Picanto 1.1 EX : Kia'nın Avrupalı miniği; Güney Koreli üreticiKia mini sınıftaki rekabete dahil olmak için Picanto modelini yollaraçıkardı. 2003 yılında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sahneyeçıkan model Türkiye'ye Çelik Motor A.Ş. tarafından ithal ediliyor.Sadece 1.1 litre 65 HP'lik benzinli motorla satılan otomobilde otomatikşanzıman isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor. Avrupa'da bu otomobilin1 litre motor hacimli 63 HP'lik bir versiyonu daha bulunuyor. C2'yi andırıyor Picanto'nun dış tasarımının özgün olduğunu söylemek güç. Ön fargrubu ve arka stoplar Citroen'in C2 modeline benziyor. Metal radyatörızgarasıysa kendine özgü. Ayna, kapı kolları ve koruyucu çıtalargövde renginde... Picanto 3495 mm'lik uzunluğuyla ancak Suzuki Alto'ya (3500 mm) rakipoluyor. Citroen C2 (3666 mm) ve Toyota Yaris (3640 mm) ise uzunluklarıylaPicanto'dan daha büyük. Picanto'nun genişliği 1595 mm, yüksekliğiyse1480 mm. İç mekan ferah Otomobilin iç mekanı yüksek tavan yapısı sayesinde oldukça ferah.Uzun boylu sürücüler bile Picanto'da bunalmadan yolculuk edebiliyor.Orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi vasat düzeyi aşmıyor.Kokpitte kullanılan alüminyum kaplamalarsa kalite hissini bir nebzeolsun artırmış. Orta konsolun en üstüne havalandırma ızgaralarıyerleştirilmiş. Daha alttaysa far yükseklik ayarı, ön-arka sis farı,arka cam rezistans butonları bulunuyor. Müzik sistemiyse ortayakonumlandırılmış. Klima kumandaları içinse orta konsolun en altıseçilmiş. Picanto'nun küllüğü son dönemde üretilen Fransız otomobillerinebenziyor. Bardaklık gözüne yerleştirilen yuvarlak küllük istendiğindesökülüyor. Bu, sigara içmeyenleri oldukça memnun edecek bir uygulama.Otomobilin 157 litrelik bagaj hacmi küçük; ancak ufak bir çantayıalabiliyor. Arka koltukların yatırılmasıyla bu hacmi 882 litreyekadar yükseltmek mümkün. Sadeceşehir içine yönelik Minik Picanto'nun motoru da kendisi gibi... Kardeş marka Hyundai'denalınan dört silindirli motor silindir başına üç supap teknolojisinesahip. 5500 d/d'de 65 HP güç, 2800 d/d'de 100 Nm tork üreten bumotor titreşimsiz çalışmasıyla dikkat çekiyor. Hızlanmakta biraznazlanan otomobil şehir içinde yeterli ataklığı sunuyor. Ancak 110km/s'den sonra hızlanmasını beklemek için oldukça sabırlı olmakgerekiyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 16 saniyede ulaştık.Son hızınıysa 150 km/s olarak ölçtük. Gücü tekerleklere eski nesilbir otomatik şanzımanla aktarılan otomobilin nazlı tavrına şanzımanda etki ediyor. Ani hızlanmalarda geç vites düşüren şanzımanın frenlerkenvites düşürme gibi modern özellikleri bulunmuyor. Picanto'nun motorhacmi küçük olmasına karşın yakıt tüketimi beklediğimiz kadar düşükdeğil. Testimiz süresince 100 km'de 7 litre kurşunsuz benzin tükettik.35 litrelik depoyla menzili 500 km. Yakıt deposu büyük olsaydı menzildaha etkileyici olabilirdi. Park etmesi çok kolay Picanto, şehir içindeki rahat kullanımıyla özellikle bayanlarıntercih edebileceği bir otomobil. Makul bir yol tutuşa sahip olanotomobil çok zorlanmadıkça sürücüsünü üzmüyor. Ancak onun bir şehirminiği olduğunu unutursanız tehlikeli maceralar yaşamanız mümkün.Picanto ufak boyutları nedeniyle yeterli arka diz mesafesi sunmuyor.Otomobilin beğenimizi kazanan bir diğer özelliği aynaları oldu.Çift açılı olmamasına karşın boyutları hayli büyük tasarlanan aynalargörüşü problemsiz kılıyor. 100 km/s hızla giderken yapılan ani frende42 metrede durmayı başaran Picanto bu disiplinde başarılı olamadı.Artık güvenlik sınırı 40 metrenin altına indi. Alıntıdır...