10 Kasım LPG KABLO

Far Temizliği Uygulaması

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda heh tarafından 30 Aralık 2011 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kararan ve solan farları eski haline getirebilmek için uygulama videoları.Aslında bu uygulamayı yapmak için pahalı kitler almamıza gerek yok.
    Bir arkadaşımız bu uygulamayı zımpara ve pasta cila kullanarak yapmış.Ben de aynı uygulamayı aracım için aldığım yedek farlara uyguladım.Sararmış olan camlar yeni gibi oldu.Daha sonra fotoğraf ekleyeceğim.

    Su zımparası alıp 2 saat kadar su içerisinde bekletiyorsunuz.Daha sonra farların çevresini arabanın boyasına zarar vermemek için maskeleme bandı ile maskeleyerek su ile sık sık far plastiğini ıslatmak kaydıyla önce 600 veya 800 kum,sonra 1500 kum,daha sonra da 2000 kum-eğer bulabilirseniz 2500 ve 3000 kumla da devam etmenizi öneririm.Ben 2000 in üstünü bulamadım.-zımparaları far plastiğine fazla bastırmadan uyguluyorsunuz.Farı su ile durulayıp kuruttuktan sonra pasta cila-ben Meguiar's Plast-X far parlatma ürününü kullandım-ile pamuk,%100 pamuklu bez yada polisaj makinesi ve keçesi ile uyguluyor ve yine %100 pamuklu bezle iyice parlatıyorsunuz.Bu işlemi(cilalayıp parlatma) birkaç kez tekrarlamanız gerekebilir.

    Konuyla ilgili uygulama videosu:




    Burada da aynı işi diş macunu ile yapıyorlar;
     
    Son düzenleme: 19 Kasım 2014
  2. ozrace

    ozrace Usta Sürücü

    Katılım:
    11 Temmuz 2011
    Mesaj:
    311
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    baya kolay gözüküyor...
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba uygulamayı bende yaptım.Gerçekten kolay ve çok fazla zaman almıyor.Daha sonra fotoğrafta ekleyeceğim.
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Far temizliği uygulamasının birkaç fotoğrafı;

    Zımparadan önce;

    28122011059.jpg

    29122011060.jpg

    29122011062.jpg

    Zımparalandıktan sonra;

    29122011064.jpg

    Far parlatma cilası ile işlem sonlandırıldıktan sonra

    30122011066.jpg

    :thumbup1:
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 4 Ocak 2012
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Normalde bu far camları sararmıştı.Far temizleme ve meguires plastX sonrası böyle yeni gibi oldu.:)

    [​IMG]
     
  8. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Yeni gibi gerçekten başarılı ;)
     
  9. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    hakan bey takıp ettıgım kadarı ıle farlar konusunda baya calısma yaptınız benım sormak ıstedıgım su zımparası ıle parlatmayı anladım ama benm durumum sanırım bıraz farklı aracın benden oncekı sahıbı xenon taktırdıktan sonra farın arka tarafında bulunan far kapagını ya takmamıslar yada acık kalmıs ve ordan ıcerıye toz dolmus farın ıcıne.yanı farın ıcı cok kırlı.farın ıcını bıldıgımız yontemlerle mı temızlemek gerekıyor yada farklı bı temızlık urunu kullanmak gerekıyor mu ? ayrıca farı sokup takması kolay mıdır yanı tek basıma sokebılırmıyım acaba cok fazla elım yatkın degıldır sokup takma olaylarına
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Öncelikle aslında en iyi temizlik farın ön camını http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=1931&page=2 deki yöntemle ya da ısı tabancasını kullanarak (şeffaf kenarların siyah kanal içine girdiği yerdeki siyah sika flex ler ısıtılarak) ayırmak ve reflektör kısmını; çok yumuşak,hav bırakmayan pamuklu bir bezle bastırmadan ve herhangi bir sıvı temizleyici kullanmadan temizlemek,şeffaf kısmını ise yine yukarıda verdiğim linkin devam sayfalarında anlatıldığı şekilde parlak nikelajlı kısımdan vidaları çıkararak ve 2 adet tırnağı kırmamaya dikkat ederek çıkartmak,nikelajlı kısmı yukarıda bahsettiğim şekilde fazla bastırmadan temizlemek,camı ise pamuklu bir bezle yıkayarak ve bahsettiğim plastx ürününü kullanarak sarılıktan kurtarmanızı tavsiye ederim.

    Ancak far camını söktükten sonra şeffaf kısmın siyah kısımda girdiği kanallar açık kalırsa farı tekrar yerine oturtamayabilirsiniz.Yani açık kalabilir.

    Eğer farın şeffaf camını sökmeden temizlemek isterseniz farı arabanın bünyesinden ayırmanızı,önce basınçlı hava tutmanızı,daha sonra da -eskiden okulda flütün içini temizlemek için kullandığımız ucu kanallı plastik çubukları hatırlarsınız- kanallı çubuğun içine girecek şekilde kuru ya da daha sonra kurulamak kaydıyla hafif nemli bir bezi takmanızı takmanızı ve H4 ampulun takıldığı boşluktan çevresine bez sarılmış çubuğu kullanarak temizlik yapmanızı tavsiye edebilirim.Ya da bahsettiğim delikten içeri daha büyük bir bez sokup-bezin bir ucuna sağlam ve uzun bir ip bağlanmalı ve ipin bir ucu farın dışında bezin rahat çıkarılabilmesi için bırakılmalıdır- daha sonra bu bezle temizlenebilir.Farın şeffaf kısmını yere eğip içine su koymanız ve su ile temizlemenizde mümkün ancak suyun tekrar tahliyesi zor ve içerideki ampul pinleri,konnektör ve reflektör yükseklik motoru su yüzünden zarar görebilir.Bu yöntemi tavsiye etmem.:)

    Farı tutan 2 adet civata 1 adet somun var. ve de 1 adet tırnak.Eğer resmini bulabilirsem eklerim.Yani sizde sökebilirsiniz.
     
  11. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    anladım. ilk fırsatımda deneyecegım en kotu ıhtımalle sokmeden zımpara ve cila ıslemı ıle baslamak ıstıyorum onu becerebılırsem cesaret gelecek ve sokup ıclerını de temızlemeyı dusunuyorum bakalım hayırlısı :) cok tesekkurler tekrardan
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.:thumbup:
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    İşte burada da farın nasıl söküleceği anlatılıyor.Ekteki dosyada mevcut.
    atge491a.gif

    [​IMG]


    Farı tamamen yerinden ayırmadan önce farın arka tarafında bulunan 6 pinli kare enerji konnektörünü ve sinyal lambası konnektörünü ayırmayı unutmayın:rolleyes:.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 6 Nisan 2012
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ali Bey benim kullandığım ürün resimdeki üründü.Ben iyi sonuç aldım.Alacaksanız tavsiye edebilirim.

    p84711z.jpg

    Ürünün Türkiye distribütörünün online alışveriş sitesinin linki: http://www.meguiars.com.tr/shophome.php?cPath=46_6
     
  15. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    kıymetli arkadaşlarım;

    bugün akşam üzeri bende farları zımpara ile parlatma yaptım.... resimleri çekemedim maalesef ama yarın son halini çekip buraya ekliyecem inşallah...

    4 çeşit zımpara kullandım... 1000 ile başladım, sonra 1500, sonra 2000 ve en son 3000 kumlu su zımparası kullandım...

    bunu yapmak isteyen arkadaşlara bi tavsiye.. aman 1000'likten daha aşağı bi numara kullanmayın... ben 1000 lik ile başlamama rağmen çok fena çizikler oluştu daha sonra 3000'e doğru kademe kademe ilerleyince kalın çiziklerin hepsi gitti...

    işlemi pasta cila ile bitirdim çünkü kalan pislikleri ve parlaklığı pasta cila veriyor...
    uygulama yapmak isteyenlere tavsiye ediyorum bu işlemi hiçbir şeyden çekinmesinler, gönül rahatlığı ile kendileri yapabilirler...
     
  16. cLippeRship

    cLippeRship Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2012
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Öztaşkın
    Araç Modeli:
    Hyundai Accent 1.5 GLS
    PlastX le denedim parlatıyor ancak çizikleri hiç almadı illa ki zımpara yapmak lazım sanırım.. Resimleri bekliyoruz abi :)
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Elinize sağlık.1000 kum zımpara görüşünüze katılıyorum.Ben sonradan modifiye etmek için kullandığım farlarımdaki -çıkma olduğundan-derin çizikler için şimdi tam hatırlayamasam da 800-600 kumlardan biriyle başlamak durumunda kalmıştım.Daha güzel sonuç almak için zımparaları kullanmadan önce 1-2 saat su içerisinde bekletmekte ve sürekli aynı yöne zımparalamakta fayda var.Zımpara doğrusal yapılmalı.Dairesel hareketlerin çiziklerini daha sonra yok etmek neredeyse imkansız oluyor.
    Ben ilk uygulamamı meguiars plastx ile yapmıştım.Bu cila gerçekten bu iş için üretilmiş.Ömrü uzun.Tekrar uygulama yapmanız;aracınızı kullandığınız ortam ve kullandığınız ve yıkadığınız araç şampuanı vb malzemelerin çeşidine göre değişiklik gösteriyor.Aynı işi diş macunu ile bile yapıyorlar.Ama çok uzun ömürlü olmuyor.Ben plast x bittiğinde turtle wax ın katı pastası ile fardaki kılcal çizikler için uygulama yaptım ancak çok uzun ömürlü olmadı.İlk yaptığımda gayet güzel olmuştu.Bir de elle yapılan uygulama ile makine ile yapılan arasında gerçekten fark var.

    Mesela ben en son 2 ay kadar önce yeni aldığım polisaj makinesi ile sağ farıma meguiars 101 i koyun kılından yapılan polisaj keçesi vasıtası ile uyguladım.Üzerine yeni aldığım plast x i uyguladım -ki onu elle yaptım-.Bu şekilde yaptığım uygulamada hala kılcal çizikler ortaya çıkmadı.Sol fara da aynısını uygulayacağım.

    Bir de zımpara yapmayı düşünen üyelerimize mutlaka maskeleme bandı kullanarak tampon ve motor kapağı ile çamurluk saçlarına denk gelen farın dış cephesindeki boyalı kısmı koruma altına almalarını tavsiye ediyorum.

    İnce çizikleri dolgu malzemesi gibi dolduruyor.Normalde plast x in de üzerine far koruyucu malzemesi satılıyor.Ama bu iş gerçekten dipsiz kuyu.Kuyunun dibini görmek için bedelini ödemek gerekiyor.:D

    Zımpara şart.Ama maskeleme bandını bir kez daha hatırlatmak istiyorum;)
     
  18. cLippeRship

    cLippeRship Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2012
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Öztaşkın
    Araç Modeli:
    Hyundai Accent 1.5 GLS
    Sağol abi :) En kısa zamanda uygulayacağım artık hayırlısı :)
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :thumbup1:
     
  20. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    resimleri en kısa zamanda ekliycem inşallah...

    Hakan beye katılıyorum... makina ile uygulamada daha iyi bi sonuç alınır.. ancak eskişehirde bu işi yapan boyacılara falan bi fiyat sordum , 80-100 lira gibi fiyat söylediler..

    ben 12 TL'ye pasta/cilayı, 10 tl'ye de zımparaları aldım, hepsi 22 TL tuttu...
    uygulamayı yaptığımızda karanlıktı, sokak lambasının altında göründüğü kadar ve park lambalarını yakarak yapabildiğimiz kadar uğraştık arkadaşımla, ama sonuç iyiydi..

    yarın gündüz gözüyle bi daha bakıcam, sonucu beğenmezsem hafta sonu gündüz saatlerinde tekrar hafiften bi zımparalama daha geçicem... ama resimleri mutlaka ekliycem buraya...
     

Bu Sayfayı Paylaş