Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Kia Picanto 1.1 EX DSL Comfort. İnceleme

'Picanto Forum - Club' forumunda ERSİN tarafından 6 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Kia Picanto 1.1 EX DSL Comfort : Makul şehirli


    [​IMG]

    Kia Picanto 1.1 EX DSL Comfort, bir şehir otomobilinden beklenen küçük boyutlar, dizel motor ve makul fiyat-donanım ilişkisi gibi bir çok özelliği bünyesinde barındırıyor.
    Büyük şehirlerdeki ve özellikle İstanbul’daki trafik sorunu herkesçe malum olan bir gerçek. Bu durum doğal olarak insanları otomobil konusunda farklı arayışlara itiyor. Yani fiyatı uygun, yakıt tüketimi düşük, dışı küçük, iç mekanı da yeterli olsun. Bu durumda mini sınıf otomobiller ön plana çıkıyor. Evet, küçük sınıf otomobiller sizi trafik sıkışıklığından kurtaramaz, fakat zaten İstanbul gibi bir yerde yaşıyorsanız çok güçlü ve çok hızlı bir otomobile sahip olmanızın da bir anlamı kalmıyor. Çünkü özellikle belirli yer ve saatlerde gittiğiniz yolun büyük kısmını 40-50 km/s gibi hızlarla kat ediyorsunuz.

    75 HP’lik 1.1 dizel motor

    Kia Picanto zaten kendi sınıfında elde ettiği başarılı satış rakamlarıyla bu gerçeğin farkında olan birçok insanın tercihiydi. Aileye en son eklenen 1.1 lt’lik 75 HP gücündeki CRDi turbodizelle artık dizel ekonomisini de artılar hanesine yazmak istiyor. Konuya otomobilin en çok merak edilen yanı olan motordan girelim. Picanto’da bulunan 1120 cc’lik, sıralı 3 silindirli commonrail turbodizel motor 75 HP güç ve 130 Nm tork üretiyor. Alt devirleri çekiş yönünden belirgin bir sıkıntı yaratmayan motor 1020 kg boş ağırlığa sahip karoseri zorlanmadan taşıyor. Motor güç bandı 4000 d/d’den sonra biraz hızlı şekilde düşse de, bu durum rahatsızlık vermiyor. Bu otomobilde rahatsız olunabilecek tek şey, test aracına özgü olduğunu düşündüğümüz birinci vitese biraz zor geçme sorunu. Performans yönünden bir şehir otomobilinden bekleyeceğiniz ivmelenmeyi sağlayan Picanto’nun testlerde elde ettiği 14.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri fabrika verisinden yaklaşık 2 saniye daha iyi. Pek sık karşılanmayan bu durum karşısında sonuçtan emin olana kadar test cihazıyla yaptığımız ölçümleri tekrarladık. Tüketim olarak ele aldığımızda Picanto’nun elde ettiği 5.8 lt/100 km’lik tüketim ortalaması fena sayılmasa da bu hacimdeki bir dizel motor için yüksek sayılabilir. Yine de bu tüketimin şikayete neden olmayacak kadar makul olduğunu söyleyebiliriz.

    Şehiriçinde pratik

    Görüş açıları, küçük boyutları ve 9.2 metrelik dönme çapıyla sürücüsünü rahat ettiren Picanto, uzun yolda da fazla tedirginlik vermiyor. Yüksek hızlarda yan rüzgarlardan hafif etkilenme gösteren otomobil yol şartlarından dolayı zaman zaman biraz salınıma giriyor. Fakat bunlar hiçbir zaman tedirginlik verecek boyuta ulaşmıyor. Virajlardaki yol tutuş için de aynı şeyi söyleyebiliriz; yani sert virajları sevmese de, sınıfı için normal.

    Otomobilin iç mekanı 4 orta boylu yetişkin için tatminkar bir alan sunuyor. Arka koltuklarda oturanların ayaklarını ön koltuk altlarına uzatabilmeleri rahatlık hissini arttırıyor. İç mekanda yeterli sayıda eşya gözü olması kullanışlılığı arttırıyor.


    Alıntıdır..
     

Bu Sayfayı Paylaş