10 Kasım LPG KABLO

DIZEL ve BENZIN Motor YAĞLARI Doyurucu Bilgi

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda ogun tarafından 13 Kasım 2015 tarihinde açılan konu

  1. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Yapmış olduğum araştırmada ulaştığım doyurucu bilgiyi ALINTI olarak paylaşmak istedim.
    Çalışmaya yapan arkadaş ciddi ciddi dersine çalışmış. Emeğine sağlık.

    ALINTIDIR..
    "Yeterince açıkladığımı düşündüğüm kısa ve öz bir yazı yazmaya çalıştım, bir çok arkadaşa yardımcı olacaktır."

    Sabitlemek isterseniz buyrun.
    Öncelikle araçlarımız için GM'nin garanti kapsamı için koşul olarak önümüze sürdüğü Dexos2'den bahsedelim.

    Dexos2 onayı sadece yağın içeriğindeki kül ve sülfür oranı ile ilgilidir. Yağın koruyuculuk kalitesi ile ilgili hiçbir bilgi vermez. Yani aslında GM'nin başka bir başarısız pazarlama tekniğidir..

    Yani ACEA C3'e sahip olup da dexos2'ye sahip olmayan bir yağı, DPF'li bir araçta gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    Gelelim önemli bilgilere:

    Yağlara verilen ve asıl önemli olan ACEA ve API diye bir spesifikasyon var.

    API -à SL-SM-SN diye yükselir, yükseldikçe yağın kalitesi artar (oksidasyona dayanıklılık, enerji verimliliği, yakıt ekonomisi, turbo koruma verimliliği, emisyon kontrol,

    LPG'ye karşı koruma (SN)) vs.

    S ile başlıyorsa benzinliler içindir.

    Dizeller için ise -à API değeri C ile başlar ve şu an piyasadaki çoğu yağ CF değerini karşılar. Bunun da daha yüksek standartları bulunmakta

    (CF2, CG4,CH4,CI4,CI4 Plus, CJ4) fakat nedense piyasada CF'den yüksek dizel API spesifikasyonunda yağ görmedim.

    Bu harf de yükseldikçe yağın kalitesi artar.

    Piyasadaki çoğu yağ hem dizel hem benzinliler için ugun olduğundan da SM-CF şeklinde ikisi de yazar.

    Bir de ACEA değeri vardır,

    ACEA da A B C ve 1 2 3 4 5 diye sınıflandırılır. A'lar benzinli, B'ler dizel araçlar için geçerli iken, hem dizel hem DPF'li araçlar için ise C önemlidir.

    Örneğin ACEA A5/B5 şeklinde yazıyorsa, hem benzinli için, hem DPF'si olmayan dizel araçlar için en yüksek ACEA spesifikasyonuna sahip bir yağdır.

    Fakat C olmadığı için DEXOS2 onayı olsa da DPF'li araçlar için sağlıklı değildir.

    DPF'siz bir araçta

    API SM-CF ve ACEA A5/B5 spesifikasyonları birlikte fazlasıyla yeterli gelecek iken,

    aynı aracın DPF'li versyonunda ise API SM-CF ve ACEA C3 (C1 veya C2 de olur, hiç yoktan iyidir) gerekecektir.

    C harfinin yanındaki rakam 1'den 3'e doğru yükseldikçe, motor yağının HTHS (High temperature - high shear) viskozitesi yükselir,

    dolaylı olarak da motor yağının yüksek sıcaklıklara karşı mukavemeti ve gene dolaylı olarak da fiyatı yükselir.

    Bir de viskozite değeri vardır.

    Aracınızı kullandığınız hava sıcaklığına uygun olarak seçilmelidir.

    Soğuk memleketlerde 0 veya 5 ile başlayan yağlar kullanılırken, çok sıcak memleketlerde de 40 veya 50 ile biten yağlar kullanılmalıdır.

    Kısaca anlatmak gerekirse,

    Erzurumda oturan ve DPF'li dizel bir araç sahibi olan bir arkadaşımıza kış için önerim 0w30 hatta bulabilirse 0w20 API SM-CF ACEA C3 motor yağı olurken,
    Antalya'da oturan ve aynı araca sahip olan arkadaşımıza 5w40 API SM-CF ACEA C3 motor yağı öneririm.

    Tabi ki bu iş de bir bütçe tarafı var. Sonuçta hangi yağı alırsanız alın en sağlıklısı 10.000km'yi bulmadan değiştirmektir,
    ve bu da masraf demektir. Aracınıza 20 liralık yağ alarak da bakımları atlatabilirsiniz,
    120 liralık yağ alarak da. Aracınıza yapacağınız yatırım, size yol su elektrik olarak dönecektir.
    Aracınıza verdiğiniz değere göre ayırabileceğiniz bir bütçe ile yağ seçiminizi yapabilirsiniz.


    Not: Yukarıda yazdığım bilgiler tamamen kişisel araştırmalarım ve deneyimlerim sonucu elde ettiğim bilgilerdir.
    Hiçbir şekilde kesin olarak ve hatasız bir biçimde doğru olduğuna dair bir sorumluluk almıyorum.
    Bu bilgiler ışığında doğabilecek sorunlarla iligli de bir sorumluluk kabul etmiyorum.

    UYARI!... Aracınız için herhangi bir işlem yapmadan önce ustanıza / servisinize danışınız.
     
    alptekin_fizik, suyunsesi ve umutd07 bunu beğendi.
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  3. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Paylaşım için teşekkürler
     
    ogun bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güzel bilgiler.Paylaşım için teşekkürler.
     
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
  6. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    suyunsesi ve heh bunu beğendi.
  7. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    ogun bunu beğendi.
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    ogun bunu beğendi.
  9. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Valvoline yağını kullanan varmı varsa nasıl memnunlarmi nette araştırma yaptım çok kalite li bir yağ olduğunu yazıyor
     
  10. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    müşteri hizmetleriyle konuştum.synpower ı önerdi.ogün abide sagolsun doyurucu bilgiler paylaştı.

    ama ben genede eski yagım olan castrol edge 5w40 a devam ediyorum.
     
  11. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Benim şikayetim yok açıkçası,
    Magnatec 5w40 tan yeni geçtim.

    Açıkçası İlk çalışamda Ses biraz azaldı gibi. Isındıktan sonra iyice kesiliyor.

    İlk 1000 km yi aştım. Biraz agresif kullanımım olmakla birlikte
    Magnatecte olduğu gibi valvolinde de az eksiltme gördüm.

    1000 Km de 1 -2 mm tahmini. TAM 5 KG yağ koydurmuştum.
    MAX çizgisinin 4 mm üstünde kalmıştı. Şu anda 1,5 2 mm üstünde
    (10 W40 magnatec te 1000 km de daha fazla yağ eksiltmiştim.)

    Yağ kontrollerimde kayganlık gayet iyi. Ama ilk değişimden sonra doğru sonuç çıkacaktır.


    Gerçi her ne kadar ceratolar yağ eksiltmiyor densede bence azda olsa eksilttiğini düşünüyorum.
    Arkadaşın 100 000 de Orjinal 2006 1.5 CRDI aracıda bir değişimde 10w40 1 LT eksiltiyor.

    İtici sesi yok, Mekanik ses yok, İlk çalışma rahat, Motor rahat çalışıyor.
    Tavsiye edermiyim.
    Evet.
     
    Mahir bunu beğendi.
  12. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    edge magnetec ten daha iii dendi.zaten 18bin km dişr edge kullanıyorum.onlada devam ettim.

    şuan tam tamına 99750km deyim.aracı benim kadar sıkıştıran yoktur.allaha şükür 0 eksiltme :)
     
  13. mto34

    mto34 Yeni Üye

    Katılım:
    7 Mart 2016
    Mesaj:
    5
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    aytekin
    Araç Modeli:
    2010 - ceed 1.6 crdi
    Cok guzel bi yazi tesekkurler.
    DPF si olmayan dizel bir arac B4 ozellikli bir yag istiyorsa ACEA C3 ozellikli bir yag koyulmasi ile istenilen ozelligi karsilamiyor mu diyecegiz.
    Sonucta mobil 1 esp 5w30 da bile acea c3 var fakat b4 yazmiyor.
     
  14. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    dpf nin yag ile ilişkisine çözemedim gitti.
     
  15. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    :)
    EURO3 EURO4 EURO5 Motor farkı aslında
    Ceratolar EURO3 motor DPFsiz,


    Fikir verecektir.

    " Uygulamalar DPF teknolojisi ve/veya TWC (üç yollu katalizör) ile donatılmış Mercedes-Benz ve diğer Euro IV ve V dizel motorları için üstün kalite tam sentetik düşük SAP’lı motor yağı. EGR ve DPF sistemleri ile donatılmış CDI motorları ve 30.000 kilometreye varan uzun yağ değişim aralıkları için uygundur. Zorlu koşullarda bile üstün koruma sağlar. Euro IV ve Euro V dizel motorlar için uygundur. EGR ve TWC gibi çevre dostu egzoz sistemli arabalar için uygundur"

    SAPS : Motoru ve çevreyi temiz tutar Düşük SAPS (Sülfatlı Kül, Fosfor ve Kükürt) içeren formül, dizel partikül filtrelerinde tortu oluşumunu engeller ve egzoz emisyonunu azaltır

    http://www.valvolineeurope.com/turk...8)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40?category=cars
     
  16. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    C3 , b4 ü karşılıyor. (SN/CF baz alıyorum (( benzinli/DİZEL)) )
    Ama C3 serisi Lüks kalıyor. Çünkü SAPS değeri C serisine ekleniyor

    http://www.opetfuchs.com.tr/teknik-hizmetler/teknik-bilgiler
     
  17. mto34

    mto34 Yeni Üye

    Katılım:
    7 Mart 2016
    Mesaj:
    5
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    aytekin
    Araç Modeli:
    2010 - ceed 1.6 crdi
    Kullanılan yağda apı sınıflardırması bulunmuyorsa (castrol edge 5w30 LL) sadece ACEA C3 varsa B4 ü karşılayıp karşılamadığı yada kullanılıp kullanılamayacağı ile ilgili durum nedir ?
     
  18. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    [ C3 , b4 ü karşılıyor. (SN/CF baz alıyorum (( benzinli/DİZEL)) ) ]


    Verdiğiniz linkteki edge 5w30
    ONAY VE SPESİFİKASYONLAR

    AX benzin / BX Dizel

    • SAE 5W-30
    • ACEA C3 (Euro motor normu bilgisi)
    • API SN (BENZİN) SN benzin CF dizel
    • VW 502 00/ 505 00/ 505.01
    • MB-Onayı229.3/ 229.5
    • Renault RN0700/0710
    • Dexos2* onaylarını karşılar............
    Şu linkte
    http://www.motor-yagi.com/?p=motor-yagi-ozellikleri
    YAĞ PERFORMANS sınıfı
    Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?
    Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler.

    Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;

    ▪ benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini
    ▪ Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini
    ▪ A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını
    ▪ B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını
    ▪ E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir
    API SH/CF ne demektir?
    API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür.

    ▪ CF, hafif ticari araçlarda
    ▪ CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır

    API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.


    YAni bu yağ aslında A3, çünkü SN, Dolayısı ile B4 özelliklerini karşılamıyor diyebiliriz.
     
  19. mto34

    mto34 Yeni Üye

    Katılım:
    7 Mart 2016
    Mesaj:
    5
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    aytekin
    Araç Modeli:
    2010 - ceed 1.6 crdi
    Hocam şimdi verdiğim linkte bir edge c3 var bir de edge LL. Ben LL olanından kullandım. Dolayısıyla verdiğiniz onay ve spefikasyonların (api olanını) karşılamıyor.
    Son cümlenizde dolayısıyla bu yağ B4 değil dediniz. Ceed 2010 motor kaputunda b4 yağ istendiği yazıyor. Bu yağı şimdi değiştireyim mi? Devam edersem ne gibi zararlar vermiş olurum ?
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bence içiniz rahatlasın.Değiştirin.Orijinal filtre ile değiştirmeyi unutmayın.
     

Bu Sayfayı Paylaş