen yağdan ilk çalıştırmada da iyi koruma bekliyorum, çok değil aslında isteklerim.

    Verdiğiniz linkteki testte de aynı arkadaş yine aynı kontrolsüz testi uyguluyor ve kendi testleri arasında bile tutarlı değil. Misal Mobil 5w50'de ısı kaynağının yağa yakınlığı ve etki süresi ile LiquiMolly 5w40'daki kullanım aynı değil :) Birinde sabit mesafede duran ısı kaynağı diğerinde hareketli ve açılıp kapanıyor, arkadaşın görmek istediği sanırım yağın renginin değişmesi ve biraz "fokurdama" görseli :( Yağın kaç derece olduğunu bile ölçme gereği duymuyor.

    Atıyorum X markanın üst ısı limiti 200c olsun ve bu sıcaklıktaki akışkanlığı 1 birim olsun. Bu yağı 220 dereceye çıkartırsanız tasarım limitlerini aşmış olursunuz ve kimyası bozulur :) Y marka başka bir yağda üst limit 250 derecedir ve onu 220 dereceye kadar ısıttığınızda hiçbir değişiklik gözlemlenmez. Bu izlediğimizde algısal olarak X kötü Y iyi sonucunu oluşturur ancak tamamen yanıltıcıdır :( Motor içindeki maksimum ısıyı bilmeden böyle görsel bir kıyaslamanın bize hiçbir faydası olmaz.

    Keyifli, emniyetli sürüşler
     
  8. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    esasen yag ısını görecegim bir gösterge yok,aynı şekilde egt yide.olsaydı gerçekten çok iyi olurdu.şu servislerin kullandıgı makinada egt görülüyor.ödünç verseler bir gazlayıp gelsem :) zaten kat.iptalide egt için çok faydalı
    sadece iat yüksekliginden ve yükselen iat la beraber turbonun çıkardıgı sesten yag ısısının 130-150lere çıktıgını düşünüyorum.tabi bunlar hep tahmini oluyor.elimdede tam bir ısı verisi olmadıgı için yüksek ısı dayanımı en yuksek olan 5w40 arayışındayım sürekli.
     
  9. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Eğer yağın motor içindeki performansı ile ilgili araştırma/karşılaştırma yapacak isek bize şöyle bir tablo lazım ;

    [​IMG]

    [ Çok zaman ayırmadım, son günlerde konuştuğumuz birkaç yağın TDS / Technical Data Sheet / Teknik Verilerine baktım ve yazdım sadece ]

    Böyle bir tablo ile teknik verileri tek ekranda görüp ihtiyaçlarımıza en uygun yağı bulabiliriz. Misal "Castrol bana göre değil" demiştiniz, sadece şu tabloya bakarak bile Castrol'ün neden sizi tatmin etmediğine dair yorum yapmak mümkün.

    Uzun süreli yüksek ısıda kullanıyorsunuz yağınızı, Parlama noktasını geçmiyorsunuz ancak o sıcaklıklara yaklaşıyorsunuz ve orada uzun süre kalıyorsunuz belki motor içinde. Bu ürünlerin tamamı kimyasal olduğuna göre, demek ki uzun süre üst limitlerine yakın sıcaklıklarda çalışan Castrol sizin istediğiniz performansı veremiyor :( Belki daha düşük sıcaklıklarda verdiği tepkileri veremez oluyor bilemeyiz. (Kimyasal analiz yapmak lazım, o da bizi birkaç gömlek aşan bir konu olur son kullanıcı olarak)

    Vizkozite yağın en önemli özelliği diyebiliriz, özellikle Vizkozite Indeksi birçok hesaplama için çok kritik bir değer. Elimizde o değer olursa motor içinde hangi ısıda yağın hangi vizkoziteyi sağladığını hesaplamak mümkün oluyor. Üreticiler hep 100C'yi yazıyorlar ya kutuların üstüne, elinizde indeks verisi olunca siz 150C'yi hesaplayabiliyorsunuz rahatlıkla gibi düşünün ;)

    Emniyetli sürüşler
     
  10. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    yaa var yaa 10 numarasın elimdeki 10lt motul x-cess bitince x-clean dan devam edicem.
     
  11. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Estağfurullah Gökhan bey 10 numara kim ben kim :oops: ... Yalnız ben o listeyi yaparken A3/B3 , A3/B4 , C3 ayrımına falan bakmadım hiç aklınızda bulunsun. Siz tercih aşamasından önce yağın sertifikasyonuna da bakın.

    Ben vakit bulursam evdeki excel dosyası üzerinde birkaç geliştirme ve ekleme yapıp ayrıca paylaşırım.
     
  12. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    sizden sonrada baya araştırdım. x-clean kullanıcam.ama bir üstü mobil1 5w-50 de baya aklıma takıldı.hths degeri 4,4 çok iyi bence.
     
  13. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    X-Clean benimde hoşuma gitti ... Mobil 5w50'de esasen güzel ancak bizim araçların kullanıcı klazuvlarına bakmak lazım, ezbere peşinden koşmayalım o yağın ;) Fabrika 50 numara yağa onay vermişse, alt limitte zaten 5w onayımız var ikisini birleştirip 5w50 yapabiliriz ama benim aklımda bizim dizeller için sanki üst limit 40 gibi kalmış. Sizin Venga'da farklı değildir sanıyorum ...

    İçime sinsin diye baktım ; Cerato el kitabında maalesef dizel için 50 yok, daha önce paylaştığım resmi buldum (arabaya gitmeye üşendim)

    [​IMG]

    Bu durumda üreticiden onay olmadan dizelde 5w50 tercihi biraz riskli olur, benzinlide sıkıntı yok onlar gönül rahatlığı ile 5w50 alır kullanırlar ama dizelde ne olur ne olmaz 5w40 ile devam diyelim :)
     
  14. Cerato10sc

    Cerato10sc Sürücü

    Katılım:
    6 Kasım 2016
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    Osman dursun
    Araç Modeli:
    Cerato 2006 dizel 1.5
    http://m.n11.com/elf-sporti-txi-5w-30-5-litre-motor-yagi-2016-P102799256 reklam gibi algı oluşmasın ben bu yagi uygun buldum. Ama 2006 dizel cerato ya uygun mu. Şimdiden teşekkürler iyi forumlar.hocam birde arabaya 5 litre koyunca fazla geliyor 4 litre lik yag alsam sorun teşkil eder mi. Filtresini falan hep yenileyecegim
     
  15. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Elf Sporti TXI 5w30, ACEA C3 sertifikası mevcut yani teknik yapı olarak B4 ile hemen hemen aynı, azıcık üstü diyebiliriz sertifika bazında bakarsak.

    Özellikle Dacia (Renault 1.5 DCi motorlarını kullanır bu araçlar) için üretilmiş olmakla birlikte tabii ki başka araçlarda da kullanılabilir, DPF olan dizel araçlar için genel seviyede koruma sağlayan tamamen mineral bir yağ ... Bizim keratalara uygun mu ? Prensipte evet, çok zorlamadığınız müddetçe işini yapar ancak yarı ya da tam sentetik bir yağdan alacağınız performansı ve üst seviye korumayı da beklemeyin kendisinden ;)

    http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil.html

    Parlama Noktası : 220C
    Yoğunluk : 0,85
    40c'de Viskozite : 56
    100c'de Viskozite : Bilgi Yok
    Viskozite Indeksi : Bilgi Yok

    Yukarıdaki tabloyla genel bir kıyaslama yaparsanız (ki sadece 40c bilgisi var), kabaca başarısını da yorumlayabilirsiniz.
     
  16. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    5w-50 nin sizce ne gibi zararı olabilir.

    ben zaten 5w-50 ye geçişi x-clean da sıkıntı yaşarsam diye düşünüyorum.baya aklımda kalan yağ çünkü

    birde aracı biraz daha hp lendirip nisan-mayıs gibi ist.parka girmek istiyorum :)
     
  17. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    50 numara yağ için tasarlanmamış bir motorda bu ciddi sorunlara yol açabilir ... 50 numara yağın ısındığı zaman (100c ve üstü) elde edeceği viskozite değeri yüksek olacaktır, bir başka deyişle incelecek ve akışkanlığı artacak tutunma özelliği azalacaktır. Bu da motor yüzeyinde tutunup bir tabaka oluşturarak koruması gereken parçalarda istenen işlevi yerine getiremeyeceği anlamına gelir.

    50 numara yağın 100c'de viskozite değerleri 16.30 ile 21.90 arasındadır, bu değerler 40 numara yağda 12.50 ile 16.29 arasında, ilk bakışta akışkan yağ daha iyi değil mi gibi düşünebiliriz ve bu mantık hoşumuza gidebilir ancak durum pek öyle değil :) Bazen o yağın "akmamasını" istememiz gerekiyor ki yüksek sıcaklık ve devirlerde bence akmasın tutunsun çok daha iyi.

    5w40 bizim dizeller için en ideal yağ, onun da güzelini kullandıktan sonra kafamızda yağ ile ilgili bir soru işareti kalmayacaktır bana göre.
     
    umutd07 bunu beğendi.
  18. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    ben direk hths degerlerine bakarak bunu söyledim.
    150 derecede
    x-cess 3.7
    x-clean 3.6
    peak life 4.4
    100 derecede
    x-cess 14.2
    x-clean 14.1
    peak life 17.5

    aklım hep üst sıcaklıklarda oldugu için 5w-50 dedim.normal kullanımda tabiki 5w-40 yeterli.zaten hths degeri 4 ve üzeri yüksek perf.araçlar için tavsiye ediliyor.
     
  19. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Kıyasladığınız diğer yağlar 40 numara peak life ise 50 numara, haliyle onun değerleri daha yüksek çıkacak :)

    Bu mantıkla bakarsak bulursanız 5w60 çok daha iyi gibi gelir göze, mesele bence değerin yüksek olması değil bizim motorların bu değerlere uygun olup olmaması. Değer yüksek olup yağ motor yüzeyinde tutunamadıktan ve motor o sıcaklıklarda aşırı sürtünme ile aşındıktan sonra isterse 150c'de HTHS değeri 8 olsun ne fayda :(

    Bence CRDi bir motorda sıcaklık ve kullanım koşulları ne olursa olsun 40 numaranın üstüne çıkılmamalı, eğer buna ihtiyaç olsa emin olun elimizdeki kitaplarda (benzinlilerde olduğu gibi) 50 numaraya (ya da üstüne) dair ibare olur, fabrika 0w30 için yazdığı not gibi 50 numara içinde bir not yazardı ;)
     
    gogo46 bunu beğendi.
  20. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    5w-40 olupta hths 38-39 yag varmıdır ki.bana uyar :) :) :)

    fatih bey ben bu yağ konusunu çok sevdim.bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.
     
    fatih.koz bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş