arkadaslar 2007 sorento aracım aldımda fıltreleri ve yagı cok kotuydu orjinal adı altında fıltrelerini aldım yagı hava fıltresi degistim ama mazot fıltresi uymamıstı aracım gaz yememeye basladı mazot otamatigini pompalafıgında bir sure guzel gaz yiyordu ve sonunda fıltresini buldum degistim ama sorun cozulmedi yine gaz yemiyor maxot pompalıyorum manuel bir sure guzel acaba otamatiktemi bi sıkıntı var anlayamadım sokmeside baya bi zor yerde otamatik el becerim cok iyi dır motor uzerinde ama kafam karisti sizce otamatikte pislik olup tıkanma gibi bi ihtimal varmıdır yoksa otamatikte bi arızamı vardır fisli falan biraz elektronik bisey cozemefim bilgidi olan arkadaslar varsa yardımcı olursa sevinirim .. bu arada servisin 70 tl ye verdigi filtreyi 15 tl ye buldum
Öncelikle merhaba Benimde cerato'da böyle olmuştu. Serviste mazot filtresini değiştik. Araba 3000 rpmyi geçmiyordu. Bazen hafif yokuş yukarı olsa bile çalışmıyordu. İlk başta rail hattında sıkıntı var dediler. Sonra filtreyi değiştiler. Sorun düzeldi. Meğersem o zaman bütün mazot filtrelerinde sıkıntı varmış. Sizinde belki rail hattınızda sıkıntı vardır. Birde yakıtınızın temiz olması gerekiyor.
Sorentolarda depo boyası dökülme kronik problemi var.Belli bir model yılı aralığında bu sorun herkesin başına geliyordu. Yakıt deponuzu hiç kontrol ettirip temizlettiniz mi? Çekiş düşüşü ile başlayıp düşük depo seviyesinde stop etmeye başlar.
yakıt aslında biraz yaglı bi mazot koymustum ama onu bitirdim sonrasında shelden depoyu fulledim benimki 2.5 rpm ye zor gelio bazen de super ama galiba sorun otamatikte gibi anlamadım ama ilk bos zmanımda sokecem.
evet dediginiz gibi depo problemini bende duymustum ama aldıgım kşiye ozellikle sormustum ve tekrar arayıp sordum deposu bir kez temizlenmis aracın boya problemi nedeniyle
otamatik tamir takımı varmıdır acaba bunun icinde bulunanan oring emme subabı gibi parcaların tamir takımı piyasada varmı acaba ben pek servise gitmeyi sevmiyorum tamam bilgileri var arabadan anlıyorlar ama cok faiş fiyatlar cıkardıklarını dusunuyorum ben 16 yıllık iş makinesi oparatoruyum mekanik ve dizel motordan yi anlarım ama bu ufak araba motorları biraz cetrefilli elektronik parca cok oldugu icin o akdar bilgi yok bende ki bi servis yolu gozukcek galiba
Hakan beyin dediği gibi depolara boya kalkması oluyor. Zamanla yakıt hattını tıkatıyor. En iyisi servise gitmek. Kolay gelsin İnşAllah düşük miktarla sorununuzu çözersiniz.
Aracınızın deposu yanlış hatırlamıyorsam galvaniz ve üzeri boya ile kaplı.1 kez temizletmek problemi maalesef kalıcı olarak çözmüyor.Parça değişiminden önce depoya tekrar baktırın derim ben.Kayalar serviste 4 kez aynı problem ve sonrasında 4 kez depoyu yeniden temizleten sorento duymuştum.Oraya kadar pislik geldiyse zaten depodaki filtrenin hiç olmaması gerekiyor.Ve sonrasında da yakıt filtresinin yakıtı hiç süzmemesi gerekir.Bence depoya ve filtresine baktırın.
Yakıt filtrenizin Orijinale yakın olmasına yada ağız lastik ve yerleşimine bakın. Sanırım hava alıyor. yada yeterli akımı sağlayamıyor. pompa ile yeterli basıncı oluşturabiliyırsunuz. Sonra eskiye dönüyor. Turbo be Hava filtesini atlamayın. Düşük ihtimal olmakla birlikte! Rail basıncı olacağını sanmıyorum.
tesekkurler biraz bende suphelendim depodan ama bakcaz artık evet hakan bey galiba galvaniz ve boyalıymıs hangi mantıkla boya attılarsa icine ama su var hakan bey sanki otamatik mazotu geri kacırıyor gibi pompalayınca kesiyor ama bende makinamda yasamadım bi kac kez dediniz gibi depo temizli cozebilioyor hava alma ıhtımali dediginiz gibi olabilir ancak eski filtresindede yapıyordu ki durup duruken bi hava olmaz biliyorsunuz fıltre contalı oldugu ıcın tam bır sıkılık saglar ama ben otamatik den suphelrniyorum araba duruo garajda ilk vakyim oldunda servise baktıracam burdada paylasorım sorunu ve nnet cozumu
hakan bey motor uzerinde 1 mazot fıltresi var ayrıyetten birde mazot deposu yanında bir fıltre daha mı var oylw dediniz gibi anladım ben ama
Manuel pompalamadan sonra normale dönüp sonra eskiye dönmesi yakıt sistemi ve dönüşümü güçlendiriyor. Otomatik daha ağır basıyor. Mantık dahilinde
Deponun içerisinde süzgeç tipi 1 filtre daha var.Boya süzgeç deliklerini tikarsa yakıt akışı debinin fazla olması gerektiği de düşük kalır.Teknik sorunlar ve çözümlerinde depo şamandra seviye göstermemesi arızası ile ilgili bir konu parlylaşmıştım.Ona bakabilirsiniz.Orada süzgeç fotosu mevcut
belli bir süre sonra kronik bu arabalarda sorununuz depo temizleniyor içindeki filtre ve pompa hattı gözden geçiriliyor bir iki kontrolden sonra sorununuz giderilir... Devir 3000 çıkmaması ilk bulgularda TURBO düşündürüyor Anadolu yakasında iseniz Durak oto dan çocuklar sorunu çözerler
Rica ederim.Bahsettiğim konu bu; http://www.kiaclubtr.com/threads/yakıt-depo-Şamandrası-göstermeme-arızası-ve-Çözümü.2892/