10 Kasım LPG KABLO

Lpg Subap Erimesi Hakkında Bilgi

'LPG Sistemleri' forumunda zenozenalis tarafından 7 Mayıs 2015 tarihinde açılan konu

  1. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Arkadaşlar lpg kullanımında doğabilecek sıkıntılardan birisi de bu. Bu konular hakkında ufak bir bilgi vermek istedim. Ne yapılabilir.

    Yeni araçlarda son zamanda duyduğumuz en çok LPG konularından birisi de sübap erimesi durumudur. Hangi araçlarda bu sübap erimesi yüksek düzeydedir, hangi araçlarda sübap erimesi LPG de gerçekleşir sorularına biraz olsun yanıt vermeye çalışacağım. Öncelikle şunu söyleyeyim kiLPG sektöründe de bu sorun kabul edilmiş ve farklı çözümler bulunmaya çalışılmaktadır. Yani LPG de sübap erimesi her araçta olabilir ama bazı araçlarda bu süre uzundur.

    Öncelikle şunu söyleyelim, benzinli araçlarda, motor yapısı benzinin yanması için tasarlanmıştır. Benzin yanarken oluşan sıcaklık,normal şartlarda sübaplarda sorun oluşturmaz fakat LPG gibi yüksek ısıda yanma gerçekleştiren ürünlerde sıkıntı başlamaktadır. Çünkü araçların markasına göre sübap alaşım oranları değişmektedir. Yeni Euro 5 araçlarda sübap içeriğinde Magnezyum oranı yükseltilmiştir. Eski tip motorlarda ise çelik başlık kullanılmaktadır çoğunlukla. Çelik ortalama 1450 derece de erir. Magnezyum ise 650 derece de erimeye başlar. İşte sıkıntının ana nedeni budur. Benzinde oluşan sıcaklık LPG den düşük olduğu için magnezyum sübaplar bir sorun oluşturmaz ama LPG montajından sonra, yüksek ısıda yanan LPG sübaplar için tehdit olmaya devam eder.

    Yüksek ısıya dayanamayan magnezyum sübaplar erimeye başlar ve motor problemlerinin fitili ateşlenir. Sübap erimesine çare olarak iki sistem vardır. Birincisi yağlama sistemi, diğeri ise yüksek devirlerde benzin kullanma olayıdır. Çünkü yüksek devirde yanma odasının sıcaklığı çok yükselir. Bu da sübap erimesini hızlandırır. Bu bahsettiğim iki sistemde sadece erimeyi yavaşlatacak sistemlerdir. Erime yine olacak ve sübap erimesi yine olacaktır. Genellikle 2011 sonrası araçlarda bu sorun görülmektedir. Doğru kalibrasyon ve kaliteli bir kit ile bu minimuma çekilebilir. LPG li araçların çok zorlanmaması ve kaliteli yakıt kullanılması da bu konuda size yardımcı olabilir.
     
    kerim sinan ve fatih.koz bunu beğendi.
  2. özkan54

    özkan54 Sürücü

    Katılım:
    25 Ocak 2015
    Mesaj:
    212
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    özkan
    Araç Modeli:
    diğer
    Benim aracımdaysa lpg mevcutsubaplar konusunda endişelerim var bende lpgde zorlamıyorum bakalım ligqde 15000 yaptı şuan için sorun yok ama ilerde ne olur bilemem.çalışmasa anormallik yok sarfiyat süper ekonomik araç rio 1.25
     
  3. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    lpg kullanımında gdı motorlar risk altındadır. bu tip motorlar lpg kullanımı için uygun değildir. aracın subapları aşırı ısıyı kaldırmıyor .bu durum aşırı ısınan metalin uzamasına neden oluyor. sonuç düzensiz çalışma+hararet.
     
    gogo46 bunu beğendi.
  4. BASARAN

    BASARAN Usta Sürücü

    Katılım:
    1 Mayıs 2014
    Mesaj:
    438
    Alınan Beğeniler:
    138
    Şehir:
    ö
    Gerçek Ad-Soyad:
    o
    Araç Modeli:
    2012
    Öncelikle bilgi için tşklr.
    Konunun özü zamanla herşey ortaya çıkacak gibi.Ben ortalama 15.000 km dir lpg kullanıyorum.Bu durumda benim yorum yapmam çokta doğru değil.
    Forum üyelerinden ricam özellikle yüksek km de olup da lpg kullananların yaşadıkları sorunlar neler. ? Yada hiçbir sorun yaşamadılarsa nasıl bir tedbir aldırlar.?
    Kendi adıma söyleyeyim bildiğim dik rampalarda aracımı benzine alıyorum. Performanslı kullanımlarda devri yüksek tuttuğum zamanlarda yine benzine alıyorum. Birde ortalama 2 depoda ara ara 20 km benzinde kullanıyorum. Ne kadar faydalı oluyor bilmiyorum tabiki.
    Kaçınılmaz bir sübab erimesi olduğuna göre fazla km yapıp da sorun yaşamadım diyenlerin deneyimine ihtiyacımız var...Saygılar,,,
     
  5. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Benim araba sıfır km den itibaren lpg ile kullanılmaktadır. Aracın 2. sahibiyim ama ilk sahibi sayılırım yakınımdan aldım araç ile ilgili her şeyi biliyorum. Şu an 90 bin km de aracım. Şu ana kadar lpg kaynaklı bir problem görmedik inşallah da görmeyiz.
    Yaptığımız tek şey 6 ayda bir lpg bakımını yaptırmak ve 3-4 ayda bir 10-15 km benzinde kullanmak.Önlem olarak sayılırsa bunları yapmaktayız.
     
    BASARAN bunu beğendi.
  6. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Benim aracım da 165bin oldu.
    125bin de aldım aracı. BRC marka LPG mevcut.
    Daha önce bir kaç konuda bahsetmiştim.
    Rölanti de titreme mevcut aracımda. Samsun servise gösterdiğimde " Sübap keçelerinde LPG kaynaklı yanma" teşhisi kondu.
    henüz bir işlem yaptırmadım. ama Mustafa bey ile de görüştüğümde motorun açılması gerektiğini söylemişti.
    Ben de en son çare olarak beklemeye aldım.
    Saygılarımla...
     
    okuma35 ve zenozenalis bunu beğendi.
  7. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Bir defasında bir ilanın açıklama kısmında görmüştüm.

    İlanda; Aracıma lpg taktırırken subapları çelik ile değiştirdim subap erime problemi yoktur diye açıklama yapmıştı.

    Ne derece doğru tartışılır tatbikî.
     
  8. zenozenalis

    zenozenalis Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2014
    Mesaj:
    398
    Alınan Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    M.2.
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 Ex Comfort AT
    Deneyimli arkadaşlarında burada bu konu hakkında bilgilerini deneyimlerini okumak isteriz. :)
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Keceler de önemli tabi.
     
  10. kerim sinan

    kerim sinan Acemi Sürücü

    Katılım:
    24 Mart 2015
    Mesaj:
    29
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    kerim sinan biricik
    Araç Modeli:
    2015 sportage
    birazda bu yüzden dolayı yağlı sistem taktırdım.benzinle gaz karışık yakıo yakıtı azda olsa etkiliyor(1km/30 krş gibi) ama önemli olan büyük sorunlardan kaçınmak .yakıt fiyatları konusunda nasıl olsa hep müzdariptik hep müzdarip olacaz Türkiyenin değişilmez alın yazısı gibi birşey bu.
     
    ankleon ve BASARAN bunu beğendi.
  11. ankleon

    ankleon Usta Sürücü

    Katılım:
    28 Ekim 2014
    Mesaj:
    746
    Alınan Beğeniler:
    208
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    mesut
    Araç Modeli:
    sportage
    aynen abi yağlı bu yüzden sanki daha iyi gibi.. ayrıca ben start stopu kapatmıyorum ki benzinle daha çok çalışsın diye :D
     
    kerim sinan bunu beğendi.
  12. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Chevrolet Cruise'larda da subap erimesi var diye duymuştum.
     
  13. sarioz

    sarioz Sürücü

    Katılım:
    8 Aralık 2014
    Mesaj:
    66
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali sarioz
    Araç Modeli:
    CERATO
    ortalama 40000 km kullanıldı araç lpg de şimdilik sorun yok şükür... bakım da yaptırılmadı hiç. Bakım yapma denilen olayın içeriği nedir acaba nasıl fayda sağlıyor bilen varsa öğrenmiş oluruz :)
     
  14. mehmet.demir

    mehmet.demir Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2015
    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    .
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25
    Coooook değer verdiğim bursanın BRC bölge bayisi ramazan abim dediğine gore binek araçlar 800000 binde subaplarda sorunlar basluyorsa LPG sisteminde 600000 binde problem oluyormuş...

    General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. mehmet.demir

    mehmet.demir Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Mart 2015
    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    .
    Gerçek Ad-Soyad:
    mehmet
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25
    Bursa


    General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  16. feyzullah polat

    feyzullah polat Sürücü

    Katılım:
    11 Aralık 2014
    Mesaj:
    111
    Alınan Beğeniler:
    31
    Şehir:
    kuşadası
    Gerçek Ad-Soyad:
    Feyzullah Polat
    Araç Modeli:
    kia rio 1.2 cvvt fancy
    Arkadaşlar rio 1.25 cvvt ler çelik subap lı lpg ye tam uyumlu çok araştırdım servise de sordum subap konusunda çelik olduğu bilgisini de verdiler çok pahalı sistemlere de gerek yok atiker obd II yeterli bence.
     
    vonallen bunu beğendi.
  17. Besher

    Besher Usta Sürücü

    Katılım:
    2 Aralık 2013
    Mesaj:
    489
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Beşir Dirlik
    Araç Modeli:
    Cerato koup
    Bende LEKEPE (lpg) kullanıcısı olarak, aracımı 16 bin kmde almıştım ilk işim gidip gaz taktırmak oldu. şuanda araç 100 bine dayandı. Aracımda yaşadığım bi iki sorun var lpg den ötürü. lpg kitleri hemen hemen aynıdır. bana göre BRC stefanelli prins vs vs sadece. regülatör ve enjektör farklılıklarıyla ön plana çıkıyor, önemli faktör işçilik bana göre. Went gas taktırdım. yaşadığım sorunlar. Gürcistan turu yaptığımda gidip gaz almıştım ucuz diye. türkiye dönüşünde enjektör ve regülatör bozmuştu garantiden değişti. evet zamanla sübap erimesi kaçınılmaz bir durum. ama vakti var şuanda rölantide titreme yapıyor araç başkada bi sıkıntım yok gaz ile ilgili. tek faktör sürekli aynı yerden aynı pompadan gaz almanız daha faydalı olabilir. yağlama sistemi tamamen aldatmaca bana göre sonradan takılan subaplex tarzı saçmalıklar tamamen para tuzağı. uzun lafın kısası eğer uzun yol yapıyorsanız. ve uzun vadede aracınızı kullanmayı düşünüyorsanız. araca gaz taktırmadan önce güvendiğiniz bi ustaya kapak söktürüp çelik subapa çevirtiyorsunuz aracınızı gönül rahatlığıyla yolunuza devam ediyorsunuz. ama ben şahsen subaplar iyice eriyene kadar binmeyi tercih ettim :D
     
  18. sarioz

    sarioz Sürücü

    Katılım:
    8 Aralık 2014
    Mesaj:
    66
    Alınan Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali sarioz
    Araç Modeli:
    CERATO
    ne kadara değişti subaplar çelik subapla?
     
  19. Besher

    Besher Usta Sürücü

    Katılım:
    2 Aralık 2013
    Mesaj:
    489
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Beşir Dirlik
    Araç Modeli:
    Cerato koup
    Henüz değiştirmedim lakin, gömlek atıp hacim yükseltmek gibi bi fantezim var. tahmini bana 2000-2500 arası çıkacak. ama standart çelik sübap dönüşümü maksimum 1500-1700 arası değişiyor piyasada.
     
  20. kaptantsubasa

    kaptantsubasa Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Temmuz 2015
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    kastamonu
    Gerçek Ad-Soyad:
    tevfik sezgin
    Araç Modeli:
    kia rio
    bizim bir tanıdıkta toyota verso vardı 3 sene önce alıp prins taktırdı 2 3 ay önce sübap sıkıntısı oldu 2500 liraya mal oldu ona. tahminimce en az 70 -80 bin km gitmiştir. ben de lpg taktırayım ama sübaptan korkuyorum dedim "lpg taktırınca sübap bile değişse karlı çıkarsın " dedi:cool: yani sübaplar erimeden değiştirmek bence çok da faydalı değil
     

Bu Sayfayı Paylaş