10 Kasım LPG KABLO

KIA Dizel Motor Turbo Değişim/Revizyon Bilgilerini Buradan Paylaşalım

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 27 Kasım 2014 tarihinde açılan konu

  1. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ustadim sorento 5 40 mi kullanayim bende turbo sifir 5 30 koymustum
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    şimdi bozma,

    Sonraki değişiminde 5w40 yapabilirsin. Keyfine bağlı
     
  3. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Arac gaz kesti 2 devir gecmedi siyah duman hey.allahim.ya sonra hava akismetre arizasi diger adi map normal deger 709 olmasi.gerekirken bende 620 bundan.yaparmi bu.arada on.saft soktuk saft bozuk tamirine ne.diyorsunuz sifiri 1400 tl saft
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ogün Bey'e katılıyorum.Sonra motor iç temizleyici kullanarak temizleyebilirsiniz.
     
  5. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    aynı marka yağ 5w30dan 5w40 geçişinde motor flush gereklimi
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aynı marka da olsa 30 numara yerine 40 ve ya tam tersi yağ koyacaksanız flush gerekir.
    Ama degistirmezsenizde bir sonraki yağ değişiminde yeni geçiş yapilan yağ numarası ile devam ettiğinizde zaten flush yapmış olacaksınız.Hemen flush yapmamanın farkını kısa sürede görür müsünüz?Hayır.Uzun sürede etkilerini görürsünüz.
     
    rem21 bunu beğendi.
  7. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Calismasina ragmen saglikli olmasi icin Turbo ile beraber degistirtigim selenoid valfi [​IMG][​IMG]

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    rem21 ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  8. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ne kadar aldiniz
     
  9. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Servis 800 istiyor disarda 400 500 istiyorlar dost isi ben 300 e denk getirdim. Yan sanayisinin olmadigi soylendi bu parcanin.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    buda çıkan turbo cok anlamamakla beraber hafif boşuk var eksoz tarafında cok belli değil ama temiz hava tarafında yani soğuk tarafta bosluk belli yine temiz hava tarafında göbekte kopan küçük bir parça var
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kopan parça emme salyangozundan çıkmamıştır yüksek ihtimalle.Balans yapıp yatağı aşındıran muhtemelen odur.Yeni turboda da belli belirsiz bir boşluk olur.O boşluğu yağ doldurur.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  12. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Yani ben sunu anladim Hakan Bey kaliteli hava filitresi kullanmamiz gerekiyor. Imkan varsa 5000 de bir degismeli. Japon kore yedek parcacilarda bosch filitre takimi bile zor bulunuyor. Bir arkadasim mann filitre takimi temin edecek onlari kullanacagim. 100 km yaptim bugun yaga baktim cubugu cekince yag yok sandim arabada hemen budaha cubugu sok cikar yine ayni yag hic kararmamis kararmayinca degmiyor sandim cubuk yaga. Wurt ic temizleyicininde etkisi var sanirim bu durumda. Usta atmayalim motorda hafif tortu var yag pompasina bisey olabilir dedi ama ben yinede attirdim. 7 8 bin sonra yine degistiririm sonradan dökülen tortu varsa cikar sanirim. Hakan Bey size iki sorum olacak ben bu cikardigim parcalari satayimmi yoksa dursun lazim olurmu. Ikincisi hiz sabitleyicinin kitini siz nerden almistiniz link kod bisey varmi ne kadardir acaba birde isini bilen bir oto elektrikci bunu monta.edebilirmi

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    heh bunu beğendi.
  13. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Bir defa sardes hava filtre kullandim turbo ufleme sesim artmaya basladi. Resmen islik caliyor.
    Muhtemelen bendede turbo balans yapmis olabilir..

    Anlamadigim bit konu var Hakan.

    Benim.hikayeyi yakinen biliyorsun.

    Turbo degisirken selenoid degismesi gerekiyormus.

    Eger degismez ise,
    ceratolarda kullanilan garret turbolar ilk montaj sonundaki calistirmada turbonun balans
    Yapma ihtimali yuksekmis.

    Oyle ise, eresin kia yetkili servis neden degistirmedi.
    Kafam almiyor.
     
    heh ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  14. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    yetkili servis böyle bir ihmali nasıl yapıyor bende anlamadım.

    yani selenoid sağlam ama turbo değişiminde mutlaka değişmeli fiyatı şu kadar .. isterseniz değiştiririz ve turbo ya garantiyi bu şekilde veririz. istemesseniz değiştirmeyiz ve garanti veremeyiz.
    en azından bu şekilde söylemesi gerekirdi. gerisi kullanıcıya kalmış.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba Ogün Bey.Haklısınız.Turbo ile selenoid değişimi gerekli.Tavsiyeden öte yabancı bir sitede de okumuştum.Belki de garret ın kendi sitesi ya da kılavuzunda olabilir.
    Bilgileri yoktur Ogün Bey.O gereklilik emin olun service-repair manual inde vardır.Ezbere okumadan iş yaptıkları ve yapılan işi kontrol eden olmadığı için bilmiyorlardır.Selenoid iyi durumda da deseler bence turbo değişimi ile değişim gereklidir.Malum motor devri ile birlikte yağlama yağı tulumbası devri de artıyor.Dolayısı ile yağlama yağı basıncı da.Şimdi bozuk ya da sonradan eski işlevselliğini kaybetmeye başlayan bir selenoid takılı halde turbo değişimi yapılmış bir motorun düşük devirde olduğunu düşünelim; düşük yağlama yağı basıncında selenoidin vgt kanatlarına kumanda ederek turbo devrini arttırdığı durumlarda olması gerekenden düşük yağlama yağı basıncında yüksek devirli bir turbo rotoru.Daha fazla sürtünme,sıcaklık artması ve yetersiz basınç ile oluşmayan yağ filmi ile yatak aşınması çok daha çabuk olur.

    O yüzden selenoidi turbo ile birlikte değiştirmek iyi olur.
     
    samet46, ogun ve Bankacı bunu beğendi.
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Hava filtresi mutlaka kaliteli olmalı.Ben hep orjinal hava filtresi kullandım.Uğraşmak istemedim.Ancak bosch ve başka kaliteli marka filtre kullandılar ve memnun kaldıklarına dair paylaşımlarda bulundular.Motor iç temizleyici kullanımı sonrası yağ berrak görünüyor haklısınız.Ben şahsen yağlama yağı filtresi olarak cerato sahiplerinin orjinal yağ filtresi kullanmalarını tavsiye ederim.Servisteki filtreden (orjinal) daha kaliteli filtrelerin mikron olarak geçirgenliği farklı olabiliyor.Yağlama yağı kalitesi/uyumluluğu ve basıncı hem motor,hem turbo hem de valf iticileri vb. için çok önemlidir.O yüzden servisteki yerli üretim filtreleri bile ben şahsen geri çeviriyordum.

    Ben çıkan parçaları satmadım.Halen bende duruyor.Turboyu bir ara revize ettirip aracımı satın alan biradere vermeyi düşünüyorum.Siz de kendiniz için hazır tutabilirsiniz.
     
    Son düzenleme: 6 Mayıs 2018
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hız sabitleyici linki açtığım konuda vardı.Ancak onun satışı durmuş.Aynı malzeme linkte satılıyor.
    https://www.ebay.com/itm/Rostra-250...333595?hash=item3cd7ba125b:g:KHEAAOxy0zhTLH5g

    Bu kitin montajı için yanlış hatırlamıyorsam 16 adet lehim yapmak gerekiyordu.İyi bir elektrikçi bu işi yapabilir.Ama yanlış kabloyu kesmemek lazım.Ya da yanlış lehim yapmamak lazım.O yüzden iyi bir elektrikçi dedim.Montaj için aracın kablo renklerini bulabileceğiniz kablo şeması lazım.O da aşağıdaki video da mevcut;


    Sistem şu şekilde çalışıyor;

    ve bu şekilde;

     
    Bankacı bunu beğendi.
  18. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ben turbo degistikten sonra selonid degismedim saglam.parca bozuk olmayan.bir parcayi.degistirmek anlamadim.ben hangi servis sorduysam ustaya ole bisey yok diyor
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sorun zaten o.
    Servislerin çoğu "gerek yok" diyor. Selenoidi satmayan tavsiye ediyor,satan ise gerek yok diyor.
    Sonuçta araç sahibinin seçimine kalmış. 10 yıl kullanılmış bir selenoidin arıza olasılığı yüksektir ve yeni turbo değişiminde değiştirilmez ise yüksek olasılık gerçekleştiğinde turboyu bozması emin olun çok kısa olacaktır.Ben ilk turbomu selenoid arızası yüzünden değiştirmek zorunda kaldım.Ve o gerek yok diyen 2 adet yetkili servis her bakımda cihaza bağlanan aracımda selenoid arıza kodu vermediği için arıza tespiti yapamadılar.Ben balans sesi için uyardığım halde.
    Dediğim gibi; seçim araç sahiplerinin.Biz buradan sadece tavsiyede bulunabiliriz.
     
  20. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ariza belirtisi nedir bunun
     

Bu Sayfayı Paylaş