10 Kasım LPG KABLO

Sorento hararet sorunu..

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda abraxas07 tarafından 9 Şubat 2015 tarihinde açılan konu

  1. abraxas07

    abraxas07 Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2012
    Mesaj:
    112
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    alanya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Aydın Delice
    Araç Modeli:
    Kia Sorento
    Değerli arkadaşlar; fikrinizi almak istiyorum. 2007 Sorento aracım uzun yokuş çıkışlarda hararet yapıyor, 10-15 dakika rolantide çalışınca normale dönüyor. Termostatı yeniledim, radyatör sağlam, eksiltme yok, uygun oranda antifiriz var suyunda. Kayışlar sıyırma yapmıyor, ses yok. Servise götürmeden nelerin sebep olabileceği hakkında bilgisi, fikri olan varsa çok sevinirim...
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Devirdaimde problem olabilir devirdaim pervaneleri zamanla asiniyor komple degisiyor
     
    Adastra ve heh bunu beğendi.
  3. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    Merhabalar civali Fanınizda yada su pompası (devirdaim)da Arıza ihtimalleri var saygilar
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    +1
     
  5. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Kireçten tıkanmış olmasın
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    O da olabilir.Ama normal soğutma suyu kullanıldıysa kireç olmaması lazım.
     
    ahmet bey bunu beğendi.
  7. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    Abi sen aracın ilk sahibisin ne koyduğun ne yaptığın belli ben aldığımda cam fıskiyeleri bile sus sıcratmıyodu kirecten tıkanmıştı.Belki devir yapıyo ama tam manasıyla deil. Kartallarda şahinlerde calgon koyup çalışırıyolar sonra boşaltıyolar :D
     
    heh bunu beğendi.
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Mantıklı çözüm.;)
     
  9. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Zayıf akü bağlantısından da yapar, akünün eksi (-) kutbunu takviye kablosu ile motor bloğuna bağlayıp denemenizde fayda var.
     
  10. abraxas07

    abraxas07 Sürücü

    Katılım:
    10 Aralık 2012
    Mesaj:
    112
    Alınan Beğeniler:
    14
    Şehir:
    alanya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Aydın Delice
    Araç Modeli:
    Kia Sorento
    Henüz fırsat bulup baktıramadım, sanırım sorun devirdaim den kaynaklanıyor, bilgi vereceğim.
     
  11. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Termostat'la başlamakla iyi yapmışsınız.
    Geriye bu sorunu yapabilecek 3. nokta kalıyor
    * Devirdaim pompası , zor bi ihtimal ama içindeki metal yada plastik pervane zamanla deforme oluyor.
    * cıvalı fan pervanesinde arıza . Gözle baktığınızda dönüyo gibi görülebilir ama yeteri kadar dönmüyorsa .. sıkıntı.Benimde kabusum anlaması zor.
    * Sorento nun fanında kademe ayarı varmı bilmiyorum. Alfa romeo'da başıma gelmişti. İkinci kademe fan çalışmıyordu. Yani düz yol da rolantide hararet 90 hiçbi sıkıntı yok. biraz sıkıştırınca hararet hemen 100-105 görüyodu . baktırdım fanın ikinci kademesini devreye sokan bi parça değişti.sorun çözüldü.
     
  12. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Devirdaimi sorunlu olan motor sizce rölanti gibi oldukça düşük bir devirde sirkülasyon yapabilir mi?
     
  13. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    Yapabilir zaten piston üzerindeki sıcaklık en düşük rolentide anda olsa yapıyor
     
  14. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    fan civali elektrikli değil hocam
     
  15. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    anlamadım yazdığınızı. kranktan tahrik alan pompa üst devirde yeteri kadar basamıyorken düşük devirde mi basacak?
     
  16. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    Termostat açmadan devirdaim yapmaz motor yapamaz . Devirdaim arkasında ki çark tamamen bitmiş olsa motor conta yakar yada yüksek hakaretten piston sarar arkadaşın durumuna istinaden yorum Yaptım Az da olsa şu basıyor demekki
     
  17. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Madem termostat acmadan devirdaim olmuyor kalorifer petegine sicak su nasil geliyor?
     
  18. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    termostat açmadan nasıl ısınsın kalorifer hocam ? valf gibi düşünün belirli bi sıcaklıkta açıyor fakat
    araç motor ısısı 45-50 lerde iken hafif az sonraki sıcaklıklarda birazdaha çok yavaş yavaş açıyor yani.
    birden acıp birden kapatması civalı termostatlar için olanaksız bisi
    (Sorentodan bahsediyorum Tekrar söyliyelim Genelleme yapmıorum A ve B araçları için farlılık göstere bilir.)
     
  19. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Termostat ile kaloriferin uzaktan yakindan alakasi yok. Arac calistigi an pompa calisir ve motor blogu icinde / kalorifer hattinda sirkulasyon baslar. Termostat sadece on radyator hatti ile bagi kurar.

    Aracta kalorifer isitma sorunundan bahsedilmemis, hararet aninda kaynamadan bahsedimemis, contada yakmamis yuruyor, havalar oyle hararet yapacak sicakliklarda degil vs. Tipik hyundai gosterge zayif NTC belirtileri var. Hatta arkadas rolantide beklemek yerine kontagi acip kapatsa gosterge yine dogru gostermeye baslayabiliyor.

    Ihtimaldir tabii ki pompada da degisik bir problem olabilir yada baska bir yerde ama burada onemli olan yonlendirme yaparken kucuk ihtimallerden baslamak. HCTR de radyator dahil degistirenler oldu, salak bi sase baglantisi yuzunden 500~1.000 harcayan arkadaslar var.

    Neyse umarim en dusuk masrafla sorununuzu cozersiniz.
     
  20. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    hayır ben kalorifer diye bisi demedimki :) olay nerelere geldi. BEnim meslegim bu siz kendi bilikleriniz kadar biliosunuz ama biz cogu zaman tecrube ediyoruz saygılar...
     

Bu Sayfayı Paylaş