Elektrostatik toz boyama solvent ( Petrol kaynaklı uçucu madde) içermeyen bir yüzey kaplama metodudur. Kaplayıcı malzeme, son kat boya tabakasını oluşturan çok ince toz boya partikülleridir.Toz boya, boya kabininde özel boya tabancaları vasıtasıyla atılır. Tabancadan geçerken elektrostatik yüklenen toz boya partikülleri kabin içinde boyanacak malzemeye yapışır ve kaplama işlemi gerçekleşmiş olur. Toz boyanın malzeme yüzeyine tam olarak yapışabilmesi için malzemenin de çok iyi bir şekilde topraklanması gerekir. Fazla atılan boya, kabinde bulunan boya geri kazanım sistemi sayesinde toplanır ve tekrar kullanıma sokulur. Boya geri kazanım sistemi elektrostatik toz boyama teknolojisinin en büyük ekonomik avantajlarından biridir. Malzeme toz boya ile kaplandıktan sonra pişirme fırınına girer. 200ºC olan fırın ısısı toz boyanın erimesini ve malzeme üzerine yapışmasını sağlar. Sonuçta çok dayanıklı, ekonomik, çevre dostu, geniş renk yelpazeli ve parlak bir yüzey kaplaması elde edilir. Solvent içermemesi, yüzey kalitesi, dayanıklılığı, boya geri kazanım sistemi, ekonomikliği ve çevre duyarlılığı elektrostatik toz boyamayı geleneksel boyama işlemlerine göre daha çekici bir alternatif yapmaktadır. Elektrostatik Boyamanın Avantajları Nelerdir ? MÜKEMMEL KAPLAMA Toz boyanın polimerizasyonu pişme işlemi sırasında boyanın malzemeye yapışıp tutunmasını sağlar. Sonuçta elde edilen kaplama aşınmaya, korozyona, kimyasal etkilere ve darbelere karşı mükemmel bir direnç gösterir. Toz boya üreticilerinin sürekli araştırmaları sonucu renk, parlaklık, doku, dayanıklılık ve uygulama kolaylığı gibi önemli avantajlar kazanılmıştır. ÇEVRE KORUNUMU Çevre dostu bir işlem olan toz boyada uçucu petrol kaynaklı (solventler) bulunmaz. Bu sadece çevreyi korumakla kalmayıp aynı zamanda işçi sağlığını da korur. Boyacının sadece bir toz maskesi takması yeterli gelecektir.
Otomotiv sektöründe; Üretici firma hattında boyama yöntemi bu şekildedir zaten. Maliyeti biraz uçuktur. 1 adet robot kolunun ucunda ki tabanca ucunun fiyatı yaklaşık 200bin Euro dur
evet :thumbup1: (+) ve (-) yükler aracılığılya sprey edilen boya hiçbir kayıp yaşamadan yüzeye tutunur ve uygulanan yüzeyi tamamen sarar
Celik kapılarda elektrostatik boya ancak araç üzerindeki boyalardan daha dayanıklı en ufak fermuar çarpması cizmiyo örneğin
Çelik kapılarda ki boya sistemi ile araç üzerinde ki boya sistemler tamamen farklı. *Çelik kapıda tek kat bir boya var. *Araba da ise; Vernikli bir sistem ve 5 farklı boya katmanı
Iki kutu yagli boya bir rulo vurucan arabanin gozune Bilgiler icin tesekkurler. HTC Sensation Z710e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Sercan bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Bir sorum olacaktı. Artık sıfır km dediğimiz araçlarda bile portakal kabuğu dediğimiz görüntü oluyor. bunun nedeni nedir. En çok ta WV gurubunda kia da tamponlarda çokça rastlıyorum.
Merhabalar umut; geç cevap verdiğim için kusura bakma öncelikle Soruna gelecek olursam; Verniğin biraz kuru uygulanması yada uygulama viskozitesinin bir kaç saniye yüksek olmasından dolayı portakal kabuğu görüntüsü oluşmaktadır. Aracın hattan ilk çıktığında bir problem varsa tekrar boyanır. Yada Nakliyede bir hata olursa ki daha sık rastlanır serviste yapılan uygulamada böyle bir uygulama hatası olmaktadır. Biraz karışık olmuş olabilir anlatımım kusura bakmayın