Merhaba arkadaşlar... 2 ay önce almış Olduğum sportage aracım ile aranızdayım. 2006-2010 Yılları arasında 2003 model kia rio LS aracım vardı. O zamandan beri Kia hayranıyım... Aracımın lastik havalarını bugün kontrol ettim. Aldığımdan beri hiç bakmamıştım ve havaları 29ps idi... Araç kapı içinde boş-doluluğa göre 33 yada 39 psi olması gerektiği yazıyordu. Bende 34 psi hava bastım. Sizlerin lastik basınç değerlerinizi Öğrenmek isterim... 2. Sorum ise aracı aldığımdan beri Shell v power Kurşunsuz benzin almaktayım. Pompacı arkadaş full save alsan da olur abi. Ikiside güzel yakıt dedi.. W power nitro aldığım yakıt aracıma faydası olur mu ? Yoksa full save alsak da aynı korumayı mı sağlamış olurum Zaten sadece haftasonları araca biniyorum. Hangi benzin iyi ise ondan almak isterim aracıma. Teşekkür ederim.
Merhaba, ben de çekirdek aile olarak günü birlik kullanımlarda 32 psi hava basıyorum, ama tatil vs aracın yüklü olduğu durumlarda on 36 arka 38 basıyorum. Ben de W Power Nitro kullanıyorum memnunum. Açıkçası Fuel Save ile de aralarında pek bir performans farkı hissedemedim.
Lastik basinci normal yükle 33 basilmasi yeterli ama 5 kisi ve dolu bir bagajla 39 basmaniz gerekir. Bunu zamanla yuke gore ayarlarsiniz. 33-39 arasi... Ben 33 te tutuyorum. Benzin olarak ilk yil normal 95 oktan shell kullanmaya dikkat ettim. Ama ikinci yil arada da fazla fiyat farkı olmadigindan nitroya gectim. Belki psikolojik belki de dengeli sürüş tekniği ile nitroda daha fazla yol yaptığımı hissediyorum.
Bende 95-97 oktan değerleriyle ilgili birşey söyleyeceksiniz zannettim. Teşekkür ediyorum ilginize... Aracım daha rodaj Döneminde. Yeni 1.000 km oldu bugün itibari ile. Lastik hava basıncı 29 ps seviyelerine düşmesine oldukça şaşırdım. Bence servis tarafımdan öyle basılmış olabilir
Eger düşünürseniz lastiklere nitrojen bastirin daha kifayetli bir sürüş saglarsiniz. Ben daha girisemedim o ise. Eski araclarimda surekli kullandim. Nedense spo da agirdan aliyorum...Hem de surekli hava gibi kontrolü yok. Bununla ilgili paylaşimda bulunmustum. Bir konuda daha detayli paylasimlarda bulunduk ama hangi hatırlamıyorum.
Abi konuyu bende hatırlamadım ama senin anlattığın gibi uygulama yapanı bulamadım daha yaptırmadım o yüzden bende. Sordum pudra falan nası uyguluyorsunuz diye adam üstüne normal hava basabilirsin dedi dedim tamam bakarız Tapatalk..
Lastik basıncını sposu olan arkadaşlar belirtmişler.Fuel save ile nitro arasında kesinlikle fark vardır.Performans olmasa dahi uzun vadede kurum/karbon oluşumu açısından nitro daha avantajlıdır.Full save kükürt oranı daha yüksek olduğundan kalite ve bıraktığı kalıntı anlamında daha kötüdür.
Evet doğru söylüyorsunuz. Iyi bir lastikçi bulup nitrojen bastırmakta fayda var Dediğiniz gibi ama ne zaman Yaparım artık bilmiyorum. Şu gün yaparız bugün yaparız diye üşengeçlikten kim bilir ne zaman yaptıracağım. Nitrojen işlemi yaptırdığım zaman muhakkak bilgilendirme yapacağım.
Ben 6-7 ay hiç lastik basıncını kontrol etmemiştim. Sonra lastiklere bi baktım. 41 civarı. 39a indirdim. Toplam 200 kilo yolcu ve yükle seyahat edeceğiz. Yedek lastiği saymıyorum. Ön 37 arka 38 yaptım. Uygun mudur? Bir de baktım havası 36ya inmiş. Bir ayda 39dan 36ya inmesi makul mudur? İlk aylar çok yüksek basınçlı kullanmış olmamın bi zararı olmuş mudur?
Herhangi birşey olmaz. Tek zararı uygun olmayan basınç değeri hem yakış hemde emniyet yönünden olumsuzluk yaratır. gelelim değerlere. Normal şartlarda yüklü olmayan spoda 33 vurun lastiklere. Yük durumuna göre 39 a kadar çıkarabilirsiniz. 39 dan 36 ya inmesinin iki sebebi vardır. Malum hava şartları sürekli değişken bu sıralar. Sıcak soğuk nedeniyle olabilir, bir diğeri ise çivi/sert bir cisim lastiğe batmış olabilir. O da zamanla hareket esnasında hafif kaçırıyor olabilir. Tabi bu dediğim bir lastik için geçerli.
Eyvah, inşallah çivi batmamıştır, zira yarin sabah erkenden uzun yola çıkacağım... lastik basıncı kaça düşerse uyari veriyor araba? Güvenle daha çekip jantlara bisey olmadan durabileceğim bir değer midir?