10 Kasım LPG KABLO

Otomobil bakımının püf noktaları

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda sungurhan tarafından 14 Ocak 2014 tarihinde açılan konu

  1. sungurhan

    sungurhan Usta Sürücü

    Katılım:
    27 Temmuz 2013
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    48
    Şehir:
    KartaL
    Arabanızın günlük, aylık ve yıllık hangi bakımlardan geçmesi gerektiğini biliyor musunuz?

    [​IMG]

    Günlük Bakım

    -Fren, dönüş ve dörtlü acil sinyal lambalarınızın çalıştığından emin olunuz. Lambaları her zaman temiz tutunuz.


    Aylık Bakım

    - Motor yağ seviyesini kontrol ediniz.

    - Soğutma sisteminden sızıntı olup olmadığını gözle muayene ediniz. Radyatör antifriz/soğutucu seviyesini kontrol ediniz. Yeni otomobillerde seviye işaretli şeffaf depolar bulunmaktadır. 50/50 kalıcı antifriz ve su karışımı ile doldurunuz. Dikkat: Motor sıcakken basınç kapağını açmayınız.

    - Cam silecek suyu deposunu dolu tutunuz. Doldurma işleminden sonra, silici lastiklerini, üzerine bir miktar çözücü döktüğünüz bir bezle siliniz.

    - Kayışları ayda bir kontrol ediniz. Aşınmış, yüzeyi camlaşmış veya kavrulmuş kayışları değiştiriniz veya iyi durumda iseler gerginliklerini kontrol ediniz. Kayış gerginliği, kasnaklar arasından baş parmağınızla bastırdığınızda 10-15 mm esneyecek düzeyde olmalıdır. Esnemiş, şişmiş veya çürümüş hortumları değiştiriniz. Kelepçeleri sıkınız.

    - Fren hidroliğini ve varsa kavrama hidroliğini kontrol ediniz. Kapağı açmadan önce fren merkez silindirini temizleyiniz. Hidrolik eklemeniz gerekiyorsa, onaylanmış tipte hidrolik ekleyiniz ve muhtemel sızıntı yerlerini kontrol ediniz.

    -Güç direksiyonu yağını ayda bir kez kontrol ediniz. Seviyesi düşük ise yağından ekleyiniz.

    -Motor çalışır ve sıcak durumda, park freni çekili iken transmisyon yağı seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.

    -Lastik basınçlarını kontrol ediniz ve önerilen basınçta tutunuz. Lastik yüzey ve dişlerindeki kesikleri, diğer hasarları ve düzenli düzensiz aşıntıları inceleyiniz. Düzensiz aşıntı, tekerlek açı ayarlarının veya balansının bozuk olduğunu gösterir.

    -Motor ve transmisyon yağlarını ve yağ sızıntları olup olmadığını kontrol ediniz. Yağ çubuğunu çıkarıp silerek tekrar yerine takınız ve tekrar çıkararak yağ seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.

    -Bir iki ayda bir hava filtresini kontrol ediniz. Kirili ise değiştiriniz.

    -Akünüzü soğuk havalarda ayda bir, sıcak havalarda haftada bir ve uzun yolculuklarda her gün kontrol ediniz. Kabloların sıkı ve oksitlenmemiş olduğundan emin olunuz. Eğer kapaklı tipte ise, sıvı seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise saf su ekleyiniz. Dikkat: akünün yakınında sigara içmeyiniz, kibrit veya çakmak yakmayınız.

    6 Aylık veya 10 000 km’lik Bakım

    -Motor yağını ve uygulanabilirse yağ filtresini değiştiriniz.

    - Mekanik vites kutusu yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.

    - Diferansiyel yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.

    - Fren balatalarının aşıntı kontrolünü yapınız.


    12 Aylık veya 20 000 km’lik Bakım

    -Motoru ayarlayınız, bujileri değiştiriniz (Platin bujiler imalatçının önerisi doğrultusunda değiştirilmelidir).

    - Kavrama pedalı boşluk ayarını yapınız (mekanik transmisyonlularda).

    -Tekerlek balansı yaptırınız.

    -Ön düzen ayarı yaptırınız.

    -Amortisörlerde yağ sızıntısı olup olmadığına bakınız. Amortisörün çalışıp çalışmadığını test etmek için, aracı yukarı aşağı sallayınız. Sallamayı bıraktığınızda araç hemen sallanmayı bırakmalıdır. Aşınmış veya sızdıran amortisörler daima çift olarak değiştirilmelidir.

    24 Aylık veya 40 000 km’lik Bakım

    - Soğutma sisteminizi boşaltıp yıkadıktan sonra önerilen antifriz ve su karışımı ile doldurunuz.

    -Fren hidroliğini değiştiriniz

    -Hava filtresini değiştiriniz.

    -Cam sileceklerini değiştiriniz. Aşınmış veya sertleşmiş lastiklerde sıvama veya gevşeklik görülür.

    -Otomatik transmisyon sıvısını boşaltarak yenileyiniz, filtresini temizleyiniz veya değiştiriniz, bantları ayarlayınız (uygulanabiliyorsa).

    -Aracın altından, delik kırık veya gevşek egzoz borusu, susturucu ve bağlantıları olup olmadığını kontrol ediniz. Hasarlı parçaları değiştiriniz.

    [Ç]ALINTI
     
  2. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    bilgilendirici bir paylaşım teşekkürlerr
     
  3. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    güzel paylaşım olmuş teşekkür ederim
     
  4. bluerose1

    bluerose1 Sürücü

    Katılım:
    31 Mart 2019
    Mesaj:
    226
    Alınan Beğeniler:
    44
    Şehir:
    KOCAELİ
    Gerçek Ad-Soyad:
    Semih Kahraman
    Araç Modeli:
    2013 KIA RIO 1.25 Fancy
    2013 Rio 1.25 benzinli araç için antifriz önerisi nedir acaba?
     

Bu Sayfayı Paylaş