10 Kasım LPG KABLO

Yeni 2011 - 2014 model Rio yaşam rehberi- tüm sorunları ve reel kullanım sonuçları

'Rio' forumunda Hederot tarafından 12 Ağustos 2014 tarihinde açılan konu

  1. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Merhaba Arkadaşlar,

    2011 Model ve üstü yeni kasa rio için tüm kullanım tecrübelerimizi bir başlık altında toplayalım istedim. Araştırma yapanlar ve sorununa çözüm arayanlar bu başlık altında herşeyi bulsun istiyorum. Sizin için de uygunsa burada devam edelim derim..


    --******


    Tüm sorunlar bu sorunların uygulamalı çözümleri için ve bulduğumuz yeni özellikleri buradan paylaşalım istiyorum

    İlk olarak benim başlamam ile devam edelim..

    İstanbulda oturuyorum. Aracım %60-70 oranında uzun yol yada trafik olmayan ist. yollarında kullanımlamakta. Mümkün olduğunca trafikte araç kullanmıyorum

    Aracım şuan 38.080 km de bunun 27.000 km kadarını hep uzun yol kullanımında elde ettim.

    Aracım 2012 model 1.4 crdi rio yalnız üretim bandı olarak 2013 gözükmekte yeni ve makyajlı kasa bu yüzden aracım aslında 2013 model üretimi.


    ----Klima kullanımı ve detayları


    1. yeni kasa riolar da benim bildiğim ve servisin bana ilettiği bu güne kadar yazılımsal olarak herhangi bir hata yokmuş. Bu yüzden bugüne kadar hepimizin dert yandığı klimanın nem faktörüne bağlı olarak otomatik olarak devreye girme probleminde dolayı sadece dijital klima yazılımında revizyon yapılmış ve yeni versiyon gelmiş. Ben bu yeni versiyonu serviste yüklettim ama yaptığım testlere göre bu yeni yazılımda hiç bir işe yaramıyor ve klima yine kendi kendine devreye giriyor ve her seferinden tuş kombinasyonları ile klimayı resetleyerek kapatmak zorunda kalıyorum yalnız farkettiğim birşey oldu o da eskiden en ufak bir ne algıladığında çalışıyordu, şimdi ise biraz daha geç çalışmaya başlamış ama yine de değişen birşey yok her seferinde tuş kombinasyonları ile kapatmak gerekiyor bu yüzden sevinmeyin...


    2. Bu araçlar özellikle 2011 ve 2012 model olan araçlar da klimanın ayak kısmına üflememe problemi vardı. Bunu kimi servis konsolu sökmeden yapabildiğini söyledi ki.. yaptıranlar oldu sanırım.. Kimi ise konsol sökmeden olmaz dedi.. Ben kia bayraktar servisinde konsolu söktürüp yaptıranlardanım.. Ama şunu belirtmeliyim ki ben bu konuda şanlı olanlardanım. Çünki ben konsolu söktürmeme rağmen ki üzerinden 1,5 yıl geçti.. Bu güne kadar konsoldan tık ses duymadım maşallah diyelim... Çünki ben de de konsoldan her araçta olduğu gibi bazı ufak çatır çutur takırtı sesleri gelmekteydi. Bayraktar'a madem konsolu söküyorsunuz bunlarada çözüm bulun dedim, onlar da sağolsunlar konsolu komple yalıtım ile geri toplamışlar ve şuan konsoldan 1,5 yıl geçmesine rağmen hiç bir ses duymuyorum ve bu konuda kia bayraktar servisini kutluyorum....


    3. Aracın dijital kliması gerçekten çok başarılı, yakıta ve motora hemen hemen hiç etki etmiyor desem yeridir. Sadece trafikte özzellikle klimayı çok yüklü bir şekilde low fonksiyonun da ve en yüksek seviyede çalıştırdığımız da ve düşük hızlar da araç kendini biraz kasıyor bunu farkedebiliyorsunuz... Ama bunu klimayı çok yüksek devirde ve çok zorladığınız da yapıyor. Örneğin 22 derece veya 23 dereceye ayarladığınız da değil, o zaman hissetmiyorsunuz bile.. Ama çok yüksek devirde çalıştırdığınız da araçta çekişinde problem olmuyor ama araçta enteresan bir kasılma yaşıyorum. Böyle garip bir şekilde sanki araçta bir sinir, bir gerilme olabiliyor :))) aracın hızı artınca onu da hissetmiyorsunuz. Yani siz aracını c.c. ile 120'e sabitlediğiniz de klimayı istediğiniz kadar açın hissetmiyorsunuz bile.. Hatta benim klima full açıkken bursa çevre yolunda 185 km hıza kadar çıkıp o şekilde gitmişliğim var ve farketmedim bile klimayı.

    4. Klimanın - olan tek bir yanı var o da klimayı otomatik fonksiyona aldığımız da sadece ön taraftan üflüyor olması. Benim gibi klimadan çok etkilenen biri olarak sadece ayaklara yada cama üfleme yaparken otomatiğe aldığımız da o şekilde kalsa iyiydi ama maalesef bunu yapmıyor.

    5. Klimada dereceyi ayarlayıp otomatiğe aldığımda yani örneğin klimayı 20 derecede sabitleyip otomatik moda aldığımız da konsol kısmında her 1 dakika da bir ince ve sessiz bir vıyk sesi geliyor ve bunu otomatik mod aktif olduğu süre boyunca yapıyor. Sessiz ortam da dinleyin bu sizin araçlarınızdan da geliyor mu ????

    6. Klimayı ayak modundayken veya farklı bir moddayken cama yada ön taraftan üfle dediğimizde bazen yönlendirme alanlarından çat diye ses gelebiliyor. Misal 1 saat kadar ayak kısmına üfledi sonra bir anda cama üfle dediğimiz de yada ön taraftan üfle dediğimiz de pat diye yönlendirme sesi geliyor.

    7. Yine klima açıkken ve otomatik moddayken klima derece ayarı yaptığınız da misal 20 dereceden 20,5 - 21 - 21,5 - 22 derece şeklinde adım adım ilerlediğiniz de 5. maddede ki anladığım o vın sesi her derece değişimde yine aynı şekilde gelmekte. Sizin araçlarınızda da geliyor mu buna da bakarsanız sevinirim.

    8. Klimanız açıkken aracınız asla stop etmeyin. Önce klimayı kapatın ve bir müddet mümkünse sıcak moda alıp o şekilde çalıştırıp sonrasında stop edin.. Hiç birşey yapamıyorsanız da önce klimayı kapatın. Bir müddet sonra aracınızı stop edin.

    9. Sürekli klima kullanımında yolcu tarafının ayak kısmında çok az da olsa su olabiliyor( Bu madde kullanım klavuzunda yazıyordu hiç başıma gelmemişti ama bu yaz o kadar çok klima kullandım ki en sonunda başıma geldi. 10 saatlik ist. Marmaris ölüdeniz yolunda başıma geldi. Hava 40 derece ve %90 nem de bu olabiliyormuş :))) )


    ---- Şanzıman
    1. Araçların vites geçişleri biraz kemikli. Özellikle 1. ve 2. vitesler geri kalan vitesler yağ gibi kayıyor onlar da problem yok ama 1.2. vitesler biraz sıkıntılı özellikle sabah şanzıman ısınana kadar gerçekten bu sıkıntıyı yaşıyorum. Geri vites de aynı şekilde kemikli ve bazen sorun yaşatabiliyor.

    2. Aracın 6. vitesi ile 4. vitesi çok yakın olduğu için 6. vitese atışlarda dikkat etmek gerekiyor (Tecrübe ile sabit. Bir anda aracınızı 4. vites atıp devir kesiciye sokmayın :)) Bu duyguyu sizde yaşadınız mı ? )

    3. Bizim araçların şanzıman yağı değişmiyormuş. Servis bana bu şekilde iletti. Yani şanzıman ile ilgili sorun bu araçlarda kolay kolay olmazmış. Olursa sadece o zaman şanzıman yağı değişmek zorunda olduğu için değişiyor. Şanzıman söküldüğü için. Bunun dışında bu araçlar da şanzıman sorunu pek de yaşanmadığı için şanzıman yağı değişimi için belli bir km yok. Ama bence siz de servisinize bir danışın. Belki benim Bayrakta beni sıvazlamışta oalbilir. :))

    ---Motor
    Arkadaşlar yukarıda da belirttiğim gibi benim aracım dizel. Bu yüzden yazacaklarım dizel tecrubeleridir. Benzinli araç kullananlar da aşağıda kendi deneyimlerini aktarırlarsa benzinli araç kullanan arkadaşlar da bu deneyimden faydalanırlar.

    1. Arkadaşlar bizim araçların üzerinde ki dizel motorlar yani crdi motorlar öğrendiklerime ve araştırmalarıma göre en kötü ve bakımsız kullanımlar da bile ortalama olarak 220.000 km'e kadar gidebiliyor. Bakımlı ve dikkatli kullanımlar da ise 280.000 ve yukarılara kadar gidebiliyor. Yalnız motor çok eski olmadığı için benim araştırmlarımda bunları gördüm. Yurtdışı forumlarında ve hyundai yurt içi yurt dışı forumlarında (bknz: i20 1.4 crdi engine) buralarda bu km'i sağlıklı bir şekilde görenler var.

    2. Turbolarımız hakkında çok bir bilgi edinemedim. Genel de motor bilgisi var. Araştırabilen varsa yazarsa sevinirm.

    3. Araçlarımız ecu performas ayarlamaları ile 110 bg yükseltilebiliyor. Ama gereği var mı yok mu ona siz kara verin. Benim şimdiye kadar ihtiyacım olmadı.

    4. Ben klima açıkken sanki araçlarımız 5 ila 10 bg daha artıyor gibi bir hissiyat ediniyorum bu hissiyat ve performansı siz de hissedebiliyormusunuz ??

    5. Bizim araçlar da biliyorsunuz ki çift tepkimeli gaz pedalı var bu sanırım kick down yada overboost gibi birşey mi onu bilmiyorum ama dip gaz da araçta spor mod gibi bir mod var ve buna nazaran gaza iyice ve sonuna kadar basıldığında hissedilir derecede ivmelenmede fark olabiliyor. Bunu siz de dizel araçlarınız da hissedebiliyormusunuz ?? Yada bunu tam olarak açıklayabilecek bir babayiğit var mıdır. ??

    6. Araç özellikle 3. vitesler de 2,500 devirden sonra ve gaza yüklenince bir cırrrrr diye vuruntu sesi gibi mi desem enjektör sesi mi desem yoksa subab sesi mi desem enteresan bir cırrrrr diye gaza yüklenince gelen bir ses var bu ses sizin araçlarınızda da geliyor mu ?? Ben servise sordum bu sesi ve servis bana o gaza yüklenince gelen subab sesi. Gayet normal dedi bana ama bana pek tatmin edici bir sesmiş gibi gelmedi. (Bu sesi genelde dizel renault araçlarda ve volvo larda ve reno motoru kullanan nissan jiplerde de geliyor ama sadece kalkışlarda v.s. gelen ince cırrrr diye enteresan bir yüklenme sesi)

    7. Motor yazılım ile alakalı benim yakalamış olduğum bir bug var.. Misal bazen trafikte rölantide beklerken aracın çalışması anlık olarak 2 veya 3 sn olarak sanki motor hava alamamış yada akış metre ile alakalı da olabilir ve yahutta araç rakım ayarı yapamamış gibi bazen rölanti saçmalaması yapabiliyor ama bunu bir kaç sn içerisinde düzeltiyor. Örneğin bunu bazen uzun yolda ani rakım artış düşüşlerinde yaşanılırya ?? Uzun yola çok giden arkadaşlarımız bunu daha iyi anlar. Aynen bunu bazen araç ayarlayamıyor bu bug trafikte bir kaç kez rölanti de veya kırmızı ışıkta tam hareket edeceğim de yaşadım. Ama allahtan rakım ayarlamalarını araç iyi toparlıyor da sorun uzamadan motor kendini toparlıyor. (bu arada klima açık değil yada hararetten dolayı araç fan çalıştırmıyor. Bununla alakalı olabileceğini söylecek olan arkadaşlara istinaden yazdım :) )

    8. Yine dizel araçlarda reel kullanımlarda özellikle gaza basında gelen bir turbo sesi mevcut.. Bunu da forumda ki arkadaşlar ve servis, turbonun konsola çok yakın bir konumda olmasında kaynakladığını belirttiler. Çok tatlı bir turbo sesi var ve bu sanırım bütün dizel riolar da var. Çok tatlı trafikte duyulmayan ama camlar kapalı olduğunda gaza yüklenmeler de özellikle de sessiz yollar da baya baya duyulan hafif ve çok tatlı bir turbo sesi var. Ayrıca cam açıkken dinlediğimiz de ayağımızı gazdan çekince hafif bir cuff sesi bile geliyor. (Bunlar normal mi değil mi halen çözemedim forumda ki diğer rio kullanan arkadaşlarında buna dikkat etmesini istiyorum sizlerde de bu turbo sesi geliyor mu ? )

    9. Özellike uzun yol kullanlanımlarında ve trafikten sonra kesinlikle araçlarınızı en az 1 dk bekleyip o şekilde stip edin. Ben her seferinden aracı çalıştırınca ve stop etmeden önce araçtan inip bir sigara yakıyorum ve sigara bitince aracı stop edip o şekilde iniyorum. Özelllikle ama özellikle bu konuya dikkat edin diyorum çünki ist. araç kullanan bütün arkadaşlarım vw polo - jetta ve punto araçlarının turbolarının 100.000 km hepsi turbolarını kucakladılar. Başıma gelmesinden gerçekten korkuyorum. Çünki bu melet gerçekten pahalı.

    10. hava filtreleri değiştirildikten sonra ki 5-6 bin km sonra kararmaya başlıyor.. Bunun sebebi bez gibi bir malzemeden yapılmış olmaları. Bakımdan sonra 5.6 bin km sonra bakayım hele filtre ne hale gelmiş onca zamandır içerde kendi kendine takılıyor :)) dediğiniz de açıp baktığınız da benim gibi şok olayın. Ama siz de bakıp sonucu buraya yazın belki benim filtre o şekilde olmuştur.

    11. Mazot filtresi gerçekten çok lanet bir yerde. Değiştirilmesi gerçekten külfetli beynin kablolarını felan söküp o şekilde çıkartılabiliyor olması çok saçma. Ama velevki mazotunuz bitti yolda kaldınız. Aracınıza mazot eklediğiniz de hemen marşa basmayıp bekleyin, ve bu filtrenin üstünde ponpa bini siyah bişi var bu şey sertleşene kadar pompalayın (Aklınıza kötü şeyler gelmesin lütfen o sırada kıçınızdan soğuk ter akıyor olacak inşallah ponpaya bir zarar gelmemiştir diye :) Ama korkmayın mazot ponpanız sağlam kolay kolay yolda kalmazsınız..)

    12. Dpf temizliği işlemine lütfen dikkat edin... ettirin... Çünki bu melet gerçekten pahalı ve araç motoru için önemli işlem.. Araçlarımız maalesef ki dpf temizliği işlemşi sırasında hiçbir uyarı vermemekte. Bunu sadece ve sadece ayağınızı gazdan çekince anlayabiliyorsuznuz. Yada benim gibi kulağınız hassas ise motorun rölantide çalışma şeklinde veya burnunuz hassas ise eksozdan çıkan pis koku ile anlayabiliyrsunuz. Ayağınızı gazdan çekince eğer ki yol bilgisayarında yakıt seviyesi 0 olmuyor ve 152 litre sürekli yakıyor ise ve yahutta yakıtınız anormal bir şekilde 5 litre kadar artmış ise o zaman da anlayabilirsiniz. Bu durumda aracınızı 3000 devire sabiteyin ve mümkün oluduğunda 2500 deviri geçmeden yaklaşık 10 ila 15 dk bu şekilde kullanın zaten sonrasında yakıtınzın gözünüzün önünde nasıl azaldığını göreceksiniz. Sonrasında ayağınızı gazdan çekin ve dpf temizliğinin bitip bitmediğini teyitleyin. Sonrasında varacağınız yere vardığınız da 1 dk bekledikten sonra stop edin. Yalnız burada şuna dikkat edin. Bazen manifotta ki ısı işlemi hattinden fazla artabiliyor. Kaldı ki dpf temizliği işlemi sırasında manifotta ki ve dpf filtresinde ki ısı yaklaşık 550 dereceye kadar artıyor. Bunu bilgisayar da serviste kendi gözümle gördüm. Siz temizlik yaptığınız işlem sırasında bu ısı 600 yada 620 derecelere kadar artıyor. Böyle olduğunda aracınız dpf temizliğe biraz ara veriyor. Yada dpf temizliği sırasında trafiğe felan girmeniz gerekirse aracınızı bir müddet düşük devirde kullandığınızda da dpf temizliğe araç kısa süreli olarak durdurabiliyor. Bu yüzden aracınızın dpf temizliğini bitirdiğine kesin emin olun ayağınızı gazdan çektiğinde ara verdiği için yakıt durumu 0 olarak gözüküyor olabilir ama sonrasında tekrar deviri yükselttiğiniz de dpf temizliğine tekrar başlıyor. Bu yüzden bir kaç kez ayağınızı yüksek devirdeyken gazdan çekin ve yakıtın 0'a düştüğüne bir kaç kez şahit olun ve sonrasında normale dönebilirsiniz. Ha bu arada aracı çok yüksek devirde de tutmayın en fazla 3500 devir en az 2400 devir aralığında tutun. Çünki araç sadece bu devir aralıklarında temizlik işlemi yapmakta. Misal ben gaza kökliyeyim 4000 devir de iyi temizler gibi bir matıkla düşünmeyin. 4000 devirde araç temizlik yapmıyor. Çünki ısı seviyesi o zaman anormal artıyor ve araç temizlik işlemini durduruyor.

    13. Araçlarımız genel anlamda 700 km de veya 800 ila 900 km de bir dpf temizlik işlemi yapmakta (Bu devir benim aracımda bu şekilde sizin araçlarınız da ki değer nedir ??)

    14. Tecrübe ile sabit olan bir durumu daha sizinle paylaşayım. Eşimle birlikte ist dab yola çıkıp ölüdenize giderken Aydın'dan sonra malum virajlı ve sürekli rakım değişiklikleri ile dolu olan dağları tırmanma esnasında sürekli yokuş olduğu için aracımı 3000 devirin altına pek düşürmedim. Hava sıcaklı 42 derece ve klima yarı seviyesinde açık bir şekilde ilerlerken aracımla tam muğla'a varmaya yakın yokuş aşağıya inmeler başladığında Muğla tünelinden sonra aracıma birden bire sarı ışık olan motor arıza lanbası yandı. Hemen telaşla aracımı sağa çekip yol yardımı aradım ve adamlar beni zaten Muğla'a yakınsınız müsait bir yere çekin yol yardımız yönlendiriyoruz dediler ve Muğla yol yardım geldi. Kaputu açtılar baktılar ve abi bunda birşey yok deyip kaputu kapattılar arıza kodunu sildiler bazen oluyor öyle dediler... Bana da manasız geldi ama adamın dediği de doğru olabilir gibi geldi çünki aracın çekişinden tutunda hiçbir fonksiyonunda değişiklik yok ama manasız bir şekilde sürekli olarak mtor arıza lambası yanıp sönüyor.... Neyse biraz ilerledim ve tam fethiye ye varacağım esnasında araç tekrar aynı lambayı yaktı ve artık gerisinde gelen küfürleri siz düşünün.... Ulan durdur durdu tam tatilimde mi arızalandı.. Tatilim tüm keyfini kaçıracak bu araba derken bu sefer de fethiye de ki servis geldi. Araçta arıza taraması yaptı ve bilin bakalım ne çıktı ???? Dpf temizliği ve adamın dediğine göre özellikle riolar çok fazla ve çok ani rakım değişikliğklerinde bu arıza kodunu verebiliyorlar. Adam abi burası çok sıcak ve çok nemli bir bölge bu yüzde özellikle uzun yoldan gelen araçlar da ki özellike bu yaz senin araçla birlikte gelen 4. rio oldu dpf temizliğini yani yüksek rakımdan bir andan alçak basınç ile alaklaı olarak mazot hava karışımı hatası olabiliyor dedi ve adam aracı stop bile etmeden 10 dk dpf temizliği yaptı bilgisayar ile sorunu çzödü ve bizde paşalar gibi tatilimize kaldığımız yerden devam ettik. Bu yüzden bu konuya dikkat edin :)

    ---

    Lastik cant kombinasyonu.

    1. Fancy modeller de 16 inc cant geldiği için çok dert değil ama üzerinde gelen kumho lastikler gerçekten sert. Buna çözüm bulanlar yazarsa sevinirim.

    ----

    Süspansiyom

    1. Süspansiyonlar şehir içi yollarda sert evet. Ama yeni nesil araçların tamamı bu şekilde mercedes - mini - bmw nin bazı modelleri - volvo maalesef ki yeni nesil araçlar bu şekilde yapacak birşey yok. Ama benim daha önce yazdığım koni sertlik ayarlı süspansiyonlar var. Bu süspansiyon bizim araçlar da işe yarar mı bilmiyorum. Yalnız bu süspansiyonlar özellikle uzun yolda ve virajlı yollarda gerçekten çok işe yarıyor ve aracta inanılmaz bir yol tutuş sağlıyor.

    ---

    Rüzgar sesi

    1. Araçlarda rüzgar sesi denilen şey pek yok yada ben duymuyorum. Çünki bu araçlar ile 160 bile giderken yola öyle bir oturuyor ki yanınızda ki kişi sizin 160 la yada 170 gittiğinize bile inanmıyorlar. Ama 100 veya 120 den sonra duyulan elbetteki birazcık bir rüzgar sesi oluyor ama korkmayın o ses tüm araçlar da olabiliyor.

    2. Bazen e5 yada tem de 100 ile giderken manasız bir hava akımı oluşabiliyor araçta sağa sola gitmeler çok az da olsa olabiliyor yada manasız bir rüzgar sesi olabiliyor. Ama ben o hava akımı ve rüzgar sesini farklı araçlarda da alabiliyorum. Bizim araçlarda bu ne kadar olabiliyor sizler de test edip burada yazabilir misiniz ??

    --

    Aracın kapılarını kapatınca arkadan gelen bir çat sesi var. Bu ses gayet normal içeride ki havanın çıkış sesi. Bu ses gelmeseydi bagaj felan kapandığında yada birisi biraz sert bir şekilde kapıyı kapattığında kulaklarınızda iğrenç bir basınç olurdu. Bu olmasın diye o ses geliyor.

    Araçlarımızın kapılarının o hani yarım açılsın diye 2 kademeli olan yerleri biraz tırt pek bir işe yaramıyor. Benim kapı mesela açtığında direk sonuna kadar açılıyor.. Sanki o arada ki kademe yokmuş gibi. Bana o sanki toros kapısı gibi geliyor. Normal de biliyorsunuz kapılar 2 kademeli açılır önce yarım sonra az daha itersiniz kapıyı ve sonuna kadar açılır ya o bizim araçlarda sanki biraz tırt gibi geldi. Sizin araçlar da durum nedir ??


    Yokuş kalkış - esp -tcs

    1. Arkadaşlar maalesef yokuş kalkışlarımız pek hassa değil. Bu maaelesef yazılımsan bir durum ve bu duruma şuana kadar bir çözüm gelmedi. Ama ben kendi çözümümü kendim ürettim. Hafif yokuş olan yerler de nasıl olsa yokuş kalkışın algılamayacağınız bildiğim için ben de hafif yokuş olan yerler de çok hafif bir şekilde sert duruş yapıyorum araç o zaman daha fazla yokuşta sallandığı için yokuşu o zaman algılayabiliyor :))) Bu benim ürettiğim bir çözüm..

    2. Araçlarımız patinaja karşıda hemen tepki vermiyor 1 sn kadar geç tepki veriyor. Misal benim eski aracım araç patinaj çekmeye başladığı anda tepki verirken riolar da öyle değil özellike bazen zevkine garajda ıslak bir yer varken bilerek gaza yükleniyorum eski aracım hemen tcs'i devreye sokarken riolar aynı yerde tcs'i devreye sokmuyor. İlla daha çok patinaj çekeceksin ki o zaman tcs devreye gidiyor. Ama esp'si işe yarıyor. 2 kere tecrübem oldu ve başarılı :) Ama siz genede güvenli olmayan yerlerde denemeyin. :)

    --Alarm

    Araçlarımız da alarm kapıları kilitledikten 30sn sonra devreye gidiyor. Ve kumanda ile kilitlenen kapıları orjinal anahtarı dahi olsa kapıları elle açmak isterseniz anında alarm çalışıyor. Peki o zaman kumandanın kapıları açamadığı durumlarda veya kumandanın pilinde sorun olursa yada kumanda da sorun olursa kapıları nasıl açacağız bilmiyorum. Bilen biri varsa beri gelsin hele :))


    --

    Benzinlik

    Ben mazotu shell den shell nitro alıyorum. Bu konuda önerilere açığım. Benim farkettiği birşey var sanırım shell nitro bu araçlara yaramıyor. Çünki aracı biraz rölanti de beklettikten sonra hafif manifottan mı geliyor yoksa subablardan mı geliyor anlamıyorum ama motoru dinlediğiniz de hafif bir bumbumbum şeklinde vuruntu mu anlamadım manifottan da gelebilir. Vuruntu sesi gibi ses geliyor. Bunu benden başka duyan var mı ???


    Sorunlar

    Bu güne kadar sadece

    --klimanın ayağa üflemem sorunu --halledildi
    --Frenlerin basılı kalması --halledildi --Bu sorun bir tek rio olarak benim araçta görülmüş. Genelde spolarda oluyormuş
    --aks problemi --Bu sorunun kaynağını ne ben ne servis anladı. İlk başta araç 35.000 binde olduğu için garantiye girmedi. Ama ben çok uğraşınca deli gibi çelik motıru arayıp şikayet yağmuruna tutup garanti müdürleri ile v.s. baya bir uğraştığım için garanti kapsamından değil ama müşteri memnuniyeti adında değişiklik yapıldı.

    Sağ aks dan kalkışlarda ama sadece kalkışlarda ve gaza yüklendiğimde vites farketmiyor çıt çıt diye ses geliyordu. Bayraktar önce aks da boşluk var dedi düzelttik diye aracı teslim etti ama sorun devam edince onlarında yardımları ile aks değişti. Sorun düzeldi. Ama sorunun nasıl olduğunu kimse anlamdı. Bu güne kadar ne sert bir şekilde çukura girmişliğim var ne de sağ teker sert bir darbe aldı hiç birşey yokken böyle bir sıkıntı çıktı ama düzeltildi.

    Yalnız şimdi de aracı direksiyonunu sağ tarafa çevirirken çok hafif tok tok diye bir dişli sesi gibi bir ses geliyor ama tatildi taşınmaydı derken götüremedim. Bu soruna bir çözüm bulacağım.

    -- Bir de şu yollar da ki şerit şeklinde ki şeylerin ve ince lakaların üstünden geçerken lokurtu geliyor. Bu ses frene basınca gelmiyor. Bunun neyde olduğunu anlamadım müsait bir zaman da bu iki sorun için gideceğim...


    Neyse gece gece bayağı bir bilgilendirici şeyler yazdım. Sizler de yeni kasa rio lar ile ilgili aracınız da ki sorunlar farkettiğiniş şeyler hereşeyi bu başlık altında yazarsanız takibi kolay olur.


    Halit...
     
    tt_boy bunu beğendi.
  2. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Ha bu arada ses takırtı v.s. gibi herşeyi sıvı silikon ile de çözebilirsiniz. Benim çok işime yaradı.
     
  3. pascalim

    pascalim Ralli Pilotu

    Katılım:
    4 Nisan 2011
    Mesaj:
    4.510
    Alınan Beğeniler:
    2.947
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Orhan İLYASLI
    Araç Modeli:
    Ceed Consept Plus SW
    Ne kadar çok biriktirmişsin böyle telefondan yazamıyorum şirkette bakacağım. Bu arada burun burunayiz oturuyoruz galiba halen gorusemedik
     
  4. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Hahah evet abi çok yakın oturuyoruduk ama iş güç görüşemedik bir türlü. Yalnız ben evi ümraniye şerifali kısmına taşıdım. Ama iş yerim halen şişli de :)
     
  5. megtorLas

    megtorLas Sürücü

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesaj:
    177
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    BALIKESIR
    Gerçek Ad-Soyad:
    ŞAKİR SAKIZLI
    Araç Modeli:
    KIA RIO 2011 1.4 TREND
    Araç 2011 ama eski kasa ,gruba dahil olamıyoruz :) Kazasız sorunsuz sürüşler
     
  6. sungurhan

    sungurhan Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Temmuz 2013
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    KartaL
    araçı alalı 1 sene oldu suana kadar benı rahatsız eden kasıslerden hızlı gectıgınde sert gecıyor onun harıcınde 25 30 KM hızındagıttıgımızdede Vites 1e zor gecıyor 2e takınca devır dusuk oldugu ıcın serı devam edemıyorsun . Ses Sistemı performansı baya bi Düşük . Onun harıcınde aracı MP3 Player baglı muzıkler devamlı bastan calıyor aracı her seferınde calıstırdıgımızda USB takınca bu sorun varmı bılmıyorum . Yanı keyfe keder sorunlar hep .. Arac Bu arada 4,000 KMde Bursaya gıdıs gelıs 400 Km olmak sartıyla 100 TLye gıdıp geldım yol bılgısayarında 5,4e Kadar Düştü
     
  7. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    İyi bir deneyim değerlendirmesi olmuş elinize sağlık.
    Sert Lastikler için forumda konusu da olan Goodyear EfficientGrip Performance Lastik tavsiye ederim. Bizim standart lastikler 195/55/16 ama ara ölçü olduğu için biraz pahalı. Bunun yerine 16 jantlarda standart ölçü haline gelmiş olan 205/55/16 taktım. Gerek arabanın yumuşaması gerek ıslak yol performansından çok memnunum.
    Bu ara yakıt tüketiminde gözle görülür bir artış hissediyorum. Normalde 6.5-6.8 lerde gezen ortalama yakıt tüketimi 7.0-7.5 arasında gidip gelmeye başladı. Lastik basınçları biraz düşmüş gibiydi 34 yaptım hepsini. Filtreler değişeli 7bin km kadar oldu. Sanırım hava filtresinden kaynaklı bir yakıt artışı var. Bugün ona da baktıracağım.

    @sungurhan > Usb de hangi şarkıda kaldıysa o şarkı kaldığı yerden devam ediyor.
     
  8. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Bu arada rio kullananlar özellikle de ist. da bulunan arkadaşlar yakıtlarını nereden ve hangi bayiden alıyorlar ?
     
  9. sungurhan

    sungurhan Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Temmuz 2013
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    KartaL
    Kartal tarafındayım Shelden Nıtro alıyorum baska yakıt koymuyorum
     
  10. Sarı_08

    Sarı_08 Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2014
    Mesaj:
    205
    Alınan Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk şen
    Araç Modeli:
    Kia rio fancy 1,4 2013
    KArtal köprüsü opetten 95 oktan alıyorum...
     
  11. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Şanzımana katılmıyorum. 2014 model 5 vites clionun kazık gibi vitesini attırdıktan sonra rionun vitesleri bebek gibi.
    Süspansiyona gelince hayatında doğru düzgün kiaya binmemiş adamları bindirdim gayet beğendiler süspansiyonunu hankook marka kaya gibi lastikler olduğu halde.
    Lastiklere gelince ilk fırsatımda 215/45/R17 jant lastk kombinasyonunu uyum sağlarsa düşünüyorum ve lastik markasıda yerli marka olduğu için Petlas..
     
  12. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Sedan ile hatchback arasında süspansiyon farkı var mı ?
     
  13. fadetoblack

    fadetoblack Acemi Sürücü

    Katılım:
    25 Ekim 2013
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Pendik Köprüsü'nün yanında ki Petrol Ofisinden alıyorum ben de.
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aslında mantiken olması lazım. Ama en doğru bilgi Mustafa Bey dedir.
     
  15. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    iki araç üzerindeki sistem aynı dizel ve benzinli arasındaki ağırlık farkı nedeniyle kullanılan amortisör cinsi farklı. sedan ve hb. arka amortisörleri aynı değil diye biliyorum. en azından sistemdeki parça kodları farklı karşılaştırma şansım olmadı
     
  16. BilalEmiroglu

    BilalEmiroglu Acemi Sürücü

    Katılım:
    20 Mayıs 2014
    Mesaj:
    39
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Bilal EMİROĞLU
    Araç Modeli:
    2012 Kia Rio Fancy 1.4 CRDI
    Çok ince noktalara değinmişsiniz.
    Ben de başıma gelen bir kaç noktadan bahsetmek istiyorum.

    - Direksiyon : Yaklaşık 20.000 km yaptıktan sonra, sola ve sağa tam manevra yaptığımda kutudan ses gelmeye başladı. Sanıyorum ki sizin de tarif ettiğiniz bir ses. Servise götürdüm, direksiyonu söküp baktılar, içinde bir rulman (ya da ona benzer bilyalı bir sistem) 'de sorun olduğunu söylediler, garanti kapsamında parçanın değişimi sağlandı. Sorun çözüldü.

    - Vites Topuzu : Aracı 2. el aldığımdan dolayı direksiyonda (hafif) vites topuzunda ise ciddi deri dökülmeleri vardı. Servis sağ olsun garantiden değişti. Sorun Çözüldü.

    - Gösterge Paneli : Biliyorsunuz araçta yarım kontak yapınca tüm ibreler sona vurup geri geliyor. Bu hareket esnasında ibrelerden "grrrt, grrrt" şeklinde ses geliyordu. Ben pek önemsemesem de servis kendi talebi ile garanti kapsamına sokup, değişim yaptı, sorun çözüldü.

    - Aydınlatma : Aracımda her iki kısa far da, sol arka stop'da ampul kesti. Servis ücretsiz değiştirdi, sorun çözüldü. Geçen hafta plaka aydınlatması ampulu kesildi, bakıma gittiğimde değiştirteceğim. Not: ampuller kesildikten sonra osram'ın halojen kısa farlarını taktım, çok memnunum. tavsiye ederim.

    Şu ana kadar başıma gelenler bunlar.

    - Turbo konusunu merak edip servise sormuştum. CRDI motorların tümü adına konuşarak, yılda belki 1 belki 2 adet arıza gelir/gelmez şeklinde cevap verdi. 150.000 km boyunca her ne turbo sorunu olursa olsun garantiden değişeceğini taahhüt ettiler.

    - Yakıt, shell nitro kullanıyorum. Daha önce opet denedim, Bp denedim. Çok ciddi şekilde söyleyebilirim ki ne Opet'te ne de Bp'de aynı verimi alamadım. Özellikle Bp kullandığımda çekişin düştüğünü çok rahat anlayabiliyorum. Tabi yakıt tasarrufu olarak da en belirgini Bp oldu.
     
  17. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Benim arabam da 3 aylık henüz 1800 kmde. Olumlu yönlerini yazmıyorum. Geri kalan herşey çok güzel araçta çünkü.
    Olumsuzluklar şu şekilde:
    1-İlk çalıştırmada geri vitese sokamıyorsunuz. Önce 1. 2. vitese atıp daha sonra geri vitese çekmek gerekiyor.
    2-Yolcu koltuğu kafalığı takır tukur ses yapıyor. Servis bir ara uğrayın çözeriz dediler.
    3-Sunroof içeri doğru açılırken yarıya geldi tak diye ses yapıyordu. Servis garantiden yaptı düzeldi.
    4-Amortisörler ve lastik jant kombinasyonundan dolayı araba bayağı sert. Öyle ki benim 3.5 yaylı Pro Ceed ile aynı sertlikte. Yay takınca çok daha sert olacaktır.
    5-Gaz tepkimesi kötü geldi bana. Pedalchip aldım taktım. Şimdi çok keyifli oldu.
    6-Farların gündüz farı olan kısmı çok hafiften buhar yapıyor. Kafaya takmadım pek.
    7-El freni çekikken arabanın içine oturduğumda arka disklerden gıy gıy ses geliyor. Servis normal bir ses dedi.
    8- Ses sistemi vasat. Alpine'ın bass-anfi ses sistemini alacağım. Orjinal hoparlörden tiz gelse yeter.
     
  18. wings

    wings Acemi Sürücü

    Katılım:
    16 Kasım 2014
    Mesaj:
    39
    Alınan Beğeniler:
    4
    Gerçek Ad-Soyad:
    Harun
    Araç Modeli:
    2021 kia sportage
    Benim rio sedan aracım geçen hafta geldi,rio yu görüp inceledikten sonra uğrunda 2 ay beklediğim skoda octavia aracın siparişini iptal ettim,bence iyide oldu octavia c sınıfı büyük bir araç ama aradaki toplam maliyetteki 20 bin tl tabiki iptal etmemdeki en büyük neden oldu.Rio sedan isteklerimiz karşıladı çok sevdik ancak bir tuhaflık var...bilmiyorum,belki bir teknik detay olabilir,şöyle ki;araçta 1. 2. vites sonrası hızlandıktan sonra 100 km hız gibi vites atarken devir sanki sabit kalıyor boşta kalıyor gibi yani 100km hızda giderken boşa atsanızda devir saati rölanti gösterirken,motor hala son devir çeviriyor gibi bir uğultu oluyor.bilmiyorum normal midir tek kafama takılan konu bu.Onun dışında araç fiyatına göre donanımlı şık ve kullanışlı geldi tam bir aile arabası ama bu yüksek hızdaki ses çok garip onun dışında memnun kaldık..
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlı uğurlu olsun.Güle güle kullanın aracınızı.Sorunuzun cevabını rio sedan kullanan arkadaşlar vereceklerdir.Ancak normalde devrin düşmesi gerekir.
     
  20. Shamil

    Shamil Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Ekim 2014
    Mesaj:
    411
    Alınan Beğeniler:
    88
    Şehir:
    Erzincan
    Gerçek Ad-Soyad:
    Şamil KARAVELİOĞLU
    Araç Modeli:
    2017 Volkswagen Caddy 2.0 Trendline
    Öncelikle aracınız hayırlı olsun kazasız sürüşler İnşallah.Bende 15 Ekim de rio sedanımı aldım ve aracımdan memnunum,genel olarak tüm ihtiyaçları karşılayan bir araç, tasarım ve fiyat konusu zaten malum, bahsettiğiniz devir sorununu ben hiç yaşamadım ve kanımca olmaması gereken bir durum.İsterseniz servise bir gösterin.
     

Bu Sayfayı Paylaş