s.a. arkadaşlar... bi kaç hafta önce aracın yağ ve tüm filtrelerinin değişimini yaptırdım.. bilmiyorum ondan mıdır araç soğukken ilk çalışmada önceden 1-2 saniyede marş alırken şimdi 3-4 sn oldu. ve bu ilk çalışma esnasında motor devri ve sesi 1800 - 2100 arası 3-5 saniyeliğine oynuyor. yavaş yavaş rolantesine kavuşuyor... bu bir sorun mudur? sorun ise nedir? bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlara selam ve saygılarla....
Bana kalırsa aracın zor çalışması gibi geniş bir konunun bir çok cevabı olabilir , Burdan alacağınız bilgiler yalnızca fikir , En yakın servise veya ustanıza götürmenizde yarar var. Şahsi aracımda sabahları , motor soğukken devir saati oynuyor ısınınca düzeliyor.
ilk çalışma esnasında 1800 devire çıkması ilginç geldi soğukken 1000 devirdi çalışıyor benim aracım ısınınca 1000 devirin biraz altına düşüyor servise gitmenizde yarar var
Benim spomun 2000 devre kadar ciktigini ve yavas yavas normal rolantiye indigini gordum kış sartlarinda sivasta -15 derecede servis soguk motorda isinana kadar normal dedi korkulacak bisey yok bence
Hepinizden özür dileyerek 700-1200 devir olarak düzeltiyorum.... önceden hiç oynamıyordu. değişimden sonra oldu. motor sıcakken yapmıyor.. bu arada araç dizel 1.5 crdi
Soğuk havalarda bu dalgalanma normal diye düşünüyorum. Bakım sonrası aracın durumunu görmek için daha bi dikkat kesiliriz, belki önceden de vardı farketmediniz. Yinede içinizin rahat etmesi için ustanıza gösterin derim.
Tahminimce fikir yürütüyorum ; Aynısı benim dizel aracımdada var , soğuk havanın 'da etkisiyle yapıyordur. Arkadaşın dedigi gibi korkulacak birşey yok gibi , ama gene ustanıza göstermenizde yarar var
Deniz bey, Aynı araca sahibiz, bende de 1.5 CRDi Cerato var ... İşim gereği havanın en soğuk olduğu anlarda, uzunca süre soğukta beklemiş ve iyice üşümüş olan aracı çalıştırmam gerekebiliyor. Bahsettiğiniz gibi bir dalgalanmayı ben hiç yaşamadım. Torque Pro kullandığım için aracın ilk çalıştırma ve hemen ardından gelen rolanti devrini dijital olarak okuyabiliyorum (program min-max değerleri saklıyor), bu aşamada genelde 850 ile 1000 RPM arasında oluyor devir ... Verdiğiniz rakamlar benim gördüklerime yakın sayılır ancak yine de bir servise uğramanızda fayda var. Sabah işe gideceğim ve araç konum itibarı ile direkt soğuk rüzgarı alacak gece boyunca, yarınki değerlerimi not eder ayrıca paylaşırım. Emniyetli sürüşler.
Tekrar merhaba ... Sabah aracın dış sıcaklık göstergesi 11C'yi gösterirken ısıtma bujilerinin ısınmasını bekledikten sonra marşa bastığımda herhangi bir gecikme olmadan araç çalıştı. Ben bahçe kapısını açıp tekrar araca dönene kadar geçen süredeki en yüksek değer 958 RPM , en düşük ise 840 RPM olmuş. Sorun halen devam ediyorsa bu bilgiyi kıyaslama amaçlı olarak kullanabilirsiniz.
arkadaşlar hepinize yardımlarınız için teşekkür ederim... bendeki sorunu yaşayan olursa bilgisi olsun tahmin ettiğim gibi yağ değişimi sırasında orjinal mazot filtresi olmadığından yan sanayi mi ne takmış başka servise gittim sorunu söyledim adam sağolsun tak sorunu teşhis etti filtreyi değiştirdim orjinali ile bu arada orjinali bosch marka imiş 30TL için ne sıkıntı çektim...