Herkese merhaba . Dün başıma gelen olayı sizinle paylaşmak istiyorum . Aracım cerato 1.5 crdi 2006 model . Son zamanlar aracımın ataklığı azalıp 2 ci vitesi çok zayıflamıştı 2 ci viteste tam randıman göstermiyordu . Dün tesadüfen KİA CERATOSU olan bi abimi ziyarete gittim oda arkadaşı olan tamirci ustasının yanındaydı . Daha öncede konu açmıştım aracımın yokuşlarda duman atmasıyla ilgili . Neyse motoru açtım usta şöyle bir göz gezdirdi ve EGR kablosunun çıkmış olduğunu gördük , bunu yerine taktık . (FOTOGRAFTADA KIRMIZI ŞERİT İLE GÖSTERDİM ) Sonra biraz arabayı denedim gazladım aracımın eski tepkimesi geri geldi pedala dokunduğum an fırlıyor . özellikle 2 vites 3.000 devirde koltuğa yapıştırıyor insanı . Bildiğiniz turbo şuan tam anlamıyla devreye giriyor . EGR aracın ataklığını turbonun devreye girmesini bukadar etkilermi ?
tam olarak bilmiyorum bana EGR dendi ama . EGR olmasa bile o parça aracın ataklığını bukadar etkilermi ? bildiğiniz araba altımdan fırlayıp gidiyor 3.000 devirde tutabilene aşkolsun
Mustafa Bey in söylediği gibi o parça turbo aktuatör selenoididir.Yakıt hava karışımı için turbo devrini ve dolayısı ile basılan temiz havanın debi+basıncını,vgt kanatlarına açı vererek o valf ayarlar.Siz vgt kanatları kapalı olarak aracınızı kullandığınız için siyah duman atıyormuşsunuz.Konunuzda da yazmıştım,siyah duman fazla yakıt az hava anlamına gelir.O selenoid ecu dan komut alır ve vakum pompası ile iştirakli vakum gücünü turbo aktuatör diyaframına iletir.Diyaframda ecunun açmasını istediği devir ve yük durumunda maksimum hava debisi ve tork sağlar. Özetle turbo devrine kumanda eder.Evet tork ta 1. kumanda etkenidir. Sorun çözülmüş gözünüz aydın.EGR valfi ve sıketi motoru karşınıza aldığınızda motorun sağ uzak köşesindedir. Selenoid için konuyu inceleyebilirsiniz; http://www.kiaclubtr.com/threads/20...di-Şanzıman-ve-motor-takozları-değişimi.8085/
Gerçekten yardımcı olan bütün herkese teşekkür ederim . Bir soru daha sormak istiyorum bu kablo bayadır çıkıkmış bende arabayı öyle kullandım acaba motora yada herhangi bir parçaya zararı varmıdır . Ayrıca aracım bu sabah arıza lambası yaktı sebebi ne olabilir ? akşam o kabloyu tekrar sökücem bakalım ozaman arıza lambası sönücekmi .
araç 2 seneye yakın bende il aldığım zamanlar çok ataktı araç sonraları bi duraksadı böyle. bende arabaya alıştım belki bana yavaş geliyodur diye düşündüm . motoru yıkatmıştım MEGUİARS ta acaba diyorum orda temizlerkenmi çıktı çünkü daha önce motor ustasına gösterdim ettim motoru bişey yoktu . bugun yaktı arza lambasınıda araç babamda akşam bi hortumu söküp tekrar denicem
Arıza lambası yaktığında önce selenoid soketini çekin.Sonra onu takıp turbo uzer8ndeki hortumu çekip deneyin. Ama aslında elinizde elm327 varsa torque pro ile arıza kodu taratabilirsiniz. Arıza selenoidde ve ya başka bir yerde değilse aktuatör diyaframı kifayetsiz çalışıyordur.
Onu yarın denicem sizden rica etsem bana turbo hortumu nun yerini gösterebilirmisiniz ? o dediğiniz parça bende yok sanırım bi tamirciye gidip bilgisayara baglatmam lazım.