Bugün sabah saatlerinde cep telefonumdan bana ulaşarak kia servisleri satış ve satış sonrası hizmetler hakkında gayet kapsamlı bir anket yaptılar. Kia için yapılan bu anketle kia kendine sanırım yeni bir politika hazırlamayı düşünüyor. Özellikle servis hizmetleri, reklam stratejileri ve reklam mecralarıyla ilgili kapsamlı sorular vardı. İnternetle ilgili sorularda kiaclubtr.com adresini özellikle vurguladım Özel servis, yetkili servis hizmetleri ve fiyatlarıyla ilgili karşılaştırmalı sorular vardı. Kia bu anketten sonra cezbedici kampanyalar düzenleyebilir.:thumbup1:
aynı yerden beni de aradılar ve sizin de belirttiğiniz gibi özelde Denizli Kia Yön Otomativ genelde Çelik Motor hakkında puanlaması 1 den 5 e kadar diye başlayan -bir yerden sonra oyuna dönüşen- detaylı sorularla beni bunalttılar.Benim özellikle vurguladığım şey mecbur kalmadıkça bu fiyat politikasıyla yetkili servise gitmediğim ve gitmeyeceğim oldu.Arac memnuniyetiyle ilgili 1 den 5 e kadar puan vermem istendiğinde 100 demem anketi yapan bayanın bir an dumur yaşamasına sebep olsa da anketin tek eğlenceli anıydı
denizli yön otomativden benı de aradılar.aracı ılk aldıgımda oraya expertiz ıcın goturmustum. hizmetten memnun kaldınız mı vsvs 1 den 5 e kadar puanlama vardı. bu tarz anketlere hıc bır zaman ınanmamısımdır.dusunce olarak guzel yapılan hızmetı sorgulamak,karsılastırmak vbb. fakat bunun ben sadece goz boyama oldugunu dusunuyorum.ben şikayetımı ve onerımı sundugum zaman cok guzel memnunıyetle ılgılenecegız fln fılan ama servıse gıttıgımde aynı seyle karsılasıyorum yanı degısen hıc bırsey yok. sonuc olarak servıslere fazlaca odedıgımız paraların karsılıgını ölçme yontemı sadece anket olmamalı.
Ali Bey beni Çelik Motordan aradılar.İki aylık Kia kullanıcılığımda iki defa yetkili servise gittim.İlki aracı alırken expertiz raporu için ikincisi rutin bakımın maliyetini öğrenmek için.Expertiz için ödediğim 100 lirayı makul bulmam ve servis görevlilerinin içtenliği beni bakım için için oraya tekrar gidişimde cesaretledirse de aynı işi dışarda neredeyse yarı fiyatına yaptırmış olmam tercihimi şekillendiren baskın unsur oldu.Yalnız anket sonunda bana sordukları -bu yanıtlarınızı isim ve telefon vererek Yön Otomotivle paylaşmamıza izin verir misiniz- sorusu zayıf da olsa bir gelecekle ilgili umut beslememe yol açmadı değil :blush:
İşlerine gelen anketleri öne çıkarıyorlar. İşlerine gelmeyen anketleri özelliklede hangi servisle ilgili olumsuzluklar varsa oraya pas ediyorlar ve o anket orada yok olup gidiyor. Kendim bu anketlerle ilgili şimdiye kadar katıldıklarımda olumlu olanlarda dönüşleri oldu. Ama kötü notlarımın olduklarında hiç dönüş olmadı. Hatta anketime serviste dahi denk geldim. Kimsenin ilgilendiğinide görmedim. Bu benim başıma geldiği için yazdım. Diğer servislerde böyledir demiyorum. Yanlış anlaşılma olmasın.
Kia da görev değişimi oldu,yeni bir müdire geldi ,o sebeble yapmıştır kia anketleri,benim bakım temmuz başında umarım o zamana kampanya falan yaparlar
Arkadaşlar bence bu tarz anket türü araştırmalara ön yargılı bakmamak ve elimizden geldiğince katılmak gerektiğini düşünüyorum. Bende reklamcılık sektöründe çalışan biri olarak şunu diyebilirim ki doğru reklam ve hedef kitlesine ulaşmak için bu tür reklam kampanyalarını firmalar isteseler de istemeselerde dikkate almak zorundalar. Çünkü tonlarca parayı reklama döküp sonra kimse buna ilgi göstermezse o firmanın reklam yapmasının bir mantığı kalmaz. Bir reklam kampanyası oluştururken tüketicinin isteği en önemli unsurdur. Bizlerde verdiğimiz cevaplarla kullandığımız markaları şekillendirebiliriz diye düşünüyorum. Bizim millet olarak banane, bundan hiç bişey olmaz anlayışından kurtulmamız gerekiyor.
1-2 hafta önce benide çelik motordan aradılar aynı anketi yaptılar...Tekkar oto ile alakalı memnuniyetsizliğimi bastıra bastıra dile getirdim...Birkaç sorumda oldu yanıtlamak için size döneceğiz dediler ancak dönmediler...
Bu anketlerin küçükte olsa faydası var bence.Mesela beni aracımı aldıktan sonra 2 yıl boyunca 6 ay da bir aradılar ve 2. aradıklarında serviste araçların fırça ile yıkandığını ve köpük makinesi olmadığını söylemiştim.Daha sonra servise ilk gidişimde bu makinenin servise alındığını gördüm.