Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Kia Cee'D İnceleme

'Cee'd Forum - Club' forumunda ERSİN tarafından 6 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Cee'd : Bu savaşta ben de varım!

    [​IMG]

    Korelilerin Avrupa pazarına ilgisi devam ediyor. Bunun için birçok Koreli marka tasarım merkezlerini Avrupa’ya taşımaya başladı bile. Gerçekten eğer Avrupa pazarını hedefliyorsanız bunun başka bir yolu da yok. Koskoca Amerikan markaları bile bunun böyle olduğunu kabul etmek zorunda kalarak, bazı modellerinde Avrupa’ya yönelik tasarımlar yapmaya başladılar. Bu eğilimin görüldüğü birçok Uzakdoğulu marka, yaptıkları yatırımların meyvelerini toplamaya başladı bile. İşte onlardan biri de kompakt sınıfta Cee’d ile adını Avrupa’da iyiden iyiye duyurmaya başlayan Kia. Geçtiğimiz aylarda ülkemize de ithal edilen Cee’d 1.6 dizel otomatik versiyonuyla bu testimizin konuğu oldu.


    Ne Avrupalı ne de Asyalı!
    Slovakya’nın Zilina kentinde bulunan ve Kia’nın Avrupa’da kurmuş olduğu ilk üretim tesisinde üretilen Cee’d tasarımıyla Avrupalı olsa da kalite ve teknik özelliklerine bakıldığında hala bir Koreli.
    Önden bakıldığında sert ama bir o kadar akıcı hatlara sahip olan Cee’d markanın yeni dönemdeki tasarım anlayışının nasıl olacağını gösteriyor. Burun kısmının altından başlayıp kaputun üzerine ve oradan da A direğine uzanan ana çizgi tavan rayı boyunca ilerleyip oradan da C direğinin altından arka lamba grubu ve tampona kadar uzanıyor. Arka tasarım ise biraz daha sade ve durağan bir çizgiye sahip, lamba grubu ve tamponların aracın geneliyle tam bir uyum içinde olduğunu ve bütünsellik açısından bizden geçerli not aldığını söylemeden geçmeyelim…
    4.2 litreuzunluğa sahip olan Cee’d, 2650 mmdingil açıklığı ile de rakiplerinden aşağı kalmıyor. 70 derece açılabilen kapıları sayesinde araca iniş binişler son derece kolay. Görünümü son derece kompakt olmasına rağmen hem öndeki yolcu ve sürücü hem de arkada oturanlar için yeterli bir iç hacim sunan Cee'd, diğer rakiplerinde de olduğu gibi hatchback tasarımın getirdiği bazı dezavantajları üzerinde taşıyor. Aracın kabin içi aynen dışarısı gibi son derece modern bir tasarıma sahip. İçeride kullanılan çift renk ferahlığı arttırırken otomobile dinamik bir görünüm de sunuyor. İçeride kullanılan plastik kalitesi yeterli olsa da Avrupalı rakipleri yakalamak için biraz daha çalışılması gerekiyor. Direksiyon simidinin tasarımı sürücü heyecanlandıracak düzeyde değil ama ele oturuşu ve üzerindeki kumanda düğmelerin kullanımı sorunsuz. Orta konsoldaki öğeler de son derece yerli yerinde kullanılmış, sürücünün kullanımına kolaylık sağlıyor. Fakat yol bilgisayarı biraz karmaşık, o yüzden alışmak zaman alabilir. Bu arada modern yaşamın vazgeçilmezlerinden olmaya başlayan elektronik aletler için USB ve AUX iPod®* girişi de Cee’d’in orta konsolunun altında araçtakilerin kullanımına hazır bir şekilde bekliyor.

    Sert sürüş karakteri
    Kia Cee’d de Koreli kardeşi i30 gibi sert bir sürüş karakterine sahip. Bunun en büyük sebebi de süspansiyon ayarları. Özellikle şehir içindeki çukurlarda ciğerlerinize kadar işleyen sarsıntı yola çıkınca kendini başka bir şekilde gösteriyor. Özellikle yol tutuşuna önemli katkıları bulunan sert süspansiyon ayarları baştan da söylediğimiz gibi aracın tasarımıyla uyumlu sıkı bir sürüş karakteri sağlıyor.
    Bu sürüş karakterine önemli bir katkı da 115 HP’lik motor ve 4 ileri otomatik şanzımanın uyumundan geliyor. Her ne kadar zaman zaman isteklere anlık gecikmelerle cevap verse de otomatik şanzımanın çalışma karakteri sürüş keyfini gölgelemiyor. 1900-2750 d/d aralığında 255 Nm tork üreten 1.6 litrelik dizel motorun performansı beklentileri fazlasıyla karşılıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.8 saniyede alan Cee’d’in son sürati ise 180 km/s.
    Cee’d’in en çok dikkat çeken özelliklerinden biri de güvenliğe verdiği önem. Hem Kia’nın Russelsheim’da bulunan Ar&Ge Merkezi’nde hem de Kore’de yapılan mühendislik çalışmaları sayesinde çok güçlü bir gövde tasarımına imza atılmış. Bunun en büyük kanıtı da Euro NCap’tan alınan beş yıldız. Koreli otomobillere Avrupa’daki bakış açısını değiştiren de bu olmuştu zaten. Testimiz esnasında ESP’sinin zaman zaman etkin biçimde çalışmadığını gördüğümüz Cee’d genel olarak güvenli bir sürüş karakterine sahip. Yaptığımız fren testlerinde de güvenlik mesafesini aşmayarak bunu ispatlamış oldu.
    Ülkemizde 1.6 lt. CRDi 90HP ve 1.6 lt. CRDi 115 HP olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunan Cee’d, 3 ve 5 kapı olarak 2 farklı gövde tipine ve Motion adıyla 2 farklı donanım paketine sahip. 32.262 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Cee’d’in daha çok tercih edileceğini tahmin ettiğimiz 115 HP’lik 5 kapılı versiyonunun fiyatı ise 36.994 YTL’den başlıyor. Avrupalı hatchback otomobillere aşinalığı olmayan, uzak doğulu markaların meraklıları için Cee’d hesaplı bir seçenek olabilir. Özellikle genç müşteri kitlesi, son dönemde hızla büyüyen hatchback pazarına farklı bir renk getiren Kia Cee’d’i tercih edebilir.
    Özetle; kompakt hatcback sınıfındaki yıldızlar savaşı gittikçe kızışıyor ve Kia Cee'd bu savaşta ben de varım diyor, tercih sizin...


    Alıntıdır...
     

Bu Sayfayı Paylaş