Arkadaşlar iyi akşamlar. Başımdan geçen bir olayı anlatmak ve bilgilerinizden faydalanmak istiyorum. 2008 cerato aracım var. Yaklaşık 6 ay önce hararet nedeniyle conta yaktı. Sebebi radyatörün plastik bölümünün neredeyse boydan boya çatlamasıydı. Ne devirdaim de, ne de termostat ta bir sorun yoktu. Radyatörü orjinale yakın bir marka takıldı, devir daim, termostat hepsini değiştirdim. Özel serviste yaptırdım ve oradaki usta elantra ve cerato larda kronik olmasa da bu problemle karşılaştıklarını söyledi. Başına böyle bir sıkıntı gelen var mı. Şimdi hep tedirginim. Sürekli boruları filan kontrol ediyorum, işin açıkçası korkuyorum bir daha olacak diye, sanki borular çok serleşiyormuş gibi geliyor. Radyatör kapağı basıncı 1.1 bar orjinal. 0,9 barlık radyatör kapağı taksam bir sıkıntı olur mu veya başına böyle bir şey gelipte 0.9 barlık kapak takan var mı. Bilgisi olan arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
bendede 1.1 bar takılı ve 10 yıldır araç bende hiç radyatör değişimi olmadı .böyle bir sorunda yaşamamıştım.sadece 1 deva su devirdaim değişti o kadar
deniz seviyesinde 0.9 barlık kapak daha uygun. 2004-2006 elantra ve 2009 'a kadar olan cerato'larda 1.1 kapak radyatörün ömrünü kısaltıyor.
Hocam valla bilemiyorum benim başıma geldi. Ben aracımın 2.sahibiyim. 2013 yılında 50 küsür binde ilk sahibinden aldım. Aracımı normal kullanırım çok zorlamam, yağı, suyu, antifrizi hiç eksik olmaz zamanında değiştiririm. Başıma gelen bu olay Temmuz ayında gecenin üçünde ankara dan mersine giderken ulukışla ya 20 km kala serin havada geldi. Nasıl oldu bende anlamadım. Radyatör nasıl çatladı çok garip.
Korkum şu; orjinal radyatör de başıma bu geldiyse, orjinal olmayan (takılan kötü bir radyatör değil de) radyatör de tekrar bu olayın olma ihtimali daha yüksek olur diye düşünüyorum. Bu nedenle 0.9 barlık kapak takmak daha iyi olur mu, takan var mı diye bilgi almak istedim. Serdar bey konu ile ilgili yazmış, büyük bir ihtimal 0.9 barlık kapak takacağım.