10 Kasım LPG KABLO

TSI mı? TDI mı?

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda HANİFİ DMC tarafından 30 Temmuz 2015 tarihinde açılan konu

  1. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    slm arkadaşlar az önce @pascalim kardeşin yeni skoda superb ile ilgili paylaştığı videoyu izlerken kendimi birden bire skodanın sitesinde buldum ve arabayı fiyatını teknik özelliklerini incelerken aklıma şu geldi tsı mı tdı mı?
    Sonra nete girip araştırmaya başladım ki hararetli tartışmalara tanık oldum.

    tsı motorların fazla uzun ömürlü olmadığı genel kanı olmak ile birlikte özellikle DÜŞÜK LİTRE yüksek beygir TSI motorların çok çabuk tükendiği konusunda çok yorum okudum ! Ayrıca TDI teknolojisinin genel olarak övüldüğünü fakat dizel motor kullanmanın da handikapları olabileceğine değinilmişti .

    Evet hal böyle iken sizin engin görüşlerinize danışmaya karar verdim. Benim şahsi fikrim ise gerçekten de düşük motordan yüksek verim almak için limitleri zorlamak motorun ömrünü rakiplerine göre düşürebilir.... Siz ne dersiniz ??
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Crdi der basar geçerim
     
    ubykh bunu beğendi.
  3. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    japon kore teknolojisi mi yani :D ne işim olur almanla malmanla mı diosun abi? küfür mü ediosun anlamadım yaw :D
     
  4. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    yaw mahir abi gece gece güldürdün yaw :D :D bende deler geçerim ayıptır söylemesi :D konunun bütün ciddiyeti gitti yani :p :p
     
  5. Deathmumi

    Deathmumi Sürücü

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesaj:
    133
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muammer ÖZVARDAR
    Araç Modeli:
    Rio 2011 HB 1.5 crdi 130bg 280nm
    İnsan crdi motorun tadını alınca başka oluyor tabi.:)

    Tsi ve tdi araç kullanmadığım için ise yorum yapamıyorum. Ben crdi ile 5 sene evvel iş yerinde ki cerato ile tanıştım. Bi kez patronlarla uzun yol niteliğinde istanbul fuar yaptık. Donuşte onlar yoruldu gelirken ben dğnlenmiştim, istanbuldan bi çıktık yola araç akıyor yolda hmmm dedim kia nın araçları boylemiymiş.

    Kullanmadan önce diğer duşunen insanlar gibi yaramaz markadır nolcak bu arabadan derdim. Perdenin arkası öyle değilmiş. :p
     
  6. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Aslında soru şu şekilde sorulsaydı daha iyi olurdu.
    Tsi mı gdi mı yada tdi mı crdi mı?
    Tsi motor sürürken insana zevk veren bi motor teknolojisi. Birde buna diğer atmosferik Motorlardan daha az yakış eklenince tercih sebebi olabilir. O yüzden vw kullanıcıları tdi motorla olan fiyat farkı yüzünden tsiları tercih ediyorlar. Normal kullanımla tsi motora hiç birşey olmaz. Rahat rahat uzun ömürlü kullanırsınız.çok zorlama aşırı performans yapıldığında her motor gibi onunda ömrümden eksilir. ben tsi alırım çünkü tdi çok pahalı.
    Gelelim gdi tsi seçeneğine. Kesinlikle tsi on basar.
    yani ben kendi adıma tsi dan yanayim.
     
    Son düzenleme: 30 Temmuz 2015
    heh ve Lorethlorien bunu beğendi.
  7. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Tsi mi Gdi mı yerine bence Tsi mi yoksa T-Gdi mi demek daha doğru olur. Çünkü bir tarafta turbo yada supercharger beslemeli motordan bahsederken diğer taraftan atmosferik motoru karşılaştırmaya almak adil olmuyor. Ben Tsi kesinlikle almazdım. Sebebi şudur. 2006 yılından beri TSİ motorların değişimini incelemeniz yeterli. 1.4 122hp,125hp,140hp,150hp,160hp,170hp,180hp. Durmadan motoru değiştiriyorlar. Polo GTİ 1.4 Tsi 180 hp idi. Motor yağ yakınca ve servis sandık motor getirince VW akıllandı. Şuan 1.8 TSİ 192 hp oldu. Yeni Golf ilk alınırken 1.2 Tsi 105 hp idi şimdi 110 hp oldu. 122 hp 125 hp oldu. Ben sıkıntılı motorlar olduğunu düşünüyorum. TDİ'a lafım yok ama.
     
  8. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    1.4 tsi lar 120-122-125-140 lar tek turbolu 2008 122lik 3 senedir sorunsuz kullanan arkadaşım var.ama 1.4 tsi ların SC ve turbolu olanları 170-180hp.gerçekten mantık olarak çok iii fakat istedikleri yere getiremedilir motoru.belkide getirmediler orasını bilemiyorum.emre arkadaşında dedigi gibi 1.4 SCturbo yerine artık 1.8tsi lar var.ama vergi muhabbetine ülkemizde çok tutucagını sanmıyorum.vw dizel konusunda eksi bişey söyleyemem.tdi lar gerçekten iii motorlar.
     
  9. sezops

    sezops Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2013
    Mesaj:
    473
    Alınan Beğeniler:
    62
    Şehir:
    eskisehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Gündaş
    Araç Modeli:
    XD2
    1.6 tgdi, 1.6 crdi 1.6 d-cvvt ve türevleri :D

    D2533 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. tt_boy

    tt_boy Sürücü

    Katılım:
    3 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    27
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İLKER
    Araç Modeli:
    ASTRA 1.4T Sport KİA RİO 1.4 CRDİ
    Fiyatı makul olduğu sürece ben tdi diyorum ..
     
  11. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Soruyu niye öyle sordum söyliyim. Akşam yeni skoda süper B yi inceledim motor seçeneği olarak sadece bu iki motor var farklı hacimlerde tabiki fiyat farkı da var . Diyelim ben skoda hastasıyım ve yeni süper B alacağım . O zaman başka seçenek yok . Bu iki motordan hangisini niye almalıyım? Diye sordum. Bütün cevaplara teşekkür ediyorum.
     
  12. pascalim

    pascalim Ralli Pilotu

    Katılım:
    4 Nisan 2011
    Mesaj:
    4.510
    Alınan Beğeniler:
    2.947
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Orhan İLYASLI
    Araç Modeli:
    Ceed Consept Plus SW
    Skoda araçları mqb platformu sayesinde çok hafiflediler. Gördüğünüz suberb ceed den ya hafif ya da aynı kg olabilir.

    Tsi için yakıt dert değil. Benim CRDi manuel (ceed) zaten 6.5 altına hiç düşmedi şehir içi. Bazen 7.5 oluyordu zorlayinca.

    1.2 tsi dsg ile 6.5 göreceğim eminim. Neden manuel için o yakıtı göreyim diye düşündüm birde tabi donanım esnekliği.
     
  13. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Benim araba da Rio 1.25 benzinli olmasına rağmen ortalama tüketim 6.3 un altına inmiyor. Ha şunu da söyliyim arabayı biraz agresif kullanıyorum. Yani şehir içi kullanırken bile aslında fazla yakmasın diye hemen 3. Vitese geçmek için hızlanıyorum . Düşük Tork da daha az yakar diye yaşıyorum ama doğru mu değil mi tam anlayamadım benzin durumu için. Yoksa bu arabanın ortalama değer için normal midir onu da bilmiyorum. Herkes çok farklı değerler yaptığını söylüyor kimi çok yakmasından şikayetçi kimi az diyor.!!!
     
  14. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Super b de bence en mantıklı seçenek 1.4 t s i 120 beygir yada 1.6 t d i olan seçenek. Ama o baya pahalı.
     
  15. pascalim

    pascalim Ralli Pilotu

    Katılım:
    4 Nisan 2011
    Mesaj:
    4.510
    Alınan Beğeniler:
    2.947
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Orhan İLYASLI
    Araç Modeli:
    Ceed Consept Plus SW
    Yaklaşık 14 yıl sonra benzine geçiyorum bende. Belirli bir zaman tsi motoru ve dsg kombinasyonunu test edeceğiz sonrası kısmet.

    Suberb bence dizel olmalı manuel olabilir.
     
    heh ve Besher bunu beğendi.
  16. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Yıllardan beri kullanan çok arkadaşım var ve bende 9 sene seat kullandım. Tsi motorla ilgili problem yaşayan neredeyse hiç duymadım. Tabi bir iki tane var ama o da her markada olabilecek bişey. Ben tsi ların problemli olduğunu düşünmüyorum.
     
  17. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Siz duymamış olabilirsiniz belki. Ben birkaç örnek vereyim. Daha da arttırabilirim. 1.2 Tsi 105 hp Jetta ile motor değiştirdi çok yakın arkadaşım. 1.4 170 hp Golf'ü olan arkadaşım Mercan'da serviste 1 ay yatırdı aracını komple motor geldi. Polo Gti lar zaten yağ yakması artık normal bir duruma dönüştü.
    Silindir problemli Golf: http://forum.donanimhaber.com/m_68955235/tm.htm
    Yağ yakan Polo: http://forum.donanimhaber.com/m_74781533/tm.htm
    http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/136578-polo-gti-yag-yakma-sorunu.html
    Her motorunu kullanıp sorun yaşan bir kullanıcı: http://forum.donanimhaber.com/m_69427778/tm.htm
    Piston kıran 1.4 122 hp Jetta: http://www.jettaturkiye.com/jetta-g...-testler/3864-1-4-tsi-122hp-motor-sorunu.html
     
  18. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    O kadar araba satıyorlar ki bence bu arızalar çok normal. Yağ eksiltme büyük bi problem ama her araçta o da yok. Babamda polo, eniştemde golf, bende leon var. İnanın hiç problem yaşamadık. Malum farklı bir foruma da üyeyim ama sorun yaşayan az kişi var. Zamanında forumda sponun birinin motoru değişmedi mi? Sorentoların sorunları konuşulmadı mı? Yani bunlar her markada olabilecek şeyler. Yine de diyorum tsi güzeldir. Ben alır kullanırım, aldırırımda. Almayanlara da bişey diyemem ama karalama kampanyasına hayır...
     
  19. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Her araçta tabiki yok. Ben VW'de motorları kullanıcıda denemesine kızıyorum. Büyük bir firmasın yatırım yapıyorsun millete sürüyorsun 160-170-180 beygirleri. Bakıyorsun daha sonra kullanıcı diyor yağ yakıyor, piston kırıyor. He diyorsun biz hacmi büyütelim yada beygiri düşürelim devam edelim satmaya. Yıllardır bu uygulamayı yapıyorlar. Zamanında az satmadılar stokları eritmek için 1.6 102 hp hitler motorlu Gofleri, Passatları. Marka iyi markadır ona birşey demiyorum fakat TSİ motor saatli bombadır benim gözümde.
     
  20. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    1.4 180 lerde yag eksiltme hep söylenen.ama yeni motor kodlularında biraz olsun önüne geçtiler die biliyorum.mesela ilk çıktıgında dsg içinde sorunlu dendi.şimdi onunda önüne geçildi. TSİ ın kesinlikle saatli bomba oldugunu düşünmüyorum.oldukçada saglam yukluyenleri var etrafta.sanki yorumlara bakıncada kullanım hatalarından kaynaklanan sorunlarda olabiliyor gibime geliyor.

    bu arada 1.4 golf GT 170hp ninde 3 ay içinde 2 kez motor yaptıran arkadaşım oldu sonunda elden çıkarttı ama arabasına gerçekten eziyet ediyordu.bana göre kesinlikle sorunları kullanım hatasındandı.kimse mükemmel degil tabili hepsi kul yapımı sonuçta.
     

Bu Sayfayı Paylaş