1.5 CRDI 2011 aracımda 3 haftadır bir ses var ve enjektör dibinden yağ kaçırıyor. Daha önce kompressyon kaçırmıştı ve orayı tamir ettik ama yağı ara ara atıyor . Tam resimdeki yerde . bu contalar kolay bulunurmu. Özellikle servisteki arkadaşlara sorum fiyatı nedir. İşçilik ne kadar alınır. Komple külbütör contası ayrıca kaça patlıyor Ses ilk çalışınca bir kaç dakika geliyor. Gaz basınca artıyor. Kayış blgesinden geliyor. Kesin bu tarz bir şey yaşayıp tecrübe eden var mı ? Benim tahminlerim var. Direksiyon pompası kayış gergileri alternatör yada zincir bölümünden ama net bir teşhis için arabayı bırakmam lazım. Zamanım yok. Kendim alman markasında çalışıyorum ama bu tarz bir ses bizim araçlarda pek olmuyor . Umarım video yardımcı olur https://dosya.co/75tr1xipbyjm/20190421_164029[1].mp4.html
Bir güncel çekeyim ve yeni video ekleyeyim. Videodaki sanki çim biçme makinası gibi ses. artık ses daha uzun kalıyor ama motor ısınınca ses gidiyor. takribi 10 dakika kadar
v kayışını söküp bu şekilde bir çalıştırmak gerekiyor bana zincir sesi gibi geldi kayış sökük olduğu zamanda bu sesi yaparsa zincir dir
Teşekkürler cevaplama için. V kayışını sökmek için zaman yoktu . Artık bu hafta sonu zaman bulursam sökeyim. Ayrıca dün çok farklı ve rahatsız edici ses çıkmış. Kırmızı yağ ikazı yanmış ve gaz bırakınca ikaz sönüyormuş. Eşimde olmuş ve akşam ben çalıştırdım olmadı. Bugünde yapmamış.
Önce Enjektör keçeleri birde kapakta çatlak varmı başıma gelmişti iç tarafta hafif çatlak vardı enjektör diplerinde yağ oluyordu kaynak yaparak çözdük sorunu
Teşekkürler Yağ kaçağı keçeden onu biliyorum. Enjektör söküldüğünde (yolda kaldım alttaki conta kaçırdığı için kompresyonu dışarı atıyordu- Bu işlem için söküldüğünde zarar gördü, orada şu anda teflon bant tarzı bir şey sarılı
Selam; Şimdi sanayiden geliyorum. Gittiğimde haliye ses kalmamıştı ve 1 saat bekledik. Ses yaptı ama çok zor duyulan bir şekilde. usta kulaklık ile baktı gergi filan hafif ses yapıyor ama asıl ikinci denemede çok hafif gelen ses yağ pompasından dedi. Araçta yaklaşık 2 ay kadar önce turbo dağıttı ve yağ filtre ilan değiştik.(9 Mart) ve bu sesi ilk duyduğumda 30 Marttı Usta belki yağ filtresi yada yağdan dolayı pompa ses yapıyor olabilir dedi. Belkide yağ ve filtres değişirse sorunda çözülebilir dedi. Ayrıca bu tahmini destekleyecek bir durum daha var. Geçen hafta Pendik Köprüsünden yukarı çıkarken (uzun bir rampadır) kırmızı yağ ikazı yandı ve hemen kenara çekip stop ettim ve tekrar çalıştırınca sorun kalmadı. Yağ seviyesie vs iyiydi. Hafta içi hanım kullanırken motordan aşırı bir ses gelmiş ve kırmızı yağ ikazı yanmış Gaza basınca gidiyordu ikaz dedi. Bugün ben kullanırken yaklaşık 15-17 Km kadar sonra aynı sorunla karşılaştım. Bugün hiç devirli kullanmadım ve sakin gittim. Kırmızı yağ ikazı yandı söndü ve hemen kenara çekip stop edip çalıştırınca ikaz söndü. Sonra eve gelirken yakıt aldım parça sordum derken yine 15 km kadar gelince rampa yukarı kamyon sollamak için gaza dokundum ikaz yine yandıç yanıyor sönüyor , gaza basınca sönüyor vs. Sonra tekrar yapmadı. Tecrübe eden başına gelen oldumu Bakalım zaman bulursam hafta içi aracı bir kaç günlüğüne ustaya bırakmayı düşünüyorum.
Yüklendiğiniz zaman yağ lambasının yanmasının sebebi yeterli yağ basıncı oluşamadığı için olabilir. Turbo dağıttığında genelde yağ pompası da değişmekte. Çünkü küçük parçalar yağ pompasına kadar ulaşıp pompaya zarar vermekte. Bence yağ pompasını kontrol ettirin.
HİÇ beklemeden yap filtresiniz değiştirin. MOBİS-JHF-Bosch-Man Filter-Valeo-Onuri-sakura-fil gibi Adı sanı belli yağ filtresi markası kullanın. Yağ filtresi geçirgenliği çok düşük ve subaplar aşırı düşük basınctan ses yapıyor. Yani yağ basıncınız düşük. Ustanız nasıl böyle bir hata yapar. Piyasadan uç kuruş fazla para kazanmak için geçirgenliği düşük yağ filtreleri satılıyor. Orijinal yağ filtresi 30 TL yan sanayi 15 TL yazıktır günahtır.. ** Yağ pompası filtre sorunlu olduğu için boşat çalışıyor ve ses yapıyor.... İnşallah sorun üretmemmiştir.
Cevaplar için teşekkür ederim. Şimdi 2 farklı kişi kayış sökerek test etti. Ama şu an ses bayağı düştü. Havalar ısınmasına bağlıyoruz. bu arada yağ filtresi tekrar değişti. Sesin geldiği bölge ise alt kasnak bölgesi. su pompası, yağ pompası, zincir sistemi olabilir dediler. Arada yağ ikazı yanıyordu 10 Km 15 km sürünce. Hatta en son cuma akşamı yaptı bu ikazı. Ama dün aracı aldım yaklaşık 70 km kadar kullandım ne ses yaptı be ikaz. Ama yağ basınç ikazı biraz geç sönüyor (5 saniye kadar) ustanın birisi yağ filtresinde bir oring parçasını altta düşürüyorlar yada kırılıyor oda kanallara gidip basıncı düşürebiliyor dedi. Ayrıca enjektörde sorun var, ilk çalışmada duman atıyor ve biraz sesli çalışıyor bilgisi verdiler. Enjettörcüye gitsin dediler. Daha önce duyan tecrübe eden var mı bunları. Yola çıkacağım ama şu anda seste yok yağ ikazıda yok, sadece geç sönme var (5 saniye)
Konuyu hortlatayım. Aracı bu olaydan bir kaç ay sonra söktürdüm. Yağ pompasının süzgeçi aşırı kirlenmiş ve değiştirdik. Yağ filtres değiştirdik sorun kalmadı. Başına gelen olursa iletmek istedim. Aracı sattım 1 sene önce