10 Kasım LPG KABLO

KIA Dizel Motor Turbo Değişim/Revizyon Bilgilerini Buradan Paylaşalım

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 27 Kasım 2014 tarihinde açılan konu

  1. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Değerli Arkadaşlar Hakan Beyin yardımları ile iki ayrı satıcı ile de görüştüm 1350 ve 1400 TL artı kdv civarında fiyatı varmış turbonun pazarlık edilebilir diye düşünüyorum. Şimdi yapmam gerekenler turboyu kontrol ettireceğim kırık yırtık varmı bakılacak. Bir de forumdan öğrendiğim turboya bağlı bir valf var bu parça ile alakalı bilgi alabilirmiyim bunuda değiştirmek gerekirmi? Yada sıfır turbonun içeriğinde varmı bu parcanın arızalı oldugunu nasıl anlarız acaba. Değişimle beraber boruların bağlantıların yenilenmesi intercol temizliği konvertör temizliği sıvı ve filitrelerenin değişiminin yapılmasını talep edeceğim. ekleyeceğiniz yada yanlış yazdığım bir şey varsa lütfen söyleyin. Saygılarımla.
     
    umutd07 ve rem21 bunu beğendi.
  2. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Hakan Beyin turbo değişiminden adım adım bahsettiği sayfayı buldum baya okudum ve şuna karar verdim. Yetkili servise gitmem lazım, Turboyu kontrol ettireceğim yatak kontrolu ve bağlantıları kontrol ettireceğim. selenoid valfinin düzenli çalışıp çalışmadığını tespit ettireceğim. Turboda sorun yok ise ne ala ama bence bu düşük bir ihtimal. Selenoid de arızalıysa parça için fiyat alacağım.
     
  3. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    orjinal ise fiyat pazarlıkla daha iyi olur dediğiniz gibi .kolay gelsin takipteyiz
     
    Bankacı bunu beğendi.
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    [​IMG]

    [​IMG]



    Hakan beyin belirttiği doğrudur. ARACILIĞI ile bende Köydeş Turbo İstanbuldan almıştım.

    2014 te değiştiğim 1.6 CRDI 115 hp lik cerato turbosu ORİJİNAL GARRET
    Yukarıda kutu Barkod ve kodu mevcuttur.

    Alınacak Ürün Birebir budur.
     
    heh, Bankacı, rem21 ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Ogün Bey ilginiz için teşekkür ediyorum. Sizin turboyu değiştirme nedeniniz sadece ıslık sesimiydi bu şekilde ne kadar kullandınız yoksa uğultu şeklindemiydi ses. Turbo değiştiriken selenoid valfini değiştirdinizmi bu parçanın kontrolunu nasıl yaptılar. yapılan işlemleri müsait olduğunuzda yazarmınısınız.
     
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    : Benim hikayem baya acikli :)
    Serviste bayagi islem yedim. 2014 temmuz.
    Sifir turbo takildi. Selenoid saglamdi. Degismedi

    Bu yaz islik sifir turboda basladi.

    Cok kontrol yaptirdim herkez mil balansi diyor.

    Benim sistemde bir yerden kacirdigi konusunda yuksek suphelerim var.

    2000-3500 arasi kopariyor. Sonra guc stabil artiyor. Yani yavas yavas hizlaniyor.

    Degistirmeden once Hakan beyin ifade ettigi gibi sistemi kontrol ettiririm.
    Hava filtresi
    Filtre borusu turbo
    Alt demir plastik baglani
    İntercooler
    İnercooler emme turbo turbo hortum
    Manifolt cikis conta
    Hepsi sistemi etkiliyor

    1500 2000 arasi baris islik duyuluyor.
    2000 sonrasi az yada hic duyulmuyor.
    Ama o ince ufleme tiz geliyor

    Gazdan ayaginizi cekince turbo hava bosaltmada da bariz ses geliyor.

    Sonuc,,,, soylenen turbo balans.
    Sifirsa alsan, reviz de yaptirsan bie bie sivri sinek iceri kacsa bkacsa balans yapar.
    Duman hag eksiltme yoksa Zarar, yok.
    Zirilti yapana kadar devam.
    Balans varsa!
     
    rem21 ve umutd07 bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Pazarlık bence de mutlaka yapın.Fiyatta indirim mümkün.Ben turbo aldığımda o zaman bile 50 TL indirim yapmışlardı ve ben zorlamamıştım bile.Valf selenoid valf ve ben turbo ile onu da yenisi ile değiştirmiştim.Benim turbonun arızalanmasına selenoid sebep olmuştu.Sıfır turbo da turbo haricinde hiçbirşey bulunmaz.Değişimle beraber boruların bağlantıların yenilenmesi intercol temizliği konvertör temizliği sıvı ve filitrelerenin değişiminin yapılması iyi olur.Normalde değişim talimatında yağ borusu değişimi de yazar.Ancak ben değiştirmedim.Bazı markalarda plastik ya da fleksıbıl olan bu hortum bizde metal.O yüzden temizlik yeterli.
     
    umutd07 ve Bankacı bunu beğendi.
  8. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Bu euro4 gt1544v turbolar çok dayanıksız sanırım, diğer oto markalarında kullanılanlardada çok sıkıntı çıkartıyormuş onun yerine euro4 gta1444v takılabilir diye düşünüyorum. Ama emin değilim manifoldu ve bağlantı yuvaları pozisyonlarını ölçülerini araştırmak lazım.
     
  9. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Ben hala turboyu yaptırmadım abiler. Dün gece 60 km cıvarında yol yaptıktan sonra park edecektim dururken şakırtı benzeri bir ses duydum bu herzamankı sesi değildi gaz verdim şakırtı artıyor ıslık sesi ile karışıyordu stop ettim. Sabah calıstırdım şakırtı kaybolmus ama turbonun ıslık sesıde artmıstı oyle yine . sıkıstırmadan 60 km yol geldım. Şimdi evin önünde yatıyor araba. Garretın yetkılı satıcıları değişmiş. Tekrar arıyacağım artık turboyu bu ay yenıleyeceğim. Ama o şakırtı neydi bilemedim. Yağ 5 40 ne koyalım motulmu alayım mobilmi bilemedim yag hacmı 5.3 yazıyor ama 5 lıtre koyunca tam full çizgisinde oluyor. Mptulun 1 lırelıgını bulmak zor. Castrolu nedense sevemedim.
     
    rem21 bunu beğendi.
  10. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Istanbulda isen mekanik turbo var basinexpreste
     
  11. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    İsmail bey revizemi ediyorlar satış varmı
     
  12. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Rezerve de ediyor tum arac turbolarida sifir var elinde benimki rezerve bile olmadi rezalet sekilde idi sifir aldim
     
  13. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    uzun araştırmalarım sonucu işin özü 5w40 yağ motoru 10w40 turboyu korur. turbomu motormu dersen e heralde motor yaani 5w40
     
    Bankacı bunu beğendi.
  14. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Servis niye 5 30 koyuyor
     
  15. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    valla servisten hiçbişey anlamadım daha geçen seneye kadar illaki 10w40 koyacaz diyorlardı.
     
  16. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    5 30 koydum ben 5 30 dedi servis yagin resmini de attim ithal bir yag aldim.mobilin
     
  17. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    hayırlı olsun iyi marka bizim burdaki serviste 5w30 kore malı kix marka koyuyor
     
    Bankacı bunu beğendi.
  18. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Bugün Konyada güvendiğim bir ustayla görüştüm. Bana dediği revize edeceksek getir sökelim edelim ama sıfır takacaksan efendim selenoidin ve diğer turboyla alakalı parçaların çalışıp çalışmadığınığını yahut sorunlu çalıştığını anlamamız zor dostane tavsiye servise git dedi. Servis iki ay önce aradığımda dispiritörün 1700 tl dediği turboya 4500 tl fiyat vermişti yarın için yetkili servisten randevu aldım bakalım ne dıyecekler. Daha önce görüştüğüm turbocu yetkili servisin turbo işlerini yaptığını söylemişti revize falanda yaptırıyorlar sanırım. Yarın soracağım artık.
     
  19. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Zaten sokulmeden revize edilip edilemetecegini anlayamazlar benim turbo bozuk adam sokmeden ben her turlu turboyu yaparim dedi inandirici gekmedi bu konusnasi bende gittim sifir taktirdim baska yerde yag yakiyordu arac duzeldi simdi
     
  20. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Değerli arkadaşlar yetkili servis ile görüştüm revize önerdiler 1500 tl + işcilik istiyorlar orjinal turbo getiriyim takın dedim daha önce yaptıklarını verim alamadıklarını söylediler. Seleneoid valfi çalışıyormuş titreşiyosa çalıyorsa demekmiş. Ben pek bişey anlamadım Yetkili servisten. Tanıdık parçacı buldum yetkili dispiritörden mal çekiyormuş bilmiyordum daha önce neyse istediler yarın gelecek turbo 1700 tl bir de ustaya yönlendirdiler beni temizleyip sağını solunu takacak şimdi 5 40 yağ alacağım mobil almayı düşünüyorum niyeyse mobil seviyorum. Selenoid valfi aklımı kurcalıyor bu çalışıyorda zamanla ölüp bizim turboyu bozarmı bu kadar masraf etmişken onuda değiştirsem iyi olurmu bilemedim. 300 tl de söküp takmaya usta istiyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş