10 Kasım LPG KABLO

Elektostatik Boyama Nedir ?

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda ser.duman tarafından 24 Ocak 2014 tarihinde açılan konu

  1. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Elektrostatik toz boyama solvent ( Petrol kaynaklı uçucu madde) içermeyen bir yüzey kaplama metodudur. Kaplayıcı malzeme, son kat boya tabakasını oluşturan çok ince toz boya partikülleridir.Toz boya, boya kabininde özel boya tabancaları vasıtasıyla atılır. Tabancadan geçerken elektrostatik yüklenen toz boya partikülleri kabin içinde boyanacak malzemeye yapışır ve kaplama işlemi gerçekleşmiş olur.

    Toz boyanın malzeme yüzeyine tam olarak yapışabilmesi için malzemenin de çok iyi bir şekilde topraklanması gerekir. Fazla atılan boya, kabinde bulunan boya geri kazanım sistemi sayesinde toplanır ve tekrar kullanıma sokulur. Boya geri kazanım sistemi elektrostatik toz boyama teknolojisinin en büyük ekonomik avantajlarından biridir. Malzeme toz boya ile kaplandıktan sonra pişirme fırınına girer. 200ºC olan fırın ısısı toz boyanın erimesini ve malzeme üzerine yapışmasını sağlar. Sonuçta çok dayanıklı, ekonomik, çevre dostu, geniş renk yelpazeli ve parlak bir yüzey kaplaması elde edilir.

    Solvent içermemesi, yüzey kalitesi, dayanıklılığı, boya geri kazanım sistemi, ekonomikliği ve çevre duyarlılığı elektrostatik toz boyamayı geleneksel boyama işlemlerine göre daha çekici bir alternatif yapmaktadır.




    Elektrostatik Boyamanın Avantajları Nelerdir ?

    MÜKEMMEL KAPLAMA

    Toz boyanın polimerizasyonu pişme işlemi sırasında boyanın malzemeye yapışıp tutunmasını sağlar. Sonuçta elde edilen kaplama aşınmaya, korozyona, kimyasal etkilere ve darbelere karşı mükemmel bir direnç gösterir.

    Toz boya üreticilerinin sürekli araştırmaları sonucu renk, parlaklık, doku, dayanıklılık ve uygulama kolaylığı gibi önemli avantajlar kazanılmıştır.

    ÇEVRE KORUNUMU

    Çevre dostu bir işlem olan toz boyada uçucu petrol kaynaklı (solventler) bulunmaz. Bu sadece çevreyi korumakla kalmayıp aynı zamanda işçi sağlığını da korur. Boyacının sadece bir toz maskesi takması yeterli gelecektir.
     
  2. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    arabayı böyle boyatcan aslında ömürlük olur da işte maliyet..??
     
  3. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Otomotiv sektöründe; Üretici firma hattında boyama yöntemi bu şekildedir zaten. Maliyeti biraz uçuktur. 1 adet robot kolunun ucunda ki tabanca ucunun fiyatı yaklaşık 200bin Euro dur
     
  4. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Şimdi bizim araçlar bu şekilde boyalı öylemi?

    GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  5. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    evet :thumbup1:

    (+) ve (-) yükler aracılığılya sprey edilen boya hiçbir kayıp yaşamadan yüzeye tutunur ve uygulanan yüzeyi tamamen sarar
     
  6. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Celik kapılarda elektrostatik boya ancak araç üzerindeki boyalardan daha dayanıklı en ufak fermuar çarpması cizmiyo örneğin
     
  7. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Çelik kapılarda ki boya sistemi ile araç üzerinde ki boya sistemler tamamen farklı.

    *Çelik kapıda tek kat bir boya var.
    *Araba da ise; Vernikli bir sistem ve 5 farklı boya katmanı
     
  8. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    10 katta olsa çizilir var bi terslik bu işte :D

    GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  9. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Vernik yumuşak, elastik yapıya sahip o yuzden cabuk çiziliyor:rolleyes:
     
  10. sezops

    sezops Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Haziran 2013
    Mesaj:
    473
    Alınan Beğeniler:
    62
    Şehir:
    eskisehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Gündaş
    Araç Modeli:
    XD2
    Iki kutu yagli boya bir rulo vurucan arabanin gozune :)

    Bilgiler icin tesekkurler.

    HTC Sensation Z710e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  11. nafo123

    nafo123 Sürücü

    Katılım:
    7 Nisan 2013
    Mesaj:
    66
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İzmir
    Uçaklarda kullanılır özellikle.
     
  12. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Ucaklarida ayri paylasicam

    M70T cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Paylaşım için teşekkür ederim Sercan.
     
  14. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Rica ederim hakan abi
     
  15. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Sercan bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Bir sorum olacaktı. Artık sıfır km dediğimiz araçlarda bile portakal kabuğu dediğimiz görüntü oluyor. bunun nedeni nedir. En çok ta WV gurubunda kia da tamponlarda çokça rastlıyorum.
     
  16. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Merhabalar umut; geç cevap verdiğim için kusura bakma öncelikle :) Soruna gelecek olursam; Verniğin biraz kuru uygulanması yada uygulama viskozitesinin bir kaç saniye yüksek olmasından dolayı portakal kabuğu görüntüsü oluşmaktadır. Aracın hattan ilk çıktığında bir problem varsa tekrar boyanır. Yada Nakliyede bir hata olursa ki daha sık rastlanır serviste yapılan uygulamada böyle bir uygulama hatası olmaktadır. Biraz karışık olmuş olabilir anlatımım kusura bakmayın
     

Bu Sayfayı Paylaş