Merhabalar, benim birkaç sorunum var ve araç brc sıralı sistem. 1- araçla giderken yoldaki en ufak bozuklukları hissediyorum hele küçük çukurlara girince veya hız kesici tümseklerden geçerken sanki hiç amortisör yokmuş gibi tangır tungur ses ve sarsıntı oluyor. 2- araç ortalama 12 lt yakıyor. bu normal mi? çünkü aracı ilk aldığım zamanlarda bu kadar yakmıyor gibiydi. 3- aracı ilk çalıştırdığımda motor gaz yemiyor ve tekliyor ve egzozdan sanki pislik atıyormuş gibi patlama sesi geliyor, gaz pedalını ara ara bir süre bastıktan sonra devir yükselir gibi oluyor ama sabit giderken yine tekliyor ve birden devir yükseliyor, bu sorun 4-5 dk devam ettikten sonra motor ısınınca kesiliyor.(Bu sorunu benzinde de ve lpgde de yapıyor) Bunların sebepleri nedir?
1) Çukurlarda sarsıntı olması amortisörler ve takozlarından muhtemelen. 2) Fazla yakmasını etkileyen bir sürü sebep var. 3) Emin değilim ama sanırım ilk çalıştırmada çok fazla zengin karışım yapıyor olabilir ama emin değilim teklemesi hakkında bilgim yok. Filtrelerini kontrol ettirdinizmi peki aracınızda lpg hava filtresi falan.
motor üst takozları, traves takozları falan yeni değiştirdim. lpg filtresi de yeni değişti bu sorunu benzindeykende lpg deykende yapıyor,5-10 dk falan sonra motor ısındıktan sonra geçiyor gez yememe sorunu. amortisör olarak ne tavsiye edersiniz? yumusak bir amortisör mü yoksa sert mi olmalı. örneğin başka araçları bindiğimde tümsek ve çukurlardan geçerken hissetmiyorum mesaela, yoldaki bozuklukları hemen absorbe ediyor
Amortisörü yenilenecek anladığım kadarıyla. Sert-yumuşak farketmez, yeni amortisörlerle yastık gibi olur sephia. 97 ve 98 olmak üzere 2 farklı sephia 1.6 gtx'im oldu. 97 olanı ilk sahibindendi. Kompresyonu, çekişi mükemmeldi. Yakıtı ş.içi 10 litre lpg'yi pek geçmezdi. Sonra sahip olduğum 98 sephia'da kompresyon daha düşüktü. Çekiş de öyle. Ve ilkinden daha fazla yakıyordu. İkisinde de ateşleme problemi yaşadım. Öncelikle orjinal buji kabloları gerekiyor. Ardından distribütör kontrol edilmeli. Sebep budur demeyim ama ateşlemede problem yaşama ihtimaliniz yüksek. Diğer ihtimaller de göz önünde bulundurulmalı tabi ki.
Geçmiş olsun.Sanırım amortisör ya da rot başı sıkıntılarınız var.Bunlar değişirse sıkıntı kalmaz bence.