10 Kasım LPG KABLO

Vites Geçişlerinde ve Ön Alt Taraftan Sesler

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda suyunsesi tarafından 2 Ağustos 2016 tarihinde açılan konu

  1. suyunsesi

    suyunsesi Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2013
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Turgay Bozkurt
    Araç Modeli:
    Kia Venga 1.6 Panorama Plus
    Merhaba arkadaşlar.
    Aracımda normal dışı duyduğum bazı seslerle alakalı sorunlarım var. Müsadenizle bu konuda bilgisi ya da tecrübesi olan arkadaşlar var ise bir iki sorum olacak.
    Benim araç 2011 model 1.6 CRDI Kia Venga. 128 beygir 6 ileri.
    Not: Aracımı genel olarak 1500 devrin altına inmeden kullanırım. En çok 1700 - 2700 aralığında kullanırım. Vitesleri 2700 - 3500 aralığında değiştiririm. Hızlanırken, yada sollarken 3500 - 4000 devirlere çıkıyorum.
    1- Aracımda düşük devir yüksek viteste (makul seviyelerde) gaza biraz yüklendiğimde bir guruldama sesi alıyorum. Araç gaza yüklendiğimde hemen atak yapamıyor.
    Detay: Mesela 3. ya da 4. viteste (farketmiyor), normal seviyelerde ilerlerken bir araç sollayacağım, devir 1600 - 1700 civarları, gaza biraz yüklenip aracı geçmeye başladığım anda ilk 1 - 2 saniye sonra aşağıdan kalın bir "gurrrrrrrr" şeklinde yüksek olmayan ses alıyorum peşinden araç hızlanmaya başlasa da eskisi gibi hemen ataklamıyor ve yavaştan hızlanıyor. Yaklaşık 2 saniye içinde gurultu kesiliyor ve araç sanki turbo yeni devreye girmiş gibi hafif bir ataklama yapıyor daha rahat hızlanıyor.
    Bu durum yaklaşık 2 - 3 sn kadar sürüyor.
    2- Çok nadir yakaladığım Vites geçişinden hemen sonrası, ayağımı gazla terazili debriyajdan çekerken rastladığım bir başka ses, "çaarrrrt" şeklinde bir şeylerin sıyrılmasını andıran kısa ses.
    Detay: Bu sese en çok 2 ve 3. viteslerde rastladım. Nadir denk geliyorum ama rastlıyorum. Devri yüksek tutarak vites geçişi yaptığımda (yani 2700 üzerinde) bu ses olmuyor. Genellikle aracın kaldırılması zor olan yokuş yukarı çıkarken vites değiştirdiğimde bazen de yine yokuş yukarı ilk kalkışta denk gelebiliyorum. Bu ses ilk anlattığım ses ile aynı değil.
    3- Bozuk yolda hafif frenle yavaştan ilerlerken, ya da bir kasise ilk dokunduğum anda, ön alt taraftan sanki tekerlekler ile direksiyon arasındaki bir takım bağlantılarda bir boşluk bir vida gevşekliği oluşmuş gibi gelen tokurtu lokurtu sesleri. Bu seste çok değil çok hafif oluşuyor. Direksiyonu ya da aracın altındaki bazı noktaları sert şekilde oynatmaya çalıştığımda hepsinin çok sıkı olduğunu görüyorum. Direksiyonu titretmese de bu sesler direksiyona kadar ulaşıyor anlayabiliyorum.
    Bu sıkıntılar neleri işaret ediyor olabilir? Bir ustaya gittiğimde neleri kontrol ettirmeliyim.
    Tüm arkadaşlara teşekkürler.
     
  2. suyunsesi

    suyunsesi Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2013
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Turgay Bozkurt
    Araç Modeli:
    Kia Venga 1.6 Panorama Plus
    Kimse de bir fikir yok sanırım.
    Bu akşam artı bakımlar için kartal oto sanayide bir ustaya bırakacağım. Sorunları anlattım. Haftasonu ustada kalacak araç. Ben iki gün memlekette olacağım. Bakalım geri geldiğimde ne diyecek.

    Emekli Amiral Lumia 920.
     
  3. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Çok geçmiş olsun bir çok probleminiz varmış okurken kafam karıştı :D bence baskı balatayi ve motor kulaklarını bir kontrol ettirin
     
    suyunsesi bunu beğendi.
  4. suyunsesi

    suyunsesi Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2013
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Turgay Bozkurt
    Araç Modeli:
    Kia Venga 1.6 Panorama Plus
    Arkadaşlar Kartal Oto Sanayisinde benim eskiden beri gittiğim bir ustam vardı. Ali bey. Hafta içi bir uğradım. Sorunları anlattım. Kısaca inceledi. Saydığım sorunlar dışında genel bir kontrol de yaptı.

    - Ön iki amortisör kulelerini değiştirmeliyiz dedi.
    - Ön fren balatalarına ve kaliper pimlerine işaret etti. Frenler bitmek üzere değiştirmek istersen bunları da not alalım dedi.
    - Aracı kaldırıp altına şöyle bir baktı. Viraj demir burçları, bağlantı kolları, rot başları vs. alttaki her şeye şöyle bir yokladı. Aslında sorun yok gibi dedi. En son tekrar geldiğinde bi motor salıncağını söker bakarım dedi.
    - Ses sorunları harici V kayışının da değişmesi gerektiğini söyledi. Üzerinde çatlaklar oluşmuş.
    - Filtreler ve yağ için daha vaktim olduğunu söyledi. Zaten bu ay sonu tekrar uğrayacağımı belirttiğim için sonra tekrar bakarız dedi.
    V kayışı, Fren balataları, amortisör kulelerini sipariş vermek üzere not aldı.

    Cumartesi öğlen tekrar yanına gittim.
    - Fren Balataları ve Ön iki amortisör kulelerini değiştirdi. Aradan V Kayışını da halletti. Hepsini sağlamca yerlerine taktı. Parçaların neden değişmesi gerektiğini bana göstererek anlattı. Yıpranmaları kendi gözlerimle gördüm. Sonrasında bir test sürüşü yaptık. Ön alttan gelen seslerde ciddi azalma oldu. Neredeyse tamamen yok oldu ama hala daha minik bir tıkırtı direksiyona vuruyor. Bunun için bir de direksiyon motorunu sökeceğini ve parçalarını kontrol edip yağlayacağını söyledi. Vaktim olmadığından bunun için daha sonra tekrar uğrayacağım.
    - Diğer bir sorunum olan, araç sollarken gaza yüklendiğim ilk anda gelen gurlama sesi için aracı kaldırıp motor altına denk gelen yerden bir parça söktü. Galiba motor salıncağı. Bunu parçalarına ayırıp, içindeki sarsıntı engelleyen kauçuk benzeri yumuşak dokuya (adına ne diyorsunuz bilmiyorum) ek bir parça daha lastik şambreli kesip yapıştırdı. Tüm parçaları birleştirip daha sıkı şekilde yerine taktı. Bu ses kesildi.
    - Diğer bir sorun olan vites geçişlerindeki sıyırmaya benzer çok nadir duyduğum ses için baskı balatalardan kaynaklandığını ama henüz bununla alakalı bir şey yapmaya gerek olmadığını söyledi. Ses çok nadir olduğundan bende erteledim.
    Bunlardan hariç her kasise girip çıktığımda arkadan gelen bir gıcırtı takırtı daha vardı. Bu da bagaj kapağı mekanizmasındanmış. :) Yağladık sorun bitti.
    Ay sonu tekrar uğrayacağım, son olarak direksiyonu söküp bakacak.

    Bu arada aracın cam tavan perdesinde (arka perde) 1.5 cmlik sıyrık vardı. Çıtasından sıyrılmış yerinden çıkmış. Kia Avcılar Ersuyurt yetkili servis fiyat olarak 2700 deyince garantiyi deneyelim dedim, resimlerini çektiler yolladılar ve iki gün sonra cevap geldi. Garantiden tüm perde setini değiştireceklermiş :) Kaporta bölümü yoğunluğundan henüz randevu veremediler, beni arayacaklarmış.
     
  5. suyunsesi

    suyunsesi Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2013
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Turgay Bozkurt
    Araç Modeli:
    Kia Venga 1.6 Panorama Plus
    Arkadaşlar tüm sorunlar çözülmüş durumda.
    1- Tavan perdesi garantiden komple değişti.
    2- Aracın altından gelen her çukurdan geçtiğimde çıkan birtakım sesler vardı.
    a) Amortisör kulelerinin değişmesi, bu seslerden "lok lok" şeklinde olanları kesti.
    b) Bir diğer sessin sorumlusu da direksiyon mafsalı bağlantı yeriymiş. Bağlantı daha kuvvetle sıkılınca o sorunda bitti.
    3- Bagajadan gelen sesler, bagajın kilit mekanizması yağlanınca kayboldu.
    4- Araç sollarken gaza basıldığında gelen gurlama sesi de motor salıncağı tamiri ile kesildi.
    Araçta yol sesi dışında ses kalmadı. O da yalıtımla alakalı aracın genel hali.
    Faydası olması dileği ile...
     
    redd_kid bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlı olsun değisim ve bakımlarınız.
     
    suyunsesi bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş