Emisyon regülasyonlarının gittikçe sıkılaştığı dünyamızda üreticilerin imdadına küçük turboşarjlı motorlar koşuyor. Dişli rakiplerine karşı Kia’nın kozu ise yeni turboşarj destekli 1.0 litre 3 silindirli T-GDi motor. Cenevre’de Cee’d GT Line ile birlikte duyurulan motor 118hp güç ve 172 Nm tork üreten Kia’nın yeni 3 silindirlisi 2015’in 4. çeyreğinde şimdilik sadece Cee’d ile satışa çıkacak. Motorun diğer modellere de gelmesi bekleniyor. Motor hala Avrupa’da yakıt tüketimi sertifikasına sahip değil ancak Kia’nın hedefi motorun güncel 1.6 litre 4 silindirli ve direkt enjeksiyonlu GDI motordan 15% civarında daha az yakıt tüketmesini sağlamak. Bu hedefi gerçekleştirmek için Kia boş durmamış. Lazerle oyulmuş yakıt enjeksiyon delikleri, ayrı termostatlara bağlanmış silindir başlıkları ve motor bloğu Kia mühendislerinin parçalarının sıcaklıklarını ayrı ayrı düzenleyerek maksimum verimliliğe ulaşmasını sağlamış. Ayrıca egzoz manifoldu da düşük sıcaklıklarda rahatlıkla ilerleyebilmek için yeniden dizayn edilmiş. Cee’d GT Line modelinde Start/Stop sistemi standart olarak sunulacak.
Gayet tatminkar bir guc uretiyor yakitta da iyi tasarruflu olur.cok merak ettim dogrusu Kia Rio hb dizel sporty
1299 cc 4 sılındır bır t-gdı motor da pazım bence bunun yanına. D2533 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Aşırı sıkıştırmalı bir t-gdi motor kısa ömürlü olur düşüncesindeyim. Yakıt küçük turbo motorlarda şehir içi düşük olsa da uzun yolda sanıldığı gibi değil gerçek kullanıcıda. Umarım ecoboots u geçecek bir teknolojisi olur.
Hyundai bu motoru geç geliştirdi , umuyorum ki uzun ömürle alakalı teknolojinin gelişmesini değerlendirmişlerdir . Hyundai Kia bu riski almazlar ama tabii ki çıkınca belli zaman sonra anlaşılacaktır
Bizim araçlarımızın aslında tek sorunu var ağır imal edilmeleri , tamam motorlarımız birer tork makinesi değil ama gerçekten sağlam üniteler o yüzden 20 nm daha az üretsin çok uzun yıl hizmet etsin görüşündeyim Riolarımız Ceedlerimiz Sportagelarımız 100-150 kg versin zaten ekonomide gelecek hızlanmada gelecek
aynen sorun çok kilolu kialarımızda.tek silindirli araçlar çift silindire göre daha fazla torg üretir.zamana ayak uydurucak bir motor yapmışlar.çabuk biter die düşünmüyorum.firma herşeyi düşünmüştür bence.sonuçta vw veya bmw gibi 6-7-8 ileri otm.ile bu motor dahada verimli olabilir.
Aynen şanzıman konusunda katılıyorum , otomatik şanzımanlar da çok başarılıydı konforluydu ama ciddi fazla yakıt tüketimine sebep oluyorlar Buna da ufak ufak el atarlarsa harika olacak ..
Güzel iş çıkarmışlar ceed gt ciddi satış yapar o zaman bu motorla. Satış fiyatı konusunda da bizi üzmezlerse tabi