10 Kasım LPG KABLO

Cerato 1.5 CRDI Yağ Değişimi ve Yağ Tipi Hk. Öneriler

'Cerato' forumunda fatih.koz tarafından 22 Haziran 2014 tarihinde açılan konu

  1. ugrpkr

    ugrpkr Acemi Sürücü

    Katılım:
    3 Ekim 2017
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Peker
    Araç Modeli:
    2007 Cerato
    Valla hocam 5w30 aldık hem dememe amaçlı kontrol edicem sürekli eksilme yaşarsam 5w40 a geçerim eksilme yoksa 5w30 devam ederim.
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    +1
     
    oknylz ve Bankacı bunu beğendi.
  3. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Sık yag viskolitesi degistirmek motor icinde turbo icinde kotu sonuclar yaratabilir. Bu degisimi yaparken engine flush yapmanizi oneririm. 5 40 tavsiye edilir Yag firmalarinin onerilerinde. Mobil 5 40 dan ben memnunum. Tam sentetiktir. 10 40 gore daha gelismis. Castrol motul gibi markalarda forumda seviliyor. Yag alirken sunada bakmak lazim sas kaza eksildi 1 litrelik paketi kolay bulunur olmasi lazim. 5 litreden kimi zaman fazla aliyor arac o yuzden ben 4 +4 aliyorum bir sonraki sefer sadece 4 alip devam ediyorum elimdede hep yag oluyor.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    samet46 bunu beğendi.
  4. ugrpkr

    ugrpkr Acemi Sürücü

    Katılım:
    3 Ekim 2017
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Peker
    Araç Modeli:
    2007 Cerato
    Bugün yağ değişimini yağmadan önce liqui moly engine flush ürününü kullandım 5w30 da liqui moly yağını ekledik bakalım kullanmaya başladık sonuç ne olacak. İlk izlenimim 10w40 a göre motor sesinde pek bi değişiklik olmaması sesi bariz şekilde azalır demişlerdi bir kaç okuduğum yorumlarda ama dedikleri gibi bşy yok
     
  5. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Ben araci ilk aldigimda castrol 10 40 vardi icinde ilk bakimini petronas 5 30 la yaptim. 10 40 in gizledigi islik sesi ortaya cikti 10 bin kullandim gram yag eksilmedi diger degisimi champion 10 40 la yaptim islik sesi kaybolmadi.motor sanki az sagirlasti. 5 bin yol yaptim yag eksildi onuda luqi moly engine flusla 5 30 mobille degistim motor sesi artti. Turbo aklima takiliyodu burdada paylastim. Turboyu yeniledim wurtle engine flush yaptim 5 40 mobil koydum. Yag hemen siyahlasmadi. Motor sesi azaldi. 6000 km yol yaptim yag cubugundaki referans noktalarin tam ortasindaydi yag. Biraz ekledim sanirim yarim litreden azdir ekledigim full oldu. Eklemesemde 10 bin yapardi. Luqi ile motulu aslinda merak etmiyor degilim ama viskolite bence bu kadar denemeden sonra 5 40 diyebilirim. Yine yeni gozlemlerinizi akarin bakalim. Kazasiz belasiz surusler dilerim.

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    samet46 bunu beğendi.
  6. ugrpkr

    ugrpkr Acemi Sürücü

    Katılım:
    3 Ekim 2017
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Peker
    Araç Modeli:
    2007 Cerato
    Sonraki değişimde direk motul 5w40 veya castrol edge 5w40 deneyeceğim sesinde bi değişiklik yok çünkü liqui moly de çalışması 10w40 ile aynı değişiklik yok şuan tek sıkıntım radyatördeki kronik sorun plastik ucun kırılması ve ona çözüm bulamamam.
     
  7. İbrahim38

    İbrahim38 Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Temmuz 2018
    Mesaj:
    40
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim büyükkılıç
    Araç Modeli:
    2005 kia cerato
    bilgilendirme ve konu için çok teşekkürler.
     
  8. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.956
    Alınan Beğeniler:
    877
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    merhaba, ben sunfix ile başka bir metal yapıştırmıştım. çok uzun süre sorunsuz kullandım. radyatör başka yerinden kaçırınca komple değişim yaptım.
     
  9. BayDen

    BayDen Sürücü

    Katılım:
    9 Şubat 2015
    Mesaj:
    54
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Deniz
    Araç Modeli:
    Cerato 1.5 CRDİ EX-Advnce
    2006 Cerato 1.5 crdi 185bin km.
    5/30
    5/40
    10/40
    öneriniz nedir? usta hep 10/40 koyuyor ama umarım doğrudur?
     
  10. samet46

    samet46 Usta Sürücü

    Katılım:
    28 Haziran 2016
    Mesaj:
    551
    Alınan Beğeniler:
    358
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Samet
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 Crdi Lx 2006
    50 bin kmdir 5w40 kullanıyorum.

    Yağ sıcaklığı , soğuk ve sıcak iklim koşullarındaki yağlama durumundan ötürü bu ölçüyü tercih ediyorum.10w40 ı çok eski nesil olmayan hiçbir turbo dizel arabaya ben tavsiye etmiyorum.
     
    umutd07 bunu beğendi.
  11. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    Ustalar genellikle 200000 km.ye kadar 5/30 tavsiye ediyor. Daha sonra 5/40 kullanılabilir diyorlar.
    Bence de motor ezilmemişse, turboda ve subaplarda ses sorunu yoksa, eksiltmiyorsa 200000 kadar 5/30 konmalı
     
    BayDen bunu beğendi.
  12. eaglenver

    eaglenver Yeni Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2023
    Mesaj:
    5
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    enver ere
    Araç Modeli:
    cerato 1.5 crdi
    Arkadaşlar Merhaba ,
    2006 1.5 Crdi Cerato'da triger seti zincir mi ? Yoksa kayış mı ?
     

Bu Sayfayı Paylaş