10 Kasım LPG KABLO

Sorento kullanım bakım ve yakıt

'Sorento' forumunda AkinciBeyi tarafından 22 Haziran 2015 tarihinde açılan konu

  1. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    Merhaba arkadaslar bizler sorento kullanıcıları olarak birbirimizle paylasabilecegimiz sorento hakkında bilgiler oldugunu dusunuyorum deneyimleriniz ve edindiniz bilgileri paylasırsanız sevinirim ...

    Ben yeni bi sorento cuyum ogrendim ki sorentonun durusuna aldanıp virajlara hızlı girilmeyecekmiş cok kotu savruluyor arka direk kayıyor ki esp falan hikaye ödüm cıktı resmen :) sizlerin de varmı deneyimşeriniz.

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    Trakyalı ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  2. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Araç yüksek Taner, esp çok etkili değil. Derin kısa virajlarda savrulma kaçınılmaz. Aynı segmentteki tüm araçlar için bu geçerli. Zira bu araçların motorları hemen hemen bir binek araba ağırlığında, aracın tüm yükü ön tarafta. Bu yüzden viraj girişlerinde, dirseğe gelmeden düzlükte frenleme yaparak 100 km/h altına inmeni tavsiye ederim. Aynı hissi Nissan ve Opel'de hatta Volvo da yaşadım. Test sürüşlerinde savrulmalar yaşadım. Bunu azaltmanın bir yolu, lastik taban alanını genişletmek, bu da sarfiyatı artırır. Bu nedenle Sorentonun gücünü rampaları yokuş aşağı gibi tırmanırken hisset derim. Virajlarda muhakkak temkinli olmakta fayda var.
     
    orucreis, AŞKINRANCE ve AkinciBeyi bunu beğendi.
  3. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    bu segmentte Q7 ve mercedes kullanmıs birisiyim evet nissan pic-up tarzı araclarda cok fazla kıc kayması oldugunu biliyorum ama sorentoda bu kadar cok olması sasırttı beni ilk duster da var bizde ama onda boyle bi savrulma hic yasamadım he duster sorentoyla karsılastırılcak ni araba degil traktor gibi orası ayrıda boyle savrulması cok korkuttu beni ben pek yakıt a bakmıyorum bindim aractan performans bekliom genelde he hız delisi degilim 100 km sabitleyip giderim genelde ama gaza gelip bastım anda korkuttu beni :)

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE ve Adastra bunu beğendi.
  4. Sarı_08

    Sarı_08 Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2014
    Mesaj:
    205
    Alınan Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk şen
    Araç Modeli:
    Kia rio fancy 1,4 2013
    Sadece 100 km hızda degil genel olarak öle :) Geçenlerde servis merkezine gelen bitane kia sorento vardı hatrı sayılır bir müşterimin aracı aşagı atölyeden yukarı yıkamaya çıkarmak istedim çok tatlı bi viraj alrken gaza biraz fazla yüklemişim (Oda 2,5 dizel bide sorento olunca gaza getiyor :D ) sanki araçda kilit difransiyel armış gibi patinaj ve savurma ile bi haraket yaptı konuyu açan arkadaş gibi aklım çıktı kolona bodoslama giricem diye :D çareyi gaz keserek yaptım. Eger frene bassaydım gene kayıcaktı gazı bıraktım toparladı sonra yavaş yavaş rampanın başına geldim. Hadi aslanım göster kendni diyerek basa bastıgımda rampanın ucundan ucucam yukarı sandım :D böle bir rampa çekiş yok ya şöyle düşük km güzel temiz bakımlı bitane bulsam rio yu satıp gözü kapalı girerim sorentoya mükemmel ötesi bi araç kıymetini biliiinnn :)
     
    AŞKINRANCE, AkinciBeyi ve Adastra bunu beğendi.
  5. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Motoru porsche tarafından üretildi diye biliyorum. Periyodik bakımına dikkat edilmişse, Sorento motorlarında, turbo sıkıntı yaratmadığı sürece km'nin hiçbir önemi yok. Tık demeden 500.000 e bana mısın demez. Ki fabrika verisi 1.500.000 km. Evet Sorentoyla rampada serbest düşüş deneyimi yaşarsın. Hele arazideki hırçınlığı deli eder insanı. Karlı yollarda kalan araçların yanından geçerken verdiği haz bambaşkadır.
     
    orucreis ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  6. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    100 km/h stabilde sıkıntı yok. Bir arkadaşım lastik geniş taban yapmıştı. Biraz da bagajı ağırlaştırmıştı kiloyla. Handikapı ağır motor hafif bagaj sorentonun. Gayet memnundu bu değişikliklerden sonra, lakin sarfiyat ciddi artmıştı. Bence bu bir avantajdır. Sakin sakin izleye izleye doğal güzellikleri göre göre gitmek müthiş bir his. Zaten sollama isteğini belirttiğinde motor görevini yerine getiriyor. Onun dışında sakin bir kocaoğlan Sorento. Sakin güç yani. Güzel tercih. Allah kaza bela vermesin.
     
    orucreis, AŞKINRANCE ve AkinciBeyi bunu beğendi.
  7. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    evet haklısın gercekten sorento kullanımıyla cok mukemmel boyle rahat yormayan bu segmentte arac cok az fiyat olarak tabi ;) ama gaza gelmemek gerek :) ve bi aracın orjinalligini bozmadan yana degilim ozellikle lastik cant ebatlarında oynamamaktan yanayım sorentocuyum vaz gecemeycegim bi arac oldu

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    orucreis, AŞKINRANCE ve Adastra bunu beğendi.
  8. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    yaklasık 4 ay arastırıp aldım ben sorentoyu ve 800x2 km yol bile gittim arac bakmak icin sorento suv dur aile aracıdır sport arabadır genc işidir bazende guc arayanların arabasıfdır kedinlikle sorento candır can kolay kolay vaz gecmem ben sorentodan yakıtını abartan arkadaslar da vok var ama yakmıyor oyle abartı 1.4 dizel aracımı vwrdim aldım ben gaza basa basa heryerim tutuluyordu yolda bunda yoruldumu hissetmedim daha hic :)) ve dedigini gibi kıc atıyor olsun okadarda :)

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  9. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Araç çok yakmaz dostlar. Yakıta sürücünün katkısı çoktur. Referans değerlerindeki çoğu aracın alt değerlerini sildim yakıt konusunda. Sakin, devirli kullanım yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltır. Lastik havası, motor yağı, yük bunlar da önemli etkenlerdir. Bunlara özen gösterilir ve dikkat edilirse inanın klimanın yaktığı gözünüze gelmez.

    Yorulmama konusunda Taner'e katılıyorum. Çok arabada 5 saatlik sürüşlerde her yerim tutulurdu. Sorentodan sonra böyle bir sıkıntı yaşamaz oldum. Gerçekten efsane, 2015'ini görmeye gideceğim, tabi Samsun'a gelirse. Fırsat bulursam test de edeceğim ama 200.000-TL gibi bir rakam efsaneyi öldürmez inşallah.
     
    orucreis, AŞKINRANCE ve AkinciBeyi bunu beğendi.
  10. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    evet yakıt sarfiyatı konusunda cok haklısın 70.80 kuruslardan bahsediyorlar ben 50 kurusu gecmedim daha ragatlıgı keyfi ile ust segmentte ve 2015 merakı bndede var ama burda 2010 var birtane kulllanmadım ama inceledim aracı cok bi degisiklik yok performansı ust seviyelwrde olacana inanıyorum turkiyede 2015 geldimi acaba ve evet fiyat cok fazla abartı biraz / diyexeksiniz ovdünüz övdünüz fiyat niye cok sorento alıcısı belli orta seviye diye adlandırrılan yapıda alıcısı var insaat sektoru nebilim daire karsılıgı al sat yapılan bi sektorun aracı ginbi bişe olmus sorento yani nakit 200.000 tl cok yuksrk.

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  11. Sarı_08

    Sarı_08 Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2014
    Mesaj:
    205
    Alınan Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk şen
    Araç Modeli:
    Kia rio fancy 1,4 2013
    o motorada bırakalım atsın :) Ben rio yu almadan önce çok bakındım sorento da bulamadım bulduklarımda pek iç açıcı görünmediği için yanaşmadım. Bitane bursada buldum yeni motor yapılmış (motor yapılmış derken güzel bir bakımdan geçmiş ) 1 günle kaçırdım işden izin alıp gidemedim hafta sonuna bıraktım o arada zaten ucurmuşlar :D şansımız yokmuş kımsetimiz rio dan yanaymış olsun :) Tosbağam danda çok memnunum :) Kia kullanmak ayrıcalıktır ;)
     
    Adastra ve AkinciBeyi bunu beğendi.
  12. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba yaklaşık bir yıl oldu sorentomu alalı.
    uzunyol performansı mükemmel hiç yorulduğumu söyleyemem. konfor mükemmel.
    çok iyi bir görüş açısı var. çok güçlü bir motora sahip. yakıta gelince 18 inç jant ve 255 lastiklere rağmen şehir içi hiç agresif kullanmadan 45-50 kuruş yakıt yakıyor. uzun yolda 90-100 km hızla 35 kuruş yakıyor.
    yakıt hiçde abartıldığı gibi değil. Dikkatimi çeken 1-2 kişide olsak aynı yakıt 5-6 kişide olsak aynı yakıtı yakıyor. aracımda esp yok ama arkadan itiş konumunda kullanırken bu dinamiklere göre aracı kullanmak gerekiyor. ben şöyle yapıyorum çokta macera aramaya gerek yok yokuş aşağıya dik iniş S virajlı yollarda dört çeker konumuna alıyorum en garantisi. bu viraj içlerindeki yoldaki Dalga şeklindeki bozukluklarda arka lastikler zıplayıp yerden teması kesiyor. bana göre tehlikeli birkaç kez test ettim. dikkat etmek gerekli ama dört çekere aldığınızda yola yapışıyor.
    bu kış karda kullandım low range vitese almadan bile normal dört çeker modda 40-50 cm sıkışmış karda yaz lastiği ile kullandım mükemmel performans. hiç sıkıntı yaşamadım.
    tüm bakımlarını eksiksiz yapıyorum. yağ olarak castrol edge turbo dizel tam sentetik 5 w 40 kullanıyorum çok memnunum. yakıtın bile kaliteli yağ nedeni ile düştüğünü gördüm.
    bu kadar sık araç değiştiren biri olarak Sanırım hayatımdaki en uzun süre kullanacağım araç olacak.
     
    AkinciBeyi ve Adastra bunu beğendi.
  13. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Seyahat halinde iken 4x4 konumlandırmaları yapmanın sıkıntılı olacağını söylemişlerdi. Esasen Vites N konumunda iken 4x4 konumlandırması yapılması gerekiyor diye biliyorum. Derin virajlara hangi 4x4 konumunda girdiniz? High mi Low mu? Yakıt sarfiyatının 2 katına çıktığı gibi bir bilgi de var 4x4 kullanımında bu konu hakkındaki deneyimleriniz nelerdir?

    Bir de kapı fitillerini değiştirmem gerekiyor, artık patlamış. Kendim yapamam sanırım da malzeme tedariği konusunda Samsun sıkıntılı, oralarda nedir fiyatlar acaba? Kaput kolları kaputu tutmuyor, hidrolik basılacak ya da değişecek. Necvoxun değişmesi lazım düğmeleri eksik. Sol ayna motoru değişecek. Sunroof motoru değişecek. Arka cam kapak kolları tutmuyor. Hidrolik basılacak ya da değişecek. Panelde ışığı yanmayan düğmeler var. Bunlara bakılacak. Sürücü koltuk ayarı düğmesi sadece ön tarafı indiriyor, arkayı indirmiyor buna bakılacak. Sağ ayna sıkışıyor, yağlanacak ya da bakılacak. Yaşın getirdiği şeyler. Aracın eksiği çok yani, bu adli tatilde ilgileneceğim kendisiyle.
     
    orucreis ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  14. AkinciBeyi

    AkinciBeyi Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Sakarya/Karasu
    Gerçek Ad-Soyad:
    taner cansever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007 Xforce Prestige
    yeni rio lar benimde hosuma gidiyor birde ufak arac almayı dusunuyorum kişa pogru ki buyuk ihtimal ya rio yada ceed olacak secimim :) aynen kia candır :)

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    Sarı_08 bunu beğendi.
  15. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba Murat Bey
    seyahat halindeyken 80 km hıza kadar 4 hi konumuna sürüş esnasında geçiş yapabilirsiniz. veya ihtiyaç kalmadığında yine sürüş halindeyken çıkabilirsiniz.
    Fakat 4 low yani ağır devir arazi vitesini belirtiğiniz gibi sadece çok zor şartlarda full off road kullanımında çamura battığımızda, 40-50 cm ve daha fazla kar yığınında gitmek zorlandığımızda vs . kullanmalıyız. ve bu vitese mutlaka aracı durdurup boşa alıp sonra 4.low arazi vitesine almalıyız.bu vitesten çıkarken yine aynı şekilde durup boşa alıp çıkmalıyız.
    4.hi konumda sürekli kullanmak yakıt sarfiyatını mutlaka arttırır . ben sadece gerek duyduğumda kullanıyorum. kısa süreli tehlike geçene kadar geçiş yapıp hemen çıkabilirsiniz. misal 750 km lik uzun yol seyahatimde ihtiyaç duyduğum en fazla 20 km re kadardır.
    Kaput amortisörü sanırım ihtiyaç duyduğunuz. yağ basılması hiç duymadım ama internette bol miktarda parça satan siteler var. ayrıca çıkma parça satan birçok yer var. sunroof motor sorununuz için yazışmıştık sizinle onur otomotive sorabilirsiniz. sıfır orjinali atıyorum 100 tl ise misal .. veya yan sanayi sıfırı 40-50 ise bunları alacağıma ; 30-40 tl kullanılmış iyi durumdaki orjinal alırım daha iyi. kapı fitilleri biraz kozmetik bir durum sıfırı çok pahalıysa yine temiz durumda kazalı pert araçlardan çıkan fitillerden alabilirsiniz.
    necwox çalışıyorsa şayet bi düğme uydurulabilir belki. olmadı internette 500-600 civarı bizim araca göre multimedya sistemler var.
     
    orucreis ve Adastra bunu beğendi.
  16. Sarı_08

    Sarı_08 Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2014
    Mesaj:
    205
    Alınan Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk şen
    Araç Modeli:
    Kia rio fancy 1,4 2013
    Valla hoşam komşumun aracı servisdeyd C180 mercedes araç lazım oldu acil bende verdim aracı kullandı tekrar geri getirip teslim ettiğinde dediği valla ufuk bu çok iyiymiş ya dedi :D Mercedesden kopamayan adam öle diyosa benim riom bi başka demektir :D
     
    AkinciBeyi bunu beğendi.
  17. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Aşkın Bey, teşekkürler cevap için. Sanırım 2-3000-TL masrafım olacak ama inanın değer Sorento için. Yani şöyle diyeyim maşallah o kadar klas ve rahat bir araç ki, motor yenileyip yıllarca Sorentoyla devam edebilirim. Gücü, cimriliği, rahatlığı, klası, sıcaklığı, aile aracı oluşu bir çok özelliğiyle bana hitap eden bir araç. Özellikle arkadaşların kar yağınca Murat hangi adliyedesin diye sormaları fark yaratıyor yani, 2015 suv araçlar parka çekiliyor. Sorento bizi duruşmaya götürüyor.

    Şimdi taş izleri ve bir kısım göçükler var Kocaoğlanda. Onlarla ilgilenmem gerekiyor. Bir de sileceklerden başlayan bir oksitlenme gördüm. Bunlara önlem almaya çalışacağım. 9 yaşında değişen bir parçası yok. Motor ve yürüyen yani Ankara'da zır derler. Zır durumda saat gibi maşallah. Şimdi sıfır ruhsuz bir binek için bu araba nasıl peşinat verilebilir. Borçlanıp sıfır alacağıma bu duygusal Kocaoğlanla ilgilenmeyi yeğlerim. 207 bine geldik. Arkadaşlar çıkar elinden falan diyorlar ama pek oralı değilim.

    Sağolsun forum yöneticimiz Hakan Bey sayesinde bir çok sıkıntısının çözümünü öğrendim bu adli tatilde o sıkıntılarını giderirsem. Kocaoğlanla ayrılmamız çok zor. Herkese güvenli ve sakin sürüşler dilerim.
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  18. abraxas07

    abraxas07 Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2012
    Mesaj:
    112
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    alanya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Aydın Delice
    Araç Modeli:
    Kia Sorento
    2007 Sorento'mda 255/55/18 lastikler var, zorlamakla arabanın arkasını kaydırabildim, ESP çok hızlı devreye giriyor ve toparlıyor aracı. Sizlerinki nasıl kolayca kaydı anlayamadım.. Chip takılı benimkinde ve uzun yolda 100-120 km hızlarda 36 kuruşa kadar düştü sarfiyat. 80 km hıza kadar 4WD H moduna geçiş yapılabiliyor fakat normal moda geçiş için durarak boşa almanın iyi olduğunu okumuştum...
     
    orucreis bunu beğendi.
  19. burakkonuksever

    burakkonuksever Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Haziran 2015
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Burak Konuksever
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 EX AT
    merhaba herkese, bende yaklaşık 1 aydır sorento kullanıyorum, 2005 model düzgün bir araç,
    Çok yabancıyım Suv sınıfına, ama çokta memnunum şu ana kadar.
    bir kaç sorum olacak kullanan arkadaşlara, cevaplarsanız çok memnun olurum.

    -aracım 40-50 krş arası yakıyor, normalmi,
    -motor çok çabuk ısınıyor, ama asla orta çizgiyi geçmiyor. normalmi?
    -araç bozuk yollarda biraz rahatsızlık veriyor. sizdede öylemi?
    -bugün ilk defa sabah çalıştırdım ve 1 km gittim park ettiğimde su radyatörü tarafından hızlı damlalarla su aktığını gördüm, nerden aktığını göremedim. sıvı deposu biraz eksilmişti ne tavsiye edersiniz?
    -sağ ayna katlanmıyor ne olabilir?
    -en önemlisi 4wd ve low ışıkları sürekli yanıyor. kumanda düğmesi işlemiyor. hata bazen 2 kere başıma geldi araç sanırım kendiliğinden 4x4'e geçiyor. şunu sormak istiyorum, 4x4'te aracın davranışı nasıl oluyor? bunu şu yüzden soruyorum, acaba 4x4'emi geçiyor yoksa low'amı geçiyor, 4x4'te kalkışta gaza bastığınızda çok ağır ağırmı kalkıyor?
    -direksiyondaki düğmelerin ışıkları yokmu, yoksa benimkilermi yanmıyor?

    Teşekkürler şimdiden.
     
    Adastra ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  20. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba Burak Bey
    Bildiğim kadarı ile yanıtlamaya çalışayım
    * 40-50 kuruş yakıt şehir içi karma kullanımda normal bizde aynı yakıtı yakıyoruz.sırf uzun yol 35 kuruş civarı yakıt yakıyoruz. max 100 km sabit hızla.
    * hararet göztergegi bende ortanın 1. tık üstündeki çizgide sabitliyor. motor yazın çabuk ısınır zor soğur. kışın ise daha uzun sürede ısınır soğuk ortamda daha çabuk soğur . motor suyu sıcaklığı yani ..
    * ben 255 55 18 jant lastik kullanıyorum aşırı bir rahatsızlık yok. lastik havalarınızı kontrol ettirin çok etkiler 33-35 hava bence yeterlidir. fazlası rahatsızlık verir. lastikçiler saolsun aracı ve lastiği görüp kafalarına göre basıyor.( 45 hava basan lastikçileri ay uyarmadım başında durduğum için.) ayrıca lastikleriniz silikonize özelliğini kaybetmiş ve eskimiş olabilir. buda etken.
    * su genleşme tankında çatlak vs yoksa yani sadece dış görünüşü sararmışsa sıkıntı yok hemen hemen hepimizinki sarımtırak renkte temizleyip tekrar yerine takılır. diğer araçlardaki gibi kar beyaz renk değil yani. radyatör tarafından akan su konusu öncelikle aklıma yaz dönemi olduğu için klıma kullanımı sonrası stop ettiğinizde klımadan akansu olabilir diye düşünüyorum. bu değilse ve su eksiliyorsa aracı akşamdan kuru bir yere çekip sabah kaputu açıp motoru çalıştırmadan heryeri kontrol etmeniz gerekli birçok ihtimal olabilir radyatörden,su hortumlarından vs vs. biran önce kontrol etmenizde fayda var. hararet yaptırırsanız korkunç maliyet olur.
    *sağ ayna içeride bağlantı kablosu fişi çıkmış olabilir. aynanın katlanmasını sağlayan dişli yada motor arızalanmış olabilir. sökülüp bakılmalı.
    * 4wd hıgh konumda hantal bir kalkış vs olmuyor. gaz pedalına ne kadar donuduğunuza bağlı. bu konumdayken tam sağ veya tam sol manevra yaparken araç dört çeker konumda olduğunu direksiyon tepkisinde hissettiriyor. 4 low konumu anında anlarsınız tamamen güç için bu vites hız çok düşük durumda ama gaza bastığınızda yüksek devir yüksek tork düşük hızı görürsünüz.
    tüm ışıklar yanıyorsa arazi vitesi ışığı yani test için geniş bir yolda tam sağ veya sol direksiyon kırıp dururken gaza fazlaca basın eğer aracın arkası patinaj çekip hafif savruluyorsa 4 x4 konum değilsinizdir. dört çekerde bu durumu yapmak imkansıza yakın. bir an önce baktırın bence.
    *direksiyondaki düğmelerde bendede ışık yanmıyor . aydınlatma olmadığını düşündüm . aksi bir durum varsa burdan arkadaşlar yazarsa sevinirim.
     

Bu Sayfayı Paylaş