10 Kasım LPG KABLO

Kia Rio ilginç bir problem fikirlerinizi bekliyorum.

'Rio' forumunda Deathmumi tarafından 15 Temmuz 2015 tarihinde açılan konu

  1. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Arkadaşlar, aranıza yeni katıldım. İnternette epey bir araştırma yaptıktan sonra aracımın kendi forumuna sorunlarımı paylaşıp siz diğer kia kullanan arkadaşlarında fikirlerini ve görüşlerini almak istedim.

    Arkadaşlar aracımı 2. el olarak aldım; Kia Rio 2 kasa 2011 model HB crdi 1.5 110bg. Araç hafif kazalı bunu bilerek aldık, park halindeyken başka bi aracın ön taraftan çarpması sonucu kaput falan kalkmış. Bu işin tabi kabası daha sonrasında bazı şeyler ortaya çıkmaya başlayacak bahsedeceğim. Arabayı 2014/Ekim de aldım. Fiyatından ötürü gayet maküldü ve üzerine birazda masrafıyla bir denge sağlayabileceğimi düşünmüştüm. Aracı aldığım gibi babamın sanayide ustalarına götürdük içim rahat etsin diye genel bir bakıma soktum. Araç lifte kalktı sağı solu üstü kapalı bir bakıldı, yağı değişti, mazot filtresi, hava filtresi vssi değişti. Lastikler yarım ömürlüydü, 1 ay sonra gittik bi tanıdık vasıtasıyla yönlendirdiği lastikçiden pirelli p1 cinturato lastik aldık takım olarak, aynı yerden birde jant takımı aldım biraz şekli şemali güzel gözüksün diye. Arka süspansiyonlarda akıtmıştı lastikçi terletmişler idare eder bi ara değiştirirsin dedi. 3 ay kadar daha o şekilde kullandım.

    Kazasından ötürü araçta ufaktan bir sola çekme vardı, rot balans fayda etmedi. Biraz hız alınca sıçrama yapınca falan araç savrulacak gibi oluyordu biraz. Yine sanayide ustalara götürdük bi işlemler falan yapıldı düzelttiler rot balansıda yapıldı tekrar çekme sıkıntısından kurtulduk. Sonra yine ufak bi savurma ve arka taraftan gelen gıcırtı seslerinden ötürü, çapça biraz daha ufak bi tanıdık ustamıza götürdük baktı etti, aldığımız maysan mando arka amortisörleri taktırdık. Ön tekerlerde ki rulmanlar değişti falan. Arabanın savurması tamamen kesildi ancak gıcırtı devam ediyordu. Ben burda yapamam bunu sanayide lifte kalkcak süspansiyondaki fişekler değişcek dedi. Biraz daha öyle kullanmaya devam ettim. Birde aynı ustaya sol tarafta ki sürtme probleminden bahsettiğimde hidrolik hortumuna plastik klipsle bağlamıştı artık tam sol yaptığımda lastik sürtmüyordu ama bu seferde tik tik tik tik tik klipsin sesi geliyodu. Babam da sağolsun biraz kıl insandır :) Masraf yapma gidiyo işte araba bin öyle diyip durdu ama geçen hafta oluşan bazı tuhaflıklardan sonra iyice kafam attı dedim bu arabayı götürcez artık güzelce bi baktıralım diye. Şöyle ki frenlere basıp bırakırken bi fiykk diye ses geliyordu, el freni de çeksemde tam tutmuyor araba ufaktan yürümeye devam ediyordu. Hepsinden ötesi o haftanın perşembesi arabada çok ilginç birşey oldu araba gazdan kesildi, rampalarda deli gibi giden araba 2. viteste çekmedi 1. viteste bağırta bağırta zar zor çıkarttım. Düz yolda bile gitmiyordu doğru dürüst, cuma günü sorun daha da belirginleşince c.tesi zaten tamir yolu kesinleşti.

    Neyse geçen hafta babam aldı c.tesi günü götürdü arabayı, teypte almıştım aynı gün oda taktıracaktım. Dediğim tüm bakımlar yapıldı, o kazasında çok baştan savma geçiştirilecek bi işçilik yapılmış. O sol ön tekerin hidrolik borusu falan değişti orijinali takıldı ses mes kalmadı. Frenler vs herşey ayarlandı. Arka süspansiyondan gelen ses fişek değişmemiş ama temizleme falan yapılmış ses falan kalmadı hiç. Gelelim o çekişle ilgili konuya ! kazasında sanırım darbeyle hava filtresinin kutusu falan darbe almış, emaneten birşeyler yapılmış ama zamanla dağılınca sanırım bu güne o sıkıntısı denk gelmiş. Usta onuda orijinalini taktı vs araba düzeldi. O hafta bahaneyle kazasında yine üstün körü yapılan kaput boyası zamanla boya kanseri denen nedenden verniği açılmaya başladı, onuda ustaların orada tanıdığı biriyle anlaşarak kaput boyaya bıraktım ve kaput kalkınca vuruk olan yerler falanda düzeltildi.

    İzmir yenifoçada yazlığımız var, ben haftasonu yine bindim arabama gidiyorum. Tamam araç iyi güzel o ilk bayıldığı çekiş sıkıntısı yok ama araçta bi tuhaflık var böyle sanki eskisi gibi gitmiyor. Annem yazlıktaydı, babamda c.tesi geldi; pazar tekrar dönüyoruz yolda biraz basıyorum ediyorum arada bi 5. vitesde araç gaz yememe sıkıntısı yaptı. 100km' de sabitlendi dipgaz yapıyorum gitmiyor falan kaldı. Babama dedim bu arabada yine bişiler var. Oda kızdı biraz taktın sen kafaya boşa masraf açtırıyon kendine dedi, hani ben şimdi kullanan kişi olarak arabanın tepkilerini zaten farkediyorum direk. Bana diyor arabayı 2000 devirde basıyosun gitmiyo, iyide bu araba zaten aldığımda 1800-1900 devirlerden itibaren deli gibi fırlamaya başlıyordu. Neyse seyrekten otobana çıktık yeni yapılan, ben yine yokluyorum arabayı araba yine kesiliyor, babam yine kızınıyor falan at dedi 4' e bas bakayım bilmemne 4. viteste 120' yi vurup sonra 5. viteste 140-145 yaptım, belki bassam gidecekti o an babam tamam yeter gidiyo işte falan dedi. Sesimi çıkartmadım o anlık ama içime kurt düşmüştü.

    Ertesi gün yani bu pazartesi iş yerine giderken atakentte oturuyorum, otoban yoluyla cumhuriyet mah. tarafında iş yerimiz oraya geçiyorum tepeden. Yine biraz yoklayayım dedim arabayı yine bi 110km falan 4. vites geldim 5' e salladım araba 120kmye gelince gaz pedalından da hissettiğim sanki motordan bi vurma sesi gibi tuk diye birşey oldu araba gazdan kesildi basıyorum böyle hız alamıyor 125' e doğru zorladı sol şeritteyim çektim hemen orta şerite zaten oradan da sağdan dönmem gerekecek. Alt viteslerde nispeten birşey yok gibi ama ilk zamanların çekişide yok gibi nası diyim 2. viteste 2500 devir araba eskisi gibi fişek gibi fırlamıyor böyle sanki 900 devirden 2000 devire geldiğin turbo girmemiş gibi hızlanıyor. Gececiydim internetten şu maf sensörü problemini okudum epey. Bundan kaynaklı olabileceğini düşünüp sabah sanayiye gidecektim zaten. Çıktım işten normal gidiyorum anayola çıktım daha 3. viteste biraz hızlanıyorken yine tuuukk yaptı sanki motor durdu gibi bi his yaptı bende. Baktım motor sarı ikaz ışığı yandı. O an ben farketmedim araç arızalandı sandım, vites düşürdüm tekrar bastım devam etti yine araba arabayı hiç sıkıştırmadan direk ustaya vardım. Baktı şüphelendiğim maftanda bahsettim, geçen geldiğinde ben onu zaten temizlemiştim dedi. Abi içimde kalmasın sen yine bi temizleyiver dedim güzelce. Bilgisayara bağladı aracı, orada 3 4 birşeyler yazıyordu tam okuyamadım ben ama hava akış yüksek basınç bilmemne bişiler. Hataları temizle yaptı o tabi ikaz ışığı falanda söndü. Boştayken öyle gaza falan bastı. Yok gibi birşey dedi, git bakalım bi tur at dedi. Organizenin yolda biraz bağırttım aracı 3000-4000devir falan hani araç deviri yiyor ama tuhaflık var hala seriliği yok gibi. 5. vitese çıktım yine 120' lerde biraz kasılma oldu nispeten şehiriçi sayılcağı için çok hız vuramadım trafiği riske etmemek için. geldim tekrar ustanın yanına durumu söyledim, mafı değiştiririz şimdi ama bundan olmayabilir dedi. Sen en iyisi al kendi yetkili servisine bi götür ben burda hatanın tam detayını göremiyorum falan dedi.

    Şimdi bayram üzeri yine bi yenifoça yapıp gelicem ben; birazda tedirgin oldum hani o temizlemeyi yapınca gelirken baktım çok az farketti gibi oldu. Sensörün kabloyu çıkarttığında zaten araç 3000deviri geçmiyo kitleniyor, takınca geçiyo. Bilmiyorum belki onun dışında başka birşeyde sıkıntı var belki turboyla ilgili arıza var ama çok ilginç gerçekten araç arada bi ataklaşıyor bazen gitmiyor gibi oluyor. Bayramda şimdi yine bi yolda biraz gıdıklayayım diyorum ama birazda çekiniyorum yolda kalırsak falan diye. Olmazsa bayram sonrası bi kianın servisine götürmeyi planlıyorum, napsam arkadaşlar benzer sıkıntı yaşayanlar var mı ? İnternettede benzer sıkıntıları okuyup 3000 4000lira masraf yapıp çözülemeyen problemler falan gördüm. Saçma masraflar yapıp sağlam birşeyler içinde boşa parada vermekte istemiyorum açıkcası. Şüpheli olacak parçalar neler olabilir ?

    Ustanın dediği o hava filtresinin kutusu parçalanınca bi ihtimal MAF sensörü arıza görmüş olabilir ama o değişince düzelmeyebilir demesi; sen en iyisi bi serviste net ney var tespit ettir dedi. Sizce öyle mi yapmak en mantıklısı ?
     
  2. D3hs3tt

    D3hs3tt Ralli Pilotu

    Katılım:
    19 Eylül 2013
    Mesaj:
    1.412
    Alınan Beğeniler:
    242
    Şehir:
    Yalova
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ethem Kösem
    Araç Modeli:
    Rio
    Geçmiş olsun inş sorununuzu en kısa zamanda çözersiniz.maddi çekinceniz yoksa arabanın iyi servis görmesi bencede iyi olur..
     
  3. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Teşekkür ederim, aslında herhangi bir çekimcem yok evet ama yok yerede insan masraf açmak istemiyor tabi. Sonuç itibariyle atıyorum kesin tespit şundandır 1000liraya değişince arabanın hiç bir kusuru kalmıycak deniyorsa tabi ki gereken masrafı yapmaya hazırım. İşte insan internetten okuyarak milletin tecrübelere falan da bakıyor, dediğim gibi başkaları birçok parça değişip masraf yapmış uzun süreler araç düzelmemiş vs. insanın kafasında soru işaretleri kalıyor haliyle.

    En olmadı bir süre bu şekilde kullanmaya devam edeceğim, o zarfta aynı sıkıntılar tekrarlanacak diye tahmin ediyorum. Usta aracın sanırım beynini sıfırladı ama parçadan kaynaklı problem var ise muhtemelen yine motor bir yerden sonra kendini kasmaya başlayıp aynı ikaz ışığı yanacak diye tahmin ediyorum. Zaten hal böyle olursa yetkili servise gitmekten başka çare kalmayacak gibi.
     
    UĞUR2020 bunu beğendi.
  4. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Maf sensorunu temizlettiniz hiç hava filitre kutusu tamir gorduyse sensörde kirlenmistir ayrıca araca emme manifoldu temizliği yapılmasıda gerekebilir eğr valfinide kontrol ettirmek gere kır
     
  5. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Mahir bey öncelikle ilginize teşekkür ederim.

    Hava filtre kutusu tamirden ziyade orijinaliyle sıfır tekrar değişti, bu vesileyle tabi sıfır hava filtreside takıldı. Zaten tamire gittiği gün öğlen bende gittiğimde parçalanmış hava filtre kutusunu görmüştüm, ustamın bugün dediğine göre maf sensörünüde o gün temizlediğiydi. Bunun dışında emme manifoldu ve EGR valflerinin kontrolü sağlandı mı bilmiyorum. Bunları hemen bi not olarak yazıyorum aklıma.

    Bugün sabah artık ben söktürüp tekrar gözümün önünde maf sensörünü temizlettiğim ve ya belkide ustanın hataları sıfırlarken beyni sıfırladım gibisinden birşey dedi o mu fayda etti artık bilmiyorum. Dönüşte fena değildi araba, şimdi yine gececiyim bugün iş yerine gelirken yine biraz dürtekledim arabayı herhangi bi kasılma yoktu gibi. Hatta otobana çıktığımda sol şerite attım kendimi 4. vitesle 120' e kadar çıkıp 5. viteste 130' u zorlamadan gördüm ama önde araç yolu kapayınca daha fazla basamadım.

    Bakalım bayramda yenifoça yolunda yine kendini belli eder büyük ihtimalle. Olmadı bayram dönüşü yine bi sanayide ustama uğrayıp sizin dediklerinizide kontrol etmesini rica ederim. Yok falan fistan derse zaten yetkili servise götürürüm artık son çare olarak.
     
  6. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
  7. pascalim

    pascalim Ralli Pilotu

    Katılım:
    4 Nisan 2011
    Mesaj:
    4.510
    Alınan Beğeniler:
    2.947
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Orhan İLYASLI
    Araç Modeli:
    Ceed Consept Plus SW
    Aynı aracı 2. Kez kullanıyorum. Benim araç 2006.

    Bence yetkili servise gidiniz. Tam emin olmadan yola çıkmayın.

    Servise arıza tespit için ücret olup olmadığını sorunuz. Daha önceden yaşandı çünkü.

    Başta egr kontrol edilsin tabi bu sebepten ötürü başka arkadaşların da sıkıntıları vardı. Yanlış hatırlamıyorsam emre arkadaşımızın sorunu enjektörler den çıkmıştı galiba.

    Yeterki işten anlayan usta olsun özel ya da yetkili çokta fark etmez bizim için.
     
  8. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    EGR sisteminden kaynaklı bir tıkanıklık problemi olması kulağıma mantıklı geliyor açıkcası. Hava emmeyle alakalı birşeyler tıkanmış olabilir, araba boğulup o yüzden basınçla alakalı arıza falan vermiş olabilir.

    Bu arızayı verdikten 2 gün sonra istasyona uğrayıp depoyu fullediğimde würth dizel enjeksiyon temizleyicisi takviyeside yapmıştım yakıt içine. Onun belli başlı faydaları olmadı değil ama onun haricinde birşey var. Bayram sonrası baktıracağım ilk iş egr sistemi olacak. Doğrudan yetkili servise gitmeye çekincem servis genelde direk parça değişiminden yana oluyor, onun arkasından da yüklü masraflar çıkabiliyor. Ustama rica edip temizlettirmeyi denemekte fayda var, el işçiliği masrafıyla giderilebilecek birşeyse ne âlâ. Tabi ilk olarak p.tesi telefonla arayıp geçen yaptıkları tamir ve bakımların içerisinde egr valf, manifold temizliği vs varmıydı onu sormak. Eğer onlar zaten yapılmışsa tekrardan temizletmenin pek mantığı kalmaz.
     
  9. BUGR4H4N

    BUGR4H4N Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesaj:
    793
    Alınan Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bugrahan Güler
    Araç Modeli:
    2013 Sportage CONCEPT PLUS
    Turbodan olabilir. tabi aynı araç değil ama turbo dizel motor olduğunu var sayarak.Bizde 1.9 tdi Caddy varken turbo bitmeye yakın araba zorluyor kendini yırtma noktasına geliyor kısacası zorlandığını hissediyorduk.

    Birde parça değiştirme, temizlet dur ile sorun çözülemiyor dizel araçlarda.Bunu Caddy de çok yaşadık 1 kere temizletirsin çok sürmez gene sıkıntı çıkartır. Araba kaç binde bilmiyorum ama bu sorunu sanayiye ustaya fln değil. Direk kia servisine gidin parça değişeçek ise değiştirin çünkü dizel araçta parça değişmeden bi işe yaramıyor.
     
  10. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Turbo' dan olabileceğini bende düşünmüyor değilim ama turbonunda çat diye gitmesi pek aklıma yatmıyor. Aracı 56000kmde aldım. Şu an 61000kmde hani öyle aracı çok zor durumlara soktum denilmez, nadiren bi 4000 devire dayadığım oldu ilk zamanlar arabanın performansını görmek için. Özellikle son 2 3 aydır böyle kendimce ne kadar düşük yakıt yakarım falan diye 2500 deviri bile geçirmedim desem yeridir. Son hatta würth katkı malzemesini koymadan evvel 5lt ölçüm çıkartmıştım, kullandığım aralık 1500-2000devirlerdeydi. Üstüne würth koyduktan sonra ölçüm yapacaktım işte, sonra bu hava filtresi patlağı olayı çıktı. O arada tabi araç gaz yemedi falan bi sonra ki ölçümde 5.3lt çıktı. Normal kullanımlarda 6-6,5lt çıkıyordu max.

    Neyse plana sadık kalıp ilk etapta bahsi geçen parçaların temizliği yapıldımı bunu sormak akabinde yapılmadıysa bir temizliğinin yapılmasını sağlatmak, eğer öylede fayda etmiyorsa direk kia yetkili servise gitmek öncelikli hedeflerim oldu. Zaten şimdi araç olurda kendini kasarsa ve ikaz ışığı tekrar yanarsa hiç düşünmeden direk servise giderim. Riske etmeye gelmez, belki başka ciddi birşey vardır. Baskı altına sokmamak lzım durduk yerde...
     
  11. BUGR4H4N

    BUGR4H4N Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesaj:
    793
    Alınan Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bugrahan Güler
    Araç Modeli:
    2013 Sportage CONCEPT PLUS
    Turbo çat diye gitmez giderse araba yolda kalır... Siz temizletmek için uğraşmayın bi servise gidin bu işler böyle çözülmüyor

    Sony Xperia Z2
     
  12. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    En mantıklı yol odur diyorsunuz yani :)

    Gerçi ustamda sanki tam işin içinden çıkılmıyor gibi bi tepki verip yetkili servisine götürüp net bir tespit yaptırmakta fayda var dedi. En kötü şartla arıza tespite sokar ne gibi bi masrafımız çıkacak bilinçleniriz. Hem kritik bir durum varsa acil değişmesi gerek vs diye söylerler artık.

    Bizde masraflı yola girişeceğiz gibi anlaşılan. Turbo gidik denilirse zaten iyi bir masraf çıkartacak bize ama asıl korktuğum ondan sonrasında araç aynı sıkıntıda kalırsa diğerleri gibi uğraş dur ondan sonra. Bakalım hayırlısı artık...

    Tavsiyeler için teşekkürler herkese.
     
  13. BUGR4H4N

    BUGR4H4N Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesaj:
    793
    Alınan Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bugrahan Güler
    Araç Modeli:
    2013 Sportage CONCEPT PLUS
    Caddy nin turbo değişimi 1200-1500 lirayı buluyordu bununkide bu fiyat çıkar

    Ama kesinlikle yetkili servis diyorum çünkü Vw gibi özel servisleri pek yok.

    Caddy varken 3 4 tane servisimiz vardı ya biri ya biri diyorduk.Kia alınca sadece yetkili servis yada gene yetkili Adanada ki Kavi diyoruz. Bu markanın özel servisi çok az bilenide pek yok böyle varsıyorum.

    Birde yetkili servisleri gerekli parçalarda pahalı değil sarf malzemeleri hariç onlar servisin para kazanma çabaları

    Sony Xperia Z2
     
  14. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Tecrübe ve paylaşım için teşekkürler üstad. Ben kendimi hazırlıyım madem 2000liraya kadar birşeyler çıkabilir gibisinden :D
     
  15. BUGR4H4N

    BUGR4H4N Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesaj:
    793
    Alınan Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Mersin
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bugrahan Güler
    Araç Modeli:
    2013 Sportage CONCEPT PLUS
    Ayırın yani ama yetkili servis zaten ücretsiz hasar tespit işlemi yapıyor ve istersen yaptırıyorsun bir zararı yok. Araba daha 2011 5 yıllık garantisi bitmemiş olması lazım belki garantidende olabilir yani
     
  16. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Tekrardan selamlar millet.
    Geçen sabah ustanın yanına uğrayıp bilgisayarı bağlayıp beyni sıfırladım demesinden sonra ya da benim ısrarla maf sensörünü söküp ben onu temizlemiştim demesine rağmen 2. kez gözümün önünde temizletmemden sonra belki de araba biraz kendine geldi gibi olmuştu. Yine akşamına iş yerine giderken ki kullanımda da sorun olmadığını yazmıştım.

    Geceyi devirip sabah sabah işten çıktım attım kendimi otobana dedim varsa birşey çıksın, gerekirse bayramda aracı kapının önünde yatırmaya bile rağzıyım diye bir cesaret geldi. Araba da her hangi bir sıkıntı yok gözlemlediğim şu an da arkadaşlar. İlk başlardan normal aralıklarla 2200-2500 civarlarında vites atarak gittim biraz vites atınca arabanın tork alıp yine ivmelendiğini hissedebildim. Daha da doymayıp basmaya başladım 5. viteste bakalım 120 130' lardan sonra tıkanmaya başlayacak mı gibisinden. Bir baktım araba gidiyor en son 185km civarı hıza doğru geldim, biraz rüzgar olduğundan çokta zorlamadım Allah muhafaza. Normalde arabayı böyle kullanmam ama baskı altnıda kalırsa bir arızası vssi var mı görmek istedim doğrusu. Ve bunu 15km git 15km gel en düşüğü 130km en yüksek 185km ortalama 160km hızlar altında deneyimledim.

    Acaba o hava filtresi kutusu dağıldığında araçta panelde gözükmeyen hata vardıda beyinden falan motoru korumaya mı alıyordu yüksek basınç altında kalınca ? Ya da maf sensörünün temizlenmesi gerçekten farketti mi ? Yine belki emin olmak için erken sayılabilir ama tamire girip çıktıktan beri düne kadar arabayı hiç böyle eskisinin verdiği hissiyatta kullanmamıştım. Hissedilir bir farklılıklar vardı.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Öyle 2000 lira falan vermenize gerek yok.Forum içeriso de ben detaylı bilgiler içeren paylaşımlar yaptım.Sizin araçtaki turbo ile bendeki aynı.vw caddy i fiyat olarak baz almayın gerek yok.Forumumuzda turbo değişimi için ziyadesi ile konu mevcut.Cerato bakım konusunda ben de kendi turbo değişimimi resimledim
    Aracınızın turbosu değişecekse önce emin olun.Boş yere o kadar para vermeyin.Servis bile turbo arızalidir diye kesin hüküm veremez.Bunu kendiniz anlayabilirsiniz.Teknik ve faydalı bilgiler ile tekbik sorunlar ve çözümleri sekmesinde ilgili sabitlenmiş konuları inceleyerek turbo değişim zamanı ve ya zorunluluğu olup olmadıgından emin olabilirsiniz.Servis artı o bilgiler karar vermenize yardımcı olur.

    Sizdeki arıza turbo aktuatör ya da selenoidi arızası izlenimi veriyor.Vakum hortumları dahil kontrol ettirin.
    Aracınızın turbo revizyonu sökme takma dahil 500 ila 750 TL arası bir fiyat tutar.
    Serviste sıfır turboyu 2500 TL den aşağıya taktıramazsınız.Aracınızın orijinal turbosunu 1100-1200 TL civarında fiyata yetkili distribütöründen temin edebilirsiniz.Açtığım konuda var.Ben 1050 TL ye alıp kendi tamircimde onunla birlikte değiştirdim.Önce selenoidi kontrol ettirmekte fayda var.Sonra da aktuatörü.Okuduğunuz arıza kodunu buraya yazarsanız karşılıgini bulabiliriz.

    Turbo değişimi için servise ya da özel servise gitmek zorunlu değildir.Turbo işi yapanlar söküp takarlar.
    Forumu inceleyin çok bilgi var tabsiye ederim.Hatta sizinle benzer sıkıntı yaşayanlarında açtığı konular var.
     
    ReNe bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu arada her servis ücretsiz hasar tespiti yapmıyor.Ufacık bir tespit için 80 TL verenler var.Öncesinde mutlaka sorun.Örneklerini firumda bulabilirsiniz.
     
  19. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    Üstad değerli yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim. Şimdilik aracı biraz gözlemlemem gerekecek sanırım. Sizden önce yazdığım yorumumu gördünüz umarım. Aracın tepkimeleri eskiye döndü gibi. Zaten turboyla ilgili falan bir sıkıntı olsa sanırım böyle max hızlara çıkamaz araba, yanlış mıyım ?

    Arıza kodunu şu an tam hatırlayamıyorum. Usta bilgisayara bağladığında az mesafeli görebildim, her ne kadar samimiyet olsada çok fazlada adamların işine karışıyormuşum gibi davranmak istemedim. Verileri okuduğunda 3 ya da 4 tü hata kodu birşeylerin yüksek basınç ikazı tarzında yazılar vardı. Tabi usta onları clear yapınca tekrar okuyamadık. :) Bir ara sildikten sonra maf sensörünün kablosunu söktü, gaza bastığında o halde 3000 deviri zaten geçemediğini gördük. O esnada bilgisayar bağlıyken kablonun sökük olduğundan sanırım onla ilgili bi hatayı verdi. Tekrar takıp hatayı temizleyip yine tarama yaptığında artık hatada çıkmadı haliyle.

    Bir müddet gözlemleyip bakmakta fayda var gibi. Amacım zaten arabayla öyle 200kmlere basayım sürekli 4000 devir vs kullanayım değil ama arabanın kapasitesinin ne olduğunu ve tam çalıştığını bilmek huzur veriyor. İnsan bazende ışıklarda istiyor öyle seri kalksın 100kmye kadar hemen fırlasın.
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Evet okudum.Gözlenlemekte fayda var tabi.İnşallah tekrar aynı problemi yaşamazsınız.Ancak aktutor problemi zaman zaman kendini gösterebilen bir arıza türüdür.
     

Bu Sayfayı Paylaş