10 Kasım LPG KABLO

KIA Turbo Arızalarında Orjinal Turbo Değişimi İçin Uygun Fiyatlı Çözüm Alternatifi

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 6 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    ubykh bunu beğendi.
  3. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
    Haklısın Mahir kardeş, ama bazen öyle durumlar oluyorki , ne kadar istemesekte çalıştırır çalıştırmaz hareket etmek ve durduğunda beklemeden stop etmek zorunda kalıyorsun. Bu durumlar için faydalı olabilirmi diye düşünmüştüm.
     
  4. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Abi acil durumdada arabanin turbosunu dusunmem o kadarda olur zaten
     
    huseyin43 ve ubykh bunu beğendi.
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hüseyin Bey bu ürünü taktığınızda sizin motoru stop etmeden 30 sn ila 1 dk arasında bekledikten sonra yaptığınız stop işini bu cihaz yapıyor.Yani Siz anahtarı çıkarıyorsunuz ve o motoru çalışır vaziyette tutmaya devam ediyor.Belli bir süre sonra da motoru kendi stop ediyor.
    Siz her sürüş sonrası rolanti de 30 sn 1 dk kadar bekliyorsanız bu cihaza gerek yok.Aslında hem insan hata faktörünü ortadan kaldırmak hem de beklememek amacı ile yapılmış bir cihaz.
    Kişinin tercihine kalmış
     
    Gomodoejderi ve ubykh bunu beğendi.
  6. mustafa kemal

    mustafa kemal Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Ocak 2015
    Mesaj:
    36
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    mustafa kemal
    Araç Modeli:
    kia sorento
    Arkadaşlar,

    Turbo Timer cihazından farklı olarak bir de Blow-Off Valf takılması gerekli olur şeklinde yorumlar var.

    Teknik düzeyde bilgim olmadığından sizlere sormak istiyorum, Sorento 170hp için Turbo Timer veya Blow-Off Valf öneriyor musunuz?
     
  7. karbeyaz09

    karbeyaz09 Acemi Sürücü

    Katılım:
    3 Mart 2016
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İSTanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    karbeyaz
    Araç Modeli:
    KİA VENGA 1.4 CRDİ DİZEL
    1. Arkadaşlar 3 gün önce bir olay yaşadım.
    2. Öncelik benim aracım KİA VENGA 1.4 CRDİ 69 Binde.
    3. İstanbuldan aydına uzun yolculuk yaptım 1 hafta kaldıktan sonra döndüm.
    4. ve ertesi gün Aracımda sürekli ses geliyordu tak tak tak diye, yavaş yavaş sanayi ye sokayım derken egzozdan acayip bir şekilde beyaz duman aldı nerdeyse her tarafa yayıldı aracı durdurdum sonra. kontağı kapattım.
    5. kaputu açtım bir de ne göreyim her tarafa sıçramış motor yağı. motor yağı da bayağı eksilmiş, daha sonra sanayiye soktuk.
    6. usta turbo patlamış dedi, değişmesi lazım dedi. turbo değişimi yapıldı, yağ bakımı ve filtresi değişti. Turbo değişimi 800TL,Yağ bakımı filtre değişimi, intercool hortum toplam 1250 TL ödedim.)
    7. Turbo Değişimden sonra ıslık sesi geliyor ve ayrıca traktör sesi gibi ses geliyor(enjektörden mi acaba). usta 1 hafta kullan gider dedi ıslık sesi için. gitmezse tekrar bana getirirsin dedi, bu normal mi arkadaşlar. traktör sesi gibi gelen sese de enjektörden diyor.


    Ben yemin ediyorum sanayiye gitmekten kafayı yiyeceğim. bir türlü bu aracımla ilgili sorunu çözemedim. kafayı yemek üzereyim. aracı yakasım var vallaha.

    artık dizel mizel almayacağım. İllallah ettirdi.

    yardımcı olmanızı istiyorum.

    Saygılarımla.
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Araca orijinal turbo mu takıldı acaba?
    Islık sesi sadece belli devir aralığında mı geliyor,sürekli mi?
    Ses için ise turbo öncesi ve sonrası temiz ve egzost devrelerini kontrol ettirin.Açık kalmış,çatlak,delik ve ya contası takılmamış bağlantı,sıkılmamış kelepçe vb. olabilir.Ses enjektör değil valf iticilerden gelebilir.Enjektörlerden geliyorsa pul ve oringleri değiştirilerek ses azalır.
     
  9. ilhanmid

    ilhanmid Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Aralık 2016
    Mesaj:
    35
    Alınan Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet ilhan dönmez
    Araç Modeli:
    2013
    merhabalar benim aracımda bir sıkıntı var.öncelikle aracım ceed 2013 model 1.6 128 bg.
    araçtaki problem normalde araç yokuşa aşağı viteste inerken veya ayağımı gazdan çekince hiç yakıt sarf etmiyor.
    ama bazen araca birşey oluyor.aynı durumlarda araç gaza basmadığım halde 1 kaç tık yakıt sarf ediyor.normal gaza basıtığımda da normal yakıt tüketimine bu 1 kaç tık artı ekliyor ve ortalamyı çok yükseltip canımı çok sıkıyor.problemi sanki biraz devirli veya performanslı kullandığım zaman yapıyor gibime geldi.
    bu konuda yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
     
  10. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Araç rölantide iken farlarda ve iç aydınlatmada titreme var mı @ilhanmid Mehmet İlhan bey ?

    Benzer bir sorun arkadaşımın başına geldi (aynı aracı kullanıyorsunuz), belirtilerden biri de buydu o yüzden soruyorum. Yetkili servise durumu anlatmanızda fayda var, bizim araçta garantiden birkaç parça değişti sorun çözüldü. Forumda başka bir konuda detayları paylaşmıştım.

    Geçmiş olsun şimdiden, umarım kısa sürede sorunu çözersiniz.
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Fatih Bey e katılıyorum.Yanlış hatıtlamıyorsam şarj dinamosu değistirilerek problem çözülüyordu.
    O yakıt sarfiyatı gösterdiği zamanda havanın soğuk olmasından kaynaklı olarak ecu diğer işlevlerin yerine getirilebilmesi için devri otomatik olarak kendi yükseltiyor yani gaz veriyor olabilir.Ya da dpf kurum yakmak için yakıt yakıyordur.
     
  12. ilhanmid

    ilhanmid Acemi Sürücü

    Katılım:
    4 Aralık 2016
    Mesaj:
    35
    Alınan Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet ilhan dönmez
    Araç Modeli:
    2013
    fatih bey çok teşekkürler
    ışıklandırmaya dikkat etmedim.arkadaşınızın aracında hangi parçalar değişmişti bilginiz varmı.yönetici şarj dinamosu veya dpf deb kaynaklanıyor olabilir demiş.
     
  13. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    Aydınlatmadaki göz kırpmaya bakmanız önemli Mehmet bey, farları yakıp araç rölantide iken dışarıdan bakın zaten belli olur bu durum ... Arkadaşımın aracında Şarj Dinamosu ile Alternatör değişmişti diye hatırlıyorum, elektriksel sorun olduğu için de yol bilgisayarı ve ateşleme sistemi dahil tüm sistem etkileniyordu. Garanti kapsamında işlem yapıldığından beri sorun yaşanmadı. (Forumda başka bir konuda detayları yazmıştım, uzunca bir konuydu arama yaparsanız gözünüze çarpar mutlaka)

    DPF'nin kendini temizleme durumu ise bir sorun değil, olması gereken bir durumdur ve bu işlem başladığında gösterge panelinde ikaz lambası yanar. Otomatik temizlik belirli bir sürede tamamlanmaz ise (yani siz gerekli şekilde ve sürede aracı kullanamazsanız) sabit yanan bu ikaz yanıp sönmeye başlar vs. vs. Kullanıcı el kitabında mutlaka bu konuda bilgi vardır, prosedür temel olarak aynı kalmakla birlikte araca göre hafifçe değişiyor olabilir.
     
  14. Yakup34

    Yakup34 Yeni Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2018
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yakup sami bekmez
    Araç Modeli:
    2012 Ceed crdi 1.6
    Merhaba benim bir sorum olacak. Birkaç gün önce kia ceed 2012 crdi 1.6 aracımla yaklaşık 2500km yol yaptım. Yolculuk esnasında aracım siyah duman atmaya başladı. Bunun dışında motor bölümündede motorun sağ taraflarına yağ sıçramaları oldu. Bilmediğim bir şehirde mecburen tanımadığım bir servise gösterdim. Bilgisayara bağladılar arabayı 3-4 kez kaldırdılar test sürüşü yaptılar ve turbo valfinin arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini, turbo bakımının yapılması gerektiğini ve yağlarında sıçramasının sebebinin 2 lt fazla yağ konulmuş olmasından yağ keçesinin delindiğini ve ondan kaynaklandığını söylediler.Sizce bunlar doğru bilgimidir? Yoksa uine beni kazıklamaua çalışan birisimidir?
     

Bu Sayfayı Paylaş