10 Kasım LPG KABLO

Kia Sportage 1g 1995 fe3 motor modifiyesi

'Motor Modifiyesi' forumunda sekiz tarafından 11 Ocak 2016 tarihinde açılan konu

  1. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    Merhaba arkadaşlar,
    Bursa'dan harika bir abimizden orijinal temizlikte bir Kia Sportage 1g aldık.
    Araç stok olarak 130 beygir civarı biz stok motordan 0,5 bar t3 turbo ile 190 beygir civarı bir güç yakalamayı umuyoruz.
    Daha önce böyle bir uygulama yapan tecrübeli arkadaşlar var mı?
    Bu seri motorda kronik sıkıntı çeken arkadaşlar var mı yorumlarımızı bekliyorum.
    Eksiklerimiz konusunda da yorumlarınızı bekliyoruz.
    1-T3 turbo
    2-Su soğutmalı intercooler satılmıyor yapacağız
    3-Aem Fuel/Ignition Controller(F/IC)
    4-Manifold fe3 olarak satılıyor fakat Mazda için Sportage için olmadığı için kendimiz yapacağız eksoz flaşı için Cnc tezgah uyumlu elinde çizim olan varsa paylaşabilirmisiniz.
    5-intercooler'ı soğutabilecek su deposu ve pompası
    6-60'lık eksoz borusu ve cut out
    7-westgate 0,5 bar
    8- blow off
    9-yağ soğutucu orijinal motorda mevcut yetmez ise bakacağız
    10-yağ jetleri orijinal motorda var mı bilmiyorum servis el Kitabı'nı indirdim inceleyemedim varsa motoru açmaya hiç gerek kalmayacak
    11- turbo basınç hortumları
    12-turbo yağ giriş ve ve geri dönüşü
    tabi ki daha düşünülenler bunlar neler çıkacak kim bilir...
     

    Ekli dosyalar:

  2. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    sportage 004.jpg
    yağ soğutucu varmış arabada
     
  3. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    vayy güzel proje.

    mod. düşünülen araçta çok farklı.neden cooler su sogutmalı düşünüyorsunuz.bence normal cooler yeterli,yag sogutucu şart olur gibi.sıkıştırma oranı sabitmi kalıcak.yoksa kalın conta kullanılıcakmı.anladıgım motor açılmıcak 0.5 barla ufak ufak gazlanıcak.

    avp.abd. de örnekleri vardır illaki.ama tr. de ilk olucak gibi.
     
    sekiz bunu beğendi.
  4. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    merbaha normal soğutucu aslında yeterli gelir elbette ama aracı aynı zamanda off road için kullandığımız için intercooler ı aracın altına ayakın koyamıyoruz. o nedenle araç içine su devir daimi ile soğutma sağlayacagız. su soğutmalı intercooler aslında 1000 beygir üzeri araçlar için tasarlanıyor bizimkini fazlasıyla karşılar. araçta sıkıştırma çok yüksek değil 9 zaten yarım bar için gerek duymadık avansı kısarak ayarlamayı düşünüyorum.
     
  5. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    subarularada su sogutmalı cooler uygulanıyor.ülkemizde bir kaç örnegi var die biliyorum.off road içinse saglam torkda geliyor demektir.

    aracı biraz araştırdımda sıkıştırma dediginiz gibiymiş.0.5 bar kalıcaksa bu şekil devam.gelişmeleri merakla bekliyorum.
     
  6. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    sportage 010.jpg sportage 017.jpg

    MANİFOLDU YAPMAYA BAŞLADIK:)
     
  7. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Proje çok kaliteli gerçekten. Takdir ettim. Ivır zıvırlara turbo basınç, yağ basınç, yağ sıcaklık saatini de ekleyim. Malum off-road da yapılacakmış. Yağ soğutucu değişmezse en azından yağ sıcaklığını anlık olarak takip eder, gerekiyorsa yağ soğutucu takviyesi yaparsınız.
     
    sekiz bunu beğendi.
  8. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    araç nerde yapılıyor.proje bitim tarihi bellimi.
     
    sekiz bunu beğendi.
  9. Ali34CaN

    Ali34CaN Ralli Pilotu

    Katılım:
    24 Haziran 2015
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    327
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Can
    Araç Modeli:
    Old Sportage 2015
    merakle beklıyoruz, gercekden buyuk emek tebrıkler
     
    sekiz bunu beğendi.
  10. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    tabiki denemeden bilmeyiz ama:) afr saatimiz var ama kısa bant 1 volt basit biraz ama ayarlarken kaliteli bir aem afr ile ayarlayacagız beyin avans ayarlarını... birde en özenmlisi eksoz sıcaklık için gösterge takarız turbo basıncı sabit kalacak onu kontrole gerek yok diye düşünüyoruz şimdilik
     
  11. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    teşekkürler
     
  12. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    araç Afyonkarahisar'da bitimine en az bir hafta daha var...
     
  13. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    sportage 019.jpg sportage 020.jpg sportage 024.jpg sportage 019.jpg sportage 020.jpg sportage 024.jpg sportage 026.jpg

    sadece geceleri çalışabildiğimiz için şimdilik bu kadar ilerleyebildik...:) biraz kaynak konusunda da iyi değiliz öğreniyoruz:))))
     
  14. Emre Akçay

    Emre Akçay Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Nisan 2012
    Mesaj:
    1.181
    Alınan Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Edirne
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Akçay
    Araç Modeli:
    '13 Kia Pro_Cee'd GT
    Egsoz sıcaklıktan kastınız EGT sanırım. Mantıklı. Böyle bir araçta anlık olarak sıcaklık ve basınçları takip etmek lazım. Neyin ne olacağı belli olmaz iş garanti olsun. Ben Defi replica almıştım çok işimi görmüştü mesela. EGT,boost,oil pressure, oil temp olarak.
     
    sekiz bunu beğendi.
  15. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    EVET USTA HAKLISIN ARAÇ YÜRÜYÜNCE DÜŞÜNECEGİZ ONLARIDA İNŞALLAH...
     
    Emre Akçay bunu beğendi.
  16. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    esasen oil temp banada lazım.elm de görülmüyor.yazın iat yukseliyor topspeedde.

    1 haftada bitecekse bayagı hızlısınız maşallah.örnek aldıgınız bir araç var galiba.sonuçta herşey custom.
     
  17. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    biz yıllardır afyonda arkadaşımla araba turboluyoruz deneme yanılmayla oldukça fazla hızlandık:9
     
  18. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    sportage 037.jpg sportage 038.jpg sportage 032.jpg

    turbomuzu yerleştirdik yağ giriş çıkışını eksoz cut out unu yaptık
     

    Ekli dosyalar:

  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Çalışmalarınız çok güzel elinize ve emeğinize sağlık
     
    sekiz bunu beğendi.
  20. sekiz

    sekiz Acemi Sürücü

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Afyonkarahisar
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin Fındık
    Araç Modeli:
    sportage 1g
    sportage 001.jpg sportage 002.jpg sportage 003.jpg sportage 004.jpg sportage 005.jpg

    su soğutmalı intercoolerı kaynattırdık devir daimini cam suyuna verdim:)) turbo üzerinde wastgate basıncı biraz yüksek düşürmeye çalışıyoruz az az gazladığımızda enjektörlerin ve nozulların yetmediğini farkettik onların değişmesi gerekecek.
    aem fic te krank sensörünün çıkan sinyalini aracın beyni oklumadığı için avansta oynama yapamıoyruz.
    zenginleştirme için değişikliğe izin veriyor allahtan aracın beyni
    şu an çokj eglenceli bir hal aldı...
     
    gogo46 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş