Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Çekme Belgeli Araç Satın Alma Hakkında Yardım

Discussion in 'Diğer Markalar' started by y.emre, Jan 30, 2013.

  1. y.emre

    y.emre Sürücü

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    176
    Likes Received:
    0
    Location:
    sakarya
    Herkeze merhabalar
    Arkadaşlar uzun süredir araştırdığım çekme belgeli araç alımı hakkında sorularım olacak.
    Piyasa belli başlı galeriler bu işi yapmakta çokta uygun fiyatlı araçlar düşüyor.
    En güzel yanıda hasar onarılmadan satışa cıkarılıyor arabanın neyi var neyi yok görerek içinize sinerek alıyosunuz. ( sinerse tabi )

    Satış işlemleri yine normal araçlar gibi noterden çekme belgesi ile yapılıyor , tamir edildikten sonra tüvde muayneye sokularak yeni ruhsatlar çıkarılabiliyor bu tip teknik olarak aşamalar zaten belli başlı ve kolay ama..

    Örnek olarak 113157640 bu ilan numarasındaki juke 36.000 TL sadece çamurlukta lokal boyalık iş var , piyasa değeri 45.000 TL , Aracın pert kaydı yok ( satıcının dediğine göre ) olmadığını varsayarsak bu galeriler neden onarıp satmıyorlar sonuçta bi çamurluk lokal boyalı diye piyasa değerinin 10.000TL altına satılmaz illaki bi karı olur. ilan numarasındaki aracın sol çamurluğundaki hasar resimlerde dahi belli olmamakta nerdeyse, cok ufak tefek ezik var boyası dahi kalkmamış , düşünüyorumda neden bu araba sigorta şirketinin eline düştü kayda değer bi hasarı yokken? Hadi düştü diyelim galerici neden bu araca ruhsat cıkarıp satmıyor ( ruhsat masrafı max 500 TL ) sonuçta daha fazla kar yapar ruhsatlı satarsa..?

    Riodan önceki aracımız Eraydı titanyum grisi , bizim o araçta çekme belgeliydi tabi alırken adam söylememişti sonrasında 2007 model araba , 2008 yılında neden muayneye girmiş tarzında düşününce çekme belgeli olduğunu anladık..

    **Birde şu olay var kimi lüx galeriler MERCEDES, BMW , PORSCHE tarzında plakalı sıfır arabalar satıyor motor hacmi yüksek bunların zaten 6 aylık MTV si 5-6 bin TL civarında vergi ödememek için bunlarda hiç bi hasarı olmamasına rağmen plakaları trafiğe teslim edip çekme belgesi alıyorlar ve araç trafiğe çıkmadığı için MTV ödenmiyor , Tekrar ruhsat çıkarılacağı zaman zaten MTV geriye dönük olarak alınmıyor , ne zaman trafiğe çıkıyorsa o tarihteki 6 aylık mtv alınıyor..
    **Şöylede bi örnek verebiliriz 5 yıllığına yurt dışına gidecek olan kişi arabasını kullanmadığı süre zarfında vergi ödememek için bu şekilde trafikten çekme belgesi alıp garajında saklayabiliyor.. ortalama 6 aylık vergisi 300 TL desek , 5 yılda 3000TL boşuna para ödememiş olur..

    Not : Yani çekme belgesinin çok kötü birşey olmadığı ortada , Her çekme belgeli araç pert kayıtlı anlamınada gelmiyor..

    Zaten alım yapmadan önce şase ve eski plaka bilgilerini isteyip , bi kaç tanıdık sigortacı arkadaşa sorgulatcam pert kaydının olmadığını kesin olarak söyleyebilirlerse , uygun düşen aracı alıcam.

    Aklıma takılan şu bu galeri arabanın çamurluğu düzelttirip , ruhsat işlerini halledip satıp daha fazla kar elde edecekken neden bu şekilde satıyor ?? Varmıdır bunun altında yatan gizli bi bilmediğim cvp ?
    Okuyupta fikir sahibi olan arkadaşların fyardımına ihtiyacım var , ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Joined:
    May 5, 2011
    Messages:
    33,835
    Likes Received:
    9,423
    Location:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bilgi için teşekkür ederim.Vergi mevzuatı gerçekten ilginç.

    Ancak neden yaptırmadan satarlar aklıma birşey gelmiyor.Yaptırarak satmaktan mutlaka daha karlı bir işlemki bunu tercih ediyorlar.Yaptırma masrafları değilde belki de geriye kalan bürokratik işlemleri belki de daha külfetli.Mutlaka fikri olan arkadaşımız vardır.
     
  3. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Joined:
    Oct 10, 2012
    Messages:
    2,683
    Likes Received:
    1,106
    Location:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    çekme belgeli arç işi riskli, örneğinde juke verdin. sen aracın sahibi olsan kendin yaptırmazmıydın?, araç toplama işi eskisi kadar karlı değil, piyasada o kadar çok çakal varki, mesela senin baktığın juke nin. ağır hasarlı olup dışı yüzelsel yapılıp hafif hasarlı olarak satılmaya çalışılıyor olabilir?. şasesi dönüktür. şaesyi çektirmişlerdir. üstüne bir çıkma çamurluk işlem tamam, hava yastıkları büyük olasılıkla tamir edilimiş veya kapatılmış olabilir. büyük risk yani..
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Joined:
    May 5, 2011
    Messages:
    33,835
    Likes Received:
    9,423
    Location:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Haklısınız.Yoksa neden satsın.Mutlaka bir cinlik vardır işin içinde:12032il3:
     
  5. y.emre

    y.emre Sürücü

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    176
    Likes Received:
    0
    Location:
    sakarya
    Vergi mevzuatı ciddi anlamda bu şekilde ve bunu çok kişi bilmiyor..

    Bahsettiğiniz trafiğe tekrar sokma işlemleri külfetli değil , noter masrafı aynı , sadece ekstra olarak , plakasız kendi ilinize getireyemeyeceğiniz için , geçici plaka cıkarıyorsunuz 180 TL , birde tüvde muayneye giriyorsunuz 140 TL civarında yanlış bilmiyorsam , birde ek1 kağıdı dolduruyor ruhsat yaprakları için yani max masraf 500 TL diyim..
     
  6. astamiga

    astamiga Sürücü

    Joined:
    Jan 1, 2013
    Messages:
    70
    Likes Received:
    1
    Location:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Demirci
    Araç Modeli:
    Hyundai accent milenyum 2000 1.5 GLS automatic
    Genellikle bi süprizle karşılaşmamak icin bu gibi işlerden uzak dururum.
    süprizleri sevmem :)
     
  7. y.emre

    y.emre Sürücü

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    176
    Likes Received:
    0
    Location:
    sakarya
    Çekme belgeli araç riskli derken neyi kastettiniz ? Çekme belgesinin anlamı çekiciyle çekilmiş anlamında değil , tam adı TRAFİKTEN ÇEKME BELGESİ'dir( yani plakaları emniyete teslim edilmiş trafiğe çıkamaz ) ilk yorumumdada neden arabalar trafikten çekilir diye örneklerle belirtmiştim.. Sadece milletimizin ÇEKME belgeli deyince akla PERT veya HURDA anlamı geliyor , ön yargıda diyebiliriz.

    Bi kaç kez gidip arabaları inceledim , alıcı gibi ustayada götürdüm lifede kaldırttım , adamların dediğinin dışında hiç birşey yok , belli bütçeyi yakayınca ciddi anlamda fırsat olan bi aracı almayı düşünüyorum ,

    Örneğin bu link'teki BMW http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...n-firsat-beklenen-arac-ilanda-113213452/detay

    Merak ettiğim konu , şu bu arabaların eski plakaları ve şase numaraları üzerine hasar kaydı ve PERT kaydı yok , Ben satış aldıktan sonra böyle bi işlem yapabilirlermi ?
    yani ben arabayı üzerime aldıktan sonra sigorta şirketi o zaman pert kaydını işleme gibi bi durum söz konusu olabilirmi ???
     
  8. stormfather

    stormfather Usta Sürücü

    Joined:
    Sep 27, 2011
    Messages:
    532
    Likes Received:
    80
    Location:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet ALTINSOY
    Araç Modeli:
    Kia rio 1.5 crdi 2007
    bmv gerçekten cok güzel görünüyor gercekten 2 bin tl ile cıkılabilir mi acaba bence sırf kaput 3 4 bin tutar güzel bir cıkmasını bulamazsanız tabi orjanal parcalarıyla 7 8 binden aşağı masrafı yok bence ama ankarada hurdacılar sitesi ve kazalı araç parçaları satan yerler var muhtemel büyük illerin hepsinde vardır ki bu bmv cok olan bir araç bence cıkma parcaları rahatlıkla bulunabilir ama gercekten cok güzel bir araçmış.
     
  9. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Joined:
    Nov 29, 2012
    Messages:
    20,638
    Likes Received:
    4,794
    Location:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Riskli işleri pek sevmem...o yüzden bulaşmakta hiç istemiyorum
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Joined:
    May 5, 2011
    Messages:
    33,835
    Likes Received:
    9,423
    Location:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aracın km si ve fiyatı gerçekten iyiymiş.Böyle bir işe girilebilir.Ancak arabayı çok iyi kontrol ettirebileceğim bir oto tamir/kaporta vb. ustası lazım.Ancak bu işlerde çok iyi araştırma yapmak lazım.

    Bence aracın resmi olarak size satışı yapıldıktan ve aracın tescili sizin üzerinize işlendikten sonra pert kaydı işleyemezler.
     
  11. dragstar155

    dragstar155 Sürücü

    Joined:
    Feb 18, 2013
    Messages:
    94
    Likes Received:
    1
    Location:
    izmir
    arkadaşlar bu işler sizi aşar bence bulaşmayın,bi arabadan ekmek yenebilirse zaten al sen ye demezler emin olun... hasarlı araç kaportacıdan yada hasarlı satan galeriden alınmaz bence...
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Joined:
    May 5, 2011
    Messages:
    33,835
    Likes Received:
    9,423
    Location:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    +1 .Katılıyorum.
     

Share This Page