arkadaslar herkese hayırlı pazarlar, dun basımdan gecen olayı anlatmak ıstıyorum.90-100km hızla gıderken araç birden bole nasıl anlatsam tak dıye one yıgıldı gucten dustu araba sanklı kendını kapattı gaza basıyorum gıtmıyor falan hemen saga cektım arac artık durmak uzereyken 20-30km hızlara dusunce kendı kendıne stop etti.bı kac dakka sonra calıstırdım duzeldi, neden bole bısı oldu hıc anlamadım. ilk olarak aklıma turbo geldı,cunku gaza basınca gıtmedı fln anıden yıgıldı.ama sonra calıstırınca duzeldi.sonrasında yakıt alma sansım yoktu ve cok az kalmıstı acaba hava falan mı yaptı dıye dusundum dedım mazot pompasını yedık herhalde.hatta arabanın stop ettıgı yer rampaydı yanı mazot bıtmıs olsa veya cok azalmıs olsa gene calısmazdı, ayrıca dun kısa molalar harıc 9 saat yolculuk ettık sanmıyorum ama cok mu zorlandı falan dıcem bole kafam karıstı cok korktum araba kendı kendıne stop edınce.kusura bakmayın uzun oldu bıraz acaba fıkrı olan var mı
aynı durumu bende yaşadım, hatta farklı zamanlarda bir iki kere yaşadım. sebebler farklıydı. ilkini kışın çok soğukta araba aynı dediğiniz gibi yığıldı stop etti . serviste baktılar mazot filtresinin içindki yakıt normaldi. yakıtın donmuş olabileceğini söylediler. daha sonra yine bir kışta aynı durumda servis mazot filtresi şiştiğini gaza basınca daha çok yakıt mazot filtresinden geçemediği için araba stop ettiğini söylediler. mazot filtresi değişti . böyle durumlarda arabayı düşük devirlerde sürmek önemli. yukardaki gibi arızalar turboda ciddi arızalar veriyor. 90-100 le giderken araba birden stop edince, turbo nun yüksek devirde yağsız kalıyor.
anladım durum sanırım mazot fıltresı ıle alakalı cunku ben kıs sartlarından etkılenmıyorum bodrumda yasıyorum en soguklarda bıle 5-6 derecenın altında olmuyor sıcaklık.ben turbo zannetmıstım allahtan degılmıs.pekı mazot fıltresını degıstırınce sorununuz duzeldı mı ayrıca arza ısıgı falan yanmadı o da garıp geldı bana